Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Βρυξέλλες

Oι σιδηρόδρομοι στο επίκεντρο της νέας ευρωπαϊκής πολιτικής

Κάλη Δάφνη - 07 Μάιος 2003, 00:00

σιδηρόδρομοι βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας ευρωπαϊκής πολιτικής και καλούνται να διαδραματίσουν έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στο ευρωπαϊκό σύστημα μεταφορών, επιβεβαιώθηκε στο συμπόσιο με θέμα "Προς την ολοκλήρωση των Διευρωπαϊκών και Πανευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών"...

σιδηρόδρομοι βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας ευρωπαϊκής πολιτικής και καλούνται να διαδραματίσουν έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στο ευρωπαϊκό σύστημα μεταφορών, επιβεβαιώθηκε στο συμπόσιο<...>

στις Βρυξέλλες που ολοκληρώθηκε χθες και είχε θέμα “Προς την ολοκλήρωση των Διευρωπαϊκών και Πανευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών”.  Στο συνέδριο, που διοργάνωσε το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών της Ελλάδας, μαζί με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, καταγράφηκαν 200 διεθνείς συμμετοχές. Τους συνέδρους απασχόλησε, επίσης, ιδιαίτερα το ζήτημα της ισόρροπης κατανομής των πόρων για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα.

Στόχος του Συμποσίου ήταν να εξετάσει τα θέματα που αφορούν την ολοκλήρωση των υποδομών των δικτύων μεταφορών – Διευρωπαϊκών και Πανευρωπαϊκών – καθώς και την αποτελεσματική ενσωμάτωση των λειτουργικών χαρακτηριστικών τους στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφορών.
Στο Συμπόσιο μετείχαν υπουργοί από όλες τις χώρες της Ευρώπης, ευρωβουλευτές, εκπρόσωποι της Κομισιόν, διεθνείς χρηματοδοτικοί οργανισμοί και εκπρόσωποι της αγοράς μεταφορών, οι οποίοι ανέλυσαν το ρόλο που θα διαδραματίσουν τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα στη διευρυμένη Ευρώπη και τις θετικές επιπτώσεις που αναμένεται να επιφέρουν στην ελεύθερη κυκλοφορία προσώπων αγαθών και υπηρεσιών.
Μιλώντας στους συνέδρους, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών  Χρίστος Βερελής , τόνισε ότι «τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα πρέπει να έχουν ως στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας, αλλά και την οικονομική και κοινωνική συνοχή» και επεσήμανε ότι «νέες αρχές και νέα κριτήρια πρέπει να διέπουν τη μελλοντική ανάπτυξη των δικτύων, τα οποία προορίζονται να λειτουργήσουν ως μοχλός για τη διασφάλιση του στρατηγικού ρόλου της διευρυμένης Ευρώπης στην παγκόσμια οικονομία».

Τονίστηκε, παράλληλα, ότι οι σιδηρόδρομοι βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας πολιτικής και καλούνται να διαδραματίσουν έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στο ευρωπαϊκό σύστημα μεταφορών. Υπενθυμίζουμε ότι κατά τη διάρκεια του τελευταίου Συμβουλίου υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. που πραγματοποιήθηκε στις αρχές Απριλίου η Ελληνική Προεδρία κατάφερε να κάμψει σημαντικές διαφωνίες προκειμένου να καταλήξει σε πολιτική συμφωνία για το 2ο Σιδηροδρομικό Πακέτο, το οποίο τελικά υιοθετήθηκε με ειδική πλειοψηφία από τα κράτη - μέλη καθώς η Γαλλία, το Βέλγιο και το Λουξεμβούργο εξέφρασαν αντιρρήσεις. Με την πολιτική συμφωνία επέρχεται η απελευθέρωση των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών από την 1/1/2006, ενώ από την 1/1/2008, απελευθερώνεται και το cabotage.

Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών υποστήριξε ότι «η πολιτική των υποδομών θα πρέπει οπωσδήποτε να συμπληρώνεται από πολιτικές που στοχεύουν στη βέλτιστη λειτουργική αξιοποίησή τους, τοποθετώντας το χρήστη στην καρδιά του συστήματος. Η εφαρμογή των νέων τεχνολογιών διαχείρισης και χρήσης των συστημάτων μεταφορών», προσέθεσε ο κ. Χ. Βερελής,«θα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της πολιτικής μας”.

Κατά τη διάρκεια του Συμποσίου έγινε ιδιαίτερη αναφορά στα θετικά βήματα που έχει κάνει η Ελληνική Προεδρία, καθώς διάφορα θέματα όπως το δεύτερο σιδηροδρομικό πακέτο, η ασφάλεια αεροσκαφών τρίτων χωρών που χρησιμοποιούν τους κοινοτικούς αερολιμένες, το πρόγραμμα Γαλιλαίος, τα «Οικοσημεία» κ.λπ. έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο.

Συγκεκριμένα σε ότι αφορά την ασφάλεια αεροσκαφών Τρίτων Χωρών η Ελληνική Προεδρία έχει πετύχει την υιοθέτηση πολιτικής συμφωνίας. Ο σκοπός της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήταν να θέσει το πλαίσιο για την εισαγωγή και εφαρμογή ελέγχων του επιπέδου ασφάλειας των αεροσκαφών τρίτων χωρών, αφήνοντας την πρωτοβουλία στα κράτη-μέλη να διαμορφώσουν τους κατάλληλους μηχανισμούς σε εθνικό ή συλλογικό επίπεδο. Το θέμα αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι αρχές των κρατών-μελών θα ελέγχουν για θέματα ασφάλειας αεροσκάφη τρίτων χωρών τα οποία κάνουν χρήση των κοινοτικών αεροδρομίων.

Σε ότι αφορά τα οικοσημεία η Ελληνική Προεδρία προέβη στην επικύρωση της πολιτικής συμφωνίας του Εκτάκτου Συμβουλίου της 31ης Δεκεμβρίου 2002, κατόπιν της σύμφωνης γνώμης της πλειοψηφίας των κρατών μελών. Η Αυστρία, αποδέχθηκε την κατάληξη του Συμβουλίου, σημείωσε, όμως, ότι θα συνεχίσει τις προσπάθειές της για υιοθέτηση των επιχειρημάτων της στο πλαίσιο της 2ης ανάγνωσης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Στο περιθώριο του συμποσίου, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρίστος Βερελής είχε ιδιαίτερες συναντήσεις με αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, την αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπο Μεταφορών και Ενέργειας Λογιόλα ντε Παλάθιο και τον πρώην αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κάρελ Βαν Μιρτ. Αντικείμενο των συναντήσεων αυτών ήταν η προώθηση του Δυτικού Σιδηροδρομικού Aξονα, η σιδηροδρομική σύνδεση Κοζάνη-Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα και Ρίο.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top