Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Μόνο ο σιδηρόδρομος θα χρηματοδοτείται τα επόμενα χρόνια από την Ε.Ε.

Οι προτεραιότητες της Ελληνικής Προεδρίας στον τομέα των μεταφορών

Σπύρος Ζούγρης - 23 Ιανουάριος 2003, 00:00

Τις προτεραιότητες της Ελληνικής Προεδρίας στον τομέα των μεταφορών ανέπτυξε χθες ενώπιον της Επιτροπής Περιφερειακής Πολιτικής, Μεταφορών και Τουρισμού (RΕΤΤ) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρήστος Βερελής...

Τις προτεραιότητες της Ελληνικής Προεδρίας στον τομέα των μεταφορών ανέπτυξε χθες ενώπιον της Επιτροπής Περιφερειακής Πολιτικής, Μεταφορών και Τουρισμού (RΕΤΤ) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου<...>

ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών  Χρήστος Βερελής με την ιδιότητα του προέδρου του Συμβουλίου Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, μιλώντας στην RETT, χαρακτήρισε κρίσιμη και ιστορική την περίοδο της Ελληνικής Προεδρίας καθώς η είσοδος των δέκα νέων κρατών αποτελεί μεγάλη πρόκληση. Η είσοδος των δέκα νέων κρατών επηρεάζει την πολιτική χρηματοδότησης έργων στο τομέα των μεταφορών από την Ε.Ε., βάσει της οποίας τα επόμενα χρόνια θα χρηματοδοτούνται μόνο σιδηροδρομικές υποδομές.

Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών αναφέρθηκε στις 14 προτεραιότητες και ειδικότερα σε θέματα ιδιαίτερης σημασίας για την Ελληνική Προεδρία:

  • Των Αστικών Συγκοινωνιών, όπου η Ελλάδα για πρώτη φορά φέρνει στην επιφάνεια την ανάγκη ύπαρξης Ευρωπαϊκής Πολιτικής για την προτεραιότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στις Αστικές Συγκοινωνίες. Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι το θέμα θα τεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων στο Aτυπο Συμβούλιο των Υπουργών στις 16-18 Μαΐου 2003.
  • Της Προστασίας έναντι επιχορηγήσεων και αθέμιτων τιμολογιακών πρακτικών από τρίτες χώρες στις αερομεταφορές. Ο Βερελής τόνισε τη σημαντική διαφορά μεταξύ αεροπορικών εταιρειών τρίτων χωρών, και αυτών της Ε.Ε. (π.χ. οι Αιγυπτιακές Αερογραμμές και η Ολυμπιακή Αεροπορία καλύπτουν με παρεμφερή δρομολόγια την ίδια περιοχή. Οι Αιγυπτιακές Αερογραμμές μπορούν αν ενισχυθούν από το κράτος, ενώ στην Ο.Α. η Ε.Ε. απαγορεύει οποιαδήποτε κρατική ενίσχυση.)
  • Τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα. Ο υπουργός τόνισε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να αποκτήσει προτεραιότητες συντεταγμένες για τα μεγάλα έργα της επόμενης 20ετίας, τα οποία πρέπει να συμβαδίζουν με τη Λευκή Βίβλο με ισόρροπη ανάπτυξη των οριζοντίων και των καθέτων αξόνων ειδικά, τώρα, με την είσοδο των 10 νέων κρατών. Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής είναι ότι τα επόμενα χρόνια θα χρηματοδοτούνται μόνο σιδηροδρομικές υποδομές. Για το λόγο αυτό η Ελληνική Προεδρία έχει πετύχει μαζί με άλλα Κράτη Μέλη να συστήσει μία Ομάδα Υψηλού Επιπέδου υπό τον Karel Van Miert, στην οποία τα Κράτη Μέλη κάνουν προτάσεις για έργα κυρίως σιδηροδρομικά. Η Ελληνική πρόταση που ανέλυσε στην Επιτροπή ο κ. Βερελής, αφορά τη δημιουργία του Δυτικού Σιδηροδρομικού Aξονα, ο οποίος θα συνδέει την Ανατολική Σιδηροδρομική υποδομή της χώρας με τη Δυτική ακτή και κυρίως τα λιμάνια της Δυτικής Ελλάδας.
  • Για τα Slots των αεροδρομίων, ο υπουργός χαρακτήρισε λογική μία απόφαση που θα προστατεύει τα ιστορικά δικαιώματα των λειτουργούντων εταιρειών, άποψη, που φαίνεται να επικρατεί νομικά και πολιτικά.

Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών αναφέρθηκε διεξοδικά και στις υπόλοιπες προτεραιότητες της Ελληνικής Προεδρίας όπως τον Κοινό Διατλαντικό Αεροπορικό Χώρο, το GALILEO, το Β` Σιδηροδρομικό Πακέτο, την αξιολόγηση αεροσκαφών τρίτων χωρών (ramp checks), το ασφαλιστικό καθεστώς αεροπορικών εταιρειών, την ασφάλεια Σηράγγων, την πρόταση Οδηγίας για τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων συλλογής διοδίων στις οδικές μεταφορές και το πρόγραμμα Δράσης 2003-2007 για την οδική ασφάλεια.
Επίσης, απαντώντας σε ερωτήσεις Ευρωβουλευτών, ο υπουργός  αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο θέμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Συγκεκριμένα, τόνισε τα ακόλουθα βασικά σημεία:

  • Την ανισότητα μεταξύ των αεροπορικών εταιριών των κρατών-μελών της ΕΕ. και εκείνων τρίτων χωρών, δεδομένου ότι οι τελευταίες λαμβάνουν  κρατικές ενισχύσεις, οι οποίες απαγορεύονται στην ΕΕ..
  • Το γεγονός ότι η Ολυμπιακή Αεροπορία από το 1999 μέχρι σήμερα δεν έλαβε καμία κρατική ενίσχυση.
  • Το γεγονός ότι, μετά την κρίση που έπληξε τον τομέα των αεροπορικών μεταφορών διεθνώς μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2001 και οδήγησε στην πτώχευση μεγάλων ευρωπαϊκών εταιριών όπως της Βελγικής SABENA,  η Ολυμπιακή Αεροπορία επέζησε και εξακολουθεί να λειτουργεί κανονικά.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top