Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΜελέτες και ΈρευνεςWTM 2005 – Έρευνα AC NielsenΠως διαμορφώνονται οι τάσεις στις ταξιδιωτικές συνήθειες των Βρετανών

WTM 2005 – Έρευνα AC NielsenΠως διαμορφώνονται οι τάσεις στις ταξιδιωτικές συνήθειες των Βρετανών

WTM 2005
Έρευνα AC Nielsen
Πως διαμορφώνονται οι τάσεις στις ταξιδιωτικές συνήθειες των Βρετανών

Στη σύγκριση μεταξύ των ταξιδιωτικών τάσεων το καλοκαίρι του 2001 και το καλοκαίρι του 2005, έντονα εμφανίζεται η προτίμηση των Βρετανών ταξιδιωτών στους μακρινούς και τους μεσαίας απόστασης προορισμούς από ότι στους κοντινούς προορισμούς. Το καλοκαίρι του 2001 προτιμούσαν μακρινούς προορισμούς το 11,9% των ταξιδιωτών, ενώ το 2005 το ποσοστό φθάνει στο 14%. Όσο για τους προορισμούς της μεσαίας απόστασης μεταξύ των οποίων βρίσκεται και η χώρα μας το ποσοστό από 43,9% που ήταν το 2001 έχει φθάσει στο 47,9% το καλοκαίρι του 2005. Η αύξηση αυτή γίνεται σε βάρος των κοντινών προορισμών που από 44,2% το 2001, προτιμήθηκαν από το 38,1% το 2005.

Γενικά, η συνεχόμενη αύξηση της ζήτησης για μακρινούς και μεσαίας απόστασης προορισμούς ισορρόπησε την μείωση που παρουσιάστηκε για τους κοντινούς προορισμούς. Οι Βρετανοί που ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2005 σε σχέση με το 2004 μειώθηκαν κατά 1% φθάνοντας τα 14,4 εκατ. το 2005 έναντι 14,5 εκατ. το 2004. Το σύνολο των χρημάτων που ξόδεψαν αυξήθηκε όμως κατά 3%, τονίζει η έρευνα της AC Nielsen.

Πρέπει να τονίσουμε ότι μεταξύ των προορισμών που στην έρευνα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες κοντινούς, μεσαίας απόστασης, και μακρινούς προορισμούς, τα ποσοστά των ταξιδιωτών έχουν κατανεμηθεί ως εξής:

  • Κοντινοί προορισμοί: -11%
  • Μεσαίας απόστασης: +5%
  • Μακρινοί προορισμοί: +1%
  • Σύνολο: -1%

Μεγάλη πτώση στην τιμή της διαμονής με αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου

Ακόμα, πιο μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αυξανόμενη τάση προς τα ‘δυναμικά πακέτα’ που υποστηρίζεται από την καλύτερη αξιοποίηση των χρημάτων του που αναζητά ο Βρετανός τουρίστας. Στα πλαίσια αυτά, οι κρατήσεις μόνο για διαμονή έχουν αυξηθεί από 2,3% που ήταν το 2001 σε 6,4% το 2005. Η τιμή όμως δεν ακολουθεί αυτή την αύξηση κυρίως γιατί έχουν μπει στην αγορά πάρα πολύ νέοι προορισμοί με πολύ χαμηλές τιμές στη διαμονή. Τα στοιχεία μιλούν για μεταβολή της μέσης τιμής ίση με -31% μεταξύ του καλοκαιριού του 2001 και του 2005. Από την άλλη πλευρά, η μέση τιμή του αεροπορικού εισιτηρίου για την ίδια πάντα χρονική περίοδο παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του 22%. Οι κρατήσεις μόνο με αεροπορικό εισιτήριο σημείωσαν αύξηση και από 14,9% που ήταν το καλοκαίρι του 2001 έφθασαν στο 16,5% το 2005. Μεγάλο μέρος αυτών των κρατήσεων έγινε για μέσης απόστασης προορισμούς. Όλες οι παραπάνω τάσεις αυξάνονται σε βάρος των κλασικών πακέτων που έχουν σημειώσει πτώση από 82,8% το 2001 σε 77,1% το 2005. Η τιμή τους όμως έχει καταφέρει να σημειώσει αύξηση της τάξεως του 16%. Σημαντικό ρόλο παίζουν οι διακοπές all inclusive των οποίων οι κρατήσεις έχουν αυξηθεί για όλους τους προορισμούς είτε αυτοί είναι μακρινοί, μεσαίοι, ή κοντινοί. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι μεσαίοι προορισμοί, και η Ελλάδα, έχουν την μεγαλύτερη αύξηση στις κρατήσεις all inclusive, οι οποίες για φέτος έφθασαν στο 11% των συνολικών κρατήσεων σε όλους τους μεσαίας απόστασης προορισμούς. Σημαντικό στοιχείο είναι ότι οι μεσαίας απόστασης προορισμοί απορροφούν το 45% των κρατήσεων all inclusive.

Κερδίζουν έδαφος οι απευθείας κρατήσεις

Η στροφή των κρατήσεων από τους παραδοσιακούς τουριστικούς πράκτορες στους κύριους δρόμους των μεγάλων πόλεων προς τις απευθείας κρατήσεις είναι γεγονός πλέον και συνεχίζεται ακάθεκτα. Επίσης, αύξηση παρουσιάζει η παροχή φθηνών προϊόντων σε πολύ χαμηλές τιμές. Οι κρατήσεις του καλοκαιριού του 2005 (μέχρι το Σεπτέμβριο του 2005) σε σχέση με το καλοκαίρι του 2004 δείχνουν μια πτώση της τάξεως του 5% από τα τουριστικά γραφεία των κυριοτέρων πόλεων της Αγγλίας, ενώ υπάρχει αύξηση της τάξεως του 4% για τις απευθείας πωλήσεις των τουριστικών γραφείων και 7% για τις απευθείας πωλήσεις των operators. Είναι χαρακτηριστικό ότι για να επιτύχουν αυτή την αύξηση του 7% οι operators προσφέρουν στους τουρίστες μεγάλες εκπτώσεις και φθηνά προϊόντα αφού τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι ενώ μέσω των operators πραγματοποιείται το 15% των κρατήσεων σε άτομα, σε αξία πωλήσεων έχουν μόνο το 13%. Είναι χαρακτηριστικό να τονίσουμε ότι η αυξανόμενη αυτή τάση όπου ο operator πουλά απευθείας (Operator Direct Market) διαχειρίζεται το 51% των κρατήσεων των μεσαίας απόστασης προορισμών, και βέβαια είναι ισχυρή σε όλους τους προορισμούς. Οι πράκτορες, τώρα, που πουλούν απευθείας και όχι μέσω των γραφείων τους διακινούν το 34% των ταξιδιωτών και το 33% της αξίας των αγοραζόμενων προϊόντων. Αυτοί πάλι πουλούν περισσότερο τους μακρινούς προορισμούς (15% της αγοράς) και η μέση τιμή των προϊόντων τους δείχνει πτωτικές τάσεις.

Τα τουριστικά γραφεία που πουλούν με τον παραδοσιακό τρόπο έχουν το 51% των ταξιδιωτών και το 54% της αξίας των αγοραζόμενων προϊόντων, μια τάση που καθαρά δείχνει ότι αυτοί κρατούν τις τιμές σε ένα επίπεδο. Όμως όπως έχουμε σημειώσει πιο πάνω χάνουν έδαφος σε ποσοστά πωλήσεων, αφού παρουσίασαν πτώση 5% μέσα σε ένα χρόνο.

Δεν αλλάζει ο χρόνος των κρατήσεων όμως μειώνεται ο χρόνος των διακοπών

Δεν έχουν παρατηρηθεί από την έρευνα σπουδαίες αλλαγές ως προς το χρονικό διάστημα που γίνονται οι κρατήσεις μεταξύ του καλοκαιριού του 2001 και του 2005. Παρόλα αυτά υπάρχει μια τάση οι κρατήσεις για κοντινούς προορισμούς να γίνονται όλα και πιο αργά. Αυτή η τάση προέρχεται από την εξάπλωση του δυναμικού πακέτου και την στροφή προς φθηνούς προορισμούς και μικρής διάρκειας διακοπές, που χαρακτηρίζει την Βρετανική αγορά.

Αυτή η τάση αναλύεται στην έρευνα σε βάθος καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι ενώ οι παραδοσιακές 7 μέρες διακοπών διατηρούν της σπουδαιότητα τους στην Βρετανική αγορά, υπάρχει μια καθαρή τάση αποφυγής των πολυήμερων διακοπών έναντι των μικρών αποδράσεων ακόμα και σε πιο μακρινούς προορισμούς. Αν αναλύσουμε τα στοιχεία για όλους τους προορισμούς θα δούμε ότι οι 14 μέρες διακοπών παρουσιάζουν μείωση, ενώ αύξηση παρουσιάζουν οι διακοπές των 7 ημερών και επίσης, και των λιγότερων από 7 μέρες.

Το καλοκαίρι του 2001:

  • 14 μέρες διακοπές έκανε το 43,8% των τουριστών
  • 8 μέρες ως 13 μέρες έκανε το 7,5% των τουριστών
  • 7 μέρες διακοπές έκανε το 36,3% των τουριστών
  • κάτω από 6 μέρες διακοπές έκανε το 8% των τουριστών

Το καλοκαίρι του 2005:

  • 14 μέρες διακοπές έκανε το 37,4% των τουριστών
  • 8 μέρες ως 13 μέρες έκανε το 8% των τουριστών
  • 7 μέρες διακοπές έκανε το 39,3% των τουριστών
  • κάτω από 6 μέρες διακοπές έκανε το 10,8% των τουριστών

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα αντίστοιχα στοιχεία για τους μεσαίας απόστασης προορισμούς που συμπεριλαμβάνεται και η Ελλάδα.

Το καλοκαίρι του 2001:

  • 14 μέρες διακοπές έκανε το 52% των τουριστών
  • 8 μέρες ως 13 μέρες έκανε το 3,3% των τουριστών
  • 7 μέρες διακοπές έκανε το 42,9% των τουριστών
  • κάτω από 6 μέρες διακοπές έκανε το 0,5% των τουριστών

Το καλοκαίρι του 2005:

  • 14 μέρες διακοπές έκανε το 45,8% των τουριστών
  • 8 μέρες ως 13 μέρες έκανε το 5% των τουριστών
  • 7 μέρες διακοπές έκανε το 46,3% των τουριστών
  • κάτω από 6 μέρες διακοπές έκανε το 0,9% των τουριστών

Η μείωση των διακοπών των 2 εβδομάδων είναι ολοφάνερη, όπως και η αύξηση των διακοπών της μίας εβδομάδας.

Μικρές διαφοροποιήσεις επίσης, παρουσιάζονται στον αριθμό των τουριστών που ταξιδεύουν μαζί. Τα γκρουπ των 11 ατόμων και πάνω παρουσιάζουν αύξηση από 1,8% το 2001 σε 2,1% το 2005 για τους μεσαίας απόστασης προορισμούς. Στα ζευγάρια παρουσιάζεται ελαφρά μείωση όπου το 45,3% του 2001 έγινε 44,6% για το 2005. Η τάση αυτή στο σύνολο των τουριστών είναι αντίστροφη μιας και το 2001 το 42% των Βρετανών ταξίδευε ζευγάρι, ενώ το 2005 το ποσοστό έγινε 43,5%.

Παραμένουμε φθηνοί, φθηνότεροι ακόμα και από τους κοντινούς προορισμούς

Χαρακτηριστικό στοιχείο είναι ότι οι μεσαίας απόστασης προορισμοί, η Ελλάδα, η Τουρκία, και η Αίγυπτος, που συμπεριλαμβάνουν και τους νέους προορισμούς της Βουλγαρίας και της Κροατίας παραμένουν φθηνοί. Το καλοκαίρι του 2005 η μέση τιμή για ένα πακέτο 14 ημερών ήταν 516 λίρες για τους μεσαίας απόστασης προορισμούς, ενώ για τους κοντινούς ήταν 574 λίρες. Στους κοντινούς προορισμούς συμπεριλαμβάνονται και οι νέοι προορισμοί της Πράγας, της Ουγγαρίας, και της Πολωνίας που κατεβάζουν την μέση τιμή λόγω των φθηνών τιμών τους. Οι τιμές για την κλασική εβδομάδα ήταν 451 λίρες για τους μεσαίας απόστασης προορισμούς και 553 λίρες για τους κοντινούς προορισμούς.

* Στην έρευνα όλα τα στοιχεία βασίζονται στις διακοπές ‘πακέτα’, διαμονή μόνο, και εισιτήριο μόνο.
** Παρουσιάζονται όλες οι κρατήσεις μέσω των τουριστικών γραφείων, οι άμεσες κρατήσεις τουριστικών πρακτορείων, και οι κρατήσεις των tour operators.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024