Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΜελέτες και ΈρευνεςΈρευνα του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου και της ΔΕΤΑΠ για τους τουρίστες της Κω

Έρευνα του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου και της ΔΕΤΑΠ για τους τουρίστες της Κω

Έρευνα του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου και της ΔΕΤΑΠ για τους τουρίστες της Κω

Ενδιαφέροντα συμπεράσματα προέκυψαν από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε στους τουρίστες της Κω και υλοποίησε το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου σε συνεργασία µε την ΔΕΤΑΠ και την Επιστημονική Ομάδα Τουρισμού του Επιμελητηρίου.

Κατά την παρουσίαση που έγινε πρόσφατα στην αίθουσα εκδηλώσεων του Επιμελητηρίου στην Κω, παρέστησαν η Έπαρχος της Κω κ. Κυπραίου, οι Δήμαρχοι των 3 Δήμων του νησιού, αλλά και εκπρόσωποι επαγγελματικών φορέων και ενδιαφερόμενοι πολίτες και επιχειρηματίες.

Το τελικό δείγμα της έρευνας αποτελείται από 784 άτομα, άνδρες και γυναίκες, άνω των 18 ετών, αλλοδαπούς τουρίστες που έμειναν τουλάχιστον 1 νύχτα στο νησί της Κω, και αναχώρησαν µέσω charter, ανεξάρτητα µε τον λόγο επίσκεψης τους (διακοπές, συνέδριο, incentive, επαγγελματικό ταξίδι, επίσκεψη φίλων & συγγενών). Χρησιμοποιήθηκε συστηματική τυχαία δειγματοληψία από το χώρο check-in (αναχωρήσεων) του αεροδρομίου, µε χρήση ποσόστωσης (quota) ως προς την κατανομή των εθνικοτήτων µε βάση τις αφίξεις charter της περιόδου Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου 2003. Εν συνεχεία, το δείγμα σταθμίστηκε ως προς την πραγματική κατανομή των εθνικοτήτων για την περίοδο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου 2004, µε βάση τα τελικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Η συλλογή των ερωτηματολογίων έγινε σε συνεργασία µε τον Δήμο Ηρακλειδών, στελέχη του οποίου εργάστηκαν ως ερευνητές, ενώ υπήρξε και συνεργασία µε την Ένωση Ξενοδόχων Κω, για την εποπτεία και τον συντονισμό της συλλογής των στοιχείων. Η στατιστική ανάλυση των στοιχείων της έρευνας έγινε από την εταιρία Market Plan, η οποία είναι µέλος της European Society of Opinion & Marketing Research και τηρεί του κώδικες δεοντολογίας για τη διεξαγωγή και δημοσιοποίηση ερευνών κοινής γνώμης.

Ορισμένα από τα συμπεράσματα της έρευνας είναι τα ακόλουθα:

  • Η τουριστική κίνηση σε κάθε περιοχή αναλύεται στις εξής αγορές:
    • Στην πόλη της Κω το 33% των τουριστών είναι Ολλανδοί. Αντίθετα οι Γερμανοί αποτελούν µόνο το 7%.
    • Στην Καρδάµαινα το 66% των τουριστών βρέθηκε να είναι Aγγλοι και το 11% Γερμανοί.
    • Στο Ψαλίδι το 21% των τουριστών βρέθηκε να είναι Γερμανοί, ενώ αντίθετα οι Ολλανδοί αποτελούν µόνο το 10%.
    • Στο Μαστιχάρι το 40% των τουριστών είναι Γερμανοί το 26% Aγγλοι και το 23% Ελβετοί & Αυστριακοί. Στην Κέφαλο το 78% των τουριστών είναι Aγγλοι, ενώ όλες οι
      άλλες εθνικότητες έχουν ποσοστά µικρότερα από 10%.
    • Στο Τιγκάκι, Aγγλοι & Γερμανοί αποτελούν του 33% και 34% αντίστοιχα.
    • Στο Μαρµάρι το 38% των τουριστών βρέθηκε να είναι Γερμανοί και το 29% Ελβετοί & Αυστριακοί.
    • Στη Λάµπη, το 24% των τουριστών είναι Ελβετοί & Αυστριακοί, ενώ Γερμανοί, Ολλανδοί και Σκανδιναβοί διαθέτουν από 18% αντίστοιχα.
  • Όσον αφορά για το ποιες περιοχές του νησιού προτιμά περισσότερο κάθε εθνικότητα:
    • Πρώτη στις προτιμήσεις των Aγγλων είναι η Καρδάµαινα, αποσπώντας το 50% του συνόλου των Aγγλων στο νησί. Αντίθετα είναι τελευταία στην προτίμηση των
      Σκανδιναβών µε μόλις 3% του συνόλου στο νησί.
    • Πρώτο στις προτιμήσεις των Γερμανών είναι το Μαστιχάρι, αποσπώντας το 25% του συνόλου των Γερμανών στο νησί.
    • Πρώτη στις προτιμήσεις των Ολλανδών είναι η περιοχή η πόλη της Κω, αποσπώντας το 49% του συνόλου των Ολλανδών στο νησί.
    • Η πόλη της Κω είναι επίσης πρώτη στις προτιμήσεις των Σκανδιναβών, αποσπώντας το 41% του συνόλου των Σκανδιναβών στο νησί.
    • Πρώτο στις προτιμήσεις των ΒENELUX είναι το Ψαλίδι, αποσπώντας το 39% του συνόλου των BENELUX στο νησί.
    • Η προτίμηση των Ιταλών φαίνεται να μοιράζεται μεταξύ Καρδάµαινας & Ψαλίδι αφού αποσπούν το 36% και το 33% αντίστοιχα των Ιταλών στο νησί.
    • Πρώτη στις προτιμήσεις των κατοίκων των πρώην ανατολικών χωρών φαίνεται να είναι η Καρδάµαινα (33% του συνόλου στο νησί) µε αρκετά κοντά την Κω (29% του συνόλου στο νησί).
  • Ενδιαφέρον είναι το στοιχείο που αναφέρεται στο οικογενειακό εισόδημα των ερωτώμενων για το έτος 2003: Το 7% των τουριστών διαθέτει εισόδημα
    κάτω των 15.000 ευρώ, 14% από 15.000 έως 29.000 ευρώ, 29% από 30.000 έως 49.000 ευρώ, 28% από 50.000 έως 69.000 ευρώ και 22% διαθέτουν ετήσιο εισόδημα άνω των 70.000 ευρώ.
  • Ο καιρός και οι ωραίες παραλίες καθώς επίσης η ηρεμία και η ξεκούραση παίζουν ένα σημαντικό ρόλο στην επιλογή της Κω ως τόπο διακοπών. Αντίθετα, το αν το νησί είναι δημοφιλής προορισμός και οι επιλογές της νυχτερινής διασκέδασης φαίνεται να έπαιξαν το λιγότερο σημαντικό ρόλο στην επιλογή της Κω ως τόπο των διακοπών τους.
  • Σημαντικές διαφορές (στις απαντήσεις της παραπάνω ερώτησης) παρατηρούνται μεταξύ των Γερμανών, των Aγγλων και των Ολλανδών. Για παράδειγμα, ο πολιτισμός & η ιστορία είναι σημαντικότερος παράγοντας στους Γερμανούς απ’ ότι στις άλλες εθνικότητες. Επίσης φαίνεται ότι η διασκέδαση & οι νυχτερινές επιλογές είναι περισσότερο σημαντικός σαν παράγοντας στους Aγγλους απ’ ότι στις άλλες εθνικότητες.
  • Στην ερώτηση «Ποιος παράγοντας σας επηρέασε περισσότερο για να επιλέξετε την Κω», το 27% απάντησε η μπροσούρα του tour-operator (Βέλγιο + Λουξεμβούργο 55%, Ολλανδία 37%), 16% η σύσταση ταξιδιωτικού γραφείου (Γερμανοί 30%, ενώ αντίθετα οι Aγγλοι 9%), 26% η σύσταση από συγγενείς και φίλους (Aγγλοι 31%), η διαφήμιση και τα άρθρα σε ΜΜΕ 8% (Σκανδιναβοί 23%), και άλλοι λόγοι στο 22%.
  • Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στην ερώτηση «Πως κλείσατε το ταξίδι σας για την Κω» το 13% ανέφερε ότι έκλεισε µόνο την πτήση και αναζήτησαν την διαμονή από µόνοι τους, ενώ αντίθετα το 87% αγόρασε το κλασικό τουριστικό πακέτο που περιλαμβάνει την πτήση και την διαμονή. Το μεγαλύτερο ποσοστό απ’ ευθείας κλεισίματος εμφανίζεται στην Κέφαλο (28%) και το μικρότερο στο Ψαλίδι (4%).
  • Στην ερώτηση «Πως επιλέξατε το κατάλυμα της διαμονής σας», 40% ανέφεραν µέσω της μπροσούρας του Τουr-Operator, 18% µέσω σύστασης του προσωπικού του ταξιδιωτικού γραφείου, 14% µέσω Internet, 13% από σύσταση συγγενών και φίλων, ενώ ένα 3% ανέφερε ότι αγόρασε πακέτο διακοπών χωρίς να γνωρίζουν το ακριβές κατάλυμα της διαμονής του (unspecified offers).

    Σε σχέση µε την περιοχή διαμονής, το μεγαλύτερο ποσοστό επιλογής του καταλύματος µέσω της μπροσούρας του Τουr-Operator εμφανίζεται στο Ψαλίδι µε 55% (σε σχέση µε 40% στο σύνολο του νησιού). Το μεγαλύτερο ποσοστό επιλογής του καταλύματος µέσω της Σύστασης του πρακτορείου εμφανίζεται στο Τιγκάκι (32%) και στο Μαρµάρι (23%) σε σχέση µε 18% στο σύνολο του νησιού. Το µεγαλύτερο ποσοστό επιλογής µέσω σύστασης συγγενών & φίλων εμφανίζεται στην Κέφαλο (22%) σε σχέση µε 9% στο σύνολο του νησιού. Τέλος, το μεγαλύτερο ποσοστό επιλογής του καταλύματος µέσω του internet εμφανίζεται στο Μαστιχάρι µε 19% (σε σχέση µε 13% στο σύνολο του νησιού).

  • Το 47% των τουριστών ανέφερε ότι χρησιμοποίησαν το Internet για να βρουν πληροφορίες για το ταξίδι τους στην Κω πριν από την κράτηση τους. Από όσους έψαξαν πληροφορίες στο Internet, το 69% ανέφεραν ότι έψαξαν πληροφορίες γενικά για το νησί και τις δραστηριότητες, 48% για την διαθέσιμη διαμονή και 30% για διαθέσιμη πτήση.
  • Ποσοστό 20% των τουριστών ανέφερε ότι χρησιμοποίησε το Internet για να κάνει κάποια On-line κράτηση για το ταξίδι στην Κω. Πρώτοι στην on-line κράτηση έρχονται οι Σκανδιναβοί µε 30% και εν συνεχεία οι κάτοικοι των χωρών Benelux µε 25%. Από το σύνολο όσων έκαναν κάποια on-line κράτηση το 67% ανέφερε ότι αγόρασε όλο το πακέτο των διακοπών, 32% την πτήση, 1% το ξενοδοχείο, και 1% ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο.
  • Σε σχέση µε τον λόγο επίσκεψης στο νησί, η συντριπτική πλειοψηφία των τουριστών (95%) ήρθαν στην Κω για διακοπές, σε σχέση µε 0,3% για συνέδριο ή
    ταξίδι κινήτρου, 1% για επαγγελματικούς λόγους και 4% για επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς, ενώ σε αυτό το σημείο θα πρέπει να υπενθυμιστεί ότι η έρευνα αφορά τουρίστες που διακινήθηκαν µέσω πτήσεων charter.
  • Το 29% των τουριστών ανέφεραν ότι έχουν επισκεφθεί την Κω στο παρελθόν (repeaters). Το αντίστοιχο ποσοστό στους Aγγλους ανεβαίνει στο 35%, ενώ αντίθετα στους Ολλανδούς είναι 21%. Αξίζει να αναφερθεί η περίπτωση των Ιταλών τουριστών από τους οποίους µόνο το 13% απάντησε ότι έχουν ξανάρθει στο νησί της
    Κω. Τα μεγαλύτερα ποσοστά repeaters καταγράφηκαν στην Κέφαλο (55%) και στην πόλη της Κω (31%). Αντίθετα η Λάµπη φαίνεται να έχει το µικρότερο µε ποσοστό 5%.
  • Από το σύνολο των επισκεπτών του νησιού το 74% έμεινε σε ξενοδοχείο και το 26% σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 85% των Γερμανών προτιμά το ξενοδοχείο και µόνο 10% τα διαμερίσματα. Αντίθετα από το σύνολο των Ολλανδών, 56% προτίμησαν τα διαμερίσματα και 41% τα ξενοδοχεία. Υψηλή προτίμηση επίσης σε διαμερίσματα δείχνουν και οι Aγγλοι (38% σε σχέση όμως µε 60% για τα ξενοδοχεία). Σε σχέση µε την περιοχή διαμονής, σχεδόν το σύνολο των τουριστών (98%-100%) που παρέμειναν στο Ψαλίδι, το Μαρµάρι και τη Λάµπη επέλεξε ξενοδοχείο. Αντίθετα 75% των τουριστών στην Κέφαλο και 56% των τουριστών στην πόλη της Κω παρέμειναν σε ενοικιαζόμενα δωμάτια.
  • Σε σχέση µε τη συµφωνία διατροφής τους, από τους τουρίστες που επέλεξαν να μείνουν σε ξενοδοχείο, 43% ήταν µε all inclusive, 30% µε ημιδιατροφή, 15% µόνο µε πρωινό. Και 10% µε πλήρη διατροφή. Από το σύνολο των τουριστών του νησιού, και ανεξάρτητα αν έμειναν σε ξενοδοχείο ή σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, προκύπτει ότι 32% έμειναν σε ξενοδοχείο all inclusive, 26% σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, 22% µε συμφωνία ημιδιατροφής, 10% µε πρωινό και 7% µε πλήρη διατροφή. Σε σχέση µε τις περιοχές του νησιού:
    Το 50% των τουριστών στην Καρδάµαινα, και το 44% των τουριστών στο Μαστιχάρι παρέμειναν σε ξενοδοχεία all inclusive. Το 50% των τουριστών που έμειναν στο Ψαλίδι και στη Λάµπη παρέμειναν σε ξενοδοχεία µε ημιδιατροφή.
    Το 22% των τουριστών στην πόλη της Κω παρέμειναν σε ξενοδοχεία µε πρωινό.

    Το προϊόν all-inclusive φαίνεται να είναι περισσότερο δημοφιλές στο Βέλγιο & Λουξεμβούργο (48% των τουριστών) και στους Ιταλούς (40%), αλλά σημαντικά λιγότερο δημοφιλές στην Σκανδιναβία (μόλις 2% των τουριστών). Ταυτόχρονα, θα πρέπει να επισημανθεί η μειωμένη συνολική κατά κεφαλή δαπάνη στον προορισμό που παρουσιάζουν οι τουρίστες που επιλέγουν πακέτο all-inclusive, η οποία ανέρχεται σε 314,7 ευρώ για το σύνολο της παραμονής, σε σχέση µε 511,9 ευρώ που δαπανούν οι τουρίστες που δεν έχουν επιλέξει διακοπές τύπου all-inclusive. Επίσης όμως θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι τουρίστες all inclusive δαπανούν κατά µέσο όρο 74 ευρώ σε ψώνια, σε σχέση µε 98 ευρώ που δαπανούν οι τουρίστες που δεν έχουν επιλέξει διακοπές τύπου all-inclusive.

  • Στην ερώτηση «Κατά τη διάρκεια της παραμονής σας στην Κω, ενοικιάσατε αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα;» το 47% των τουριστών απάντησε θετικά (60% στους Γερμανούς και 36% στους Aγγλους). Από αυτούς που ενοικίασαν, το 61% ενοικίασε αυτοκίνητο και το 39% μοτοσικλέτα. Το μεγαλύτερο ποσοστό τουριστών που έκαναν κάποια ενοικίαση παρατηρήθηκε στους τουρίστες που παρέμειναν στη Λάµπη (59%) και στο Ψαλίδι (55%). Αντίθετα, το μικρότερο ποσοστό παρατηρήθηκε στην Καρδάµαινα (35%).
  • Οι οκτώ στους δέκα τουρίστες του νησιού (83%) απάντησαν ότι έκαναν κάποια ψώνια κατά την διάρκεια παραμονής τους στο νησί. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους Aγγλους φαίνεται να είναι λίγο μικρότερο, στο 77%. Τα μεγαλύτερα ποσοστά τουριστών που έκαναν ψώνια παρατηρήθηκαν στους τουρίστες που παρέμειναν στην Λάµπτη (97%), το Ψαλίδι (92%) και την πόλη της Κω (91%). Αντίθετα, το μικρότερο παρατηρήθηκε στο Μαρµάρι (70%).

    Στην ερώτηση «Τι είδη αγοράσατε;», 61% απάντησαν ότι αγόρασαν ενθύμια (souvenirs), 26% κοσμήματα, 21% δερμάτινα / γούνες, 17% διακοσμητικά, και 36% διάφορα άλλα είδη. (Δεδομένου ότι η ερώτηση δεχόταν περισσότερες από µία απαντήσεις ανά άτομο, τα ποσοστά δεν αθροίζουν σε 100%).

  • Ποσοστό 35% απάντησε θετικά στην ερώτηση «Κάνατε κάποια εκδρομή εκτός του νησιού της Κω;». Το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 52% για τους Ολλανδούς και αντίθετα μειώνεται στο 29% για τους Aγγλους.

    Σε σχέση µε την περιοχή διαμονής, τα μεγαλύτερα ποσοστά συμμετοχής σε εκδρομή εκτός νησιού παρατηρήθηκαν στους τουρίστες που έμειναν στη Λάµπη (56%), στο Τιγκάκι (47%) και στο Ψαλίδι (43%). Αντίθετα το μικρότερο ποσοστό παρατηρήθηκε στην Καρδάµαινα (27%).

  • Στη συνέχεια, το σύνολο των τουριστών που απάντησε ότι πήγε εκδρομή ρωτήθηκε για τον προορισμό της εκδρομής. Από την ομαδοποίηση των απαντήσεων προκύπτει ότι από όσους πήγαν εκδρομή 56% πήγε σε Ελληνικούς προορισμούς – νησιά και αντίθετα 44% πήγε στην Τουρκία ή και στην Τουρκία. Από την αναγωγή των ποσοστών προκύπτει ότι από το σύνολο των τουριστών του νησιού, 18,9% πήγε εκδρομή σε Ελληνικό προορισμό, ενώ αντίθετα το 15,0% πήγε εκδρομή στην Τουρκία. Σε σχέση µε τις παραπάνω απαντήσεις δεν παρατηρήθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ούτε ως προς την εθνικότητα, ούτε ως προς την περιοχή που έμεναν.
  • Το σύνολο των τουριστών που απάντησε ότι πήγε εκδρομή ρωτήθηκε επίσης αν έκαναν ψώνια στον προορισμό της εκδρομής: Από όσους πήγαν εκδρομή σε Ελληνικούς προορισμούς 39% έκαναν ψώνια, ενώ αντίθετα από όσους πήγαν εκδρομή στην Τουρκία 85% έκαναν ψώνια. Τα ποσοστά αυτά δεν διαφοροποιούνται στατιστικά σημαντικά ανάμεσα στις κύριες εθνικότητες (Aγγλοι, Γερμανοί, Ολλανδοί).
  • Ο παρακάτω πίνακας παρουσιάζει το βαθμό ικανοποίησης των τουριστών από χαρακτηριστικά & υπηρεσίες στο νησί της Κω:

    Μέση ικανοποίηση (στην κλίµακα 0 – 100) από τα χαρακτηριστικά & υπηρεσίες του νησιού
     
    ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ
    ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ-ΦΙΛΙΚΟΤΗΤΑ ΝΤΟΠΙΩΝ (* Aγγλοι: 91 – Ολλανδοί: 84)
    87,70
    ΠΑΡΑΛΙΕΣ (* Aγγλοι: 84 – Ολλανδοί: 73)
    81,90
    ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ (* Aγγλοι: 84 – Aλλες χώρες: 78)
    81,00
    ΑΙΣΘΗΜΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
    80,90
    ΣΠΟΡ-ΑΝΑΨΥΧΗ
    80,00
    ΙΣΤΟΡΙΚΑ-ΦΥΣΙΚΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ
    78,70
    ΣΧΕΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ-ΤΙΜΗΣ (* Aγγλοι: 82 – Γερµανοί: 73)
    77,90
    ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ∆ΙΑΣΚΕ∆ΑΣΗ
    77,50
    ΑΓΟΡΕΣ
    76,40
    ΠΑΡΟΧΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ
    76,30
    ∆ΗΜΟΣΙΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
    76,20
    ΤΑΞΙ (* Aγγλοι: 79 – Γερµανοί: 66)
    73,20
    ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΝΗΣΙΟΥ (* Aγγλοι: 79 – Γερµανοί: 59)
    69,10
    ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΣΤΟ ΑΕΡΟ∆ΡΟΜΙΟ (* Γερµανοί: 58)
    64,10

    Κλίµακα: 100 = αρκετά ικανοποιηµένος, 75 =ικανοποιηµένος, 50 = ούτε ικανοποιηµένος ούτε δυσαρεστηµένος, 25 = δυσαρεστηµένος 0 = αρκετά δυσαρεστηµένος. (*) Στατιστικά σηµαντικές διαφορές µεταξύ των κύριων εθνικοτήτων (Aγγλοι, Γερµανοί , Ολλανδοί, Aλλοι)
  • Τις τιμές φαγητού και ποτού στην Κω, σε σχέση µε αυτές στον τόπο μόνιμης διαμονής των τουριστών, χαρακτήρισε φθηνότερες το 51% των τουριστών (68% των
    Aγγλων), ίσες το 39%, και ακριβότερες το 10% (το 27% των Γερμανών και το 16% των Aλλων εθνικοτήτων).

    Σε σχέση µε τη περιοχή διαμονής, το μεγαλύτερο ποσοστό τουριστών που χαρακτήρισε τις τιμές φαγητού & ποτού «ακριβότερες από τη χώρα διαμονής τους» καταγράφηκε στο Μαρµάρι: Από το σύνολο των τουριστών στο Μαρµάρι, 28% χαρακτήρισαν τις τιμές «ακριβότερες», ενώ στο σύνολο του νησιού το αντίστοιχο ποσοστό είναι 10%.

    Αντίθετα, το μεγαλύτερο ποσοστό τουριστών που χαρακτήρισε τις τιμές φαγητού & ποτού «φθηνότερες από τη χώρα διαμονής τους» καταγράφηκαν στη Κέφαλο µε 79%, σε σχέση µε 51% που είναι το αντίστοιχο ποσοστό στο σύνολο του νησιού.

  • Τις τιμές νυχτερινής διασκέδασης στην Κω σε σχέση µε αυτές στον τόπο μόνιμης διαμονής των τουριστών χαρακτήρισε φθηνότερες το 52% των τουριστών (66% των Aγγλων), ίσες το 35% και ακριβότερες το 14% (42% των Ολλανδών).

    Σε σχέση µε τη περιοχή διαμονής, το μεγαλύτερο ποσοστό τουριστών που χαρακτήρισε τις τιμές νυχτερινής διασκέδασης «ακριβότερες από τη χώρα διαμονής τους» καταγράφηκε στη πόλη της Κω: Από το σύνολο των τουριστών στην πόλη της Κω, 31% χαρακτήρισε τις τιμές «ακριβότερες», ενώ στο σύνολο του νησιού το αντίστοιχο ποσοστό είναι 14%.

    Αντίθετα, το μεγαλύτερο ποσοστό τουριστών που χαρακτήρισε τις τιμές νυχτερινής διασκέδασης «φθηνότερες από τη χώρα διαμονής τους» καταγράφηκε στη Κέφαλο µε 79%, σε σχέση µε 52% που είναι το αντίστοιχο ποσοστό στο σύνολο του νησιού.

  • Το 46% των τουριστών χαρακτηρίζει την συνολική του εμπειρία στο νησί ανώτερη από τις προσδοκίες του (50% των Aγγλων), 50% ίση µε τις προσδοκίες του και 4% κατώτερη των προσδοκιών του (9% των Γερμανών).

    Δεν παρατηρήθηκε καμία στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των παραπάνω απαντήσεων και των περιοχών διαμονής, του είδους του καταλύματος (ξενοδοχεία – διαμερίσματα), της κατηγορίας του ξενοδοχείου, της συμφωνίας διατροφής, ούτε και μεταξύ κάποιων από τα δημογραφικά χαρακτηριστικά.

  • Σε σχέση µε την περιοχή διαμονής, τη μεγαλύτερη μέση ημερήσια κατά κεφαλή δαπάνη εμφανίζουν οι τουρίστες που παρέμειναν στο Ψαλίδι µε 63,8 ευρώ ανά άτομο ανά ημέρα, και τη μικρότερη στο Μαρµάρι µε 22,9 ευρώ ανά άτομο ανά ημέρα:
  • Ηµερήσια συνολική δαπάνη στο νησί (εκτός πακέτου: πτήσης & διαµονής) ανά περιοχή διαµονής
      ΜΕΣΗ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΚΑΤΑ ΚΕΦΑΛΗ ∆ΑΠΑΝΗ (Μέσος όρος – Mean) ΗΜΕΡΗΣΙΑ ∆ΑΠΑΝΗ ΜΕΣΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΑ (∆ιάµεσος – Median)
    ΨΑΛΙ∆Ι
    € 63,80
    € 48,20
    ΚΕΦΑΛΟΣ
    € 50,10
    € 42,80
    ΚΩΣ
    € 47,30
    € 35,70
    ΛΑΜΠΗ
    € 46,70
    € 32,00
    ΚΑΡ∆ΑΜΑΙΝΑ
    € 45,80
    € 33,70
    ΜΑΣΤΙΧΑΡΙ
    € 34,10
    € 19,20
    ΤΙΓΚΑΚΙ
    € 34,10
    € 26,80
    ΜΑΡΜΑΡΙ
    € 22,90
    € 14,30
    ΣΥΝΟΛΟ ΚΩ
    € 44,90
    € 33,30
  • Όπως αναφέρθηκε παραπάνω 35% του δείγματος απάντησαν θετικά στην ερώτηση «Κάνατε κάποια εκδρομή εκτός του νησιού της Κω;». Στη συνέχεια αυτοί οι τουρίστες
    ρωτήθηκαν πόσα χρήματα δαπάνησαν στο προορισμό της εκδρομής τους: Η μέση κατά κεφαλή δαπάνη στον προορισμό της εκδρομής ανέρχεται σε 62,74 ευρώ.
    Υπάρχουν ενδείξεις ότι η δαπάνη αυτή διαφέρει ανάλογα µε τον προορισμό της εκδρομής (βαθμός σημαντικότητας 96%):
    • Στις εκδρομές σε Ελληνικούς προορισμούς (στις οποίες συμμετείχε το 18,5% των τουριστών του νησιού) η μέση κατά κεφαλή δαπάνη ανέρχεται σε 48,3 ευρώ.
    • Στις εκδρομές στην Τουρκία (στις οποίες συμμετείχε το 14,6% των τουριστών του νησιού) η μέση κατά κεφαλή δαπάνη ανέρχεται σε 73,1 ευρώ.
Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςΈρευνα του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου και της ΔΕΤΑΠ για τους τουρίστες της Κω

Έρευνα του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου και της ΔΕΤΑΠ για τους τουρίστες της Κω

Ενδιαφέροντα συμπεράσματα προέκυψαν από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε στους τουρίστες της Κω και υλοποίησε το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου σε συνεργασία µε την ΔΕΤΑΠ και την Επιστημονική Ομάδα Τουρισμού του Επιμελητηρίου. Κατά […]

Ενδιαφέροντα συμπεράσματα προέκυψαν από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε στους τουρίστες της Κω και υλοποίησε<...> το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου σε συνεργασία µε την ΔΕΤΑΠ και την Επιστημονική Ομάδα Τουρισμού του Επιμελητηρίου.

Κατά την παρουσίαση που έγινε πρόσφατα στην αίθουσα εκδηλώσεων του Επιμελητηρίου στην Κω, παρέστησαν η Έπαρχος της Κω κ. Κυπραίου, οι Δήμαρχοι των 3 Δήμων του νησιού, αλλά και εκπρόσωποι επαγγελματικών φορέων και ενδιαφερόμενοι πολίτες και επιχειρηματίες.

Το τελικό δείγμα της έρευνας αποτελείται από 784 άτομα, άνδρες και γυναίκες, άνω των 18 ετών, αλλοδαπούς τουρίστες που έμειναν τουλάχιστον 1 νύχτα στο νησί της Κω, και αναχώρησαν µέσω charter, ανεξάρτητα µε τον λόγο επίσκεψης τους (διακοπές, συνέδριο, incentive, επαγγελματικό ταξίδι, επίσκεψη φίλων & συγγενών). Χρησιμοποιήθηκε συστηματική τυχαία δειγματοληψία από το χώρο check-in (αναχωρήσεων) του αεροδρομίου, µε χρήση ποσόστωσης (quota) ως προς την κατανομή των εθνικοτήτων µε βάση τις αφίξεις charter της περιόδου Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου 2003. Εν συνεχεία, το δείγμα σταθμίστηκε ως προς την πραγματική κατανομή των εθνικοτήτων για την περίοδο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου 2004, µε βάση τα τελικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Η συλλογή των ερωτηματολογίων έγινε σε συνεργασία µε τον Δήμο Ηρακλειδών,
στελέχη του οποίου εργάστηκαν ως ερευνητές, ενώ υπήρξε και συνεργασία µε την Ένωση Ξενοδόχων Κω, για την εποπτεία και τον συντονισμό της συλλογής των στοιχείων. Η στατιστική ανάλυση των στοιχείων της έρευνας έγινε από την εταιρία Market Plan, η οποία είναι µέλος της European Society of Opinion & Marketing Research και τηρεί του κώδικες δεοντολογίας για τη διεξαγωγή και δημοσιοποίηση ερευνών κοινής γνώμης.

Τα στοιχεία, που συλλέχθηκαν από την έρευνα, δίνουν μια πλήρη εικόνα του προφίλ των επισκεπτών, του νησιού, καθώς αποκαλύπτονται πληροφορίες για τις προτιμήσεις τους, όσον αφορά στις περιοχές του νησιού, τον τρόπο πραγματοποίησης των κρατήσεων τους, το εισόδημα τους, το βαθμό ικανοποίησης τους από τις προσφερόμενες υπηρεσίες στο νησί και τα καταλύματα του, κ.α..

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024