Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Οι Έλληνες ξενοδόχοι αξιολογούν τη συνεργασία τους με τους Tour Operators

Δρ. Δημήτρης Κούτουλας - 04 Απρίλιος 2005, 00:00

Οι Έλληνες ξενοδόχοι αξιολογούν τη συνεργασία τους με τους Tour Operators
του Δρα Δημήτρη Κούτουλα

Πρόσφατα διενήργησα μια πανελλαδική ταχυδρομική έρευνα μεταξύ ξενοδοχείων που βρίσκονται σε παραθεριστικές περιοχές της χώρας . Σκοπός της έρευνας ήταν να καταγραφούν τα χαρακτηριστικά της συνεργασίας μεταξύ του Έλληνα ξενοδόχου και των tour operators και να αξιολογηθούν τα υπέρ και κατά αυτής της συνεργασίας από τη σκοπιά των ξενοδοχείων.

Στην έρευνα έλαβαν μέρος 101 ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών συμπληρώνοντας σχετικό ερωτηματολόγιο. Τα περισσότερα από τα ξενοδοχεία του δείγματος βρίσκονται στην Κρήτη και τα νησιά του Αιγαίου, ενώ υπάρχει μικρότερα συμμετοχή ξενοδοχείων από το Ιόνιο και τις παραθεριστικές περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Με την ευκαιρία της δημοσίευσης αυτού του άρθρου θέλω να ευχαριστήσω θερμά τους διευθυντές των ξενοδοχείων που έλαβαν μέρος στην έρευνα.

Σύνθεση της πελατείας των ελληνικών παραθεριστικών ξενοδοχείων του δείγματος

Από την στατιστική επεξεργασία των ερωτηματολογίων της έρευνας προκύπτει η σημαντική εξάρτηση των ελληνικών παραθεριστικών ξενοδοχείων από τους tour operators , οι οποίοι αποστέλλουν πάνω από τη μισή ξενοδοχειακή πελατεία (βλ. Πίνακα 1). Κατά μέσο όρο, το 60% της πελατείας των εξεταζομένων ξενοδοχείων αντιστοιχεί στις κρατήσεις που γίνονται μέσω των tour operators , ενώ το 22,1% είναι ανεξάρτητοι ταξιδιώτες. Επίσης υπάρχει ένα 9,7% των πελατών που κάνουν κρατήσεις μέσω τουριστικών γραφείων, τα δε συνέδρια και προγράμματα incentives συνεισφέρουν μόλις το 1,8% της ξενοδοχειακής πελατείας. Το 6,4% της πελατείας που αντιστοιχεί σε άλλες κατηγορίες ταξιδιωτών περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, επαναλαμβανόμενους πελάτες ( repeaters ), κρατήσεις μέσω Internet , δικαιούχους των προγραμμάτων κοινωνικού τουρισμού κοκ. Υπάρχουν ορισμένα ξενοδοχεία στο δείγμα που εξασφαλίζουν ακόμη και το 100% της πελατείας τους μέσω των προγραμμάτων της Εργατικής Εστίας.

Εάν από το δείγμα αφαιρεθεί το 14% των ξενοδοχείων που δεν συνεργάζεται καθόλου με tour operators , τότε το μερίδιο των τελευταίων ανέρχεται στο 69,9% της συνολικής ξενοδοχειακής πελατείας.

Συγκριτικά μικρότερη εξάρτηση από τους tour operators έχουν τα ξενοδοχεία δύο και τριών αστέρων καθώς και όσα βρίσκονται στην περιοχή του Αιγαίου, με το μερίδιο των tour operators στη συνολική πελατεία να είναι χαμηλότερο του 50%. Αντιθέτως, πάνω από το 70% της πελατείας τους εξασφαλίζουν μέσω των tour operators τα ξενοδοχεία της Κρήτης, οι μονάδες τεσσάρων αστέρων καθώς και αυτές που ανήκουν σε ξενοδοχειακές αλυσίδες. Αξιόλογη συμμετοχή στη συνολική πελατεία έχουν οι συμμετέχοντες σε συνέδρια και προγράμματα incentives μόνο στην περίπτωση των ξενοδοχείων πέντε αστέρων με μερίδιο 9,4%.

Πίνακας 1: Μερίδιο επιμέρους κατηγοριών πελατών στις συνολικές διανυκτερεύσεις για το 2004


(Πατήστε για μεγέθυνση)

N = αριθμός ξενοδοχείων που συμπλήρωσαν τη σχετική ερώτηση
Πηγή: Δρ. Δημήτρης Κούτουλας (2005), Έρευνα για τη συνεργασία ελληνικών παραθεριστικών ξενοδοχείων και tour operators

Σχήμα 1: Μερίδιο επιμέρους κατηγοριών πελατών στις συνολικές διανυκτερεύσεις του 2004 για τα παραθεριστικά ξενοδοχεία του δείγματος

Πηγή: Δρ. Δημήτρης Κούτουλας (2005), Έρευνα για τη συνεργασία ελληνικών παραθεριστικών ξενοδοχείων και tour operators

Η σημαντικότερη εθνικότητα πελατών στα ξενοδοχεία του δείγματος είναι οι Έλληνες με μερίδιο 23,6% στη συνολική πελατεία (βλ. Πίνακα 2). Ακολουθούν οι Γερμανοί με 19,6%, οι Βρετανοί με 16,5% και οι Σκανδιναβοί με 8%. Αυτά τα μερίδια διαφοροποιούνται, ωστόσο, αναλόγως της κατηγορίας και του τόπου εγκατάστασης των ξενοδοχείων.

Έτσι, είναι αναλογικά λιγότεροι οι Έλληνες που παραθερίζουν στα ξενοδοχεία ενός, τεσσάρων και πέντε αστέρων. Σε σύγκριση με το μέσο όρο για το σύνολο των εξεταζομένων ξενοδοχείων, οι Γερμανοί και οι Γάλλοι έχουν σχετικά μεγαλύτερη παρουσία στα ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων, οι Βρετανοί στα ξενοδοχεία ενός και πέντε αστέρων, οι Σκανδιναβοί, οι Βέλγοι και οι Ολλανδοί στις χαμηλές κατηγορίες, οι Ιταλοί στις μονάδες τριών αστέρων, ενώ οι Ανατολικοευρωπαίοι έχουν αναλογικά μεγάλη παρουσία στα ξενοδοχεία πολυτελείας.

Αντιστοίχως, η παρουσία Ελλήνων πελατών στα ξενοδοχεία της Κρήτης είναι περιορισμένη (με μερίδιο μόλις 9,7%), όμως στα ξενοδοχεία των νησιών του Αιγαίου αποτελούν το ένα τρίτο της συνολικής πελατείας. Οι Γερμανοί έχουν συγκριτικά μεγαλύτερη συμμετοχή στην πελατείας των εξεταζομένων ξενοδοχείων της Κρήτης και της ηπειρωτικής Ελλάδας, οι Βρετανοί στα Ιόνια νησιά, οι Σκανδιναβοί και οι Γάλλοι στην Κρήτη, οι Βέλγοι, Ολλανδοί και Ανατολικοευρωπαίοι στην ηπειρωτική Ελλάδα, οι δε Αυστριακοί, Ελβετοί και Ιταλοί στα νησιά του Αιγαίου.

Πίνακας 2: Μερίδιο επιμέρους εθνικοτήτων στις συνολικές διανυκτερεύσεις για το 2004


(Πατήστε για μεγέθυνση)

N = αριθμός ξενοδοχείων που συμπλήρωσαν τη σχετική ερώτηση
Πηγή: Δρ. Δημήτρης Κούτουλας (2005), Έρευνα για τη συνεργασία ελληνικών παραθεριστικών ξενοδοχείων και tour operators

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Quality Control and HACCP in F&B Management

Chinese Tourist Welcome Seminar

Food & Beverage management και cost control

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top