Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΑνοιχτή ΓραμμήΑπόψειςΕλληνική τουριστική Προσγείωση με ομαλή ολυμπιακή Απογείωση

ΑπόψειςΕλληνική τουριστική Προσγείωση με ομαλή ολυμπιακή Απογείωση

Απόψεις
Ελληνική τουριστική Προσγείωση με ομαλή ολυμπιακή Απογείωση

Ο βασικός συντελεστής της ποθούμενης ανάπτυξης, αύξησης, του Ελληνικού Τουρισμού προσδιορίζεται μόνο από οποιεσδήποτε μεταφορικές συνδέσεις (αεροπορικές, οδικές, σιδηροδρομικές, ναυτιλιακές) με τη χώρα του προορισμού και όχι σε σκιαγραφήσεις, ζωγραφίσεις, υποθέσεις, ενδείξεις, το μπαλάκι να το ρίχνει ο ένας στον άλλον, τα οποία οδηγούν σε αναποτελεσματικότητα, παρασύροντας την Τουριστική βιομηχανία σε λανθασμένες αποφάσεις.

Τα πορίσματα όπως…

  • Έντονο ενδιαφέρον και αύξηση επισκεπτών σε Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις.
  • Μελέτες μετα – ολυμπιακής περιόδου.
  • Μελέτες αφίξεων Κινέζων – Ρώσων – Ινδών – Αζερπαϊτζάν.
  • Διάφορες μορφές εναλλακτικού Τουρισμού.
  • Πρόβλημα βίζας.
  • Αποτελέσματα άλλων κρατών.
  • Το καλύτερο περίπτερο.
  • Αύξηση 5 – 10%.
  • Θετικά μηνύματα και αισιοδοξία.
  • Πορεία σταθεροποίησης.
  • Αναπτυξιακός μοχλός της Εθνικής οικονομίας.
  • Κοινωνικός Τουρισμός. Μείνε Ελλάδα.
  • 4.000.000.000 `άνθρωποι` είδαν τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ελλάδας `Αθήνα 2004`.
  • Ολυμπιάδα Αθήνα 2004.
  • Εθνική Ομάδα. Πρωταθλητές Ευρώπης.

Λέγαμε ότι δεν θα έχουμε ξενοδοχεία για να καλύψουμε τις ανάγκες.
Θα νοικιάσουν σπίτια διαμερίσματα! 5.000 και με προδιαγραφές.

Πόσα ενοικιάστηκαν; Αλήθεια ποίος ήταν ο ακριβής αριθμός θεατών επισκεπτών;

Αλλά ορισμένοι από εμάς ζητούσαν μίνιμουμ παραμονή 20 ημέρες, τιμολογιακή πολιτική εκτός πραγματικότητας και ημερήσια κατανάλωση. Και μας γράψανε!

Το ευτύχημα είναι ότι αυξήθηκε η αναγνωρισιμότητα της Ελλάδας.
Όλα καλά, έχει αλλάξει η νοοτροπία, έχουν γίνει και γίνονται έργα υποδομής, το κράτος προστατεύει την παραγωγική διαδικασία, στρατιωτικά αεροδρόμια μετατρέπονται και σε πολιτικά, πρωτόγνωρη και έγκαιρη, πλούσια διαφήμιση.Eurovision!
Ευχόμενοι όλοι, όμως να γίνουν αποδείξεις.

Διότι η οποιαδήποτε αυξομείωση της διεθνούς τουριστικής ζητήσεως στηρίζεται αποκλειστικά στις μεταφορές, σε συνδυασμό με την αντίστοιχη εσωτερική υποδομή.

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ

Τα τελευταία 15 χρόνια και για το 2005, υπάρχουν πτωτικές τάσεις ακόμη και σε πτήσεις τσάρτερ. Πολλές αεροπορικές εταιρίες έχουν σταματήσει τις πτήσεις προς την χώρα μας, Jal, Qantas, T.W.A., Canadian Air, Canada Virgin, Sabena, Tap, Libyan, Royal Maroc, Middle East, Jat, Thai. Ας αναρωτηθούμε! Αλλά και αυτές που υπάρχουν έχουν μειώσει τις πτήσεις τους και αυξάνουν τις πτήσεις σε άλλους προορισμούς (βλέπε site traveldailynews). Μεγαλύτερα ποσοστά αυξήσεων παρουσίασαν τα αεροδρόμια των νέων κρατών – μελών της Ε.Ε.. Βέβαια, υπάρχουν και μικρές εξαιρέσεις αύξησης των δρομολογίων, αλλά οφείλεται κυρίως στον εξερχόμενο Ελληνικό τουρισμό.

Με κοινή επαγγελματική λογική, οι ατελείωτες και πολύ σωστές πολιτικές στρατηγικές μάρκετινγκ που ακολουθούνται δεν θα έχουν αποτέλεσμα αν δεν είναι υπάρχουν αεροπορικές συνδέσεις. Ικανοποίηση θα είχαμε όταν παράλληλα με τα παραπάνω πορίσματα είχαμε και αύξηση των μεταφορικών συνδέσεων, δρομολογίων, από τις πολλά υποσχόμενες νέες αγορές. Ευχόμενοι για την Air China!

Και εδώ είναι το ζητούμενο. Δεν είναι δυνατόν να αναπτυχθεί η Ζάκυνθος, όπως πολύ σωστά αναφέρει η κ. Τζ. Μάργαρη “Βασική προϋπόθεση είναι η ύπαρξη αεροπορικής σύνδεσης με Ευρωπαϊκά αεροδρόμια..” και για οποιαδήποτε άλλη περιοχή της Ελλάδας εάν δεν υπάρχουν μεταφορικές συνδέσεις.

1975-1993: Υπήρχαν δεκάδες Έλληνες Tour Operator στην Αμερική, Καναδά και Ευρώπη, που σε δύσκολες συνθήκες δημιούργησαν εισερχόμενο τουρισμό. Οι καλύτεροι πρεσβευτές της Ελλάδας. Μεγάλη ιστορία! Και η ιστορία μας μαθαίνει! Η αποτελεσματικότητα τους δημιούργησε το ενδιαφέρον των αεροπορικών εταιριών με ολοκληρωμένα πακέτα διακοπών και Ελληνικής κρουαζιέρας, τότε 500.000 + Αμερικάνοι. Και η επιτυχία τους; Η Ελληνική αδιαφορία!

Αλήθεια πού είναι σήμερα οι ελληνικές εταιρίες κρουαζιέρας με μεγάλη ιστορία `Sun Line`, `Epirotiki K Lines` `Cycladic Lines` και τα δεκάδες αυτά ελληνικά Τουριστικά Γραφεία Εξωτερικού; [ΣΗΜ.: επειδή γνωρίζω, τον αγώνα και τις ατελείωτες προσπάθειες τους είναι πόνος ψυχής να αναφέρω ονόματα. Πολλοί έχουν φύγει σε άγνωστους προορισμούς, αλλά η σκιά τους και η σφραγίδα τους είναι δίπλα μας με την ελπίδα να μας οδηγήσουν στο Διέξοδο, αφήνοντας παρακαταθήκη ότι “η υλική και άυλη κληρονομιά της Ελλάδας είναι ο τουρισμός” – `Listen the quite voice of experience`].

Παρακαλάμε τον ξένο Tour Operator για Allotment, χωρίς να γνωρίζουμε την κάλυψη του ή το μελλοντικό κανόνι. Αποκλείεται να κοιτάξει το δικό μας συμφέρον περισσότερο από όσο το δικό του! Και πολλές φορές λέει η Ελλάδα είναι γεμάτη, πάτε κάπου αλλού. Εκεί που έχει μεγαλύτερο mark – up, κέρδος! Ή ακόμη για διαφόρους άλλους λόγους! Και μας καλύπτει το πολύ 130 – 150 ημέρες το χρόνο. Και είμαστε ικανοποιημένοι, που υπάρχουν Γερμανοί και `Αγγλοι, που μας καλύπτουν το 35 – 42% του γενικού συνόλου του εισερχομένου τουρισμού. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλες αγορές, στις οποίες πρέπει να καλλιεργήσουμε, εάν ω μη γένετω συμβεί κάτι, στις αγορές αυτές. Τι μέλει γενέσθαι!

Τα έξοδα, όμως τρέχουν 365 ημέρες το χρόνο και το Ελληνικό τουριστικό προϊόν έχει διάρκεια όλο το χρόνο, μαζί με όλους μας! Ας σταματήσει η αλαζονεία της οποιασδήποτε εξουσίας, του αλάθητου και του ξερόλα, και να ρίχνουμε ο ένας το μπαλάκι στον άλλον. Πολυάριθμη Ηγεσία, Ενώσεις, Σύλλογοι, Ομοσπονδίες, Ινστιτούτα, Συνδικαλιστικές ενώσεις, αποτελούν παγκόσμιο φαινόμενο!

Ας κοιτάξουμε καλύτερα γιατί οι πληρότητες στην Αθήνα έχουν πτωτικές τάσεις και η Τουρκία, όπως και άλλες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης έχουν την μεγαλύτερη προτίμηση των Ευρωπαίων τουριστών, με σημαντικά συμβόλαια από μεγάλους Ευρωπαίους tour operators!

ΠΡΟΤΑΣΗ – ΔΙΕΞΟΔΟΣ

Η Ολυμπιακή Αεροπορία, η Κυβέρνηση, η ηγεσία του τουρισμού και οποιοσδήποτε μελλοντικός ιδιοκτήτης απαιτείται και είναι σε θέση να βοηθήσει την αληθινή ποθούμενη τουριστική ανάπτυξη και ιδιαίτερα στα νησιά, δημιουργώντας μαζί με επιτυχημένους ταξιδιωτικούς οργανισμούς [και υπάρχουν] Κοινοπραξία πτήσεων τσαρτερς ή παραχωρώντας allotment θέσεων με αντίστοιχα Ελληνικά ταξιδιωτικά γραφεία εσωτερικού / εξωτερικού, και να γίνει κατά αυτό τον τρόπο το πάντρεμα των ξενοδοχειακών κλινών με τις αεροπορικές θέσεις. Είναι πραγματοποιήσιμο, αλλά και αποτελεσματικό. Banking Beds.

Σκεφτείτε 2 πτήσεις την εβδομάδα από νέες αγορές, (Κίνα, Ρωσία, Ινδία) αλλά και από όμορφες χώρες της Ευρώπης στην Αθήνα, την επαρχία, και σε οποιοδήποτε Ελληνικό νησί. Δεν θα ήταν η ποθούμενη ανάσα σε τουριστικές επιχειρήσεις; Έτσι, μειώνεται η ανεργία, τα τοκοχρεολύσια και αναπτύσσεται η Τουριστική βιομηχανία, ενώ μειώνεται και η εποχικότητα. Ίσως σε λίγα χρόνια να δούμε πτήσεις τσαρτερ τις Alitalia στα Ιόνια νησιά και των Turkish Airlines στα νησιά του Αιγαίου. Αλλά και πάλι θα έχουμε δώσει εμείς το δικαίωμα τού ανεκτίμητου Ελληνικού ποιοτικού τουριστικού προϊόντος προς εκμετάλλευση!

Ας δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή στις ευρωπαϊκές χώρες (Αυστρία, Ελβετία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Γαλλία, Σκανδιναβικές χώρες), στις χώρες της Μέσης Ανατολής, στην Αμερική, τον Καναδά και την Αυστραλία [που υπάρχει ελληνισμός], και οι οποίες έχουν πτωτικές τάσεις προς την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Είναι και κοντά μας, είναι και στην Ε.Ε. και ας καλλιεργήσουμε τις Ασιατικές χώρες. Αλλά η κουλτούρα τους διαφέρει, οι Ιάπωνες χρησιμοποιούν σαν πύλη το Παρίσι και το Λονδίνο, με λίγη παραμονή στην Ελλάδα. Και ας δώσουμε και ένα δωρεάν ελεύθερης διακίνησης [διόδια] από τα σημεία εισόδου στους Εθνικούς Δρόμους στους Τουρίστες, οι οποίοι έρχονται οδικώς και βοηθούν την Τουριστική Περιφερειακή Ανάπτυξη, τα Κάμπινγκ, τα ξενοδοχεία, κ.λ.π., διότι με το υψηλό κόστος, ακόμη και σε 30% υψηλότερο από ορισμένες άλλες Ευρωπαϊκές τουριστικές χώρες σε είδη καθημερινής ανάγκης (τρόφιμα, ποτά, καφές, εσωτερικές μεταφορές, κ.α.) γινόμαστε απλησίαστοι! Και όχι Βαπτίσματα!

Είναι εύκολο να το υπολογίσουμε. Και μετά θα καταλάβουμε ποίος φταίει και γιατί δεν έρχονται στην Ελλάδα μας.

Ας κάνουμε κοινοπραξίες, να προμηθευόμαστε κατευθείαν από τον παραγωγό! [Πρέπει να γίνουμε φθηνότεροι και ελκυστικότεροι. Και μπορούμε, χωρίς διαπλοκές, διαφθορές, αρπαχτές, και εύκολο κέρδος! Μόνο τότε θα δούμε αύξηση από την Διεθνή κοινότητα και αντίστοιχες Επενδύσεις!]

Ας δώσουμε προσοχή στο βασικό συντελεστή της πραγματικής τουριστικής ανάπτυξης των αερομεταφορών.

Αυτή την στιγμή η μοναδική λύση είναι η Ολυμπιακή. Με αλλαγή νοοτροπίας, εκτός εάν κάποια ελληνική αεροπορική εταιρία, τύπου Easy Jet, Virgin αναπτύξουν όπως και το πραγματοποιούν αλλού, και στην Ελλάδα, το εισερχόμενο τουρισμό. Είναι εφικτό, και όχι λόγια, `Ολυμπιακή ομαλή απογείωση`.

Οι 1.250.000.000 κλίνες περίπου που υπάρχουν στην Ελλάδα είναι αρκετές να καλύψουν δεκάδες εκατομμύρια τουριστών!
Υπολογίστε διανυκτερεύσεις!
Μέσο όρο διαμονής!
Χρόνο λειτουργίας!
Το αποτέλεσμα θα μας οδηγήσει στην επιτακτική ανάγκη αύξησης των μεταφορών.
Και είναι Μονόδρομος.

Και προσδιορίζω λάθη, με εξαιρέσεις, `που όλοι έχουμε κάνει και έχουμε δημιουργήσει χρόνια δομημένα προβλήματα` με ένα ανέκδοτο `Ο τράγος που κοινωνικοποιήθηκε`, κομματικοποιήθηκε, συνδικαλίστηκε, βολεύτηκε, βαπτίστηκε!!!

“Μία φορά κι έναν καιρό, σε ορεινό χωριό της Ηπείρου ζούσε μια γριά αγρότισσα, κάτοχος ενός τράγου, ο οποίος είχε αποκτήσει εξαιρετική φήμη για τις ..σεξουαλικές του επιδόσεις [όχι επιδοτήσεις]. Όλες οι γίδες έσπευδαν να τον επισκεφθούν την εποχή της αναπαραγωγής και η γριά Κυρούλα κάποιο ικανοποιητικό εισόδημα αποκόμιζε από την όλη αυτή `δραστηριότητα`. Λίγο η ζήλια, λίγο ο ενθουσιασμός, λίγο το κόμμα, λίγο η αλαζονεία, σκέφθηκε ο [νεο-εκλεγείς] πρόεδρος της Κοινότητας : εκεί που όλοι επισκεπτόμεθα την Κυρούλα και μάλλον ακριβοπληρώνουμε τις υπηρεσίες του τράγου της, γιατί να μη συναθροίσουμε ένα ποσό σαν Κοινότητα και να αγοράσουμε τον περίφημο αυτόν τράγο; Ενθουσιασμός στο χωριό με την ιδέα… Μετά από πολλές πιέσεις η Κυρούλα ενέδωσε, πούλησε τον τράγο της στην κοινότητα, ο τράγος εγκαταστάθηκε μεγαλοπρεπώς στο κοινοτικό κατάλυμα. Όταν όμως ήρθε η εποχή να `ικανοποιηθούν` οι ενδιαφερόμενες γίδες [αύξηση παραγωγικότητας] κάτι άρχισε να μην πηγαίνει καλά με τον `νέο – αποκτηθέντα τράγο`. Η απόδοση του μειώθηκε επικίνδυνα. Ο Πρόεδρος και το χωριό ζητούν θορυβημένοι από την Κυρούλα να έρθει στο κατάλυμα της κοινότητος για να `μεσολαβήσει` με την πείρα που διαθέτει. Η Κυρούλα καταφθάνει και αρχίζει… τις συνεννοήσεις με τον τράγο. Ύστερα από λίγο στρέφεται προς τους αγωνιούντες συγχωριανούς της και ανακοινώνει: Κοιτάξτε, ο τράγος μου λέει ότι έχει πλέον γίνει… `δημόσιος υπάλληλος` και ότι θα πρέπει να σταματήσετε να τον πολυστεναχωρείτε με τις διάφορες απαιτήσεις σας. `Μπουκάλα` λοιπόν, οι γίδες, κόκαλο το χωριό, κόκαλο και ο Πρόεδρος!”.

Όλοι μπορούμε να βάλουμε το νερό στα αυλάκι, αν μάθουμε από τα λάθη μας!
Και ας ευχηθούμε συνειδητά ότι το καλύτερο για όλους μας!

`Αλλωστε, `η επιτυχία κάθε οράματος στηρίζεται`.

Οι 6 πιο σημαντικές λέξεις:
`Παραδέχομαι ότι αυτό ήταν λάθος μου`.
Οι 5 πιο σημαντικές λέξεις:
`Μπράβο έκανες καλή δουλεία΄.
Οι 4 πιο σημαντικές λέξεις:
`Ποια γνώμη έχεις εσύ;`

Οι 3 πιο σημαντικές λέξεις:
`Σε παρακαλώ πολύ`.
Οι 2 πιο σημαντικές λέξεις:
`Σε Ευχαριστώ΄.
Η πιο σημαντική λέξη:
`ΕΜΕΙΣ`

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024