Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΠΟΕΤ: Προβληματικά τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ

ΠΟΕΤ: Προβληματικά τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ

Σε ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΠΟΕΤ), αναφερόμενη στο πρόσφατο ατύχημα του λεωφορείου του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, τονίζει ότι τα οχήματα του ΚΤΕΛ παρουσιάζουν προβλήματα και εμφανίζουν μία διαρκή […]

Σε ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΠΟΕΤ), αναφερόμενη στο πρόσφατο ατύχημα του λεωφορείου του ΚΤΕΛ<...> Θεσσαλονίκης, τονίζει ότι τα οχήματα του ΚΤΕΛ παρουσιάζουν προβλήματα και εμφανίζουν μία διαρκή καχεξία και αναξιοπιστία, παρά τα προκλητικά και απαράδεκτα προνόμια σε σχέση με τα τουριστικά λεωφορεία και τις μονομερείς ενισχύσεις που απολαμβάνουν.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση αναφέρει σχετικά με το ατύχημα ότι “Πέρα από την τήρηση του ΚΟΚ και τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, σειρά ερωτημάτων τίθενται για την ηλικία του υπόψη λεωφορείου, το οποίο άλλοτε εμφανίζεται καινούργιο, άλλοτε ηλικίας 13 ετών και με άλλη εν τέλει εκδοχή στα πρόθυρα της απόσυρσης με ηλικία 19 ετών.

Η απόσυρση των λεωφορείων ορίζεται στη χώρα μας στα 23 χρόνια, ενώ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες το όριο αυτό είναι πολύ πιο σύντομο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αναφέρθηκε ότι το λεωφορείο εισήχθη μεταχειρισμένο και με τις αλλεπάλληλες και αντιφάσκουσες πληροφορίες που διοχετεύονται στο κοινό, μοιραίως καλλιεργείται μία αμφιβολία για την ορθότητα των αναγραφομένων στοιχείων στην ελληνική άδεια κυκλοφορίας. Με απλά λόγια: Κυκλοφορεί η φήμη ότι γερασμένα και σάπια λεωφορεία εισήχθησαν στα πλαίσια σχετικής απόφασης περί “ανανέωσης” του στόλου και με τον όρο αυτά να μην είναι ηλικίας μεγαλύτερης των 5 ετών, αλλά, στην πράξη έγιναν καταστρατηγήσεις. Ο αριθμός πλαισίου και κινητήρα σε συνδυασμό με το μητρώο του κατασκευαστή μπορεί να δείξει την πραγματική ηλικία του αυτοκινήτου. Ειδική έρευνα χρειάζεται σε περίπτωση που αυτός ο αριθμός έχει αλλοιωθεί.

Από την άλλη πλευρά το καθεστώς ασφάλειας προκαλεί συζήτηση. Ο Έλληνας νομοθέτης ειδικά για τα λεωφορεία -είχε κάποτε ένα προφανώς αντίστοιχο ερέθισμα- προχώρησε στην θεσμοθέτηση απεριόριστης κάλυψης προκειμένου για τις ανθρώπινες ζωές. Αυτό δηλ. που ονομάζουμε “σωματικές βλάβες επιβαινόντων”. Δυστυχώς -και αυτό είναι ένα άλλο περίεργο- δεν προβλέφθηκαν αντίστοιχες υποχρεώσεις για τα πλωτά μεταφορικά μέσα επιβατών, αν και συντρέχουν οι ίδιοι λόγοι και κίνδυνοι! Ζωηρές αμφιβολίες εγείρονται γύρω από την επάρκεια της ασφαλιστικής κάλυψης του εν λόγω λεωφορείου.

Κάθε λογικός παρατηρητής διαπορεί καθώς βλέπει από τη μία πλευρά την Ευρωπαϊκή Ένωση να εκδίδει ντιρεκτίβες και να αποδοκιμάζει κάθε μορφής μονοπώλιο, είτε αυτό είναι κρατικό, είτε ιδιωτικό, με γνώμονα την προστασία του ελεύθερου ανταγωνισμού και την εξυπηρέτηση -σε τελευταία ανάλυση- του καταναλωτή, επιβάτη εν προκειμένω, από την άλλη πλευρά παρακολουθεί τους ημέτερους ιθύνοντες να μην προβληματίζονται αρκούντως από το μονοπώλιο της ακτοπλοΐας του Αιγαίου που κατέληξε στο φοβερό ναυάγιο του Σάμαινα. Την ίδια ακριβώς συμπεριφορά δείχνουν στην υπόθεση των χερσαίων μεταφορών επιβατών με πούλμαν, αφού κόντρα στα κελεύσματα της ΕΕ διαιωνίζουν το μονοπώλιο των ιδιότυπων και μονομερώς προστατευομένων ΚΤΕΛ.

Σύμφωνα με την ΠΟΕΤ η συνέπεια είναι: Μειωμένη αξιοπιστία στις παρεχόμενες υπηρεσίες που φθάνει να έχει το μερίδιο ευθύνης της ακόμη και για τις απώλειες ανθρωπίνων ζωών. Την ίδια στιγμή στραγγαλίζεται ο κλάδος των τουριστικών λεωφορείων που αποτελεί ουσιαστικό κρίκο στην αλυσίδα του ελληνικού τουρισμού. Αντί να λυθούν, λοιπόν, όλα τα προβλήματα μαζί, σ΄ αυτόν εδώ τον τρόπο φαίνεται ότι προτιμώνται άλλες ατραποί”, καταλήγει η ανακοίνωση της ΠΟΕΤ.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024