Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Invisible Base

30 Νοέμβριος -1, 00:00

Invisible Base

Αόρατη Βάση

Ο αστικός ταξιδιώτης χαρακτηρίζεται από έντονο και κινητικό τρόπο ζωής. Αναζητά ένα ξενοδοχείο που λειτουργεί ως βάση εφήμερης κατοίκησης. Η βάση πρέπει να προσφέρει προστασία, απομόνωση, ιδιωτικότητα, ξεκούραση, απόλαυση και στιγμιαία σύνδεση με τα δίκτυα επικοινωνίας και πληροφόρησης. Η ενατένιση της φύσης δεν τον απασχολεί, η φύση, σε τεχνητή μορφή, είναι ενσωματωμένη στη βάση μαζί με τα υπόλοιπα στοιχεία απολαυστικής διαβίωσης. Ούτε η ενατένιση των πασίγνωστων αξιοθέατων της πόλης μοιάζει σημαντική: αυτά δεν αποτελούν παρά κάποιες από τις πολλαπλές εικόνες (ειδήσεις, τουριστικά αξιοθέατα, ταινίες) που, διαμεσολαβημένες μέσω της τεχνολογίας (κάμερα, projector και οθόνη), παράγουν ένα προσωρινό πλαίσιο αναφορών, έναν εφήμερο μικρόκοσμο. Η θέση όμως της βάσης στο κέντρο της πόλης, στο μέσο των πολιτισμικών και οικονομικών δραστηριοτήτων, αποτελεί προτεραιότητα.

Η βάση δεν έχει «επίσημη» όψη στον δρόμο, στην πόλη, δεν έχει παρουσία. Είναι κρυμμένη, «αόρατη», τοποθετημένη «πίσω» από την πόλη, στον ακάλυπτο του οικοδομικού τετραγώνου. Βλέπει στις πίσω, «ανεπίσημες» όψεις των πολυκατοικιών που συνιστούν το οικοδομικό τετράγωνο. Πίσω από αυτές εκτυλίσσεται η ιδιωτική ζωή των κατοίκων των διαμερισμάτων.

Ο αστικός ταξιδιώτης εισέρχεται από την είσοδο της πολυκατοικίας που βρίσκεται στο δρόμο, «σαν να πηγαίνει στο σπίτι του». Η βάση , δημιουργημένη από την κατά 5 μέτρα μετάθεση του περιγράμματος του ακαλύπτου, είναι μια ακανόνιστη μεταλλική κατασκευή, τυλιγμένη σε ένα συνεχές μεταλλικό πλέγμα αυξομειούμενης πυκνότητας που υποστηρίζει διαφορετικά επίπεδα ιδιωτικότητας. Αποτελείται από μονάδες που αναπτύσσονται κατακόρυφα σε τέσσερα επίπεδα: στο ισόγειο η είσοδος, στον πρώτο όροφο η πισίνα, στον δεύτερο το καθιστικό, στον τρίτο το υπνοδωμάτιο, στον τέταρτο το δώμα.

Στην όψη της κάθε μονάδας, ένα υπερμέγεθες ασανσέρ-πλατφόρμα που μεταφέρει ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα -κήπος, γυμναστήριο, spa ή παιδικό δωμάτιο- από όροφο σε όροφο, καθορίζει τον χαρακτήρα της: φυσιολατρικός, αθλητικός, ηδονιστικός ή οικογενειακός.

Οι θολές γυάλινες πίσω όψεις των μονάδων χρησιμοποιούνται ως οθόνες προβολής παρουσιάζοντας εικόνες τηλεόρασης ή τεχνητές θέες ή, ακόμη, εικόνες που λαμβάνονται από την προσωπική τηλεσκοπική ψηφιακή κάμερα κάθε μονάδας . Δημιουργείται έτσι ένα εσωτερικό κατακόρυφο εικονογραφικό τοπίο που εκθέτει τις προσωπικές προτιμήσεις των κατοίκων της βάσης . Στο δεύτερο επίπεδο, ο χώρος αυτός αποκτά δάπεδο και οροφή και χρησιμοποιείται ως το εστιατόριο της βάσης.

Εμφυτεύοντας την βάση στον ακάλυπτο του οικοδομικού τετραγώνου, ένα διπλό παιχνίδι οπτικών σχέσεων τίθεται σε λειτουργία: από την μια πλευρά, μια άμεση οπτική σχέση μεταξύ των κατοίκων του οικοδομικού τετραγώνου και εκείνων της βάσης , και, από την άλλη, μια διαμεσολαβημένη μέσω των ψηφιακών εικόνων οπτική σχέση μεταξύ των ίδιων των κατοίκων της βάσης . Στο δώμα της μονάδας του, ο κάτοικος της βάσης , επιχειρεί, χρησιμοποιώντας την προσωπική τηλεσκοπική ψηφιακή του κάμερα, να ενεργοποιήσει μια τρίτη, μοναχική, μονόδρομη, διαμεσολαβημένη οπτική σχέση με το αστικό περιβάλλον του.

Γιάννης Αίσωπος και Αθηνά Λούμου, Χάρης Μπίσκος, Αγγελίνα Μανίτσα

Γιάννης Αίσωπος
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο EMΠ (1989) και στο Graduate School of Design, Harvard University (MΑrch, 1991). Eργάστηκε στο γραφείο Bernard Tschumi Architects, Νέα Υόρκη (1992-95). Συμμετείχε στην 7η Διεθνή Έκθεση Aρχιτεκτονικής Biennale Bενετίας 2000, την έκθεση “New Trends of Architecture in Europe and Japan 2002” (Tόκιο, Σαλαμάνκα, Μπορντό, Λισσαβόνα, 2002-03) και την έκθεση “Athens-scape The 2004 Olympics and the Metabolism of the City” (Λονδίνο, 2003). Έχει συνεπιμεληθεί το Η σύγχρονη (ελληνική) πόλη/ Μετάπολις 2001 (Aθήνα, 2001), το Landscapes of Modernisation: Greek Architecture 1960s and 1990s (Αθήνα, 1999) και το Τοπία εκμοντερνισμού: Ελληνική αρχιτεκτονική ’60 και ’90 (Αθήνα, 2002) καθώς και την ομώνυμη έκθεση (ΝAi, Ρότερνταμ, 1999). Το έργο του έχει δημοσιευτεί στο The Phaidon Atlas of Contemporary World Architecture (Λονδίνο, 2004) και σε πολλά διεθνή και ελληνικά περιοδικά όπως Archis, Bauwelt, Blueprint, Μετάπολις και Θέματα Xώρου + Τεχνών. Δίδαξε στο Graduate School of Architecture, Planning and Preservation, Columbia University, Νέα Υόρκη. Από το 1999, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Πατρών. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top