Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΠρόσωπα στον ΤουρισμόΜαριάννα Σιγάλα Πρόβλημα η έλλειψη γνώσης για την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών…

Μαριάννα Σιγάλα Πρόβλημα η έλλειψη γνώσης για την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών…

Ηλικία: 24 Τόπος γέννησης: Αθήνα Οικογενειακή κατάσταση: Aγαμη Χόμπι: αθλητισμός (μπάσκετ και τρέξιμο), Ταξίδια, διάβασμα, συλλογή Γραμματοσήμων Ζώδιο: Υδροχόος Που Σπούδασε: * Πτυχίο στην Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων, Τμήμα Οργάνωσης […]

Ηλικία: 24

Τόπος γέννησης: Αθήνα

Οικογενειακή κατάσταση: Aγαμη

Χόμπι: αθλητισμός (μπάσκετ και τρέξιμο), Ταξίδια, διάβασμα, συλλογή
Γραμματοσήμων

Ζώδιο: Υδροχόος

Που Σπούδασε:

* Πτυχίο στην Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
* Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Επιχειρησιακή Ανάλυση (Postgraduate Diploma in Business Analysis), University of Lancaster, U.K.
* Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στο Τουριστικό Μάνατζμεντ (MSc in Tourism Management), University of Surrey, U.K.

Που Δούλεψε:

* Cumbria College of Art and Design: Ειδική ερευνήτρια του προγράμματος DIME (Diffusion & application of multimedia technologies in tourism and hospitality). Project funded by the European Social Fund
* University of Surrey, School of Language Studies, Law and International Studies: Students’ supervisor
* Hotel Matina, Σαντορίνη: Front office manager
* Iliovimata Travel, Σαντορίνη: Travel consultant

Που Δουλεύει Τώρα:

* University of Surrey, School of Management Studies for the Service Sector: PhD Researcher and teaching assistant
* University of Westminster, Department of Built Environment, Centre of Tourism: Students’ tutor
* Webmaster and υπεύθυνη πωλήσεων μέσω του Internet του hotel-matina.com

Πόσες ώρες την ημέρα εργάζεται;

Μέχρι τελικής πτώσεως…

Που είναι μέλος;

* Τακτικό μέλος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Ξενοδοχειακή & Επισιτιστική Εκπαίδευση (European Council on Hotel, Restaurant & Institutional Education, Euro-CHRIE)
* Τακτικό μέλος του International Council for Hospitality & Institutional Education (CHRIE)
* Μέλος του Tourism Society
* Μέλος της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης

Τι πιστεύει:

Ποιοι άλλοι τουριστικοί κλάδοι της φαίνονται ενδιαφέροντες;

1. Oι τουριστικοί μεσάζοντες στο Internet!
2. Ο αθλητικός τουρισμός

Ποια άλλη εταιρία εκτός από την δική της ή αυτή που εργάζεται θαυμάζει περισσότερο και γιατί;

Την nameyourownprice.com για τις καινοτομικές της ιδέες και νέα επιχειρησιακά μοντέλα που εισάγει στην on-line αγορά

Ποια προσωπικότητα εν ζωή θαυμάζει και γιατί;

Τον Don Tapscott για την συμβολή του στην θεμελίωση των αρχών της νέας οικονομίας.

Οικογένεια ή καριέρα και γιατί;

Αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται τέτοιο δίλημμα. Όμως ο κατάλληλος σύντροφος την κατάλληλη στιγμή θα μπορούσε να με πείσει για την προτεραιότητα της οικογένειας.

Αγαπημένος προορισμός διακοπών, για Ελλάδα και εξωτερικό;

Ελλάδα: δεν λέω Σαντορίνη γιατί εκεί έζησα 18 χρόνια από την ζωή μου. Αλλά, μια παραλία στην Πάτμο θα μπορούσε να ήταν εξίσου καλή με την ομορφιά της Σαντορίνης 🙂
Εξωτερικό: mountain bike στο Black Forrest στην Ουαλία

Στιγμές στην καριέρα της:

Ποια ήταν η πιο αστεία στιγμή στην καριέρα της;

Μα όλη η ζωή είναι αστεία!
Αστειεύομαι…
Δεν θα ξεχάσω όμως τη χρονιά που ως Deputy Manager σε ένα ξενοδοχείο έπρεπε να οργανώσω ένα πλάνο διάσωσης μιας Ολανδέζας που ξεχάστηκε στο Υφαίστειο της Σαντορίνης. Όσο αστεία ή ωραια μπορεί να είναι η εμπειρία να σώζεσαι από ένα ελικόπτερο της πολεμικής αεροπορίας, εγώ πάντως δεν θα ήθελα να ήμουν στη θέση της!

Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή στην καριέρα της;

Όταν πριν τρία χρόνια έπρεπε να αποφασίσω αν πρέπει να γυρίσω στην Ελλάδα ή όχι… Ακόμα το σκέφτομαι πάντως…

Επίκαιρες Ερωτήσεις:

Ποιο πιστεύει ότι είναι το μέλλον του τουρισμού για την Ελλάδα την ερχόμενη 10ετία;

1. Οι αφίξεις τουριστών θα αυξηθούν, όμως η αγοραστική τους δύναμη είναι αμφιλεγόμενης ποιότητας. Πολλοί Ευρωπαίοι πλέον βλέπουν την Ελλάδα σαν ένα short break προορισμό και φυλάσσουν χρήματα και χρόνο για μακρινές χώρες.
2. Η τάση που θα επικρατήσει βασίζεται στις συγχωνεύσεις επιχειρήσεων (κάθετες, οριζόντιες και διαγώνιες) και στον σχηματισμό στρατηγικών συμμαχιών. Οι τουριστικές επιχειρήσεις με ισχυρή εμπορική επωνυμία (brand name) θα κυριαρχήσουν στην αγορά.
3. Η εφαρμογή της τεχνολογίας, της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών θα παίξουν σημαντικό και καθοριστικό ρόλο στις παραπάνω εξελίξεις. Το e-επιχειρείν (e-business και e-commerce) θα αποτελέσει το μοχλό για τη δημιουργία και διατήρηση συγκριτικών και ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων.

Ποιό θεωρεί ως φλέγον θέμα του τουρισμού αυτή την εποχή;

Η έλλειψη θεωρητικής και πρακτικής γνώσης για την εφαρμογή και εκμετάλλευση των νέων τεχνολογιών. Επίσης, κάποιες επιχειρήσεις στην τουριστική αλυσίδα αντιμετωπίζουν κινδύνους επιβίωσης ή ακόμα και ύπαρξης (π.χ. τουριστικοί πράκτορες)

Κατά πόσο είναι έτοιμα τα ελληνικά ξενοδοχεία (που κατά το πλείστον είναι μικρομεσαίες επιχειρήσεις) να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που τους δίνονται από τις εξελίξεις της τεχνολογίας, και να αυξήσουν τις απευθείας κρατήσεις τους;

Δυστυχώς η ετοιμότητα των ελληνικών ξενοδοχείων είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Το κυριότερο μειονέκτημα είναι η έλλειψη ειδικευμένης γνώσης και δεξιοτήτων. Η νέα γενιά μεγαλώνει και μαθαίνει τις νέες τεχνολογίες αλλά κατά πόσο γρήγορα και κατά ποιο ποσοστό θα απορροφηθεί από τις μικρές και οικογενειακές ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις είναι εντελώς άγνωστο.

1. Από την άλλη μεριά τα περισσότερα μικρά (και κάποια μεγαλύτερα) ελληνικά ξενοδοχεία δεν έχουν την τεχνολογική υποδομή και συστήματα, π.χ. συστήματα κρατήσεων, έξυπνες βάσεις δεδομένων πελατών, κ.α., τα οποία θα μπορούν να στηρίξουν άμεσα διάφορες νέες τεχνολογικές εφαρμογές, (όπως, online κρατήσεις, Dynamic Yield Management and Customer Relationship Management). Aυτά τα μειονεκτήματα, βέβαια, εύκολα μπορούν να ξεπεραστούν με την χρησιμοποίηση των Application Service Provider (εταιρίες που παρέχουν λογισμικό και τεχνολογικές εφαρμογές μέσω του διαδικτύου) που απαιτούν απλώς μια σύνδεση στο Internet. Αλλά και για το τελευταίο απαιτείται πάλι πρωτίστως η γνώση της ύπαρξης και της κατάλληλης χρήσης των εξειδικευμένων τεχνολογικών εφαρμογών.

2. Ακόμα, μια και σήμερα το πρόβλημα δεν είναι αν θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τις νέες τεχνολογίες, αλλά πώς αυτές μπορούν καλύτερα να αξιοποιηθούν, οι διάφοροι αρμόδιοι κρατικοί φορείς θα πρέπει να υιοθετήσουν έναν περισσότερο αποφασιστικό και ενεργητικό ρόλο. Παραδείγματα τουριστικών φορέων και οργανισμών που έχουν βοηθήσει σημαντικά την τουριστική βιομηχανία στην εφαρμογή των νέων τεχνολογιών υπάρχουν πολλά, όπως για παράδειγμα τα Destinations’ Management Systems, το tiscover.com, και το visitbritain.com. Παρόμοια συστήματα μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά και τις μικρές ελληνικές επιχειρήσεις με δύο τρόπους:
α) από την άποψη παροχής τεχνολογικής υποδομής και, β) από την άποψη ότι οι τελευταίες δεν έχουν την ισχυρή εμπορική επωνυμία αλλά και τους πόρους για διαφημιστικές δαπάνες ώστε να προσελκύσουν καταναλωτές στο Website τους. Εξάλλου, οι περισσότεροι καταναλωτές ψάχνουν στο διαδίκτυο κυρίως για έναν προορισμό και όχι για μία συγκεκριμένη επιχείρηση. Η τελευταία, τους είναι τις περισσότερες φορές άγνωστη.
Τέλος, οι διάφοροι κρατικοί φορείς και οργανισμοί πρέπει να παίξουν ουσιαστικό ρόλο και στην τεχνολογική εκπαίδευση και κατάρτιση των ελληνικών στελεχών. O σκοπός και οι στόχοι εκπαιδευτικών σεναρίων θα πρέπει να είναι:

* Η γνωριμία και η κατανόηση των τεχνολογιών και πώς αυτές μπορούν να εφαρμοστούν στο επιχειρησιακό περιβάλλον (refocusing)
* Η ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων στην εφαρμογή των νέων τεχνολογιών (retooling)
* Η καλλιέργεια διοικητικών και στρατηγικών ικανοτήτων στελεχών, ώστε να μπορούν να υιοθετήσουν και να διοικήσουν τους τεχνολογικούς πόρους με τον καλύτερο και αποδοτικότερο τρόπο (reskilling)
* Η ανάπτυξη ενδιαφέροντος στην χρήση των νέων τεχνολογιών (reinforcing)

Η ελληνική ξενοδοχειακή βιομηχανία μπορεί να απορροφήσει και αξιοποιήσει τους έλληνες φοιτητές τουρισμού του εξωτερικού;

Δεν υπάρχει αμφιβολία περί αυτού, αρκεί βέβαια η ξενοδοχειακή βιομηχανία να δείξει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην προσέλκυση ανθρώπινων πόρων υψηλής ποιότητας και να απομακρυνθεί από την επικρατούσα πρακτική της με κάθε τρόπο μείωσης του κόστους του εργατικού δυναμικού. Πρέπει επιτέλους να κατανοηθεί ότι οι ανθρώπινοι πόροι αποτελούν το σημαντικότερο κεφάλαιο μιας επιχείρησης, ιδιαίτερα σήμερα στην εποχή και την κοινωνία της γνώσης.

Αντίστροφη Ερώτηση: “Τι θα θέλατε να ρωτήσετε το TravelDailyNews;”

Σας έχουν κάνει κρούση για να αγοράσουν το traveldailynews.com?

TDN: Μας έχουν γίνει κρούσεις για διάφορα επίπεδα συνεργασιών από απλή ανταλλαγή links μέχρι και πλήρη εξαγορά. Το μέλλον θα δείξει…

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024