Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Γιώργος Τσακίρης
2 εκατ. διανυκτερεύσεις και 350 εκατ. ευρώ τζίρος τα αναμενόμενα οφέλη για τα ξενοδοχεία της Αθήνας από τους Ολυμπιακούς Αγώνες

Παναγιώτης Δ. Υφαντής - 20 Ιούλιος 2004, 00:00

Γιώργος Τσακίρης
Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής
με τον Π.Δ.Υφαντή

TravelDailyNews: Επειδή ακόμα και σήμερα είναι ασαφές θα ήθελα να μου πείτε πόσα ξενοδοχεία της Αττικής έχουν υπογράψει τη συμφωνία Ολυμπιακής Φιλοξενίας με την οργανωτική επιτροπή του «Αθήνα 2004».

Γιώργος Τσακίρης: «Στις 20 Ιουλίου 2004 η Αττική θα διαθέτει συνολικά 62.000 κλίνες σε περισσότερα από 550 ξενοδοχεία.  Από αυτές 15-17.000 ανήκουν σε ξενοδοχεία πολυτελείας,  12.000 σε μονάδες Α΄κατ., 12-14.000 σε ξενοδοχεία Β΄κατ. και οι υπόλοιπες κατανέμονται στις κατηγορίες Γ΄, Δ΄ και Ε΄. Τα ξενοδοχεία που έχουν υπογράψει τη σύμβαση ολυμπιακής φιλοξενίας με τον «Αθήνα 2004» είναι περίπου 200 τα οποία αντιστοιχούν σε 17.000 δωμάτια  ή περίπου 32.000 κλίνες».

TDN:  Περίπου το 55%, δηλαδή, των συνολικά διαθέσιμων κλινών της πρωτεύουσας.  ¶ρα, περί τις 30.000 κλίνες δεν δεσμεύονται από την ολυμπιακή συμφωνία και οι τιμές τους διαμορφώνονται ελεύθερα.

Γ.Τ.: «Ακριβώς. Πολλές από αυτές τις κλίνες, όμως, είτε δεν υπήρχαν είτε αναβαθμίσθηκαν. Σύμφωνα με υπολογισμούς μας περίπου 12.000 κλίνες προήλθαν από αναβάθμιση ενώ μέχρι πρόσφατα βρίσκονταν, ουσιαστικά, εκτός ξενοδοχειακής αγοράς». 

TDN: Πως κατανέμονται σε κατηγορίες οι 30.000 κλίνες που δεν έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα ολυμπιακής φιλοξενίας;

Γ.Τ.: «Σ’ αυτές ανήκουν σχεδόν το σύνολο των περίπου 6.500 νέων κλινών που δημιουργήθηκαν το 50% των οποίων  (3-3.500 κλίνες) ανήκει σε ξενοδοχεία  πολυτελείας».

Τα νέα ξενοδοχεία  εκτίναξαν τις τιμές

TDN: Τα περισσότερα όμως από τα νέα ξενοδοχεία πολυτελείας βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας.  Είναι πολύ σημαντικό ότι οι τιμές σε αρκετά μεγάλα ξενοδοχεία πολυτελείας και μάλιστα στο κέντρο της Αθήνας, διαμορφώνονται ελεύθερα εν’ όψει ολυμπιακών...

Γ.Τ.: «Αυτά τα ξενοδοχεία υιοθέτησαν και μια πολιτική άλλων τιμών διότι είχαν  ιδιαίτερα υψηλό κόστος κατασκευής.  Κι αυτό επειδή  αν θελήσεις να κατασκευάσεις ένα ξενοδοχείο σε 8 μήνες  σου στοιχίζει τα διπλάσια χρήματα απ’ ότι αν το έφτιαχνες σε 18 μήνες.  Πλήρωσαν, δηλαδή, παραπάνω και τώρα επιδιώκουν να εισπράξουν και περισσότερα έσοδα.  Τώρα, βέβαια, έχουν αρχίσει και μειώνονται οι προσδοκίες τους  ανάλογα με τις δυνατότητες της αγοράς». 

TDN: Έχετε μια εκτίμηση για τον αριθμό των δωματίων που παραμένουν αυτή τη στιγμή αδιάθετα;

Γ.Τ.: «Με κάθε επιφύλαξη , υπάρχουν αυτή τη στιγμή  ένας αριθμός αδιάθετων κλινών  ο οποίος υπερβαίνει τις 6.000».

Αναθερμαίνεται η ζήτηση

TDN:  Πως κινείται αυτή τη στιγμή η ζήτηση για δωμάτια στην Αθήνα;

Γ.Τ.: «Με μεγάλη χαρά διαπιστώνω ότι το ενδιαφέρον αναθερμαίνεται τις τελευταίες μέρες. Βοήθησαν και η κυκλοφορία  φθηνότερων εισιτηρίων των Αγώνων, τοποθετήθηκε και η στέγη Καλατράβα η οποία μέχρι πρόσφατα λειτουργούσε αρνητικά σε επικοινωνιακό επίπεδο».

Δεν τηρήθηκαν οι υποσχέσεις της Πολιτείας

TDN: Κάποια στιγμή η Ένωση Ξενοδόχων Αττικής (ΕΞΑ) είχε θέσει το θέμα ότι δεν τηρήθηκαν  εκ μέρους  της Πολιτείας όσα  σας είχαν υποσχεθεί  προκειμένου να υπογράψετε  αρκετά νωρίς τη συμφωνία ολυμπιακής φιλοξενίας. Τι ακριβώς εννοούσατε;

Γ.Τ.: «Εμείς υπογράψαμε  τη σχετική συμφωνία επί προεδρίας Μπακούρη στον «Αθήνα 2004»,  παρουσία του τότε υπουργού Ανάπτυξης Ν. Χριστοδουλάκη  ο οποίος λειτούργησε ως μεσάζων-συντονιστής. Είχαν υποσχεθεί, λοιπόν, τότε ότι θα ενισχύσουν τα ξενοδοχεία για τον εκσυγχρονισμό τους και ότι θα γίνει προβολή της Αττικής.  Κι αυτό επειδή διαφαινόταν ότι θα δημιουργούνταν μεγάλο πρόβλημα εξαιτίας των έργων στην Αττική οπότε η Αθήνα θα γινόταν εργοτάξιο. Θα έπρεπε, λοιπόν, να αντιστρέψουμε  κατά τη διάρκεια της προολυμπιακής περιόδου αυτή την ιδέα που θα είχε ο κόσμος για την Αθήνα.  Αυτό για την περίοδο 2001-2004.  Επιπλέον υποσχέθηκαν ότι θα δημιουργούνταν ένα συνεδριακό κέντρο στην Αττική αφού είναι η μόνη πρωτεύουσα της Ευρώπης που δεν διαθέτει μια τέτοια σύγχρονη μονάδα.  Από αυτά δεν έγινε τίποτα.  Ούτε προβολή έγινε, ούτε ενίσχυση των ξενοδοχείων για τον εκσυγχρονισμό τους.  Ακόμα και τώρα αγωνιζόμαστε να πάρουμε 15 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα που προέβλεπε την ενίσχυση μικρών ξενοδοχείων με 3.000 ευρώ ανά δωμάτιο προκειμένου να ανακαινισθούν.  Αρχικά είχαν προϋπολογισθεί 29 εκατ. ευρώ μόνο για την  ανακαίνιση των ολυμπιακών ξενοδοχείων.  Το ενδιαφέρον, όμως, των ξενοδόχων ήταν μικρό και το ποσό που αντιπροσώπευαν οι μονάδες που τελικά εντάχθηκαν σε αυτό το πρόγραμμα δεν υπερέβαινε τα 5 εκατ. ευρώ.  Έτσι, με μια τροπολογία προβλέφθηκε η δυνατότητα ενίσχυση και μη ολυμπιακών ξενοδοχείων  γιατί το ενδιαφέρον ήταν πενιχρό.  Ακόμα και σήμερα, ωστόσο,  έχουν ελεγχθεί μόνο τα 38 ολυμπιακά ξενοδοχεία ενώ τα υπόλοιπα 80 αναμένουν ακόμα να ελεγχθούν ώστε να εκταμιευθούν τα χρήματα και για να μπορέσουν να ολοκληρώσουν την ανακαίνισή τους. Μέχρι τώρα κανείς δεν έχει πάρει χρήματα».

Αδειάζουν από 20 Ιουλίου τα ξενοδοχεία

TDN: Τελικά θα υλοποιηθεί με κάποιο τρόπο το πρόγραμμα προβολής της Αττικής;

Γ.Τ.: «Όχι δεν υπάρχει νόημα να «πετάξουμε χρήματα λίγο πριν τους Ολυμπιακούς. Όποιος ταλαντεύονταν ακόμα αν θα έρθει στην Αθήνα για τους Ολυμπιακούς το έχει, ήδη, αποφασίσει. Επειδή μετέχω στην επιτροπή παρακολούθησης της περιφέρειας η οποία θα διαχειριστεί το πρόγραμμα προβολής της Αττικής, η πρώτη απόφαση που πήραμε ήταν να μην διατεθούν καθόλου χρήματα προολυμπιακά. Τι νόημα θα είχε να αποφασίσουμε τον Μάιο για κάτι που θα υλοποιούνταν τον Ιούλιο, λίγες μόλις μέρες πριν τους Αγώνες. Και με δεδομένο ότι από τις 20 Ιουλίου  θα αρχίσουμε να αδειάζουμε τα ξενοδοχεία ώστε αυτά να είναι έτοιμα στη συνέχεια να υποδεχθούν τις «ολυμπιακές» κρατήσεις. Ένα ξενοδοχείο δεν είναι όπως το πλοίο που φθάνει στο λιμάνι κι αμέσως αδειάζει. Χρειάζεται   σταδιακά οι πελάτες να αποχωρήσουν από τις 20 Ιουλίου ώστε στις 10 Αυγούστου τα ξενοδοχεία να είναι εντελώς άδεια».

2 εκατ. διανυκτερεύσεις κατά τη διάρκεια των Αγώνων

TDN:  Πόσους επισκέπτες θα έχουμε τελικά στους Αγώνες;

Γ.Τ.: «Το πιο δόκιμο μέγεθος για να μετρήσει κανείς την επισκεψιμότητα είναι οι διανυκτερεύσεις, όχι ο αριθμός των επισκεπτών. Κι αυτό γιατί ένας επισκέπτης μπορεί  για παράδειγμα να μένει στην Πάτρα, να έρχεται στην Αθήνα την ημέρα και να ξαναφεύγει. Εμείς, πάντως, υπολογίζουμε  ότι οι διανυκτερεύσεις κατά τη διάρκεια των Αγώνων θα είναι 1,7-2 εκατ.».

TDN: Πόσο επηρεάζουν όλα αυτά τα καινούργια ξενοδοχεία που έχουν γίνει στην Αθήνα τελευταία;

Γ.Τ.: «Τα πράγματα θα είναι πάρα πολύ δύσκολα με όλα αυτά τα καινούργια ξενοδοχεία που δημιουργήθηκαν, αν δεν καταφέρουμε να αναπτύξουμε τη δουλειά. Φέτος είχαμε την πιο επιτυχημένη διοργάνωση της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια» και δεν το καταλάβαμε.  Μας ήρθαν 30.000 επισκέπτες και δεν το καταλάβαμε αφού οι κρατήσεις διοχετεύθηκαν σε πολύ περισσότερα ξενοδοχεία».

TDN:  Μετά τους Ολυμπιακούς η Αθήνα θα διαθέτει το πλέον σύγχρονο-όχι απαραίτητα το καλύτερο- ξενοδοχειακό δυναμικό της Ευρώπης. Υπάρχει ένας σχεδιασμός για να αξιοποιηθεί αυτό το προϊόν μετά τους ολυμπιακούς;

Γ.Τ.: «Δεν υπάρχει. Κι αυτό επειδή ακολουθεί τον εθνικό σχεδιασμό ο οποίος επίσης δεν υπάρχει»

TDN: Το ρώτησα αυτό επειδή ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης  έχει δεσμευθεί ότι το υπουργείο θα είναι έτοιμο να αρχίσει το πρόγραμμα προβολής της επόμενης χρονιάς από τον Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο…»

Γ.Τ.: «Θα δούμε. Πρώτα απ’ όλα πρέπει να περάσουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες.  Προσωπικά είμαι αισιόδοξος ότι όλα θα πάνε καλά  όσον σε ότι αφορά  το πρόγραμμα φιλοξενίας των Αγώνων. Τα ξενοδοχεία δείχνουν έναν πρωτόγνωρο ζήλο να ετοιμάσουν κατά τον καλύτερο τρόπο τα ξενοδοχεία τους.  Ακόμα και συνάδελφοι οι οποίοι θεωρούσαν  δεδομένη την πελατεία τους και δεν ένιωθαν την ανάγκη να  προσφέρουν κάτι παραπάνω στον πελάτη. Τώρα τους βλέπεις ότι έκαναν εκσυγχρονισμούς. Και μάλιστα χωρίς να ξέρουν.  Αυτό είναι το εντυπωσιακό της υπόθεσης».

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top