Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Γιώργος Μπαλακάκης από Balakakis Tours

30 Νοέμβριος -1, 00:00

Γιώργος Μπαλακάκης από Balakakis Tours

Η εξέλιξη το 2005 TravelDailyNews: Μετά τα γνωστά προβλήματα που ταλαιπωρούν τον τουρισμό σε διεθνές και τοπικό επίπεδο (τρομοκρατικές ενέργειες - αεροπορικές τραγωδίες), μπορείτε να μας πείτε τι αντίκτυπο είχαν στον ελληνικό εσωτερικό και εξερχόμενο τουρισμό και πως εξελίσσονται τα πράγματα φέτος το καλοκαίρι; Γιώργος Μπαλακάκης: Ως γνωστό, οι τρομοκρατικές ενέργειες έσωσαν το Ελληνικό incoming (εισερχόμενος). Όσον αφορά στον εσωτερικό τουρισμό δημιούργησαν πρόβλημα διαθεσιμότητας δωματίων το οποίο μακροπρόθεσμα ίσως λειτουργήσει θετικά στο να κλείνουν οι Έλληνες νωρίτερα και να μην περιμένουν την τελευταία στιγμή. Όσον αφορά στον εξερχόμενο τουρισμό σαφώς υπήρξε πλήθος ακυρώσεων για προορισμούς όπως η Αγγλία, η Αίγυπτος κλπ και αισθητή κάμψη των πωλήσεων για προορισμούς - πιθανούς στόχους, όπως η Ισπανία κ.λ.π.. Αντίθετα, ενισχύθηκε η ζήτηση στην περιοχή της κεντρικής Ευρώπης. Η αεροπορική τραγωδία σχεδόν μηδένισε τη ζήτηση για Κύπρο και έκανε πολύ επιφυλακτικούς - διστακτικούς τους πελάτες στο άκουσμα της λέξης τσάρτερ. TDN: Που προτιμά να ταξιδέψει για τις καλοκαιρινές του διακοπές ο μέσος Έλληνας τουρίστας; Αναφέρετε μας τους δημοφιλέστερους προορισμούς στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, ανάλογα με την περιοχή που εξειδικεύεστε. Αντίστοιχα, τι διαφαίνεται για τις διακοπές των Χριστουγέννων; Γ.Μ.: Δημοφιλέστεροι καλοκαιρινοί προορισμοί είναι από την Ελλάδα, η Ρόδος, η Κρήτη, η Χαλκιδική, τα νησιά του Ιονίου, οι Κυκλάδες και η περιοχή της Πελοποννήσου, ενώ όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό προτιμούν οργανωμένες εκδρομές σε όλη την Ευρώπη. Ειδικότερα, πριν τις βομβιστικές επιθέσεις μεγάλη ζήτηση υπήρχε για ταξίδια στην Ισπανία, την Αίγυπτο, την Τυνησία, την Κύπρο και τη Μάλτα. Για την περίοδο των Χριστουγέννων εκτιμούμε ότι θα προτιμήσουν τους ορεινούς προορισμούς της χώρας μας εν γένει, ενώ για το εξωτερικό θα προτιμήσουν χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, την Φιλανδία, το Λονδίνο, το Παρίσι και την Ισπανία. TDN: Σε τι βαθμό ο Έλληνας τουρίστας προτιμάει ελληνικούς προορισμούς από προορισμούς του εξωτερικού για τις διακοπές του; Πόσο πιστεύετε έχει επηρεάσει τον Έλληνα τουρίστα η καμπάνια του Ε.Ο.Τ. 'Μένουμε Ελλάδα'; Γ.Μ.: Αναφορικά με τις Καλοκαιρινές διακοπές, το 80% τουλάχιστον προτιμάει την Ελλάδα. Στο εξωτερικό πηγαίνει περισσότερο για εξωτικές ή ημιεξωτικές διακοπές ή σε περιπτώσεις όπου κατά καιρούς εμφανίζονται super χαμηλές τιμές "πακέτου". Η κατηγορία των περιηγητικών εκδρομών δεν είναι σωστό να περιληφθεί στην ερώτηση αυτή αφού πρόκειται για εντελώς διαφορετικό target group που πάει να γνωρίσει άλλους πολιτισμούς και να δει αξιοθέατα. Όσον αφορά την καμπάνια "Μένουμε Ελλάδα", πιστεύω ότι ήταν παντελώς άχρηστη, ειδικά για τους μεγάλους προορισμούς αφού ούτως ή άλλως ακόμα και στις "κακές χρονιές" πάντα παρουσιάζουν υπερπληρότητα την περίοδο που κάνουν διακοπές οι Έλληνες (Ιούλιος-Αύγουστος). Όσοι πήγανε εντός Ελλάδος θα πηγαίνανε ούτως ή άλλως. Ίσως να βοήθησε λίγο κάποιους "μικρούς" προορισμούς σχεδόν άγονης γραμμής που προβληθήκανε και επωφεληθήκανε όταν πλέον δεν υπήρχε διαθεσιμότητα στους "μεγάλους" προορισμούς. Πιστεύω ότι τα όποια χρήματα δαπανήθηκαν θα ήταν καλύτερα να δοθούν σε έργα βελτίωσης των υποδομών στους διάφορους τουριστικούς προορισμούς μας ή στην ενίσχυση της προβολής της Ελλάδος στο εξωτερικό. Οι προοπτικές για το 2006 και της πενταετίας TDN: Ποιες είναι οι προοπτικές για το 2006; Ποιοι προορισμοί στην Ελλάδα και το εξωτερικό θα γνωρίσουν άνθηση κατά τη γνώμη σας τα επόμενα πέντε χρόνια; Γ.Μ.: Και στα 2 ερωτήματα, κατά τη γνώμη μου δυστυχώς θα παίξει πρωτεύοντα ρόλο η ασφάλεια που παρέχει ο κάθε προορισμός ως κράτος. Όσο καλές υποδομές και τιμές και αν υπάρχουν, το 2004 και το 2005 μας δίδαξαν ότι μία τρομοκρατική ενέργεια, ένα ακραίο καιρικό - φυσικό φαινόμενο ή λόγοι υγείας, μπορούν να ισοπεδώσουν τον τουρισμό μιας χώρας. Τα χαρακτηριστικά του Έλληνα ταξιδιώτη TDN: Σχετικά με τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, είναι ενημερωμένος ο Έλληνας τουρίστας, προτιμά τέτοιου είδους διακοπές και αν ναι ποια μορφή περισσότερο; Γ.Μ.: Ενημερωμένος είναι, αλλά δεν τις προτιμά. TDN: Πως ανταποκρίνεται ο Έλληνας τουρίστας στην ενημέρωση για διακοπές και πιθανά πακέτα μέσω του Internet; Γ.Μ.: Το αντιμετωπίζει μάλλον ως ενημερωτικό εργαλείο αλλά (κατά τη γνώμη μας καλά κάνει) χρειάζεται πάντα την επαφή με κάποιον που γνωρίζει τις λεπτομέρειες (πωλητής) που συνήθως δεν φαίνονται στα διάφορα site... Η spam ενημέρωση πιστεύουμε ότι στο τέλος κάνει κακό. TDN: Πως εξελίσσεται η τάση του Έλληνα τουρίστα να κάνει κράτηση για τις διακοπές του την τελευταία στιγμή; Γ.Μ.: Την τελευταία 3ετία, λόγω των διαρκών προσφορών που έκαναν διάφοροι ξενοδόχοι, η τάση ήταν να κλείνουν όλο και πιο αργά, αφού είχαν ως δεδομένο ότι θα βρουν σχεδόν ότι θέλουν και σε τιμή καλύτερη από αυτή με την οποία θα έκλειναν 2 ή 1 μήνα νωρίτερα.. Φέτος όμως, μετά τις βόμβες στην Αίγυπτο, δεν έβρισκαν σχεδόν τίποτα στους μεγάλους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδος και ούτε λόγος για προσφορές. Πιστεύουμε λοιπόν ότι του χρόνου θα κινηθούν πιο έγκαιρα. TDN: Σε τι βαθμό ο Έλληνας τουρίστας προτιμάει τα έτοιμα οργανωμένα πακέτα από το να συνθέτει μόνος του το ταξίδι του και να ταξιδεύει ανεξάρτητος; Γ.Μ.: Οι μεγαλύτερες ηλικίες προτιμούν τα οργανωμένα σε αντίθεση με τις μικρότερες που η πλειοψηφία τους προτιμά τα ανεξάρτητα ταξίδια. TDN: Κατά τη γνώμη σας τι πρέπει να προσέχει ο Έλληνας τουρίστας όταν αγοράζει ένα πακέτο από ένα τουριστικό γραφείο; Πιστεύετε ότι υπάρχει παραπληροφόρηση του από διαφημιστικά σποτς; Γιατί να προτιμήσει ένα τουριστικό γραφείο από το να συνθέσει μόνος του το ταξίδι του; Γ.Μ.: Τα οργανωμένα ταξίδια (με γκρουπ) είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, περιέχουν κατα κανόνα πλήθος υπηρεσιών, ξεναγήσεων κλπ που αν κάποιος επιχειρήσει να τα πραγματοποιήσει με τα ίδια ακριβώς περιλαμβανόμενα σε μεμονομένη βάση, θα έχει σίγουρα πολύ μεγαλύτερο κόστος (αναλόγως την περιοχή και την εποχή μέχρι και 100% περισσότερο). Αυτό που θα πρέπει να προσέχει είναι να μην παρασύρεται από πολύ χαμηλές τιμές σε διαφημιστικά σποτς ειδικά από άγνωστους "διάττοντες αστέρες". Όταν ένα πακέτο πωλείται συνήθως π.χ. από 600 έως 650 ευρώ δεν μπορεί κάποιος να είναι τόσο έξυπνος ώστε να προσφέρει το ίδιο με 400 ή 450 ευρώ. Σίγουρα κάτι δεν θα είναι όπως πρέπει... Επίσης ειδικά όταν πρόκειται για διακοπές, καλό θα είναι να συμβουλεύεται τον πωλητή, εάν αυτό που έχει επιλέξει ή αυτό τέλος πάντων που βρίσκει διαθέσιμο, είναι κατάλληλο για αυτόν. Καλό θα είναι να αναφέρει τα standard - κριτήρια που ζητάει από ένα ξενοδοχείο, να αναφέρει κάποιο ξενοδοχείο από το οποίο έμεινε ευχαριστημένος στο παρελθόν και κάποιο από το οποίο τυχόν έμεινε δυσαρεστημένος και για ποιους λόγους, οπότε ο πωλητής (που στα σοβαρά τουριστικά γραφεία γνωρίζει αρκετές λεπτομέρειες) να μπορέσει να τον κατευθύνει σωστά.

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

The Online Marketing Masterclass for Hoteliers

Black Sea Tourism Forum & Workshop 2013

Ecotourism 2012 - Carbontour Conference

Φωτορεπορτάζ

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

Η δραστηριότητα στο Facebook

↑ top