Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Καθαριότητα Ξενοδοχειακής Μονάδας
- Κριτήριο Επιλογής και Επηρεασμού του Πελάτη

Σεραφείμ Γούσιας - 09 Μάιος 2005, 00:00

Καθαριότητα Ξενοδοχειακής Μονάδας
- Κριτήριο Επιλογής και Επηρεασμού του Πελάτη

Ο ξενοδοχειακός κλάδος διανύει μια σημαντική περίοδο διαπραγμάτευσης σχετικά με το κόστος των προσφερόμενων υπηρεσιών σε συνάρτηση με τη προσφερόμενη ποιότητα, ένα από τα σημαντικότερα κριτήρια επιλογής ενός ξενοδοχείου.

Ένα από τα Βασικότερα Συμπεράσματα σχετικά με τις «Τάσεις Τουριστικής Συμπεριφοράς των Ελλήνων» που εξήχθησαν μέσα από σχετική έρευνα κατά τη διάρκεια της έκθεσης «Τουριστικό Πανόραμα - Απρίλιος 2005 », είναι ό,τι η Καθαριότητα, η Τοποθεσία και η Τιμή είναι από τα βασικά κριτήρια επιλογής ενός ξενοδοχείου.

Η καθαριότητα παρουσιάζεται ως πρώτο κριτήριο επιλογής ενός ξενοδοχείου σε ποσοστό που φθάνει το 83,8% σύμφωνα με σχετικές μελέτες, ενώ ακολουθεί η τοποθεσία με 57,3% και η τιμή με ποσοστό 54,7%. Παράλληλα παρουσιάζεται και ένα μεγάλο ποσοστό (27%) «Αρκετά Δυσαρεστημένων» και «Δυσαρεστημένων» τουριστών που επιλέγουν τη Καθαριότητα ως κριτήριο μη ικανοποίησής τους.

Ως κριτήριο επιλογής ξενοδοχείου, η Καθαριότητα βρίσκεται ανάμεσα στις προτιμήσεις και των ξένων τουριστών. Στο εξωτερικό έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στη νομοθεσία που διέπει την καθαριότητα, την υγιεινή των ξενοδοχείων και το περιβάλλον. Οι τουρίστες από το εξωτερικό είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι και ευαισθητοποιημένοι σχετικά με αυτούς τους παράγοντες.

Ο επαγγελματικός καθαρισμός της ξενοδοχειακής μονάδας αποτελεί το συγκριτικό πλεονέκτημα κάθε ξενοδοχειακής μονάδας στην διαμόρφωση της κατάλληλης «ατμόσφαιρας» μέσα στους χώρους του ξενοδοχείου και επηρεασμού του πελάτη. Η Καθαριότητα της ξενοδοχειακής μονάδας είναι ένας ξεχωριστός και ιδιαίτερος χώρος τα προϊόντα, τα μηχανήματα, και υπηρεσίες του χώρου επηρεάζουν άμεσα το τουριστικό προϊόν. Είναι λοιπόν απαραίτητη συνεργασία και αμφίδρομη επικοινωνία των ξενοδόχων και των υπεύθυνων καθαριότητας των ξενοδοχειακών μονάδων με τους επαγγελματίες του χώρου του Επαγγελματικού Καθαρισμού.

ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ

Υπάρχει μια μεγάλη κατηγορία προϊόντων καθαρισμού, είτε αυτά προορίζονται για καθαρισμό γενικά όπως έπιπλα, δάπεδα, μοκέτες, χαλιά και άλλα. Είτε για το καθαρισμό σκευών μαζικής εστίασης, είτε για το καθαρισμό ιματισμού.

Σημαντικές εταιρίες στο κλάδο του επαγγελματικού καθαρισμού των ξενοδοχείων προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες, προσαρμοσμένες στα αυστηρά στάνταρ ISO και HACCP .

Η επιλογή των κατάλληλων προϊόντων, ειδικά στον τομέα των χημικών καθαριστικών, πρέπει να εστιάζεται σε εγκεκριμένα καθαριστικά, βάσει διεθνών κανόνων υγιεινής και ασφάλειας, ειδικά όταν η χρήση τους γίνεται σε χώρους που έχουν σχέση με τρόφιμα

Η επιλογή του κατάλληλου εξοπλισμού καθαρισμού είναι επίσης σημαντικό. Η χρήση χημικών, κυρίως βαρέων χημικών, δύναται να επηρεάσει την ποιότητα του αέρα μέσα στο ξενοδοχείο και κατ’ επέκταση την υγεία των πελατών. Η ποιότητα του εσωτερικού αέρα μπορεί να αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες επηρεασμού των πελατών. Νέες μέθοδοι καθαριότητας έρχονται να καλύψουν σημαντικά κενά στο συγκεκριμένο τομέα. Μία από τις νέες μεθόδους είναι η απολύμανση των χώρων του ξενοδοχείου με ατμοκαθαριστές. Με αυτή τη μέθοδο ο ατμός με τη πίεση καθαρίζει και απολυμαίνει του χώρους του ξενοδοχείου χωρίς τη χρήση χημικών αφήνοντας μια καθαρή και υγιεινή ατμόσφαιρα.

Τα επαγγελματικά μηχανήματα καθαρισμού διαφέρουν σε σχέση με το μέγεθος, την ισχύ, τη χωρητικότητα, το βάρος, τις διαστάσεις ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλους τους χώρους του ξενοδοχείου και από ξενοδοχεία διάφορων μεγεθών. Τα μηχανήματα που επιλέγονται πρέπει να διακρίνονται για την αθόρυβη λειτουργία τους όπως και να έχουν επαρκή απορροφητική δύναμη και εργονομικό σχεδιασμό.

Εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον επαγγελματικό καθαρισμό προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες που εντοπίζονται στον:

     
  • Οπτικό έλεγχο του χώρου,
  •  
  • Καταγραφή των προβλημάτων,
  •  
  • Καταγραφή της συχνότητας καθαρισμού,
  •  
  • Επιλογή των κατάλληλων μηχανημάτων, αξεσουάρ και χημικών,
  •  
  • Καθαρισμό και την υγιεινή των δαπέδων και επιφανειών,
  •  
  • Καθαρισμό και την υγιεινή χώρων παρασκευής και επεξεργασίας τροφίμων,
  •  
  • Καθαρισμό και την υγιεινή πιάτων και σκευών,
  •  
  • Προσωπική υγιεινή και φροντίδα,
  •  
  • Μηχανικό καθαρισμό των δαπέδων και επιφανειών,
  •  
  • Καθαρισμό και την υγιεινή υφασμάτων,
  •  
  • Καθαρισμό από τις οσμές των χώρων,
  •  
  • Απόφραξη και συντήρηση των σωληνώσεων και αποχετεύσεων,
  •  
  • Καταπολέμηση των παρασίτων

ΣΥΛΛΟΓΟΣ HOUSEKEEPERS ΕΛΛΑΔΟΣ

Μια από τις σημαντικότερες αναβαθμίσεις που έχουν γίνει στο τομέα της ποιότητας του επαγγελματικού καθαρισμού είναι η ίδρυση του Συλλόγου Housekeepers Ελλάδος. Ο σύλλογος απευθύνεται στα στελέχη των τμημάτων οροφοκομίας είτε είναι Executive HouseKeepers είτε είναι Supervisors / middle managers .

Βασική μέριμνα του συλλόγου είναι η διασφάλιση των ποιοτικών κριτηρίων καθαριότητας στις ξενοδοχειακές μονάδες, η αναβάθμιση του ρόλου των housekeepers και πρωτίστως η επιμόρφωσή τους σε σύγχρονες θεματολογίες, ανταλλαγή απόψεων, γνώσεων και σύγχρονων ιδεών.

Η συγκεκριμένη προσέγγιση στοχεύει στην κατάρτιση των εργαζομένων σε τεχνικές δεξιότητες με σημαντικά πλεονεκτήματα για την τουριστική επιχείρηση που εντοπίζονται στην διασφάλιση της ποιότητας, την αποφυγή λαθών, καθυστερήσεων και παραπόνων, τη μείωση του κόστους λειτουργίας, την αύξηση της παραγωγικότητας.

Ακολουθεί συνέντευξη της κ. Βάνιας Κάμπτσου προέδρου του Συλλόγου Housekeepers Ελλάδος.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top