Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Τουριστικό Πανόραμα 2003

Ιόνια Νησιά: Σε πρώτη προτεραιότητα η τουριστική ανάπτυξη

Σπύρος Ζούγρης - 31 Μάρτιος 2003, 00:00

Αναβάθμιση υποδομών και υπηρεσιών, βαρύτητα στην ποιότητα και στην περαιτέρω βελτίωση των υπηρεσιών, νέα εξειδικευμένα προϊόντα, δυναμικές συνέργιες<...>

προβολής και αποτελεσματικότερη αξιοποίηση πόρων και προγραμμάτων, είναι τα βασικά στοιχεία του μοντέλου τουριστικής ανάπτυξης των επόμενων ετών που επιδιώκουν αρχές και φορείς της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.

Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν στο πλαίσιο της έκθεσης «Τουριστικό Πανόραμα 2003», όπου τα Ιόνια Νησιά είναι, φέτος, η τιμώμενη περιοχή, η γ.γ. της Περιφέρειας κα Αναστασία Κανελλοπούλου και οι Νομάρχες, Κέρκυρας Γ. Μαχειμάρης, Ζακύνθου Δ. Γάσπαρος, Λευκάδας Χρ. Λάζαρης και Κεφαλλονιάς- Ιθάκης Δ. Λευκαδίτης, παρουσιάστηκαν οι γενικές κατευθύνσεις στις οποίες θα κινηθούν τα Ιόνια Νησιά, προκειμένου να εμπλουτίσουν το τουριστικό προιόν τους, να αναδείξουν τα μοναδικά πολιτιστικά και φυσικά στοιχεία τους και να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους.

Όπως ανέφερε η κα Κανελλοπούλου, το μέγεθος της τουριστικής αγοράς απαιτεί στροφή προς αναβάθμιση, συνολικά, της προσφοράς και μεταξύ άλλων, προς αυτή την κατεύθυνση δίνεται προτεραιότητα στις ειδικές μορφές τουρισμού, με παρουσία ειδικά στον συνεδριακό και στο θαλάσσιο τουρισμό, που είναι και κύριο πλεονέκτημά, σε μαρίνες, αγκυροβόλια κ.ο.κ.. Η γ.γ. της Περιφέρειας ανακοίνωσε ότι ήδη γίνονται κινήσεις για δημιουργία Conventions Bureau, ενώ ιδιαίτερη μέριμνα αποδίδεται στην προσπάθεια προσέλκυσης επενδυτών για επενδύσεις ειδικών μορφών τουρισμού όπως γήπεδα γκολφ κ.λπ..

Η κα Κανελλοπούλου έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην  ελληνική αγορά, η οποία, όπως υπογράμμισε θεωρείται από τις καλύτερες όπως και ο Έλληνας τουρίστας, θεωρείται από τους καλύτερους πελάτες.

Ο ενδιαφερόμενος επισκέπτης φέτος έχει την ευκαιρία, με τρία αεροπορικά δρομολόγια την εβδομάδα στα Ιόνια τη θερινή περίοδο, να μπορεί να επισκεφθεί όλα τα νησιά.  Η έναρξη των πτήσεων άρχισε το Φεβρουάριο του 2003, καθώς το Υπουργείο Μεταφορών ενέκρινε την ένταξη της αεροπορικής γραμμής στο σχετικό πρόγραμμα επιδότησης άγονων αεροπορικών γραμμών. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι σχετικοί ναύλοι δεν επιβαρύνονται με την επιβολή Τέλους Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων (Σπατόσημο) και είναι ιδιαίτερα ελκυστικοί από πλευράς κόστους.  Εκτός από τη μεταξύ τους σύνδεση, το πρόγραμμα επιδότησης θα καλύπτει και την αεροπορική σύνδεση του Ακτίου με τη Σητεία της Κρήτης και της Κέρκυρας με τη Θεσσαλονίκη.

Συγκεκριμένα τα δρομολόγια και οι σχετικοί ναύλοι έχουν ως εξής:

  • Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα  (56 ευρώ) Τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα την θερινή περίοδο και τρία την χειμερινή
  • Κέρκυρα – Aκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος Κέρκυρα – Aκτιο (30 ευρώ), Κέρκυρα – Κεφαλονιά (30 ευρώ), Κέρκυρα – Ζάκυνθος (40 ευρώ), Aκτιο – Κεφαλονιά (25 ευρώ), Aκτιο – Κεφαλονιά (25 ευρώ), Aκτιο – Ζάκυνθος (30 ευρώ), Κεφαλονιά – Ζάκυνθος (23 ευρώ). Τρία δρομολόγια την εβδομάδα την θερινή περίοδο και δύο την χειμερινή
  • Aκτιο – Σητεία Κρήτης (70 ευρώ) Τρία δρομολόγια την εβδομάδα την θερινή περίοδο και δύο την χειμερινή

Τον ίδιο θετικό ρόλο θα παίξει και η καλή ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών ενώ παράλληλα, οι γραμμές της Ιταλίας, μέσω Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας επιτρέπουν σύνδεση με τις αγορές της κεντρικής Ευρώπης ευνοώντας ειδικά τον οδικό τουρισμό.

Κέρκυρα


Ο Νομάρχης Κέρκυρας, κ. Γ. Μαχειμάρης επισήμανε ότι η παραμονή στην Κέρκυρα, συνδυάζοντας τη περιήγηση στα Ιόνια νησιά (island hopping), αποτελεί το νέο προφερόμενο τουριστικό προϊόν, αφού υπάρχουν επαρκείς ανταποκρίσεις πλοίων μεταξύ των νησιών.

Τόνισε ότι η Κέρκυρα παραμένει ένας προσιτός από άποψη τιμών προορισμός για επισκέπτες από τις περισσότερες αγορές – πηγές και ανακοίνωσε ότι στις άμεσες προτεραιότητές της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κέρκυρας είναι, μεταξύ άλλων, 
η συγκρότηση Κερκυραϊκού Συμβουλίου Τουρισμού, που θα λειτουργεί ως το ανώτατο συμβουλευτικό όργανο στον τουρισμό, η δημιουργία ενιαίου Κερκυραϊκού Φορέα Τουρισμού και η εκπόνηση Στρατηγικού Σχεδίου για τον τουρισμό, ώστε να υπάρχει επιτέλους σχεδιασμός τουλάχιστον δεκαετίας.

Απαριθμώντας τους βασικούς στόχους μίας τέτοιας στρατηγικής πολιτικής ανέφερε τη διατήρηση της κυρίαρχης θέσης της Κέρκυρας στην τουριστική αγορά, την αύξηση των διακοπών στην Κέρκυρα σε περιόδους μη αιχμής και τη σταθεροποίηση και βελτίωση της εικόνας των διακοπών στο νησί

Ζάκυνθος

Ο Νομάρχης Ζακύνθου, Διονύσης Γάσπαρος, αναφέρθηκε γενικότερα στην προσπάθεια που καταβάλλεται στη Ζάκυνθο για τον εμπλουτισμό και την αναβάθμιση του προϊόντος της και παρουσίασε τους νέους στόχους της τουριστικής πολιτικής του Νομού για τα έτη 2003 – 2006 . 
Η πολιτική αυτή στοχεύει κατά κύριο λόγο στην ολοκλήρωση των έργων υποδομής, που απαιτούνται για την ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη της  Ζακύνθου και τη δρομολόγηση νέων μεγάλων έργων, απαραιτήτων για την γενικότερη ανάπτυξη του νησιού.

Όπως είπε ο κ. Γάσπαρος, σε πρόσφατη συνάντηση με την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων δρομολογήθηκαν για το Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο βασικά έργα όπως, ο δρόμος Αεροδρομίου Πόλεως Ζακύνθου, επέμβαση και βελτίωση του ήδη υπάρχοντος λιμένος Ζακύνθου, ειδικός λιμενοβραχίονας στο τουριστικό λιμάνι Αγ. Νικολάου Βολιμών, αποχετεύσεις Λαγανά και Τσιλιβί, δρόμος Ξύγκια – Σχοινάρι Βολιμών, κατασκευή λιμένος Κερίου και ανάδειξη Σπηλαίου Γυρίου κ.α.

Λευκάδα


Ο Νομάρχης ς Χρήστος Λάζαρης,τόνισε μεταξύ άλλων ότι η ύπαρξη των ιδιαίτερα αξιόλογων τουριστικών πόρων επιτρέπει την ανάπτυξη ποικίλων δραστηριοτήτων, που εντάσσονται σχεδόν σε όλες τις βασικές μορφές εναλλακτικού τουρισμού, ενώ έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο θαλάσσιο τουρισμό.
Όπως είπε, η λειτουργία μαρίνας με 600 θέσεις ελλιμενισμού καθώς και τα αγκυροβόλια, που υπάρχουν κατά μήκος των ακτών της Λευκάδας και των γύρω νησιών, δημιουργούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την ανάπτυξή του.

Κεφαλλονιά-Ιθάκη


Ο Νομάρχης Κεφαλλονιάς-Ιθάκης Δ. Λευκαδίτης, υπογράμμισε ότι ο τουρισμός αποτελεί σημαντικό μοχλό περιφερειακής ανάπτυξης, κυρίως σε περιοχές που υστερούν σε άλλες παραγωγικές δυνατότητες και ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια που η Ελληνική Περιφέρεια, πλήττεται από μεγάλη και διαρθρωτικής μορφής ανεργία.

Κατά τον κ. Λευκαδίτη, επιβάλλεται πλέον, η μορφή του ευκαιριακού παραθεριστικού προορισμού, που ισχύει έως τώρα, να εξελιχθεί και να προχωρήσει στο στάδιο των εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Απαραίτητες προϋποθέσεις  για αυτό είναι ο εμπλουτισμός των τουριστικών προσφορών, η χρονική διάρκεια των χρονικών προσφορών και η βελτίωση του επιπέδου υπηρεσιών με μια μελετημένη, οργανωμένη και καλοσχεδιασμένη μακροχρόνια τουριστική πολιτική.

Ο κ. Λευκαδίτης επισήμανε ότι με δεδομένη την έλλειψη μακροχρόνιας αναπτυξιακής πολιτικής οι νομοθετικές ρυθμίσεις που γίνονται είναι αναποτελεσματικές και όλα τα μέτρα δεν εντάσσονται σ’ ένα  μακροχρόνιο πλαίσιο τουριστικής αναπτυξιακής στρατηγικής. Παράλληλα χρειάζεται να αρθούν οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και να δημιουργηθεί ένα σταθερό φορολογικό σύστημα που θα προσελκύσει επενδύσεις και να ληφθούν ειδικά φορολογικά μέτρα για τις μικρομεσαίες τουριστικές μονάδες που παρουσιάζουν αδυναμίες.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Sine ira et studio (ή -τουριστικά- αμερόληπτα)

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top