Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξη ΕξοπλισμούΜέμος ΦιλιππίδηςΕυκαιρία δημιουργίας στους νέους αρχιτέκτονες, χωρίς περιορισμούς

Μέμος ΦιλιππίδηςΕυκαιρία δημιουργίας στους νέους αρχιτέκτονες, χωρίς περιορισμούς

Μέμος Φιλιππίδης
Ευκαιρία δημιουργίας στους νέους αρχιτέκτονες, χωρίς περιορισμούς

TravelDailyNews:Ποιος είναι ο στόχος της έκθεσης Invisible Hotel;

Μέμος Φιλιππίδης: Θέλουμε να δώσουμε μια ευκαιρία στους έλληνες αρχιτέκτονες να προβληθούν οι προσπάθειες τους, τόσο στην ελληνική όσο και στην ξένη αγορά. Η έκθεση έχει ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα, το οποίο οι Έλληνες αρχιτέκτονες καλούνται να το δουλέψουν με ένα τελείως διαφορετικό τρόπο. Θα έχει συγκεκριμένο θέμα, που είναι το Invisible Hotel, αλλά ο τρόπος που θα λειτουργεί αυτό το ξενοδοχείο, θα είναι διαφορετικός από τον τρόπο που δουλεύουν τα υπόλοιπα ξενοδοχεία στην Ελλάδα.
Οι δημιουργοί μας δούλεψαν, ξεχνώντας και παραμερίζοντας όλους τους περιορισμούς, βάση των οποίων δουλεύουν οι αρχιτέκτονες στην Ελλάδα, δηλαδή τεχνολογικές καθυστερήσεις, δηλαδή ότι δεν έχουμε την τεχνογνωσία, που έχουν άλλοι στην Ιαπωνία, την Αμερική την Ευρώπη, την Αυστρία, κτλ. Είπαμε «Έχετε στα χέρια σας τις τεχνολογικές δυνατότητες που έχουν και οι άλλοι συνάδελφοι σας». Πέρα από την έλλειψη κεφαλαίου, που υπάρχει στην Ελλάδα, τους είπαμε ότι έχετε ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο να χρησιμοποιήσετε. Δεν υπάρχει περιορισμός προϋπολογισμού. Τους είπαμε «Ξεχάστε ότι στην Αθήνα δεν υπάρχουν μεγάλα οικόπεδα, ξεχάστε την κακή μοίρα, που έχουν τα δημόσια κτήρια. Σας δίνουμε όποιο οικόπεδο θέλετε, να κάνετε ότι θέλετε. Να κάνετε ότι θέλετε, όπου θέλετε.» Τους δώσαμε μια καταπληκτική ευκαιρία να δημιουργήσουν.

TDN:Ποια είναι τα αντικείμενα της έκθεσης;

Μ.Φ.:Θα περιλαμβάνει 10 ξεχωριστά ξενοδοχεία, που σχεδίασε ο κάθε αρχιτέκτονας, τα οποία άλλοτε είναι τοποθετημένα στον Ισθμό της Κορίνθου, άλλοτε στην Ομόνοια, άλλοτε στην Β. Σοφίας, κτλ. Ο τρόπος που θα εκτεθούν αυτά τα ξενοδοχεία είναι ψηφιακός, δηλαδή δεν θα είναι σχέδια και μακέτες, αλλά εικόνες και animationς, την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, ώστε να δείχνουμε το χώρο και να τον εξηγούμε καλύτερα στον πελάτη. Έτσι ώστε, η αρχιτεκτονική να γίνει κατανοητή στο κοινό. Aλλωστε, δεν μας ενδιαφέρει να κάνουμε κάτι μόνο για τους αρχιτέκτονες, μας ενδιαφέρει να κάνουμε κάτι που θα το καταλαβαίνει ο περισσότερος κόσμος.

TDN:Πείτε μας μερικά λόγια για τον τίτλο της έκθεσης,Invisible Hotel.

Μ.Φ.: Αρχικά το θέμα Invisible Hotel, αυτό καθ΄ αυτό αποτελεί ένα θέμα αβανταδόρικο. Γιατί από τη μία έχουμε το θέμα του ξενοδοχείου, με το οποίο ασχολούνται σήμερα πολλά περιοδικά και βιβλία, ενώ από την άλλη το invisible είναι μια λέξη προκλητική, κλειδί, έναυσμα να σκεφτούν κάτι διαφορετικό. Δεν θέλαμε άλλο ένα από τα γνωστά ξενοδοχεία της Holiday Inn, της Sheratton, κτλ.. Θέλαμε ένα τελείως ξεχωριστό ξενοδοχείο και για αυτό τους δώσαμε τόση ελευθερία.Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που επιλέχτηκε ο τίτλος «Invisible». Ο άλλος είναι ότι οι αρχιτέκτονες είχαν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν στις προτάσεις τους νέα υλικά που ρυθμίζουν, ελέγχουν, τροποποιούν ή αποτρέπουν την ορατότητα.

TDN:Σε τι κοινό απευθύνεται η έκθεση;

Μ.Φ.: Αυτοί που επισκέπτονται την έκθεση είναι και ξενοδόχοι και γενικό κοινό, που μας ενδιαφέρει ιδιαιτέρως, αλλά και αρχιτέκτονες. Θέλουμε όλοι να έρθουν στην έκθεση και να καταλαβαίνουν τι σημαίνει σύγχρονη ελληνική αρχιτεκτονική. Αυτός είναι ο στόχος μας. Να βάλουμε τους έλληνες αρχιτέκτονες, ειδικά τη νέα γενιά να βγάλει προς τα έξω το ταλέντο της. Γιατί υπάρχει η αντίληψη ότι αν δεν είσαι 55, δεν μπορείς να χτίσεις ένα σοβαρό κτίριο. Καλοί οι παλιοί, αλλά θέλουμε να δώσουμε μία ευκαιρία στους νέους να δείξουν το ταλέντο, που έχουν.

TDN:Τι αποτέλεσε το έναυσμα για την διοργάνωση της έκθεσης Invisible Hotel;

Μ.Φ.: Έναυσμα για την έκθεση αποτελεί η διεθνής άνοδος των μπουτίκ hotels και των design hotels, τα οποία έχουνε την υπογραφή κορυφαίων ονομάτων της αρχιτεκτονικής και του design, όπως ο Philippe Starck, ο Matheo Thun, ο Antonio Citterio, οι King Roselli και άλλων. Έχει ξεκινήσει μια αλματώδη ανάπτυξη των μπουτίκ ξενοδοχείων και αποτελούν τόπο προορισμών πολλών τουριστών. Ποιος θα πάει στην Νέα Υόρκη και δεν θα επισκεφτεί το Royalton, το Hudson, το Merser Hotel, αφού τα συγκεκριμένα αποτελούν την αφρόκρεμα των ξενοδοχείων, από πλευράς εξυπηρέτησης πελατών. Βλέπουμε λοιπόν ότι πολύς κόσμος επενδύει στο design και για αυτό δημιουργούνται και μαγαζιά για design. Το design δίνει τη δυνατότητα στους ξενοδόχους να δημιουργήσουν ένα καλύτερο προφίλ των ξενοδοχείων τους.

TDN:Κατά πόσο έχουν συνειδητοποιήσει οι Έλληνες ξενοδόχοι την έννοια του design hotel;

Μ.Φ.: Οι ξενοδόχοι της Ελλάδας, με αφορμή και την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων, φαίνεται να έχουν συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να βρεθούν σε ένα επίπεδο αντίστοιχο με το διεθνές. Διεφάνει ένα όραμα design,είτε αυτό λέγεται Semiramis, είτε λέγεται Fresh Hotel είτε λέγεται Primarolia, στη Πάτρα που υπήρχε πιο πριν. Έχουν καταλάβει το ρόλο ενός design hotel, όπου δεν αρκεί η πισίνα, το deck οι ομπρέλες. Χρειάζεται μια συνολική, ενημερωμένη και συνεπής προσέγγιση του τι είναι design hotel σήμερα διεθνώς. Για αυτό το λόγο έχουμε προσκαλέσει και τον ξένο designer, κ Karim Rashid να υποβάλλει την πρότασή του στο ελληνικό κοινό.

TDN:Πόσο προσιτό είναι, από άποψη κόστους, το design hotel, στο έλληνα ξενοδόχo;

Μ.Φ.: Το κόστος ενός ξενοδοχείου είναι συνυφασμένο με δύο πράγματα, το ένα είναι η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και το άλλο είναι το επίπεδο της διακόσμησης. Όσον αφορά στην ποιότητα, εξαιτίας και του μεγάλου ανταγωνισμού, που υφίσταται ο τουρισμός μας από άλλες γειτονικές χώρες, όπως την Τουρκία, καλούμαστε να ανεβάσουμε τον πήχη του επιπέδου των υπηρεσιών μας πολύ ψηλά, να βελτιώσουμε το image των ξενοδοχείων μας, γιατί διαφορετικά αν μένουμε στάσιμοι, θα χάνουμε διαρκώς.

Από την άλλη πλευρά βλέπουμε ότι αν κοιτάξει κανείς την Αθήνα, θα διαπιστώσει ότι υπάρχουν ξενοδοχεία, τα οποία έχουν επενδύσει πολύ μεγάλους προϋπολογισμούς στην εσωτερική διακόσμηση. Επομένως, δεν είναι ότι δεν δόθηκε σημασία στην εσωτερική διακόσμηση. Οι ξενοδόχοι γνώριζαν ότι έπρεπε το ξενοδοχείο να είναι διαφορετικό από πολυκατοικία και για αυτό μάλιστα επενδύανε υπέρογκα ποσά σε ακριβά χαλιά, πίνακες, πόρτες, πολυέλαιους. Φαίνεται λοιπόν να υπάρχει στην συνείδηση των ξενοδόχων ότι ένα ξενοδοχείο για να προσελκύσει τον επισκέπτη, είτε τον ξένο είτε τον Έλληνα, πρέπει να είναι κάπως διαφορετικό από μια τρομακτικά απλή κατασκευή. Αυτούς τους μεγάλους προϋπολογισμούς, που διέθεταν στην εσωτερική διακόσμηση, θα μπορούσαν να τους είχαν διαθέσει, ώστε να κάνουν ένα σύγχρονο αρχιτεκτονικό αριστούργημα, χρησιμοποιώντας, πολύ λιγότερα υλικά, αλλά εξίσου υψηλής ποιότητας. Επομένως στο θέμα του προϋπολογισμού, μπορεί ναι μεν από τη μία να υπάρχουν ακριβά ξενοδοχεία, αλλά από την άλλη δεν είναι απαραίτητο τα design ξενοδοχεία να είναι πάντα ακριβά. Αυτό που γίνεται, άλλωστε και στην Ευρώπη είναι πολλές φορές, κτίρια που ήδη υπάρχουν να τα καθαρίζουν οι αρχιτέκτονες τελείως και να τα ξαναφτιάχνουν με απλές και πάρα πολύ λιτές επεμβάσεις. Και αυτό κάνει τον επισκέπτη να μπορεί να αναπνεύσει, αφού δεν μπορεί άλλο το παραφορτωμένο, να μπαίνει σε ξενοδοχείο και να νομίζει ότι μπαίνει σε εκκλησία.

Αυτό όμως το οποίο πραγματικά ενθαρρύνει τους ξενοδόχους να προσελκύσουν τους νέους αρχιτέκτονες και τα νέα design κινήματα, είναι ότι σε αντιπαράθεση με όλο αυτό το βαρυφορτωμένο ύφος, το μπαροκ ,το ροκοκο, το μεταμοντέρνο, το οποίο ως τώρα ενστερνίστηκε η πλειοψηφία των ξενοδόχων, οι νέες τάσεις του design μιλούν για πάρα πολύ απλούς χώρους. Aρα αμέσως – αμέσως υπάρχει μια μεγάλη οικονομία στους προϋπολογισμούς, όσον αφορά στα υλικά, τα εργατικά, κτλ, μια πολύ μεγάλη αυτοσυγκράτηση και λιτότητα χώρων, η οποία συμπληρώνεται με κάποιες νότες, με κάποια πράγματα από το design. Και αυτό, άλλωστε είναι που κάνει τον επισκέπτη να μπορεί να αναπνεύσει μέσα στους χώρους ενός design ξενοδοχείου, αφού δεν μπορεί άλλο το παραφορτωμένο και το αίσθημα ότι μπαίνει σε εκκλησία.

TDN:Μπορεί ένα ξενοδοχείο 1.000 δωματίων να γίνει design;

Μ.Φ.: Σαφώς και μπορεί να γίνει, αν και εμείς στην Ελλάδα δεν έχουμε τις βλέψεις ενός ξενοδοχείου 1.000 δωματίων. Πολύ σπάνια μπορούμε να προσεγγίσουμε τέτοια νούμερα στην Ελλάδα. Και αυτός, άλλωστε είναι και ο λόγος, που η έκθεση Invisible Hotel καθίσταται τόσο ενδιαφέρουσα, αφού τα εκθέματα της σχετίζονται με ξενοδοχεία μικρότερης κατηγορίας, ανταποκρινόμενα απόλυτα στην ελληνική πραγματικότητα, π.χ. ξενοδοχεία 14 δωματίων, που μπορούν να προσαρμοστούν ιδανικά σε μια πόλη, όπως η Αθήνα, που έχει μικρά οικόπεδα. Οι έλληνες ξενοδόχοι, που στην πλειοψηφία τους έχουν μικρά οικόπεδα στη διάθεση τους, αυτό, που μπορούν να κάνουν είναι να βρουν το κατάλληλο αρχιτέκτονα designer, ο οποίος με τη σειρά του θα μπορέσει να κάνει κάτι πολύ ενδιαφέρον, υλοποιώντας απλά μια νέα ιδέα.

Γιατί το όλο θέμα είναι ακριβώς αυτό, να γίνει δηλαδή κάτι νέο, να μην υπάρχει αυτή η επανάληψη, όπου ο καθένας κάνει ότι κάνει ο άλλος. Στο εξωτερικό π.χ. πολλοί επισκέπτες κάνουν συναντήσεις στο lobbi του ξενοδοχείου, το οποίο είναι ένας ευχάριστος χώρος, σχεδιασμένος πάρα πολύ ωραία με την τελευταία λέξη design, κάτι που δεν γίνεται στα ελληνικά ξενοδοχεία, όπου οι επισκέπτες μπαίνουν σε ένα ξενοδοχείο μόνο για λόγους διαμονής.

Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε εμείς είναι, το ξενοδοχείο να γίνει σημείο αναφοράς στην πόλη, να είναι βασισμένο σε καινούργιες ιδέες και να παροτρύνει το κοινό με ένα πολύ καλό εστιατόριο και πολύ καλό design να το επισκεφτεί, ώστε έτσι να φτάνει και η φήμη του παντού.

Διοργανώτρια εταιρία της έκθεσης είναι η Carteco, μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες ξενοδοχειακού εξοπλισμού και υλικών αρχιτεκτονικών εφαρμογών στην Ελλάδα για τα τελευταία 20 χρόνια. Συνδιοργανωτής και Σύμβουλος Φωτισμού είναι η εταιρία μελέτης φωτισμού iGuzzini-Diathlasis. Χορηγός του καταλόγου είναι το βιβλιοπωλείο Παπασωτηρίου. Χορηγός της συνέντευξης τύπου είναι το ξενοδοχείο Semiramis. Architectural Animations: ΑΚΤΟ. Χορηγός οπτικοακουστικού υλικού: Schaub Lorenz. Διεθνής χορηγός επικοινωνίας είναι το αμερικάνικο περιοδικό Surface. Ενώ, η Έκθεση θα γίνει στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ, Ομήρου 8, Νέο Ψυχικό (19-23 Απριλίου).

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024