Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης
Μας ενδιαφέρουν μόνο οι καινοτομίες

Παναγιώτης Δ. Υφαντής - 16 Ιούνιος 2004, 00:00

Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης
πρόεδρος Ομίλου Ευγενίδη
με τον Π.Δ.Υφαντή

TravelDailyNews: Με δεδομένη την εξαιρετική περίοδο που διανύει η ποντοπόρος ναυτιλία αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τουρισμός αναρωτιέμαι γιατί αποφασίσατε να εισέλθετε στο χώρο του τουρισμού.

Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης: Εμείς πιστεύουμε ότι όταν η εθνική οικονομία πηγαίνει καλά, αυτό είναι προς όφελος και της ελληνικής κοινωνίας. Κι’ αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλεται και στην Ελληνική ναυτιλία η οποία είναι ένας υγιής κλάδος που λειτουργεί σε  συνθήκες παγκοσμιοποίησης και συνεισφέρει πολλά στον  τόπο μας.

Παράλληλα έχουμε τον τουρισμό. Η Ελλάδα είναι μια προικισμένη χώρα, χάρις στη γεωγραφική θέση, το κλίμα και τη μοναδική της ομορφιά. Πιστεύουμε, ότι η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να πάει ακόμα καλύτερα στον τουρισμό απ’ ότι πηγαίνει τώρα.

Επομένως υπό ορισμένες προϋποθέσεις ο τουριστικός τομέας θα μπορούσε να έχει κάποιο σημαντικό επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Στη συγκεκριμένη επένδυση ,του ξενοδοχείου “Εlies Resorts” στη Σίφνο καθοριστικό ρόλο έπαιξε επίσης και ο παράγοντας της εντοπιότητας -καθώς τόσο ο αείμνηστος Νικόλαος Βερνίκος Ευγενίδης, όσο και εγώ, καταγόμαστε από το νησί.

Πιστεύουμε ότι για τον ελληνικό τουρισμό το να διατηρήσει τα κεκτημένα του αλλά, επιπλέον, να κάνει περισσότερα βήματα στον ποιοτικό τουρισμό, είναι ένα σοβαρό στοίχημα. Κι αυτό επειδή ποιοτικός τουρισμός σημαίνει περισσότερο συνάλλαγμα για τη χώρα  και πίεση ώστε να διατηρηθεί η φυσική ομορφιά και η πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας.

TDN: Λέγεται ότι οι έλληνες εφοπλιστές θα επενδύσουν σε νέες δραστηριότητες τα υψηλά κέρδη που αποκομίζουν αυτή την περίοδο χάρη στους υψηλούς ναύλους. Μπορεί ο τουρισμός να είναι ένας από τους κλάδους που θα επενδύσουν οι έλληνες εφοπλιστές;

Λ.Δ-Ε.: “Οι έλληνες εφοπλιστές είναι κατά βάση διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων. Δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είμαστε ιδιοκτήτες αυτών των περιουσιακών στοιχείων. Το προϊόν της συνετής διαχείρισης αυτών των περιουσιακών στοιχείων έχει, ήδη, επενδυθεί σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό. Έχουν  γίνει σημαντικές κινήσεις και αναμένεται ότι θα ακολουθήσουν και άλλες. Υπάρχει, πράγματι, αυτή η τάση που περιγράφετε.

Έρχονται επενδύσεις εφοπλιστών στον τουρισμό

TDN: Είναι γνωστό ότι πολλά από τα γνωστότερα ξενοδοχεία της Ελλάδας είναι φτιαγμένα από εφοπλιστές. Να αναμένουμε μια δεύτερη “γενιά” τέτοιων ξενοδοχείων;

Λ.Δ-Ε.: “Θέλω να πιστεύω ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο. Αυτό, όμως, δεν εξαρτάται μόνο από τον εφοπλισμό αλλά και από τη συγκυρία, τα κίνητρα και- πάνω απ’ όλα- από τη σταθερότητα του θεσμικού πλαισίου. Ο κάθε επιχειρηματίας πρέπει να γνωρίζει σε βάθος χρόνου  το θεσμικό πλαίσιο στο οποίο θα μπορεί να κινηθεί χωρίς αναταράξεις. Κι αυτό είναι ένα ευαίσθητο κεφάλαιο”.

TDN: Μπορεί ο ελληνικός εφοπλισμός να γίνει ο “αιμοδότης” του ελληνικού τουρισμού για το ποιοτικό του άλμα;

Λ.Δ-Ε.: “Αυτή τη στιγμή η ελληνική ναυτιλία είναι ποιοτική αφού έχει κάνει τις περισσότερες επενδύσεις σε νεότευκτα πλοία. Ο ελληνικός εφοπλισμός νοιάζεται να είναι ποιοτικός για να μπορεί να σταθεί σε συνθήκες παγκοσμιοποίησης ενώ επιδιώκει ακόμα και τα παλαιότερα πλοία που διαθέτει να τα διατηρεί σε υψηλά ποιοτικά επίπεδα. Γιατί, λοιπόν, οι έλληνες εφοπλιστές που έχουν αυτό το υψηλό ποιοτικό κριτήριο στη ναυτιλία, να μη έχουν την ίδια αντίληψη και στον τουρισμό;”

Ξενοδοχείο-“πιλότος” μελλοντικών επενδύσεων

TDN: Το ξενοδοχείο πολυτελείας “Εlies Resorts” που δημιουργήσατε στη Σίφνο θα είναι η απαρχή μιας ευρύτερης επιχειρηματικής κίνησης στο χώρο του τουρισμού;

Λ.Δ-Ε.: “Η συγκεκριμένη προσπάθεια μας είναι μια πολύ σημαντική επένδυση για τις δυτικές Κυκλάδες και δε νομίζω ότι υπάρχει αντίστοιχη αυτής της κλίμακας σ’ αυτό το νησιωτικό σύμπλεγμα. Παράλληλα, θα αποτελέσει επένδυση-“πιλότο”. Είναι σημαντικό να δούμε τις εμπειρίες που θα αποκομίσουμε. Κι αν οι εμπειρίες είναι ενθαρρυντικές μπορεί να προχωρήσουμε σε νέες κινήσεις. Οψόμεθα”.

Απορρίφθηκε η λύση να ανατεθεί σε ξένη αλυσίδα το μάνατζμεντ

TDN: Έχετε σκεφθεί να αναθέσετε το μάνατζμεντ σε μεγάλη διεθνή αλυσίδα; Έναν καλό “διαχειριστή”, δηλαδή;

Λ.Δ-Ε.: “Δεν θα μπω στη διαδικασία της ονοματολογίας. Όπως αντιλαμβάνεστε, όμως, αυτή η μονάδα δεν κατασκευάστηκε χωρίς να υπάρχει ένας άμεσος διάλογος με φορείς και εταιρείες που ασχολούνται με αυτά τα θέματα. Το πρότυπο που χρησιμοποιήσαμε υιοθετήθηκε ύστερα από συζητήσεις με σημαντικές ξενοδοχειακές μονάδες, ειδικά, του εξωτερικού.

Το ρίσκο που εμείς αναλάβαμε είναι ότι, αφού κάναμε τις διαπραγματεύσεις για να αναθέσουμε σε ξένη αλυσίδα το μάνατζμεντ, κρίναμε ότι το μέγεθος της μονάδας, μας επιτρέπει να αναλάβουμε εμείς οι ίδιοι το εγχείρημα όσον αφορά τη διαχείριση. Ο όμιλός μας, άλλωστε, ειδικεύεται στην υλοποίηση επιχειρηματικών σχεδίων-όχι μόνο δικά του - αλλά και τρίτων- ασκώντας-θέλω να πιστεύω- ιδιαίτερα αποτελεσματικό μάνατζμεντ.

TDN: Το γεγονός, όμως, ότι ο Όμιλος Ευγενίδη είναι, αποδεδειγμένα, επιτυχημένος διαχειριστής στο χώρο της ποντοπόρου ναυτιλίας δεν προεξοφλεί ότι θα συμβεί το ίδιο και στο χώρο του τουρισμού αφού είναι εντελώς διαφορετικό το αντικείμενο.

Λ.Δ-Ε.: “Αν μου επιτρέπετε, τίποτα δεν γεννήθηκε από παρθενογένεση. Με αυτή τη λογική ο Όμιλός μας δεν θα έπρεπε να ασχοληθεί με τη βιοτεχνολογία. Παρ΄όλα αυτά όμως διαθέτει σήμερα μια από τις σημαντικότερες στην Ευρώπη βιομηχανίες βιοτεχνολογίας, τη Βιορύλ, οι προοπτικές της οποίας είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικές.

Αντίστοιχα στον τομέα της κρουαζιέρας είναι γνωστό ότι επί προεδρίας του Νικόλαου Βερνίκου-Ευγενίδη- η “Home Lines”, από εταιρεία που μετέφερε απλά επιβάτες μεταξύ Μεσογείου και Αμερικής εξελίχθηκε σε μια από τις σημαντικότερες εταιρείες κρουαζιέρων σε μια από τις πιο απαιτητικές αγορές του πλανήτη αυτή των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.

Η εμπειρία αυτή μας δείχνει ότι όταν διαχειριζόμαστε ένα καλό προϊόν και υπάρχει και το πνεύμα του επιχειρείν, τότε όλα θα πάνε καλά.

Υψηλή πελατεία χάρη στις διεθνείς επαφές του ομίλου

TDN: Φαντάζομαι ότι και οι υπόλοιπες δραστηριότητες του ομίλου θα μπορούν να τροφοδοτούν το ξενοδοχείο με την υψηλή πελατεία που αναζητά.

Λ.Δ-Ε.:Το μέγεθος, του “Εlies Resorts” ταιριάζει πολύ καλά με τις διεθνείς επαφές που έχουμε. Ήδη, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός υψηλών προσωπικοτήτων που θα τους ενδιέφερε πάρα πολύ η διαμονή στη συγκεκριμένη μονάδα. Και αυτός είναι ο προσανατολισμός μας”.

TDN: Λέτε ότι, περίπου, είναι εξασφαλισμένη η υψηλή πελατεία του ξενοδοχείου;

Λ.Δ-Ε.: Θα ήταν υπεροπτικό να υποστηρίξω κάτι τέτοιο. Πιστεύω όμως ότι υπάρχουν όλα τα εχέγγυα να εξασφαλίσουμε ένα σημαντικό αριθμό αξιόλογων πιστών φίλων.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top