Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξη ΕξοπλισμούCarteco:Παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών στον ξενοδοχειακό τομέα με βάση τα διεθνή πρότυπα

Carteco:Παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών στον ξενοδοχειακό τομέα με βάση τα διεθνή πρότυπα

H CARTECO, η οποία κατέχει ηγετική θέση μεταξύ των εταιριών παροχής ολοκληρωμένων λύσεων στο χώρο του ξενοδοχειακού εξοπλισμού, και όχι μόνο, έχει, μέσω διεθνών συνεργασιών, επεκταθεί στον τομέα σχεδιασμού και […]

H CARTECO, η οποία κατέχει ηγετική θέση μεταξύ των εταιριών παροχής ολοκληρωμένων λύσεων στο χώρο του ξενοδοχειακού εξοπλισμού, και όχι μόνο, έχει, μέσω διεθνών συνεργασιών, επεκταθεί στον τομέα σχεδιασμού και ανάπτυξης γηπέδων γκολφ και κέντρων Θαλασσοθεραπείας. Ο γενικός διευθυντής της εταιρίας Βασίλης Μπαρτζώκας μας αναλύει τον τρόπο δομής της εταιρίας, που λειτουργεί βάσει διεθνών προτύπων, τη φιλοσοφία της, τις νέες δραστηριότητές της, αλλά και για τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού.

TravelDailyNews:Από πότε δραστηριοποιείται η Carteco στον χώρο του ξενοδοχειακού εξοπλισμού και ποια είναι η βασική φιλοσοφία που διέπει την λειτουργία της εταιρίας και τη χάραξη στρατηγικής της στον συγκεκριμένο τομέα;

Βασίλης Μπαρτζώκας: Η Carteco δραστηριοποιείται στο χώρο του ξενοδοχειακού εξοπλισμού από την δεκαετία του 80. Στη πορεία αυτή η εταιρία έχει διαφοροποιήσει τη δομή της, έχει διευρύνει τους τομείς υπηρεσιών της και έχει επαναπροσδιορίσει τη στρατηγική της. Έχει παραμείνει, όμως, σταθερή στη φιλοσοφία της που είναι πελατοκεντρική. Βασικές αρχές και στόχοι μας πάντα παραμένουν η επίτευξη ολικής ποιότητας, η αισθητική διαφοροποίηση στο τελικό προϊόν του πελάτη, η προσφορά υπηρεσιών – service πριν και μετά την πώληση και φυσικά πάντα οι υπηρεσίες και τα προϊόντα που παρέχουμε να είναι “value for money”. Επιπλέον, προσπαθούμε -και η εξέλιξη της εταιρίας δείχνει ότι τα έχουμε καταφέρει- να εφαρμόζουμε διεθνή πρότυπαστη λειτουργία της και να εισάγουμε στην αγορά καινοτόμες ιδέες, διαδικασίες και εφαρμογές που προσφέρουν –όχι μόνο ένα «διαφορετικό» τρόπο προσέγγισης, αλλά, και διαφοροποιημένο τελικό προϊόν για τον πελάτη.

TravelDailyNews:Η Carteco είναι, εκτός των άλλων, εταιρία παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών. Τι ακριβώς παρέχετε και ποια είναι η διαφοροποίησή σας που όντως κάνει τη “διαφορά”;

Β.Μ: Η Carteco είναι η μεγαλύτερη εταιρία ξενοδοχειακού εξοπλισμού στην Ελλάδα σε παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών, οργανωμένη με βάση τα διεθνή πρότυπα, που χαράσσει την αναπτυξιακή της στρατηγική σύμφωνα με τις απαιτήσεις της παγκόσμιας αγοράς, ταυτόχρονα, όμως, διατηρεί και ένα βασικό χαρακτηριστικό των οικογενειακών επιχειρήσεων που είναι η δημιουργία προσωπικής σχέσης με τον πελάτη. Βασικός στόχος –που σε μεγάλο βαθμό έχουμε επιτύχει- είναι ο επιχειρηματίας που θα επιλέξει την εταιρία μας –είτε είναι μεμονωμένος ξενοδόχος είτε αλυσίδα ξενοδοχείων που θέλει ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, να έχει συνειδητοποιήσει ότι δεν είμαστε απλά μια εξοπλιστική εταιρία, αλλά, σύμβουλοι για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της επένδυσής του. Καταρχάς σε συνεργασία με τον αρχιτέκτονα διαπιστώνονται οι ανάγκες του πελάτη. Κατόπιν, λαμβάνοντας υπόψη τα ποιοτικά, αισθητικά και οικονομικά κριτήριά του, κάνουμε την οικονομοτεχνική μελέτη του έργου, την έρευνα των απαιτούμενων υλικών και προϊόντων, την προμήθεια και τοποθέτησή τους με δικά μας εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Ακόμα σε περίπτωση που απαιτείται αναλαμβάνουμε την κατασκευή επίπλων, ενώ μπορούμε, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις να αναλάβουμε και την ένταξη σε επιδοτούμενα προγράμματα. Πολύ βασικό είναι, επίσης, ότι όλα τα προϊόντα μας συνοδεύονται από πιστοποιητικά ποιότητας και εγγύησης. Η εταιρία παρακολουθεί στενά όλη τη διαδικασία εξέλιξης του έργου, το οποίο ο πελάτης παραλαμβάνει χωρίς καθυστερήσεις και υπερβάσεις προϋπολογισμών. Συνοψίζοντας, λοιπόν, θα έλεγα ότι ο πελάτης κερδίζει χρόνο -γιατί βρίσκει συγκεντρωμένα προϊόντα μερικών από τα καλύτερα εργοστάσια του κόσμου που καλύπτουν το σύνολο σχεδόν του εξοπλισμού του ξενοδοχείου, γρήγορη εκτέλεση και συνεπή παράδοση του έργου του- χρήμα -γιατί εμείς έχουμε τη δυνατότητα να του προσφέρουμε υψηλής ποιότητας εγγυημένα προϊόντα και υπηρεσίες στις πιο συμφέρουσες τιμές- και τέλος άψογο αισθητικό αποτέλεσμα.

TDN:Η εταιρία δεν δραστηριοποιείται μόνο στην ελληνική αγορά, αλλά, πλέον, έχει διεθνή προσανατολισμό. Τι περιλαμβάνουν οι νέες αυτές δραστηριότητες;

Β.Μ: Η εταιρία συνεργάζεται με ένα πολύ μεγάλο αριθμό εργοστασίων στο εξωτερικό που διαθέτουν υψηλής ποιότητας και αισθητικής προϊόντα και μπορεί αυτή τη στιγμή να υποστηρίξει οποιοδήποτε έργο στην Ελλάδα ή το εξωτερικό με ένα πολύ μεγάλο σύνολο προϊόντων και υπηρεσιών. Διευρύνουμε διαρκώς το σύνολο των εξειδικευμένων υπηρεσιών που παρέχουμε όπως FF&E –Procurement, Design and Developing Services, Food Service Consulting, Golf Course Design and Consulting, Spa Consulting κ.α. Όσον αφορά στις δυο τελευταίες υπηρεσίες έχουμε συνάψει συμφωνίες με δυο κορυφαίες αμερικανικές εταιρίες παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών και αρχιτεκτονικού σχεδιασμού με μεγάλη πείρα, τεχνογνωσία, και εκτέλεση μεγάλων έργων στον τομέα του σχεδιασμού και ανάπτυξης γηπέδων γκολφ και κέντρων θαλασσοθεραπείας με αγορές-στόχους την Ελλάδα, Κύπρο και Νοτιοανατολική Ευρώπη. Παράλληλα, σχεδιάζουμε περαιτέρω επέκταση και στον τομέα του procurement και ήδη συζητάμε τη σύναψη στρατηγικής συμμαχίας με μια αγγλική και μια ιταλική εταιρία όσον αφορά στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπου συνδυάζοντας την τεχνογνωσία των ξένων εταιριών με την εμπειρία, ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών καθώς και τις άψογες δομές λειτουργίας μας σκοπεύουμε να προσφέρουμε ένα εξαιρετικό πακέτο ολοκληρωμένων λύσεων.

TDN:Να εστιάσουμε στην νέα συνεργασία σας και την απόφασή σας να στραφείτε στην δημιουργία γηπέδων γκολφ. Τι σας ώθησε να επιλέξετε τη συγκεκριμένη δραστηριότητα και ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι προοπτικές ανάπτυξης στην Ελλάδα;

Β.Μ: Σε παγκόσμιο επίπεδο όλες οι τάσεις δείχνουν το μοντέλο των 3s και του μαζικού τουρισμού, όπου στηρίχθηκε η ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού για αρκετές δεκαετίες, είναι ξεπερασμένο και ότι όλοι στρέφονται στην ανάπτυξη των ειδικών μορφών τουρισμού που δίδουν προστιθέμενη αξία, διαφοροποιώντας το τουριστικό προϊόν μιας χώρας. Η διαρκώς αυξανόμενη αύξηση της ζήτησης για γκολφ είναι δεδομένη σε διεθνές επίπεδο. Στη χώρα μας από χρόνια όλοι μιλούσαν για τις ειδικές μορφές τουρισμού χωρίς, όμως, να γίνεται τίποτα ουσιαστικά, τουλάχιστον από την πλευρά του κράτους. Ευτυχώς, τον τελευταίο καιρό τόσο το κράτος όσο και οι ιδιώτες επιχειρηματίες δίνουν έμφαση στον εναλλακτικό τουρισμό, εστιάζοντας ειδικότερα στην ανάπτυξη κάποιων μορφών όπως το γκολφ, που απευθύνεται σε απαιτητικούς αλλά υψηλής ποιότητας τουρίστες. Λαμβάνοντας, λοιπόν, υπόψη μας τόσο τις διεθνείς όσο και τις εξελίξεις στη χώρα μας και θέλοντας να είμαστε πάντα μπροστά από τα γεγονότα, αποφασίσαμε να επενδύσουμε σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες στους συγκεκριμένους τομείς.

TDN:Ποιοι είναι εν συντομία οι βασικοί παράγοντες που πρέπει να λάβει υπόψη του ένας ξενοδόχος που θέλει να επενδύσει στη δημιουργία γηπέδου γκολφ;

Β.Μ: Βασικά αυτό που πρέπει να έχουμε υπόψη μας είναι αφενός ότι πρέπει να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των παικτών που θα το χρησιμοποιήσουν είτε αυτό βρίσκεται στο χώρο ενός θέρετρου είτε αποτελεί αυτόνομο γήπεδο και αφετέρου ότι κάθε γήπεδο γκολφ είναι μοναδικό ως προς το μέγεθος, την πρόκληση που δημιουργεί στους παίκτες και το γενικότερο σχεδιασμό του, που πρέπει να γίνεται σύμφωνα με κριτήρια της συγκεκριμένης αγοράς.
Όπως προαναφέραμε, οι άνθρωποι που παίζουν γκολφ έχουν ταξιδέψει και κάνει χρήση πολλών γηπέδων γκολφ σε όλο τον κόσμο, άρα έχουν μέτρο σύγκρισης, είναι συνήθως πιο απαιτητικοί, ενημερωμένοι και έχουν υψηλές προσδοκίες που πρέπει να ικανοποιηθούν.
Είναι επιτακτική ανάγκη, λοιπόν, να δημιουργούμε γήπεδα γκολφ που ανταποκρίνονται ή ακόμη και ξεπερνούν τις παγκοσμίως αποδεκτές προδιαγραφές, κάτι στο οποίο η εταιρία με την οποία συνεργαζόμαστε έχει μεγάλη εμπειρία, αφού έχει δημιουργήσει σε έντεκα διαφορετικές χώρες επιτυχημένα γήπεδα γκολφ σύμφωνα με τις υψηλότερες προδιαγραφές που ισχύουν σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ προγραμματίζει ανάλογα έργα σε άλλες επτά χώρες . Απαραίτητη καταρχάς για τη δημιουργία ενός γηπέδου γκολφ είναι φυσικά η ύπαρξη οικονομοτεχνικής μελέτης. Στη συνέχεια, εφόσον η επένδυση κριθεί βιώσιμη και κερδοφόρα, πολύ σημαντική είναι η επιλογή του αρχιτέκτονα για την προετοιμασία του βασικού σχεδίου (master plan). Ο αρχιτέκτονας θα παίξει καθοριστικό ρόλο και στην κατάλληλη επιλογή τοποθεσίας, ώστε το γήπεδο που θα δημιουργηθεί να είναι «ενδιαφέρον», να υπάρχει μείωση του κόστους κατασκευής κ.λπ. Επίσης, άλλοι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη είναι η ποιότητα του εδάφους, η τήρηση τυχόν περιβαλλοντικών όρων, η ύπαρξη αποχετευτικού και υδρευτικού συστήματος, η ευκολία πρόσβασης, άρα πρόσβαση σε μεγάλα οδικά δίκτυα και η απόσταση από αστικά κέντρα ή θέρετρα διαμονής -σε περίπτωση που το γήπεδο είναι εκτός ξενοδοχειακής μονάδας κ.λπ .

TDN:Ποια θεωρείτε ότι είναι τα κριτήρια που λαμβάνουν ή που πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους οι ξενοδόχοι στην επιλογή μιας εξοπλιστικής εταιρίας. Είναι ο πιο καθοριστικός παράγοντας η τιμή ή δίδεται, πλέον, προτεραιότητα σε παράγοντες όπως η ποιότητα ή ιδιαίτερη αισθητική άποψη;

Β.Μ: Στην ελληνική αγορά πολύ σημαντικό ρόλο παίζει η τιμή. Στη επιλογή, όμως, προϊόντων για ξενοδοχειακό εξοπλισμό, είναι βασικό να λαμβάνεται υπόψη η βαριά χρήση που υφίστανται. Με αυτό το δεδομένο το βασικό κριτήριο πρέπει να είναι η σχέση ποιότητας/τιμής. Ένα δοκιμασμένο, εξειδικευμένο προϊόν με ειδικές προδιαγραφές για βαριά χρήση ενός επώνυμου εργοστασίου που έχουν προκύψει μετά από λεπτομερή σχεδιασμό, ο οποίος έχει περάσει από διάφορους ελέγχους και συνοδεύεται από πιστοποιητικά εγγύησης, μπορεί εκ πρώτης να φαίνεται πιο ακριβό από ένα άλλο, όμως, έχει εγγυημένη διάρκεια. Αρα ότι μπορεί να φαίνεται ως κέρδος όσον αφορά στην τιμή ενός προϊόντος, μπορεί τελικά, να αποβεί «φύρα», αφού θα χρειαστεί να το πληρώσουμε ξανά σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Η επιτυχία της Carteco έγκειται σε αυτό ακριβώς το σημείο, ότι δηλαδή καταφέρνουμε να κάνουμε την καλύτερη δυνατή διαχείριση του προϋπολογισμού του πελάτη, να προσδώσουμε υπεραξία στην επένδυσή του και να αποδώσουμε ένα εγγυημένο τελικό προϊόν.
Δεν είναι, λοιπόν, τυχαίο που επιλεχθήκαμε από μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που εκπονούν επενδυτικά προγράμματα ανακαίνισης, θέτοντας πολύ αυστηρές προδιαγραφές για την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, όπως το Athens Hilton που αναλάβαμε ένα μεγάλο κομμάτι του εξοπλισμού, το Athenian Callirhoe Exclusive Hotel όπου προμηθεύσαμε το σύνολο σχεδόν του εξοπλισμού της μονάδας , τα Grand Resort Lagonissi και Divani Apollo Palace, τα οποία εξοπλίσαμε με έπιπλα, το Zafolia, όπου κάναμε την επίπλωση των κοινόχρηστων χώρων, των δωματίων, των συνεδριακών χώρων και των επισιτιστικών τμημάτων, το Alexandros, όπου έγινε από εμάς ο εξοπλισμός δωματίων με κινητά έπιπλα, ταπετσαρίες, μοκέτες, κρεβάτια, η επίπλωση κοινόχρηστων χώρων κ.λπ , το Park, όπου αναλάβαμε την επίπλωση lobby, τα κινητά έπιπλα δωματίων κ.α., το Golden Age που προμηθεύσαμε τα υφάσματα και τα κινητά έπιπλα των δωματίων καθώς και τα έπιπλα όλων των κοινόχρηστων χώρων, το Rodos Palace όπου κάναμε σχεδόν το σύνολο της κινητής επίπλωσης κοινόχρηστων χώρων και δωματίων, το Mεγάλη Βρετανία, το οποίο πήρε από εμάς τα μπουρνούζια για τα δωμάτια και τις σουίτες κ.α.

TDN: Ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και των σχετικών επιδοτήσεων που δημιουργούν ευνοϊκό περιβάλλον για επενδύσεις αλλά και με δεδομένο ότι η διεθνής και κατά συνέπεια η ελληνική τουριστική αγορά ακόμα υφίσταται τις συνέπειες των γεγονότων της 11ης Σεπτέμβρη και, τώρα, του ενδεχόμενου πολέμου στο Ιράκ, πως βλέπετε το παρόν και το μέλλον του ελληνικού τουρισμού;

Β.Μ: Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι τα τραγικά γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου επηρέασαν αρνητικά τον παγκόσμιο τουρισμό, ο οποίος πριν προλάβει να συνέλθει, έχει να αντιμετωπίσει ξανά τις συνέπειες της αβεβαιότητας που δημιουργεί ο ενδεχόμενος πόλεμος στο Ιράκ, ενώ δεν πρέπει να παραγνωρίζει κανείς και την οικονομική ύφεση στις ευρωπαϊκές αγορές και κυρίως σε αυτές που αποτελούν τις βασικές πηγές εισερχόμενου τουρισμού για τη χώρα μας όπως η Γερμανία. Με δεδομένο ότι το τουριστικό προϊόν είναι πολύ ευαίσθητο σε παράγοντες όπως οι προαναφερόμενοι θα έλεγα ότι η κατάσταση δεν είναι πολύ ευνοϊκή για τον παγκόσμιο και κατά συνέπεια τον ελληνικό τουρισμό, η οποίος, σημειωτέον, έχει να ανταγωνιστεί, όχι μόνο άλλους καθιερωμένους τουριστικούς προορισμούς με παρεμφερή χαρακτηριστικά όπως η Ισπανία, αλλά και νέους ανερχόμενους και φθηνότερους προορισμούς, κυρίως, στην Aπω Ανατολή. Από την άλλη, όμως, δεν πρέπει να παραγνωρίζει κανείς ότι όσον αφορά στη χώρα μας υπάρχουν παράγοντες, οι οποίοι, υπό προϋποθέσεις, μπορούν όχι μόνο να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των όποιων καταστάσεων, αλλά και να καταστήσουν τον τουρισμό τον βασικό μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.

Καταρχάς υπάρχει η διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων το 2004, οι οποίοι πιστεύω ότι παρά τα όποια προβλήματα και καθυστερήσεις, θα έχουν μεγάλη επιτυχία, Η τεράστια δυναμική της διοργάνωσης καθώς και η παγκόσμια προβολή της χώρας είναι γεγονότα που δεν χωρούν αμφισβήτηση. Όπως αμφισβήτηση δεν χωρούν οι ομορφιές της Ελλάδας και η ποικιλομορφία του τουριστικού προϊόντος που διαθέτει. Για να μπορέσουμε, όμως, να ωφεληθούμε ουσιαστικά, βελτιώνοντας την ανταγωνιστικότητά μας σε διεθνές επίπεδο, χρειάζεται χάραξη τολμηρής μακροπρόθεσμης στρατηγικής ανάπτυξης, ορθά στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια, έργα υποδομής που συνεπάγονται σημαντικές επενδύσεις, αναβάθμιση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών και στενή συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Σε αρκετούς από αυτούς τους τομείς αυτή τη στιγμή γίνονται σοβαρές προσπάθειες. Λειτουργεί, ήδη, ένα διεθνές αεροδρόμιο υψηλών προδιαγραφών, τα λιμάνια αναβαθμίζονται, πραγματοποιούνται έργα υποδομής όπως μαρίνες, πρόκειται να δημιουργηθεί μεγάλο συνεδριακό κέντρο στην Αθήνα, ενώ δίνονται επιδοτήσεις για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των ξενοδοχείων της χώρας, για την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού κ.λπ. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις, λοιπόν, νομίζω ότι, εάν γίνει η σωστή «εκμετάλλευση» όλων αυτών των γεγονότων, εάν επενδύσουμε ορθολογικά στο τουριστικό προϊόν μας, μπορούμε να επιτύχουμε πολύ υψηλούς στόχους όσον αφορά στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας. Πρέπει πάντως να έχουμε διαρκώς κατά νου ότι οι υψηλοί στόχοι – η επίτευξη προσέλκυσης μεγαλύτερου αριθμού αλλά και υψηλότερου οικονομικά επιπέδου τουριστών χρειάζεται εξίσου υψηλό επίπεδο επενδύσεων –χωρίς καμία «έκπτωση» – σε εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού, σε υλικοτεχνικές υποδομές και ενέργειες προβολής και προώθησης.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024