Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Μελέτη του Δρα. Δημήτρη Κούτουλα
Μόλις το 3,4% των ελληνικών ξενοδοχείων είναι «επώνυμα»

Θοδωρής Κουμέλης - 07 Νοέμβριος 2005, 00:00

Hotel Branding
Οι ειδικοί μιλούν για το branding των ελληνικών ξενοδοχείων

Tην πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη για τα ξενοδοχειακά brands της χώρας παρουσίασε πρόσφατα ο Δρ. Δημήτρης Κούτουλας, σύμβουλος τουριστικής ανάπτυξης και προβολής και διδάσκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Σύμφωνα με τη μελέτη με τον τίτλο «THE 2005 GREEK HOTEL BRANDING REPORT», 296 ελληνικά ξενοδοχεία ― δηλ. το 3,4% του συνόλου ― φέρουν ένα brand. Λόγω του σημαντικά μεγαλύτερου μεγέθους τους, αυτές οι μονάδες αντιπροσωπεύουν το 16,8% όλων των ξενοδοχειακών δωματίων της χώρας. Αυτό το μερίδιο δείχνει τη συγκριτικά μικρή διείσδυση των brands στη χώρα μας, όταν στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες κατά μέσο όρο ανήκει το 35% της συνολικής ξενοδοχειακής δυναμικότητας στις επώνυμες ξενοδοχειακές αλυσίδες.

«H παρούσα μελέτη αποτελεί μια πρώτη προσπάθεια για την πλήρη χαρτογράφηση των εμπορικών επωνυμιών που χρησιμοποιούν τα ελληνικά ξενοδοχεία», ανέφερε ο Δ. Κούτουλας κατά την παρουσίαση της μελέτης στο πρόσφατο Athens Hotel Branding Seminar. «Πρόκειται για brands διαφόρων τύπων, όπως λ.χ. τις παγκόσμιες ξενοδοχειακές αλυσίδες, τις μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ελληνικής ιδιοκτησίας ή τις οικογενειακές επιχειρήσεις των 2-3 ξενοδοχείων. Tο φάσμα των ελληνικών ξενοδοχείων που φέρουν brands φτάνει από τις μεγάλες παραθεριστικές μονάδες τύπου all-inclusive μέχρι τα μικρά boutique hotels».

Στη μελέτη παρουσιάζονται συνολικά 71 brands. Tα 10 μεγαλύτερα ξενοδοχειακά brands της Ελλάδας είναι τα εξής:

                                                                                                                                                         

Brand

Συνολικός αριθμός δωματίων

Αριθμός ξενοδοχείων

Μέσος αριθμός δωματίων ανά ξεν/χείο

1

Grecotel (TUI)

6 626

31

214

2

Mitsis Hotels

3 546

13

273

3

Louis Hotels

3 519

16

220

4

Iberostar (Thomas Cook)

2 590

11

235

5

Aldemar

2 485

7

355

6

Esperia Group of Hotels

2 008

7

287

7

Club Méditerranée (Accor)

1 713

4

428

8

Kipriotis Hotels

1 699

6

283

9

Helios Hotels

1 640

7

234

10

Best Western

1 537

22

70

Πηγή: The 2005 Greek Hotel Branding Report by Dimitris Koutoulas

Συνολικά η TUI διαχειρίζεται μέσω πέντε θυγατρικών της brands (Atlantica, Grecotel, Magic Life, Paladien, Robinson Club) 43 ελληνικά ξενοδοχεία με 9.960 δωμάτια, γεγονός που την καθιστά το μεγαλύτερο ξενοδόχο της χώρας. `Aλλες πολυεθνικές εταιρίες με ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα είναι η Best Western με 22 συμβεβλημένες μονάδες, η Accor με τις εμπορικές επωνυμίες Club Méditerranée, Novotel και Sofitel, η Iberostar του ομίλου της Thomas Cook καθώς και η Alltours με τα brands Club alltoura και Holiday Club.

Μεταξύ των ελληνικών ξενοδοχειακών ομίλων ξεχωρίζουν, πέραν της Grecotel, τα Mitsis Hotels, η Aldemar, η Esperia, η Kypriotis και η Helios Hotels. Μεγάλη διείσδυση στην Ελλάδα επέτυχε, εξάλλου, η κυπριακή Louis Hotel διαθέτοντας 16 ξενοδοχεία με 3.519 δωμάτια.

H γραμμένη στην αγγλική γλώσσα μελέτη παρουσιάζει συνολικά 71 brands ομαδοποιημένα σε τέσσερις κατηγορίες ― διεθνή brands, εθνικά brands, τοπικά brands και κυπριακά brands ― και απαριθμεί όλα τα 296 ξενοδοχεία που φέρουν τις εν λόγω επωνυμίες. Οι επιμέρους στατιστικές παρουσιάζονται μέσα από πίνακες και διαγράμματα. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη μελέτη: d.koutoulas@ba.aegean.gr

Ελληνικά ξενοδοχεία που φέρουν « brands »

* χωρίς να μετρηθούν δύο φορές τα ξενοδοχεία που φέρουν δύο εμπορικές επωνυμίες

Πηγή: The 2005 Greek Hotel Branding Report by Dimitris Koutoulas

               
Branded vs. Unbranded Hotels in Greece Branded vs. Unbranded Hotel Rooms in Greece

Πηγή:

The 2005 Greek Hotel Branding Report by Dimitris Koutoulas

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top