Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Μιχαήλ Πατέλλης
Τα υδροπλάνα δημιουργούν νέα αγορά στο χώρο των ελληνικών μεταφορών

Παναγιώτης Δ. Υφαντής - 30 Νοέμβριος 2004, 00:00

Μιχαήλ Πατέλλης
Διευθύνων Σύμβουλος της AirSea Lines
με τον Π.Δ.Υφαντή

TravelDailyNews: Πως σας γεννήθηκε η ιδέα για την ίδρυση της AirSea Lines;

Μιχαήλ Πατέλλης: “Εγώ ζω στο Βανκούβερ, στο βορειοδυτικό τμήμα της Αμερικής. Εκεί υπάρχουν υδροπλάνα πριν ακόμα τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Από το γραφείο μου στο λιμάνι του Βανκούβερ έβλεπα καθημερινά τα υδροπλάνα να πηγαινοέρχονται. Στην Ελλάδα έρχομαι συχνά για διακοπές στην Κάλυμνο, απ’ όπου κατάγομαι. Όποτε ερχόμουν στην Ελλάδα, λοιπόν, το πιο δύσκολο μέρος του ταξιδιού μου ήταν να πάω από την Αθήνα στην Κάλυμνο. Αυτό άρχισε να μου δημιουργεί την υποψία ότι ίσως υπάρχει εδώ μια επιχειρηματική ευκαιρία”.

TDN: Πως άρχισε, όμως, να σχηματοποιείται η ιδέα για την εταιρία;

Μ.Π.: “Όταν γύρισα στον Καναδά ήρθα σε επαφή με τον ιδιοκτήτη της
μεγαλύτερης εταιρίας υδροπλάνων της Β. Αμερικής που εδρεύει στο Βανκούβερ. Αρχίσαμε μια συζήτηση που κράτησε δύο χρόνια αλλά στη συνέχεια πίεσα να τελειώνουμε καθώς πλησίαζαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες και ήταν ευκαιρία να κάνουμε κάτι”.

TDN: Είχατε προηγούμενη εμπειρία από το συγκεκριμένο χώρο;

Μ.Π.: “Εγώ είμαι επιχειρηματίας. Δεν είχα μεγάλη σχέση με το χώρο των αερομεταφορών. Μέχρι τότε είχα παρουσία στο χώρο της άντλησης πετρελαίου και τα ορυχεία αφού σε εκείνη την περιοχή υπάρχει μεγάλος ορυκτός πλούτος. Τα υδροπλάνα, μάλιστα, χρησιμοποιούνται σ’ αυτές τις περιοχές για να μεταφέρουν προσωπικό και στελεχών σε απομακρυσμένα μέρη”.

Από τα ορυχεία στα υδροπλάνα

TDN: Ποιά είναι η εταιρία με την οποία συζητούσατε;

Μ.Π.: “Λέγεται Harbor Air και μετέχει στο project της AirSea Lines που υλοποιούμε στην Ελλάδα”.

TDN: H Harbor Air είναι ο μοναδικός σας εταίρος;

Μ.Π.: “Αρχικά ναι αλλά στην πορεία εισήλθαν στο μετοχικό κεφάλαιό της αρκετοί περισσότεροι. Αλλωστε χρηματοδοτούμε την ανάπτυξη της AirSea Lines πουλώντας μετοχές της σε ενδιαφερόμενους επενδυτές. Αρα, όσο περισσότερες μετοχές πουλάμε, τόσο μικρότερο ποσοστό κατέχουν οι επιμέρους μέτοχοι”.

15 μέτοχοι

TDN: Πόσοι είναι σήμερα οι μέτοχοι της εταιρίας;

Μ.Π.: “Αυτή τη στιγμή φθάνουν τους δεκαπέντε”.

TDN: Εκτός από σας υπάρχει κάποιος άλλος βασικός μέτοχος;

Μ.Π.: “Οι κύριοι μέτοχοι είναι τρεις. Όσοι, δηλαδή, ξεκινήσαμε αυτή την επιχείρηση”.

TDN: Πότε αποφασίσατε να προχωρήσετε στην επένδυση;

Μ.Π.: “Ήρθαμε στην Ελλάδα μαζί με εξειδικευμένα στελέχη της Harbor Air το Μάιο του 2003 κι επισκεφθήκαμε περιοχές της Ελλάδας που μας ενδιέφεραν. Στη συνέχεια εγώ παρέμεινα  και άρχισα διαβουλεύσεις με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για να δούμε με ποιο τρόπο μπορεί να αρχίσει να υλοποιείται η επένδυση. Στην Ελλάδα, όμως, ήμουν άγνωστος και παρ’ ότι στην ΥΠΑ βρήκα ανθρώπους που ενδιαφέρθηκαν μου είπαν ότι θα ήταν πολύ δύσκολο. Έχω, όμως, εμπειρία στο να δημιουργώ επιχειρήσεις από την αρχή και είπα να το προσπαθήσω. Επισκέφθηκα τον τότε υπουργό Μεταφορών κ. Χρ. Βερελή ο οποίος ήταν πολύ θετικός. Θεωρούσε ότι θα ήταν κάτι που θα βοηθούσε την Ελλάδα. Αφού διαπιστώσαμε, λοιπόν, ότι το κλίμα ήταν θετικό αποφασίσαμε να
περάσουμε στην επόμενη φάση”

Με τα φτερά της “Pegasus”

TDN: Η οποία περιελάμβανε τί;

Μ.Π.: “Έπρεπε να ξεκινήσουμε τις διαδικασίες για να εξασφαλίσουμε
τις απαραίτητες εγκρίσεις και πριν απ’ όλα να πάρουμε την άδεια αερομεταφορέα. Τότε γνωρίστηκα με τον κ. Τ. Γκόβα ο οποίος σήμερα είναι Accountable Manager της εταιρίας. Ο κ. Γκόβας είχε, μόλις εξασφαλίσει άδεια αερομεταφορέα υπό την επωνυμία “Pegasus” ενώ είχε εξασφαλίσει τα απαιτούμενα JAR για συντήρηση αεροσκαφών. Πρόσφερε, δηλαδή, μια ολοκληρωμένη λύση, κάτι που ήταν πολύ καλό για μας. Ακολούθησαν συζητήσεις μαζί του και αποφασίσαμε να συνεργαστούμε. Αγοράσαμε, λοιπόν, το 100% της εταιρίας “Pegasus”. Ένα από τα μεγαλύτερα περιουσιακά στοιχεία της Pegasus ήταν ο κ. Γκόβας ο οποίος είναι πολύ καλός γνώστης του χώρου των αερομεταφορών και διαθέτει πολύτιμη εμπειρία για τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούνται ώστε να εξασφαλισθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις από την ΥΠΑ. Μας βοήθησε πολύ και η συμβολή του ήταν καθοριστική ώστε να καταφέρουμε να φέρουμε το πρώτο υδροπλάνο της εταιρίας στην Ελλάδα”.

TDN: Η AirSea Lines, δηλαδή, δημιουργήθηκε πάνω στην Pegasus;

Μ.Π.: “Όχι, η AirSea Lines αγόρασε την Pegasus και αυτή τη στιγμή έχουμε δύο εταιρίες. Η Pegaus είναι η αεροπορική εταιρία και η AirSea Lines είναι η εμπορική ονομασία (brand name) κάτω από την οποία γίνεται το operation”.

TDN: Πότε φέρατε το πρώτο υδροπλάνο;

Μ.Π.: “Το πρώτο υδροπλάνο ήρθε το Μάιο του 2004 και ήταν το πρώτο που έφθασε στην Ελλάδα μετά από 70 χρόνια γιατί παλαιότερα υπήρχαν υδροπλάνα στην Ελλάδα”.

TDN: Η αναβίωση ενός μύθου, δηλαδή. Θα μπορούσατε να δημιουργήσετε κι ένα μουσείο υδροπλάνων στην Ελλάδα...

Μ.Π.: “Θα το κάνουμε. Ήδη, δημιουργούμε μια ένωση φίλων του υδροπλάνου και φτιάχνουμε ένα website γι’ αυτό. Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί που τους αρέσει και όσο τα υδροπλάνα θα έχουν ολοένα πιο έντονη παρουσία στην Ελλάδα ο κόσμος θα τα αγαπάει περισσότερο.

Με υδροπλάνα της DeHavilland

TDN: Επειδή έχει και ιστορική αξία, πείτε μας ποιός είναι ο τύπος του πρώτου υδροπλάνου που φέρατε στη χώρα μας.

Μ.Π.: “Τα υδροπλάνα που χρησιμοποιούμε είναι της εταιρίας DeHavilland. Είναι καναδική εταιρία, μητρική της οποία είναι η Bombardier η οποία κατασκευάζει, επίσης, τα γνωστά στην Ελλάδα αεροπλάνα Canadair (πυροσβεστικά) αλλά και τα Learjet, τα Challenger ακόμα και τρένα. Το υδροπλάνο έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 18-19 επιβάτες και ο ακριβής αριθμός εξαρτάται από την απόσταση που πρόκειται να καλύψει”.

TDN: Που έγινε το πρώτο δρομολόγιο;

Μ.Π.: “Το υδροπλάνο ήρθε στη Β. Ελλάδα, ση μαρίνα του Πόρτο Καρράς. Η μαρίνα ήταν βολική για μας αφού τον πρώτο καιρό θα έπρεπε να είναι προστατευμένο έως ότου γίνουν οι πρώτες δοκιμές. Από εκεί εξασφάλισε την πλοϊμότητα του αλλά ακόμα δεν υπήρχε τρόπος να πετάμε νόμιμα. Είχαμε πάρει, όμως, ειδικές άδειες για να το φέρουμε και να κάνουμε μερικές δοκιμαστικές πτήσεις”.

Πιλοτικό πρόγραμμα στο Ιόνιο

TDN: Ποιά ήταν η στάση των αρμόδιων αρχών;

Μ.Π.: “Με την καινούργια κυβέρνηση υπήρξε ιδιαίτερα θετικό κλίμα
σχετικά με τις άδειες που θα έπρεπε να εξασφαλίσουμε. Ιδιαίτερα από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας αφού η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας είχε κάνει αυτό που έπρεπε να κάνει από την πλευρά της.

Το ΥΕΝ ήταν ιδιαίτερα θετικό, ιδίως ο υπουργός κ. Εμ. Κεφαλογιάννης και εξακολουθεί ακόμα να δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον και να παρακολουθεί
αυτά που κάνουμε. Μας έδωσε, λοιπόν, ένα πιλοτικό πρόγραμμα για το Ιόνιο Πέλαγος”.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top