Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΕυρωπαϊκή ΈνωσηΤο δώρο της Ευρώπης των 25 στον ελληνικό τουρισμό

Το δώρο της Ευρώπης των 25 στον ελληνικό τουρισμό

Η ιστορικής σημασίας υπογραφή της Συνθήκης Προσχώρησης των δέκα νέων χωρών-μελών της ΕΕ, που πραγματοποιήθηκε χθες στην Αθήνα, συγκέντρωσε τα φώτα της παγκόσμιας δημοσιότητας ση χώρα μας…

Η ιστορικής σημασίας υπογραφή της Συνθήκης Προσχώρησης των δέκα νέων χωρών-μελών της ΕΕ, που πραγματοποιήθηκε χθες στην Αθήνα, συγκέντρωσε<...> τα φώτα της παγκόσμιας δημοσιότητας ση χώρα μας. H ενιαία ευρωπαϊκή αγορά των 25 χωρών και των 430 εκατ. πολιτών είναι πλέον γεγονός.

Το γεγονός της επιτυχούς διοργάνωσης του ιστορικής σημασίας αυτού γεγονότος, στην δεδομένη συγκυρία, στην χώρα μας, αλλά και η διεύρυνση της ΕΕ, συνεπάγoνται μια σειρά άμεσων και έμμεσων, βραχυχρόνιων και μεσομακροπρόθεσμων συνεπειών για τον Ελληνικό τουρισμό.

Από επικοινωνιακής πλευράς, η εικόνα της Ελλάδας, που ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο, ως μιας ηλιόλουστης ασφαλούς Ευρωπαϊκής χώρας με ιστορία και πολιτισμό αιώνων αλλά και σύγχρονες δυνατότητες διοργάνωσης συναντήσεων υψηλότατων ποιοτικών απαιτήσεων, ήταν το καλύτερο δώρο που μπορούσε να γίνει για τον τουρισμό μας, ιδιαίτερα σε μία περίοδο όπου το θέμα προβολής της ασφάλειας είναι καθοριστικής σημασίας για την ανάκαμψη της τουριστικής μας ζήτησης.

Πέραν της ευτυχούς προαναφερόμενης συγκυρίας και των θετικών συνεπειών της, που ελπίζουμε ότι με την βοήθεια της επικοινωνιακής καμπάνιας που έχει ανακοινωθεί ότι θα πραγματοποιηθεί άμεσα θα δούμε το επόμενο χρονικό διάστημα στον τουρισμό μας, η δημιουργία της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς των 25 χωρών κρύβει μια σειρά από ευκαιρίες αλλά και προβλήματα. Η διεύρυνση αποτελεί για την Ελλάδα μεγάλη πρόκληση, καθώς οι επιχειρηματίες μπορούν να απευθυνθούν στη νέα αγορά για να διαθέσουν προϊόντα και υπηρεσίες. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να ενταθεί κυρίως στους τομείς της ναυτιλίας και του τουρισμού.

Από την μία πλευρά η διεύρυνση υπολογίζεται ότι θα μεγεθύνει την ενιαία αγορά κατά 40%. Οι νεοεισερχόμενες χώρες μπορούν να αποτελέσουν νέες αγορές τουριστικής ζήτησης για την χώρα μας. Σε κάποιες από αυτές όπως στις «ανοικτές» αγορές της Πολωνίας, της Ουγγαρίας, της Σλοβακίας και της Τσεχίας, όσο και στις υπόλοιπες έξι αγορές των νεοεισερχόμενων χωρών, έχουν ήδη ξεκινήσει κάποιες σχετικές προσπάθειες.

Ωστόσο, η οικονομική κατάσταση αυτών των χώρων, αν και διαφοροποιείται από χώρα σε χώρα, δεν αφήνει ιδιαίτερα περιθώρια για μεγάλη αισιοδοξία, ιδιαίτερα εάν συνυπολογιστούν οι συνέπειες από τον ανταγωνισμό με βάση το φθηνό κόστος αυτών των χωρών. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα, για μια ακόμα φορά, ότι για μπορέσει το Ελληνικό τουριστικό προϊόν να παραμείνει ανταγωνιστικό θα πρέπει να στραφεί ταχύτατα στην δημιουργία ενός ποιοτικά αναβαθμισμένου τουριστικού προϊόντος που θα του επιτρέψει να δικαιολογήσει την σχετικά υψηλή τιμή του. Οφείλουμε να συνειδητοποιήσουμε ότι αφού δεν μπορούμε να στηρίξουμε πλέον την ανταγωνιστικότητα μας στην χαμηλή τιμή μας θα πρέπει να την στηρίξουμε στην ποιότητα.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024