Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Αριστοτέλης Θωμόπουλος
Γέφυρα της Ευρώπης με Βαλκάνια και Visegrad η PHILOXENIA

Παναγιώτης Δ. Υφαντής - 01 Νοέμβριος 2004, 00:00

Αριστοτέλης Θωμόπουλος
Πρόεδρος της Helexpo Α.Ε. και της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης
με τον Π.Δ.Υφαντή

TravelDailyNews: Ας ξεκινήσουμε από το θέμα της άμεσης επικαιρότητας. Κάθε χρόνο η Helexpo οργανώνει τη διεθνή έκθεση τουρισμού “Philoxenia”. Είστε ικανοποιημένος από την πορεία της;

Αριστοτέλης Θωμόπουλος: “Για όλα υπάρχει το καλύτερο και εμείς, ως νέα διοίκηση της HELEXPO στοχεύουμε σε αυτό. Η PHILOXENIA μπορεί να γίνει και θα γίνει από φέτος κιόλας μεγαλύτερη, ποιοτικότερη και πιο αποτελεσματική”.

TDN: Δεν ήταν λίγες οι φορές στο παρελθόν που η “Philoxenia” εξελίχθηκε σε μια “εσωτερική γιορτή” του ελληνικού τουρισμού με πενιχρές ξένες συμμετοχές. Μια εσωστρεφής εκδήλωση, δηλαδή, χωρίς στόχους και με ορατό τον κίνδυνο του εκφυλισμού και της παρακμής. Συμφωνείτε με αυτές τις διαπιστώσεις;

Αρ.Θ.: “Δεν θα μπορούσα να διαφωνήσω μαζί σας, ότι πράγματι έτσι έγινε αλλά ευτυχώς ελάχιστες φορές. Ας μην κοιτάζουμε όμως το παρελθόν, αλλά ας δούμε μπροστά μας στο μέλλον, όπου εάν δουλέψουμε όλοι μαζί και σωστά υπάρχουν οι προοπτικές να δούμε την Philoxenia σε έναν άλλο ρόλο”.

TDN: Έχει λεχθεί κατά κόρον στο παρελθόν ότι η “Philoxenia” θα μπορούσε να αναδειχθεί ως η υπ’ αριθμόν ένα περιφερειακή διεθνής τουριστική έκθεση της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων. Γιατί απέτυχε μέχρι σήμερα να καταξιωθεί σε έναν τέτοιο ρόλο;

Αρ.Θ.: “Θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω μαζί σας, διότι η Philoxenia αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί την υπ’ αριθμόν ένα περιφερειακή διεθνή τουριστική έκθεση της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων. Μέλημα όμως όλων μας αποτελεί το να γίνει μία από τις σημαντικότερες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Ανατολικής Μεσογείου”.

Να γίνει leader στη Ν.Α Ευρώπη ο στόχος της Philoxenia

TDN: Η τουριστική καχεξία των άλλων βαλκανικών χωρών είναι σίγουρο ότι δεν βοηθούσε τη “Philoxenia” να αναλάβει έναν τέτοιο ρόλο. Τα δεδομένα, όμως, αλλάζουν ραγδαία. Είναι έτοιμη η έκθεση να διεκδικήσει το ζωτικό χώρο που της αναλογεί;

Αρ.Θ.: “Όχι μόνο η PHILOXENIA, αλλά το σύνολο των εκθέσεων που διοργανώνουμε ως HELEXPO επιβεβαιώνουν και επεκτείνουν το ρόλο τους, ως γέφυρα της Ευρώπης προς στη Βαλκανική και τις χώρες Visegrad (Ουγγαρία, Τσεχία, Σλοβακία, Πολωνία)”.

TDN: Εκτιμάτε ότι η “Philoxenia” έχει τη δυνατότητα να αναδειχθεί σε leader της αγοράς εκθέσεων της περιοχής;

Αρ.Θ.: “Σαφέστατα έχει τη δυνατότητα να αναδειχθεί σε leader της αγοράς εκθέσεων της περιοχής και θα το κάνει. Σας είπα ότι ως νέα διοίκηση έχουμε φιλόδοξα σχέδια για τη PHILOXENIA, καθώς και το σύνολο των εκθέσεων που διοργανώνουμε. Βασική προτεραιότητα τόσο της διοικήσεως της HELEXPO, όσο και του νεοσύστατου Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, αλλά και του ΕΟΤ, είναι η Philoxenia να καταστεί μία από τις σημαντικότερες εκθέσεις της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Ανατολικής Μεσογείου”.

TDN: Έχει εκπονηθεί σχετικό business plan γι’ αυτό;

Αρ.Θ.: “Είμαστε νέα διοίκηση, η οποία εξαρχής κλήθηκε να «κολυμπήσει στα βαθιά», καθώς, όπως γνωρίζετε, αναλάβαμε μόλις τρεις μήνες πριν από τη Γενική |Έκθεση του Σεπτεμβρίου και θελήσαμε όχι απλώς να διοργανώσουμε όπως – όπως μια έκθεση, αλλά να δώσουμε το στίγμα μας και τη δυναμική μας. Αυτό το πετύχαμε και προχωρούμε σε φιλόδοξους σχεδιασμούς όχι μόνο για τη PHILOXENIA αλλά και για όλες τις εκθέσεις μας”.

Δεν ενδιαφέρεται να “εξάγει” το brand name “PHILOXENIA” στα Βαλκάνια η HELEXPO

TDN: Ενδιαφέρεται η Helexpo να “εξάγει” το brand name “Philoxenia” στην ευρύτερη περιοχή στοχεύοντας να δημιουργήσει διεθνείς τουριστικές εκθέσεις- “δορυφόρους” σε άλλες βαλκανικές πρωτεύουσες που ενισχύουν διαρκώς τη θέση τους στην διεθνή τουριστική βιομηχανία;

Αρ.Θ.: “Όχι διότι θεωρούμε ότι στη στενή αγορά των Βαλκανίων κάτι τέτοιο θα δρούσε ανταγωνιστικά προς την ίδια την «ελληνική» Philoxenia”.

Δεν ευνοεί τη δημιουργία θεματικών τουριστικών εκθέσεων το μικρό μέγεθος της αγοράς

TDN: Σκέφτεστε το ενδεχόμενο η Helexpo να δημιουργήσει εξειδικευμένες τουριστικές εκθέσεις (όπως για το συνεδριακό τουρισμό ή τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως ο αγροτουρισμός, ο τουρισμός περιπέτειας, ο θαλάσσιος τουρισμός, ο αθλητικός τουρισμός και ιδιαίτερα ο τουρισμός γκολφ κλπ) υπό την “αιγίδα” ή όχι της “Philoxenia” οι οποίες, μάλιστα, θα οργανώνονται σε άλλες περιοχές της χώρας ώστε να τονωθεί η ζήτηση και για άλλους ελληνικούς προορισμούς; Υπάρχει, άλλωστε, η άποψη ότι οι Θεσσαλονικείς δύσκολα αποδέχονται μια τουριστική έκθεση αν αυτή δεν οργανώνεται στην Θεσσαλονίκη...

Αρ.Θ.: “Στο πλαίσιο της PHILOXENIA πραγματοποιούνται αφιερώματα στον εναλλακτικό τουρισμό. Εκτιμώ ότι οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού και μάλιστα η κάθε μία ξεχωριστά, δεν μπορούν να αποτελέσουν αυτόνομη έκθεση, εξαιτίας, κυρίως, του μικρού μεγέθους της αγοράς, αλλά και του βαθμού ενδιαφέροντος. Ωστόσο, ο εναλλακτικός τουρισμός προβάλλεται σημαντικά μέσα στη PHILOXENIA και αυτό θα συνεχισθεί και στο μέλλον, ενώ αντίθετα τόσο εξειδικευμένες εκθέσεις δεν θα μπορούσαν να στηριχθούν ούτε καν από τους επαγγελματίες του κλάδου”. 

Ανοιχτό το θέμα της σύναψης στρατηγικής συμμαχίας με ισχυρό ξένο “παίκτη” της διεθνούς αγοράς εκθέσεων

TDN: Η ανάδειξη της Helexpo σε ισχυρό περιφερειακό “παίκτη” εκθέσεων προϋποθέτει τη σύναψη ισχυρών διεθνών συμμαχιών. Στο παρελθόν σχετικές προσπάθειες με σχήματα που ξεχώριζαν η Reed Τravel Exhibitions και η ITE Exhibitions δεν ευώδωσαν. Ποιοι ήταν οι λόγοι της αποτυχίας κατά τη γνώμη σας; Είναι στις προθέσεις σας η συνεργασία της Helexpo με γνωστούς διεθνείς “παίκτες” της αγοράς με στόχο τη διείσδυση του ομίλου και ιδιαίτερα της “Philoxenia” σε νέες αγορές;

Αρ.Θ.: “Είμαστε υπέρ της πολιτικής των συνεργασιών και έτσι θα κινηθούμε για το σύνολο των εκθέσεών μας, αλλά και για νέες εκθέσεις που προτιθέμεθα ή είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις για να διοργανώσουμε. Εάν πραγματικά πεισθούμε ότι χρειάζεται να συνεργαστούμε με έναν leader στον κλάδο μίας εκθέσεως, δεν θα διστάσουμε να προχωρήσουμε σε συνεργασία εφόσον αυτό θα είναι επωφελές τόσο για τη HELEXPO, όσο και για τη χώρα μας. |Όσον αφορά το παρελθόν δεν είμαι εγώ ο καταλληλότερος να σας απαντήσω για τους λόγους, οι οποίοι δεν επέτρεψαν τη συνεργασία της HELEXPO με τα γνωστά ονόματα που αναφέρετε”.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top