Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Σχέδιο συντονισμένης δράσης αντιμετώπισης των δυσμενών επιπτώσεων από τον πόλεμο στο Ιράκ

Βίκυ Καραντζαβέλου - 03 Απρίλιος 2003, 00:00

Η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Μαγνησίας, σε συνεργασία με την Ένωση Ξενοδόχων Σκιάθου, αποφάσισαν να υποβάλλουν στην Νομαρχιακή Επιτροπή Τουριστικής Προβολής Ν. Μαγνησίας ένα σχέδιο συντονισμένης δράσης<...>

αντιμετώπισης των δυσμενών επιπτώσεων στην εθνική και την τοπική οικονομία από τον πόλεμο στο Ιράκ,.με συγκεκριμένα μέτρα τα οποία πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα, για  την τόνωση του τουρισμού αλλά και των επαγγελματιών του τουρισμού.

Η επιστολή που μάλιστα κοινοποιήθηκε στο υπουργείο Ανάπτυξης, στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, και σε βουλευτές του Ν. Μαγνησίας, τονίζει ότι η τωρινή κρίση που διέρχεται ο τουρισμός παγκοσμίως είναι η πρώτη κρίση τέτοιου μεγέθους μετά το 1991 και τον πόλεμο του Κόλπου, ενώ η τάση που επικρατεί διεθνώς προκειμένου να διασωθεί κάπως η κατάσταση είναι η υποχώρηση της ποιότητας έναντι της χαμηλής τιμής. Επιπροσθέτως, οι επαναλαμβανόμενες μικρότερος κλίμακας κρίσεις της τελευταίας διετίας έχουν δημιουργήσει οικονομικά προβλήματα στις τουριστικές επιχειρήσεις. Τα οικονομικά των αεροπορικών εταιριών, των tour operators και των τουριστικών γραφείων επλήγησαν σημαντικά και το πρόβλημα μετακυλύεται στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της περιοχής μας. Η αβεβαιότητα που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην αγορά και η αδυναμία εκτίμησης της καταναλωτικής συμπεριφοράς των τουριστών, έδωσε την ευκαιρία στους πράκτορες να μην εκπληρώνουν τις συνήθεις οικονομικές υποχρεώσεις τους  και επιπλέον ζητούν σημαντικές μειώσεις τιμών.

Η παρούσα κρίση βρίσκει την τοπική ξενοδοχία οικονομικά εξουθενωμένη, τη στιγμή που οφείλει να επενδύσει σε προγράμματα εκσυγχρονισμού, ώστε να απορροφήσει τους πόρους του Γ’ ΚΠΣ που λιμνάζουν ανεκμετάλλευτοι και να είναι έτοιμη να υποδεχθεί τους θεατές των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Ο Νομός Μαγνησίας, παρουσιάζει μια ιδιαίτερη ποικιλομορφία πρόσβασης, αλλά και επικινδυνότητας στην παρούσα κρίση, αφού διαθέτει ποικιλομορφία αγορών και προσβάσεων: πρόσβαση αεροπορικώς αφ’ ενός με το χερσαίο τμήμα το οποίο εξυπηρετείται τόσο από το Αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου, αλλά και από τα αεροδρόμια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, με έντονα χαρακτηριστικά των ταξιδιωτών στη μεμονωμένη αγορά ή σε πελάτες μικρών tour operator που έχουν στο πρόγραμμα τους την Μαγνησία, κι αφ’ ετέρου το νησιωτικό σύμπλεγμα των Βόρειων Σποράδων, που εξυπηρετούνται κυρίως από πτήσεις charter που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της θερινής τουριστικής περιόδου (Απρίλιο – Οκτώβριο) στο Αεροδρόμιο της Σκιάθου. Πρόσβαση οδικώς όπου και μπορούμε να δραστηριοποιηθούμε έντονα, αφού η ελληνική αγορά, δυναμικό κομμάτι της τουριστικής πίττας των διανυκτερεύσεων, είναι εφικτό να λειτουργήσει όλο το χρόνο.

Συγκεκριμένα, στην επιστολή προτείνεται ότι πρέπει να επικεντρωθούμε στα παρακάτω βασικά σημεία:

  1. Aμεση εξασφάλιση από την Περιφέρεια Θεσσαλίας επιπρόσθετου κονδυλίου, πέραν του ήδη εγκεκριμένου προϋπολογισμού, για ενίσχυση και εντατικοποίηση της εκστρατείας διαφήμισης, προβολής και προώθησης του τουριστικού προϊόντος του Νομού Μαγνησίας, τόσο του χερσαίου όσο και του νησιωτικού τμήματος. Οι διαφημιστικές ενέργειες θα περιλαμβάνουν:
    • Κοινές διαφημιστικές ενέργειες με οργανωτές ταξιδίων και πρόσθετα μέτρα στήριξης των δραστηριοτήτων προβολής που θα αναλάβουν οι εν λόγω οργανωτές ταξιδίων για τον Νομό Μαγνησίας.
    • Η δραστηριότητα προβολής θα περιλαμβάνει τη φιλοξενία και ξενάγηση στον Νομό Μαγνησίας δημοσιογράφων και στελεχών ταξιδιωτικών γραφείων κατά την χαμηλή περίοδο, με στόχο να καταδειχθεί ότι η Μαγνησία, εκτός από ένας ελκυστικός προορισμός, είναι συνάμα και ασφαλής τουριστικός προορισμός που έχει πολλά να προσφέρει στον επισκέπτη, αφού βρίσκεται αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα από την εμπόλεμη περιοχή.
    • Γενική διαφημιστική εκστρατεία αμέσως μετά τον τερματισμό του πολέμου για τόνωση της τουριστικής ζήτησης για την Μαγνησία.
  2. Προώθηση του κοινωνικού και μαθητικού τουρισμού και ενθάρρυνση του εσωτερικού τουρισμού, τόσο για την χαμηλή περίοδο, όσο και για την περίοδο του Πάσχα.
  3. Λήψη μέτρων  με προτάσεις στη πολιτεία και στην τοπική αυτοδιοίκηση που θα ενισχύσουν τη ρευστότητα των επιχειρήσεων και θα διασφαλίσουν την απασχόληση στη διάρκεια της κρίσης.
  4. Προτροπή σε εταιρίες που διαχειρίζονται κομβικά τα μέσα μεταφοράς για τους επισκέπτες όπως εταιρίες με τα υδροπτέρυγα, συμβατικά πλοία για αισθητή μείωση των τιμών κ.λ.π.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top