Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΕπί της ουσίας...Αντώνης ΜανιαδάκηςΥπερτιμημένη η αγορά του Αιγαίου

Αντώνης ΜανιαδάκηςΥπερτιμημένη η αγορά του Αιγαίου

Αντώνης Μανιαδάκης
Υπερτιμημένη η αγορά του Αιγαίου

TravelDailyNews: Καθημερινές είναι, πλέον, οι βλάβες που εμφανίζουν τα πλοία της ακτοπλοΐας. Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ωστόσο, επέλεξε την μερική απελευθέρωση, αλλά όχι την πλήρη. Πόσο κοντά στην πλήρη απελευθέρωση βρίσκεται σήμερα η ελληνική ακτοπλοΐα;

Αντώνης Μανιαδάκης: “Η ανακοίνωση του υπουργού είναι απλώς η αρχή προς την κατεύθυνση της πλήρους απελευθέρωσης του κλάδου. Από εκεί και πέρα όμως πρέπει να γίνουν κι άλλα βήματα μέχρις ότου το κρατικό ενδιαφέρον να περιοριστεί στα θέματα ασφαλούς διαχείρισης και να λειτουργήσει ως αρωγός στον εκσυγχρονισμό του ακτοπλοϊκού στόλου, συμβάλλοντας παράλληλα στην εύρυθμη λειτουργία του”.

TDN: Οι καταναλωτές εκφράζουν φόβους ότι η πλήρης απελευθέρωση των γραμμών θα εκτινάξει στα ύψη τους ναύλους, με αποτέλεσμα το κόστος ενός ταξιδιού με πλοίο να καταστεί έως και απαγορευτικό για μια τετραμελή οικογένεια. Υπάρχει τρόπος να διασφαλιστούν τα συμφέροντά τους;

Α.Μ.: “Η ακτοπλοΐα είναι ίσως ο μοναδικός κλάδος της οικονομίας, όπου ο έντονος κρατικός παρεμβατισμός δημιούργησε ποικίλες στρεβλώσεις και αποτέλεσε τροχοπέδη για τον εκσυγχρονισμό και την εξέλιξή του. Η εναρμόνιση του εθνικού θεσμικού πλαισίου (Ν. 2932/2001) με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ν. 3577/1992) μόνο αναπτυξιακά και εκσυγχρονιστικά θα μπορούσε να λειτουργήσει για την ελληνική ακτοπλοΐα και αναμφίβολα θα ήταν ευεργετική και για τον επιβάτη.
Για παράδειγμα, στην πλήρως απελευθερωμένη αγορά της Αδριατικής παρέχονται από τις ελληνικές εταιρίες εξαιρετικές υπηρεσίες από νεότευκτα πλοία σε ανταγωνιστικές τιμές”.

TDN: Στο εσωτερικό, οι Μινωικές Γραμμές επικεντρώθηκαν στις γραμμές της Κρήτης, οι οποίες θεωρούνται `χρυσοφόρες` για τα ελληνικά δεδομένα. Ποια ήταν η `συνταγή` για να διατηρήσουν οι Μινωικές Γραμμές ηγετική θέση στις γραμμές της Μεγαλονήσου;

Α.Μ.: “Οι εταιρίες, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας βρίσκονται σε συνεχή αναζήτηση νέων αγορών, όπου μπορούν να αναπτύξουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια. Οι Μινωικές Γραμμές έχουν επενδύσει τεράστια κεφάλαια τα τελευταία χρόνια, αναπτύσσοντας και μεγεθύνοντας την παρουσία τους σε όλες τις γραμμές. Ιδιαίτερα, στην αγορά της Κρήτης, οι θετικές αποδόσεις οφείλονται σε μεγάλο βαθμό τόσο στα νέα πλοία της εταιρίας, όσο και στις προσπάθειες που γίνονται σε επίπεδο προώθησης πωλήσεων και βελτίωσης των υπηρεσιών μας”.

TDN: Ενδιαφέρουν τις Μινωικές Γραμμές τα άλλα λιμάνια της Κρήτης, πλην του Ηρακλείου; Για να το πω ευθέως, σκοπεύετε να μπείτε στα `νερά` της ΑΝΕΚ με δρομολόγια προς Χανιά ή ακόμα και το Ρέθυμνο;

Α.M.: “Οι Μινωικές Γραμμές επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στο λιμάνι του Ηρακλείου (όπου βρίσκεται και η έδρα της εταιρίας) και στη σύνδεσή του με το λιμάνι του Πειραιά. `Αλλωστε, το λιμάνι των Χανίων καλύπτεται από την ΑΝΕΚ και την HSW με καθημερινά ολιγόωρα δρομολόγια”.

TDN: Δώστε μας τον ορισμό ενός πετυχημένου – εμπορικά – πλοίου στις ελληνικές θάλασσες. Τι μεγέθους θα πρέπει να είναι, τι τύπου (κλασικού τύπου ή καταμαράν), πόσα δρομολόγια θα πρέπει να εκτελεί το χρόνο, με τι πληρότητα, με ποιο λειτουργικό κόστος και ποια έσοδα.

Α.Μ.: “Το ελληνικό νησιωτικό σύμπλεγμα εξυπηρετείται από δεκάδες πλοία διαφόρων τύπων και χαρακτηριστικών. Θεωρούμε ότι δεν υπάρχει μια ενιαία `συνταγή επιτυχίας`, αλλά αυτή καθορίζεται από τις ανάγκες της κάθε γραμμής και την ικανότητα των εταιριών να αξιοποιούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα πλοία τους”.

TDN: Μέσω της Hellenic Sea Ways δραστηριοποιείστε σε άλλες γραμμές, όπως των Κυκλάδων, Σποράδων και του Σαρωνικού. Στο παρελθόν έγινε πολύς λόγος για το αν οι Μινωικές Γραμμές θα πουλήσουν τη συμμετοχή τους στην εταιρία. Ποιες είναι σήμερα οι προθέσεις του ομίλου σ` αυτό το θέμα;

Α.Μ.: “Όπως έχουμε ανακοινώσει κατά το παρελθόν, οι Μινωικές Γραμμές έχουν αποφασίσει να ρευστοποιήσουν σταδιακά τη συμμετοχή τους μόνο σε εταιρίες με αντικείμενο δραστηριοποίησης διαφορετικό της κύριας επιχειρηματικής τους δράσης (ήδη, ρευστοποιήθηκαν οι συμμετοχές στη FORTHnet και την ΑΝΕΚ). Στόχος μας είναι η μείωση του τραπεζικού δανεισμού, η ενίσχυση της ρευστότητας και η λειτουργική κερδοφορία της εταιρίας. Στο πλαίσιο λοιπόν, της επιχειρηματικής στρατηγικής που έχουμε χαράξει στηρίζουμε την Hellenic Seaways, την οποία θεωρούμε σημαντική επένδυση για τις Μινωικές Γραμμές”.

TDN: Οι γραμμές των Δωδεκανήσων και του ανατολικού Αιγαίου θεωρούνται οι `μαύρες τρύπες` του συστήματος ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Θα σας ενδιέφερε να δραστηριοποιηθείτε σ` αυτές τις γραμμές μέσω της Hellenic Sea Ways ή άλλης εταιρίας;

Α.Μ.: “Οι Μινωικές Γραμμές επικεντρώνουν την προσοχή τους στις γραμμές της Κρήτης και δεν ενδιαφέρονται για άλλες γραμμές στο Αιγαίο, η αγορά του οποίου – όπως έχω πει και κατά το παρελθόν – έχει υπερτιμηθεί”.

TDN: Η αγορά της Αδριατικής άνθισε τα προηγούμενα χρόνια μετά το κλείσιμο της χερσαίας διόδου μέσω Γιουγκοσλαβίας. Πώς διαγράφονται σήμερα οι προοπτικές της συγκεκριμένης αγοράς;

Α.Μ.: “Η αύξηση, που παρουσιάστηκε στην αγορά της Αδριατικής τα προηγούμενα χρόνια οφειλόταν σε μια σειρά από συνιστώσες που επέδρασαν ευνοϊκά και δημιούργησαν αυτήν τη θετική εικόνα. Θεωρώ σημαντικότερες από αυτές τη δρομολόγηση νέων, μεγαλύτερων, ταχύτερων και πολυτελέστερων πλοίων από όλες τις μεγάλες εταιρίες, καθώς και τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών εν πλω. Τα προβλήματα των χερσαίων μεταφορών οπωσδήποτε μετακίνησαν έργο στα πλοία, όμως η επικρατούσα τάση σε ολόκληρη την Ευρώπη – τα τελευταία χρόνια – ενισχύει τη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω των θαλασσίων οδών. Παραμένουμε αισιόδοξοι για την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς, αν και η επιτυχία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ισορροπημένη εκμετάλλευση και την πολιτική δαπανών που κάθε εταιρία εφαρμόζει”.

TDN: Εν όψει του καλοκαιριού, πως εξελίσσεται η κίνηση από χώρες όπως η Γερμανία, Αυστρία, Γαλλία, Ιταλία; Πέρσι διαπιστώθηκε κάμψη που αποδόθηκε εν πολλοίς στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας τα μέχρι στιγμής στοιχεία;

Α.Μ.: “Γενικώς επικρατεί αισιοδοξία στις ακτοπλοϊκές εταιρίες. Επιπλέον, εκτιμούμε – με βάση τα έως τώρα στοιχεία κρατήσεων και την εικόνα των τουριστικών εκθέσεων – ότι μετά την κάμψη που σημειώθηκε πέρσι, την τρέχουσα χρονιά υπάρχουν καλύτερες προοπτικές για τον κλάδο”.

TDN: Το πείραμα της Αδριατικής κρίνεται θετικό για τις ακτοπλοϊκές εταιρίες. Σκοπεύετε να δοκιμάσετε τις δυνάμεις σας σε άλλες γραμμές, πέραν της Αδριατικής; Σε ποιες;

Α.Μ.: “Επί του παρόντος παραμένουμε στις υπάρχουσες γραμμές, στοχεύοντας σε αύξηση της κερδοφορίας μας μέσα από τη δραστηριοποίησή μας σε αυτές και παράλληλα μελετούμε – σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα – την επέκτασή μας σε άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς”.

TDN: Στην Αδριατική αντιπαρατεθήκατε με την Attica Group και καταφέρατε να σταθεροποιήσετε τη θέση σας στην αγορά. Ήδη, ο ανταγωνιστής σας έγινε εταίρος σας στην Hellenic Sea Ways αλλά και τις Μινωικές Γραμμές. Διαγράφεται η προοπτική περαιτέρω `σύσφιξης` των σχέσεων με την Attica Group;

Α.Μ.: “Η Attica Group – ως εταιρία συμμετοχών – επένδυσε τόσο στις Μινωικές Γραμμές όσο και στην HFD. Η συμμετοχή της αυτή δεν προϋποθέτει συνεργασία με τις Μινωικές Γραμμές, χωρίς βέβαια να μπορεί κάτι τέτοιο να αποκλειστεί μελλοντικά”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024