Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Invisible Hotel

30 Νοέμβριος -1, 00:00

Invisible Hotel

Η πρόταση αυτή καλείται να δώσει μια απάντηση στο ερώτημα πώς υποδέχεσαι έναν ξένο στο πιο βεβαρημένο αστικό περιβάλλον. Σε συνθήκες μιας παρά φύση πύκνωσης και απουσίας αισθητικής ταυτότητας, η πρότασή μου εμπνέεται από το δυναμισμό που αναδύεται συχνά από αυτή την χαοτική εδραίωση μιας λειτουργικής και αισθητικής ασυνέχειας.

Η φιλοξενία ενός επισκέπτη του παρέχει αφενός προστασία από τον καταιγισμό των αισθήσεών του από την οπτικοακουστική δυσαρμονία της πόλης, δημιουργώντας ένα κέλυφος ελεγχόμενης αισθητικής. Αυτό επιτυγχάνεται αντιστρέφοντας την κλασσική μορφολογία του ξενοδοχείου. Τα δωμάτια στρέφουν προς τα μέσα (αίθριο) αφήνοντας τους διαδρόμους στην εξωτερική πλευρά του κτιρίου.

Εξωτερικά η πρόκληση ήταν το σπάσιμο της παραφωνίας της πόλης διατηρώντας την πρωταρχική δομική της μορφή, τον κύβο. Ο κύβος προσφέρει τέσσερις όψεις-καμβάδες μέσα στις οποίες μεταλλάσσεται η εικόνα του κτιρίου. Το περίβλημα αυτό είναι ένα διπλό γυάλινο κέλυφος πάχους ενάμιση μέτρου το οποίο άλλοτε γεμίζει με νεφέλωμα αποδίδοντας τους σχηματισμούς των σύννεφων που η πυκνή δόμηση της πόλης αποκρύπτει, άλλοτε προβάλλει τα εικαστικά δρώμενα της πόλης, και άλλοτε τα φιλοξενεί το ίδιο ως εκθεσιακός χώρος. Εσωτερικά το νεφέλωμα διασκεδάζει την μονότονη πορεία των διαδρόμων προς τα δωμάτια.

Το περίβλημα διατηρεί τη συνέχειά του χωρίς να διακόπτεται από λειτουργικά ανοίγματα. Οι τέσσερις κατακόρυφες ακμές του κύβου ανοίγουν για να φιλοξενήσουν την κυρία είσοδο και κλιμακοστάσια. Η ακμή της κυρίας εισόδου και η διαγωνίως απέναντί της τέμνονται καθ' όλο το ύψος του κτιρίου δημιουργώντας ένα φαράγγι που περνά ο επισκέπτης για να εισέλθει και το οποίο προσδίδει στην είσοδο πιο δραματικό χαρακτήρα.

Η απλότητα του κύβου διασπάται από ένα οργανικό σχήμα, από μαύρο τζάμι και σατινέ ανθρακί μέταλλο, το οποίο αναπτύσσεται ανοδικά από την είσοδο του ξενοδοχείου προς το δώμα. Στο χαμηλότερο επίπεδο λειτουργεί το bar - restaurant μετά από το οποίο μια σειρά κυλιόμενων κλιμάκων οδηγεί στο δώμα διαπερνώντας την όψη και καταλήγοντας σε μια συστάδα καθιστικών-παρατηρητηρίων με θέα τον ουρανό (πραγματικά σύννεφα) προς τα πάνω και το εσωτερικό αίθριο προς τα κάτω.

Το αίθριο είναι χώρος οπτικής και ηχητικής ανάπαυσης. Και οι τέσσερις εσωτερικές όψεις αντιμετωπίζονται με τη λογική του καμβά πάνω στον οποίο αποτυπώνεται με αφαιρετικό τρόπο τοπίο. Ο καμβάς αποτελείται από κατακόρυφα νήματα άλλοτε σταθερά ελκυσμένα και άλλοτε ελεύθερα. Η πλατεία του αιθρίου αντικατοπτρίζει αυτό το τοπίο αλλά και φως με την προσθήκη νερού σε όλη την έκτασή της. Στο νερό εισβάλλουν μεταλλικοί όγκοι σε διάλογο με το οργανικό σχήμα που διαπερνά εξωτερικά το κτίριο. Τα σημεία εισβολής περιβάλλονται από γυάλινα ανοίγματα που επιτρέπουν στο φως να δημιουργήσει κουρτίνες φωτισμού στη reception . Το νερό και τα γλυπτά της πλατείας είναι ορατά από το εσωτερικό μέσα από αυτά τα γυάλινα ανοίγματα.

Τα στοιχεία νερό, αέρας-σύννεφο και μέταλλο από τη μία και η εικαστική-ηχητική προστασία του κελύφους από την άλλη, επιστρέφουν στον επισκέπτη αυτά που η πόλη του έχει στερήσει.


Θανάσης Χοχλιδάκης
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1962. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Πανεπιστημίου του Παλέρμο. Συμμετείχε σε πολλούς βραβευμένους διαγωνισμούς με το γραφείο Τ eam 4. Έλαβε μέρος σε διάφορα workshops στο εξωτερικό. Το γραφείο του ασχολείται με ιδιωτικά και δημόσια έργα (κατοικίες, κτήρια γραφείων, ξενοδοχεία, καταστήματα, εργοστάσια και εκθεσιακά περίπτερα). Συμμετείχε στη 4η Μπιενάλε Νέων Ελλήνων Αρχιτεκτόνων (2004). Το έργο του έχει δημοσιευτεί σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά.

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top