Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΜελέτες και ΈρευνεςΔεύτερη έρευνα της ΔΕΤΑΠ για το προφίλ των τουριστών της Ρόδου

Δεύτερη έρευνα της ΔΕΤΑΠ για το προφίλ των τουριστών της Ρόδου

Δεύτερη έρευνα της ΔΕΤΑΠ για το προφίλ των τουριστών της Ρόδου

Σημαντικά συμπεράσματα και στοιχεία που ‘αποκρυπτογραφούν’ τους τουρίστες της Ρόδου προέκυψαν από την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε για δεύτερη χρονιά από το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου και τη ΔΕΤΑΠ σε συνεργασία με την Επιστημονική Ομάδα Τουρισμού του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, τα αποτελέσματα της οποίας είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.

Η έρευνα διεξήχθη στο διάστημα Μαΐου – Οκτωβρίου του 2004 στο αεροδρόμιο Ρόδου, στο λιμάνι της Ρόδου και στο αεροδρόμιο της Κω (τα αποτελέσματα της έρευνας της Κω θα παρουσιαστούν σε ειδική εκδήλωση στην Κω στις 23 Φεβρουαρίου). Η προσπάθεια αυτή του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου εντάσσεται στα πλαίσια των αποφάσεων της Διοίκησης του να πραγματοποιείται περιοδικά αυτή η έρευνα προκειμένου να προκύπτουν συγκρίσιμα στοιχεία για το σύνολο της Δωδεκανήσου, τα οποία με τη σειρά τους θα τυγχάνουν ανάλογης επιστημονικής επεξεργασίας.

Ειδικότερα, πρόκειται για στοιχεία της έρευνας, που συλλέχθηκαν στο αεροδρόμιο Διαγόρας και αφορούν στους αλλοδαπούς τουρίστες των πτήσεων charter, με τη μέθοδο της συστηματικής τυχαίας δειγματοληψίας. Η επεξεργασία των στοιχείων έγινε από την εταιρία Market Plan, η οποία είναι μέλος της European Society of Opinion & Marketing Research. Συνολικά συμπληρώθηκαν 3.174 ερωτηματολόγια και ορισμένα από τα στοιχεία που προκύπτουν συνοπτικά είναι τα εξής:

  • Πρώτη στις προτιμήσεις των Σκανδιναβών είναι η πόλη της Ρόδου, αποσπώντας το 58% του συνόλου των Σκανδιναβών στο νησί. Αντίθετα είναι τελευταία στην προτίμηση των Aγγλων με μόλις 7% του συνόλου στο νησί. Πρώτη στις προτιμήσεις των Aγγλων είναι η Λίνδος, αποσπώντας το 26% του συνόλου των Aγγλων στο νησί, ενώ κοντά βρίσκεται και η Ιαλυσός (23% των Aγγλων του νησιού). Πρώτη στις προτιμήσεις των Γερμανών είναι η Καλλιθέα, αποσπώντας το 35% του συνόλου των Γερμανών στο νησί. Πρώτη στις προτιμήσεις των ΒENELUX είναι η Ιαλυσός, αποσπώντας το 44% του συνόλου των BENELUX στο νησί. Πρώτη στις προτιμήσεις των Ιταλών είναι η Καλλιθέα, αποσπώντας το 26% του συνόλου των Ιταλών στο νησί. Η Καλλιθέα είναι επίσης πρώτη στις προτιμήσεις των Ελβετών & Αυστριακών (39% του συνόλου του νησιού ) και πρώτη στις προτιμήσεις των κατοίκων των Πρώην Ανατολικών χωρών (39% του συνόλου του νησιού).
  • Όσον αφορά την ηλικιακή σύνθεση, το 14% των τουριστών είναι κάτω των 24 ετών, 56% από 25 έως 44 ετών, 28% είναι από 45 έως 64 και 2,5% ηλικίας 65 και άνω. Στη Καλλιθέα το 20% των τουριστών είναι κάτω των 24 ετών (σε σχέση με 14% στο νησί). Μεγάλες συγκεντρώσεις τουριστών 25-44 ετών βρίσκονται στη Νότια Ρόδο και τα Αφάντου (67% και 66% αντίστοιχα σε σχέση με 57% στο νησί). Ομοίως στην Ιαλυσό φαίνεται να υπάρχουν 4% άνω των 65 ετών (σε σχέση με 2,5% στο νησί).
  • Το 10% των τουριστών διαθέτει εισόδημα κάτω των 15.000 ευρώ, 21% από 15.000 έως 29.000 ευρώ, 31% από 30.000 έως 49.000 ευρώ, 22% από 50.000 έως 69.000 ευρώ και 16% διαθέτουν ετήσιο εισόδημα άνω των 70.000 ευρώ.

    Το 12% των τουριστών της πόλης της Ρόδου και της Καλλιθέας έχουν οικογενειακό εισόδημα κάτω των 15.000 ευρώ (ενώ στο σύνολο του νησιού τέτοιο εισόδημα έχει το 10%). Αντίθετα τέτοιο εισόδημα έχει μόλις το 6% των τουριστών της Λίνδου. Το 21% των τουριστών της Νότιας Ρόδου και το 20% των τουριστών της Ιαλυσού έχει οικογενειακό εισόδημα άνω των 70.000 ευρώ (ενώ στο σύνολο των τουριστών του νησιού τέτοιο εισόδημα έχει το 16%).

  • Κατά την επιλογή του τόπου των διακοπών του το 48% των ερωτώμενων απάντησε ότι αναζητεί ένα συνδυασμό καλής τιμής και ποιότητας. Το 41% απάντησαν ότι αναζητούν υψηλή ποιότητα σε μία κατάλληλη τιμή. Το 5% απάντησαν ότι τα χρήματα δεν τους απασχολούν, ενώ αντίθετα το 4% απάντησε ότι ψάχνει για προσφορές και μόλις το 2% ότι επιλέγουν πάντα το φθηνότερο δυνατό.

    Το μεγαλύτερο ποσοστό τουριστών που απάντησαν ότι επιλέγουν το φθηνότερο δυνατό καταγράφηκε στην περιοχή Κρεμαστή – Παραδείσι – Θεολόγος με 5%, όταν στο νησί το αντίστοιχο ποσοστό είναι 2%. Το μεγαλύτερο ποσοστό τουριστών που απάντησαν ότι αναζητούν υψηλή ποιότητα σε μία κατάλληλη τιμή καταγράφηκε στην Νότια Ρόδο με 53%, όταν στο νησί το αντίστοιχο ποσοστό είναι 41%.

    Από τα στοιχεία προκύπτει επίσης ότι ο καιρός, οι ωραίες παραλίες καθώς και η ηρεμία και η ξεκούραση παίζουν τον σημαντικότερο ρόλο στην επιλογή της Ρόδου ως τόπου διακοπών.

  • Η απόφαση για την επιλογή της Ρόδου πάρθηκε κατά μέσο όρο 95 ημέρες πριν από την άφιξη. Οι Γερμανοί απάντησαν ότι πήραν αυτοί την απόφαση κατά μέσο όρο 106 ημέρες πριν, οι Aγγλοι 108 μέρες και οι άλλες εθνικότητες 85 ημέρες πριν την άφιξη τους στο νησί. Σε σχέση με τον τόπο διαμονής στη Ρόδο, οι τουρίστες που επέλεξαν την Αρχάγγελο πήραν την απόφαση τους 131 ημέρες πριν την άφιξη τους, όσοι επέλεξαν την Ιαλυσό 104 ημέρες πριν, ενώ αντίθετα όσοι επέλεξαν τη Νότια Ρόδο 81 ημέρες πριν την άφιξη τους.
  • Επίσης, η πραγματοποίηση της κράτησης έγινε κατά μέσο όρο 85 ημέρες πριν την άφιξη. Οι Γερμανοί απάντησαν κατά μέσο όρο 93 μέρες πριν, οι Aγγλοι 100 μέρες πριν και οι υπόλοιπες εθνικότητες 73 ημέρες πριν την άφιξη τους στο νησί. Σε σχέση με τον τόπο διαμονής στη Ρόδο, οι τουρίστες που επέλεξαν την Αρχάγγελο πραγματοποίησαν την κράτηση τους 131 ημέρες πριν την άφιξη τους, όσοι επέλεξαν τη Λίνδο 90 ημέρες πριν, ενώ αντίθετα όσοι επέλεξαν τη Νότια Ρόδο και την πόλη της Ρόδου 79 ημέρες πριν την άφιξη τους. Στο σύνολο των τουριστών προκύπτει ότι 32% πραγματοποίησαν τη κράτηση τους ως Last Minute (λιγότερο από 21 ημέρες πριν την άφιξη) και 19% ως Early Birds (περισσότερο από 165 ημέρες πριν την άφιξη).
  • Ενδιαφέρον είναι επίσης το στοιχείο ότι τo 54% των τουριστών ανέφερε ότι χρησιμοποίησαν το Internet για να βρουν πληροφορίες για το ταξίδι τους στην Ρόδο πριν από την κράτηση τους. Ανά εθνικότητα παρατηρείται ότι μεγαλύτερη χρήση έκαναν οι Σκανδιναβοί (59%) και οι Aγγλοι (56%), ενώ την μικρότερη οι κάτοικοι των πρώην Ανατολικών χωρών (44%).
  • Διερευνώντας τους παράγοντες που επηρέασαν τους τουρίστες ως προς την επιλογή της Ρόδου για τις διακοπές τους, σε σχέση με το αν η κράτηση έγινε μέσω του internet ή με συμβατικούς τρόπους, προκύπτει ότι η χρήση του internet μειώνει το βαθμό επιρροής του tour operator και του ταξιδιωτικού πράκτορα. Πιο συγκεκριμένα, από όσους πραγματοποίησαν κράτηση με συμβατικό τρόπο, το 52% δηλώνει ότι στο να επιλέξει τη Ρόδο επηρεάστηκε είτε από την μπροσούρα του Tour Operator είτε από σύσταση του προσωπικού του γραφείου ταξιδίων. Αντίθετα, όταν η κράτηση έγινε μέσω του internet, οι δύο προαναφερόμενοι παράγοντες επηρέασαν μόνο το 23% των τουριστών.
  • Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στους παράγοντες που επηρέασαν τους τουρίστες ως προς την επιλογή του καταλύματος της διαμονής τους: Από όσους πραγματοποίησαν κράτηση με συμβατικό τρόπο, το 78% δηλώνει ότι στην επιλογή του καταλύματος επηρεάστηκε είτε από την μπροσούρα του Tour Operator είτε από σύσταση του προσωπικού του γραφείου ταξιδίων, ενώ αντίθετα όταν η κράτηση έγινε μέσω του internet, οι προαναφερόμενοι παράγοντες επηρέασαν μόνο το 30% των τουριστών.
  • Επίσης, η μέση διάρκεια παραμονής στο νησί είναι 9,7 νύχτες. Οι Γερμανοί δείχνουν μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής με 11 νύχτες, ακολουθούν οι Aγγλοι με 9,9 νύχτες. Aξια αναφοράς είναι η περίπτωση των Ιταλών με 8,7 νύχτες και των Σκανδιναβών με 9,4 νύχτες. Οι μεγαλύτερες διάρκειες παραμονής καταγράφηκαν στην Αρχάγγελο (11,8 νύχτες), στα Αφάντου (10,4) και στην περιοχή Κρεμαστή – Παραδείσι – Θεολόγος (10,0). Αντίθετα η μικρότερη μέση διάρκεια παραμονής εμφανίστηκε στην πόλη της Ρόδου (9,1 νύχτες).Από το σύνολο των επισκεπτών του νησιού το 70% έμεινε σε ξενοδοχείο, το 28% σε διαμερίσματα και 2,5% σε σπίτια συγγενών και φίλων. Χαρακτηριστικό είναι ότι η πλειοψηφία των Γερμανών προτιμά το ξενοδοχείο (86%) και μόνο 11% τα διαμερίσματα. Αντίθετα το 42% των Aγγλων προτίμησαν διαμερίσματα και το 56% ξενοδοχεία. Υψηλή προτίμηση σε διαμερίσματα δείχνουν επίσης οι κάτοικοι των πρώην Ανατολικών χωρών (38%) και οι Σκανδιναβοί (37%).Σε σχέση με την περιοχή διαμονής, από το σύνολο των τουριστών που παρέμειναν στην πόλη της Ρόδου, το 81% επέλεξε ξενοδοχείο και μόλις το 14% ενοικιαζόμενα διαμερίσματα. Αντίθετα από το σύνολο των τουριστών που παρέμεινε στη Λίνδο, το 54% επέλεξε ενοικιαζόμενο διαμέρισμα και το 47% ξενοδοχείο. Από το σύνολο των τουριστών του νησιού που επέλεξαν ξενοδοχείο, το 24% επέλεξε την Ιαλυσό, 24% την Καλλιθέα και 23% την πόλη της Ρόδου. Αντίθετα από το σύνολο των τουριστών του νησιού που επέλεξαν ενοικιαζόμενα διαμερίσματα το 28% επέλεξε τη Λίνδο, και το 22% την Καλλιθέα.
  • Στο σύνολο των τουριστών του νησιού, και ανεξάρτητα αν έμειναν σε ξενοδοχείο ή σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, προκύπτει ότι 28% έμειναν σε ξενοδοχείο με συμφωνία ημιδιατροφής, 28% έμειναν σε apartments και 21% σε ξενοδοχεία all inclusive. Οι περιοχές του νησιού με τα μεγαλύτερα ποσοστά προτίμησης σε all inclusive βρέθηκαν να είναι η Νότια Ρόδος, η περιοχή Κρεμαστή – Παραδείσι – Θεολόγος, η Αρχάγγελος, και τα Αφάντου: Από το σύνολο των τουριστών που έμειναν στην Νότια Ρόδο, το 56% έμειναν σε ξενοδοχεία all inclusive. Το αντίστοιχο ποσοστό στην περιοχή Κρεμαστή – Παραδείσι – Θεολόγος είναι 43%, στην Αρχάγγελο 42% και στα Αφάντου 36%. Αντίθετα, από το σύνολο των τουριστών που έμειναν στην πόλη της Ρόδο, μόλις το 2% παρέμεινε σε ξενοδοχείο all-inclusive. Από το σύνολο των τουριστών all inclusive που ήρθαν στο νησί της Ρόδου, το 29% παρέμεινε στην Ιαλυσό.

    Tο προϊόν all-inclusive φαίνεται να είναι περισσότερο δημοφιλές στη Γερμανία (32% των τουριστών) και στην Αυστρία – Ελβετία (28%), αλλά σημαντικά λιγότερο δημοφιλές στην Σκανδιναβία (μόλις 3% των τουριστών). Το All inclusive φαίνεται να προσελκύει εξίσου όλες τις ηλικιακές ομάδες και όλα τα επίπεδα οικογενειακού εισοδήματος. Αντίθετα διαφοροποίηση στη ζήτηση του φαίνεται να προκύπτει ανάλογα με το μορφωτικό επίπεδο των τουριστών: Από 28% ανάμεσα στους αποφοίτους Λυκείου, σε 15% στους αποφοίτους πανεπιστημίου. Ταυτόχρονα το all-inclusive φαίνεται να ταιριάζει περισσότερο σε οικογένειες (28%) και λιγότερο σε ζευγάρια (18%). Ταυτόχρονα, θα πρέπει να επισημανθεί η μειωμένη συνολική κατά κεφαλή δαπάνη στον προορισμό, που παρουσιάζουν οι τουρίστες που επιλέγουν πακέτο all-inclusive, η οποία ανέρχεται σε 290,3 ευρώ για το σύνολο της παραμονής, σε σχέση με 440,6 ευρώ που δαπανούν οι τουρίστες, που δεν έχουν επιλέξει διακοπές τύπου all-inclusive. Επίσης όμως θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι τουρίστες all inclusive δαπανούν κατά μέσο όρο 106,3 ευρώ σε ψώνια, σε σχέση με 128,0 ευρώ που δαπανούν οι τουρίστες, που δεν έχουν επιλέξει διακοπές τύπου all-inclusive.

  • Το μεγαλύτερο ποσοστό τουριστών που επισκέφθηκαν τη Μεσαιωνική πόλη παρατηρήθηκε στους τουρίστες που παρέμειναν στην πόλη της Ρόδου, και το μικρότερο στη Νότια Ρόδο και τη Λίνδο: Από το σύνολο των τουριστών της πόλης της Ρόδου το 94% απάντησε ότι επισκέφθηκε την μεσαιωνική πόλη. Αντίθετα, από το σύνολο των τουριστών που παρέμειναν στη Νότια Ρόδο, το 65% απάντησε ότι επισκέφθηκε την μεσαιωνική πόλη, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στη Λίνδο είναι 69%.
  • Ο βαθμός ικανοποίησης των τουριστών από το κατάλυμά τους, ανεξάρτητα εάν έμεναν σε ξενοδοχείο ή σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα σε κλίμακα με ανώτατο όριο το 100 ήταν:
Φιλική εξυπηρέτηση 83,5
Καθαριότητα 81,8
Συνολική εξυπηρέτηση 81,7
Ατμόσφαιρα 79,2
Αξία χρημάτων 78,1
Ποιότητα και ποικιλία φαγητού 74,5
Διακόσμηση – επίπλωση 74,5
Διασκέδαση στο ξενοδοχείο 68,1
  • Ο βαθμός ικανοποίησης των τουριστών από χαρακτηριστικά και υπηρεσίες στο νησί της Ρόδου σε κλίμακα με ανώτατο όριο το 100 ήταν:
Συμπεριφορά – φιλικότητα ντόπιων 85,4
Ιστορικά – Φυσικά αξιοθέατα 82,3
Αίσθημα ασφαλείας 80,9
Παραλίες 80,7
Εστιατόρια 79,8
Ταξί 77,4
Σχέση ποιότητας – τιμής 75,7
Νυκτερινή διασκέδαση 75,5
Καθαριότητα νησιού 75,1
Αγορές (shopping) 74,6
Παροχή πληροφοριών 74,1
Σπορ- αναψυχή 73,7
Δημόσια λεωφορεία 70,1
Εγκαταστάσεις και εξυπηρέτηση στο αεροδρόμιο 63,3
  • Τις τιμές φαγητού και ποτού στην Ρόδο, σε σχέση με αυτές στον τόπο μόνιμης διαμονής των τουριστών, χαρακτήρισε φθηνότερες το 39% των τουριστών (54% των Aγγλων), ίσες το 42%, και ακριβότερες το 20% (το 27% των Γερμανών και το 62% των κατοίκων των πρώην ανατολικών χωρών).

Σε σχέση με την αξιολόγηση των τιμών φαγητού & ποτού θα πρέπει να επισημανθεί ότι όσο μικρότερο είναι το οικογενειακό εισόδημα, τόσο μεγαλώνει το ποσοστό των τουριστών που θεωρούν τις τιμές ακριβότερες: Το 34% των τουριστών που δήλωσαν εισόδημα μικρότερο από 15.000 ευρώ, θεωρεί τις τιμές στη Ρόδο ακριβότερες από αυτές στη χώρα διαμονής του. Αντίθετα, από το σύνολο των τουριστών που δήλωσαν οικογενειακό εισόδημα μεγαλύτερο των 70.000 ευρώ μόνο το 13% θεωρεί τις τιμές ακριβότερες.

Σε σχέση με τη περιοχή διαμονής, τα μεγαλύτερα ποσοστά τουριστών που χαρακτήρισαν τις τιμές φαγητού & ποτού «ακριβότερες από τη χώρα διαμονής τους» καταγράφηκαν στα Αφάντου και στην Καλλιθέα. Από το σύνολο των τουριστών των παραπάνω περιοχών, 25% χαρακτήρισαν τις τιμές «ακριβότερες», ενώ στο σύνολο του νησιού το αντίστοιχο ποσοστό είναι 20%.

Αντίθετα τα μεγαλύτερα ποσοστά τουριστών που χαρακτήρισαν τις τιμές φαγητού & ποτού «φθηνότερες από τη χώρα διαμονής τους» καταγράφηκαν στη Λίνδο (48%) και στην Αρχάγγελο (47%), σε σχέση με 39% που είναι το αντίστοιχο ποσοστό στο σύνολο του νησιού.

  • Τις τιμές νυχτερινής διασκέδασης στην Ρόδο σε σχέση με αυτές στον τόπο μόνιμης διαμονής των τουριστών χαρακτήρισε φθηνότερες το 37% των τουριστών (48% των Aγγλων), ίσες το 46% και ακριβότερες το 18% (22% χώρες Benelux και 65% για τις πρώην ανατολικές χώρες).

    Σε σχέση με την αξιολόγηση των τιμών νυχτερινής διασκέδασης θα πρέπει να επισημανθεί ότι όσο μικρότερο είναι το οικογενειακό εισόδημα τόσο μεγαλώνει το ποσοστό των τουριστών που θεωρούν τις τιμές ακριβότερες: Το 32% των τουριστών που δήλωσαν εισόδημα μικρότερο από 15.000 ευρώ, θεωρεί τις τιμές στη Ρόδο ακριβότερες από αυτές στη χώρα διαμονής του. Αντίθετα, από το σύνολο των τουριστών που δήλωσαν οικογενειακό εισόδημα μεγαλύτερο των 70.000 ευρώ μόνο το 12% θεωρεί τις τιμές ακριβότερες.

    Σε σχέση με τη περιοχή διαμονής, τα μεγαλύτερα ποσοστά τουριστών που χαρακτήρισαν τις τιμές της νυχτερινής διασκέδασης «ακριβότερες από τη χώρα διαμονής τους» καταγράφηκαν στα Αφάντου, στην πόλη της Ρόδου και στην Καλλιθέα. Από το σύνολο των τουριστών που παρέμειναν στα Αφάντου, 26% χαρακτήρισαν τις τιμές «ακριβότερες», ενώ στο σύνολο του νησιού το αντίστοιχο ποσοστό είναι 18%. Τα ποσοστά για την πόλη της Ρόδου και την Καλλιθέα είναι 22% αντίστοιχα σε κάθε περιοχή.

    Αντίθετα τα μεγαλύτερα ποσοστά τουριστών που χαρακτήρισαν τις τιμές της νυχτερινής διασκέδασης «φθηνότερες από τη χώρα διαμονής τους» καταγράφηκαν στην Αρχάγγελο (60%) και στην Λίνδο (46%) και σε σχέση με 37% που είναι το αντίστοιχο ποσοστό στο σύνολο του νησιού.

  • Το 39% των τουριστών χαρακτηρίζει την συνολική του εμπειρία στο νησί ανώτερη από τις προσδοκίες του (52% των Aγγλων), 57% ίση με τις προσδοκίες του και 5% κατώτερη των προσδοκιών του.

    Σε σχέση με τη περιοχή διαμονής, το μεγαλύτερο ποσοστό τουριστών που χαρακτήρισε τη συνολική τους εμπειρία στο νησί «ανώτερη από τις προσδοκίες τους» καταγράφηκε στη Λίνδο: Από το σύνολο των τουριστών, που παρέμειναν στη Λίνδο, 49% χαρακτήρισε την εμπειρία του «ανώτερη από τις προσδοκίες του», ενώ στο σύνολο του νησιού το αντίστοιχο ποσοστό είναι 39%.

    Αντίθετα, τα μεγαλύτερα ποσοστά τουριστών που χαρακτήρισαν τη συνολική τους εμπειρία στο νησί «κατώτερη από τις προσδοκίες τους» καταγράφηκαν στη Νότια Ρόδο (8%) και στην περιοχή Κρεμαστή – Παραδείσι – Θεολόγος (7%), σε σχέση με 5% που είναι το αντίστοιχο ποσοστό στο σύνολο του νησιού.

  • Η μέση κατά κεφαλή ημερήσια δαπάνη (average) ανέρχεται σε 45,1 ευρώ (η μέση κατά κεφαλή δαπάνη των Γερμανών είναι 34,3 ευρώ και η αντίστοιχη των Aγγλων 49,9 ευρώ). Τη μεγαλύτερη δαπάνη μεταξύ των κύριων εθνικοτήτων εμφανίζουν οι Σκανδιναβοί με μέση κατά κεφαλή δαπάνη στα 53,7 ευρώ. Αντίθετα, τη μικρότερη δαπάνη εμφανίζουν οι κάτοικοι των πρώην ανατολικών χωρών με μέση κατά κεφαλή δαπάνη στα 31,4 ευρώ.
  • Η μέση κατά κεφαλή δαπάνη για ψώνια ανέρχεται σε 123,3 ευρώ για το σύνολο της παραμονής του.
  • Η μέση ημερήσια κατά κεφαλή δαπάνη για νυκτερινή διασκέδαση ανέρχεται σε 18,6 ευρώ.
  • Ως προς την αγοραστική συμπεριφορά, οι διαφορές μεταξύ Ελλήνων και αλλοδαπών βρέθηκαν να είναι οι παρακάτω:
    • Ο πολιτισμός και η ιστορία σαν παράγοντας επιλογής της Ρόδου είναι σημαντικότερος στους Έλληνες σε σχέση με τους αλλοδαπούς.
    • Η τιμή σαν παράγοντας επιλογής της Ρόδου είναι σημαντικότερος στους αλλοδαπούς σε σχέση με τους Έλληνες.
    • Οι συγγενείς και φίλοι επηρέασαν πολύ περισσότερο τους Έλληνες, απ’ ότι στους αλλοδαπούς, στην επιλογή της Ρόδου σαν τόπου διακοπών.
    • Οι έλληνες πραγματοποιούν κατά κύριο λόγο την κράτησή τους «απ’ ευθείας» με το μεταφορικό μέσο και το κατάλυμα, σε αντίθεση με τους αλλοδαπούς που κατά κύριο λόγο προτιμούν το κλασσικό πακέτο.
    • Οι Έλληνες, πολύ περισσότερο από τους αλλοδαπούς, πραγματοποιούν την κράτησή τους λιγότερο από 1 μήνα πριν την άφιξή τους.
    • Οι συγγενείς και φίλοι επηρέασαν πολύ περισσότερο τους Έλληνες από ότι τους αλλοδαπούς στην επιλογή του καταλύματος στη Ρόδο (ξενοδοχείου ή ενοικιαζομένων δωματίων).
Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΔεύτερη έρευνα της ΔΕΤΑΠ για το προφίλ των τουριστών της Ρόδου

Δεύτερη έρευνα της ΔΕΤΑΠ για το προφίλ των τουριστών της Ρόδου

Σημαντικά συμπεράσματα και στοιχεία που `αποκρυπτογραφούν` τους τουρίστες της Ρόδου προέκυψαν από την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε για δεύτερη χρονιά από το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου και τη ΔΕΤΑΠ σε συνεργασία με την […]

Σημαντικά συμπεράσματα και στοιχεία που `αποκρυπτογραφούν` τους τουρίστες της Ρόδου προέκυψαν από την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε για δεύτερη<...> χρονιά από το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου και τη ΔΕΤΑΠ σε συνεργασία με την Επιστημονική Ομάδα Τουρισμού του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, τα αποτελέσματα της οποίας είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.

Η έρευνα διεξήχθη στο διάστημα Μαΐου – Οκτωβρίου του 2004 στο αεροδρόμιο Ρόδου, στο λιμάνι της Ρόδου και στο αεροδρόμιο της Κω (τα αποτελέσματα της έρευνας της Κω θα παρουσιαστούν σε ειδική εκδήλωση στην Κω στις 23 Φεβρουαρίου). Η προσπάθεια αυτή του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου εντάσσεται στα πλαίσια των αποφάσεων της Διοίκησης του να πραγματοποιείται περιοδικά αυτή η έρευνα προκειμένου να προκύπτουν συγκρίσιμα στοιχεία για το σύνολο της Δωδεκανήσου, τα οποία με τη σειρά τους θα τυγχάνουν ανάλογης επιστημονικής επεξεργασίας.

Ειδικότερα, πρόκειται για στοιχεία της έρευνας, που συλλέχθηκαν στο αεροδρόμιο Διαγόρας και αφορούν στους αλλοδαπούς τουρίστες των πτήσεων charter, με τη μέθοδο της συστηματικής τυχαίας δειγματοληψίας. Η επεξεργασία των στοιχείων έγινε από την εταιρία Market Plan, η οποία είναι μέλος της European Society of Opinion & Marketing Research.

Συνολικά συμπληρώθηκαν 3.174 ερωτηματολόγια, τα οποία σκιαγραφούν πλήρως το προφίλ των τουριστών της περιοχής, καθώς δίνονται στοιχεία για τις προτιμήσεις τους, την ηλικία τους, το εισόδημα, το βαθμό ικανοποίησης τους από τις διάφορες παρεχόμενες υπηρεσίες, τα κριτήρια επιλογής του τόπου διακοπών τους, τους τρόπους πραγματοποίησης της κράτησης τους κ.α.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024