Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Συνέδριο Αεροδρόμια: Σχεδιασμός και λειτουργία

Νέες Ευρωπαϊκές πολιτικές για τις αερομεταφορές, καινοτομεί και η Ελλάδα

Θοδωρής Κουμέλης - 12 Ιούνιος 2003, 00:00

Για πρώτη φορά εφαρμόζεται στη χώρα μας και μάλιστα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, το μοντέλο της παράπλευρης ανάπτυξης με την παραχώρηση έργου στον ιδιωτικό τομέα...

Για πρώτη φορά εφαρμόζεται στη χώρα μας και μάλιστα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, το μοντέλο της παράπλευρης ανάπτυξης με την παραχώρηση έργου<...>

  στον ιδιωτικό τομέα.

Συγκεκριμένα, στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, όπως δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρίστος Βερελής κηρύσσοντας την έναρξη των εργασιών του 1ου διεθνούς συνεδρίου με θέμα `Αεροδρόμια: Σχεδιασμός και λειτουργία`, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, σχεδιάζεται και θα κατασκευαστεί ξενοδοχείο για την εξυπηρέτηση των επιβατών, στεγασμένος χώρος στάθμευσης χωρητικότητας 2.000 θέσεων, χώρος καυσίμων και συντήρησης αεροσκαφών καθώς και χώρος catering.
Ακόμα, ο κ. Βερελής ενημέρωσε τους συνέδρους για τις αποφάσεις που έχει λάβει το συμβούλιο υπουργών Μεταφορών για τη σύσταση και λειτουργία του ευρωπαϊκού οργανισμού για την ασφάλεια των πτήσεων, αλλά και για την καλύτερη διαχείριση του ευρωπαϊκού ουρανού, μέσα από ένα οργανωμένο ενιαίο πλαίσιο.

Οι υπόλοιποι ομιλητές του συνεδρίου αναφέρθηκαν στην ανάπτυξη, στο σχεδιασμό, στη λειτουργία και τα συστήματα ασφαλείας των αεροδρομίων, καθώς και στα έργα υποδομής και ανάπτυξης των αεροδρομίων.

Η κ. Π. Αργυροπούλου, τμηματάρχης Χωροταξίας, Ανάπτυξης και Προγραμματισμού της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ανέφερε ότι η ΥΠΑ έχει καταρτίσει πενταετές πρόγραμμα (2001-2005) επέκτασης και εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων ύψους 1,9 δισ. ευρώ. Με βάση τις μελέτες που προηγήθηκαν, όπως επισήμανε, στην υλοποίηση του προγράμματος δόθηκε προτεραιότητα στα τέσσερα μεγάλα αεροδρόμια απ` όπου διέρχεται το μεγαλύτερο ποσοστό κίνησης, με ιδιαίτερη έμφαση στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης και Ηρακλείου, για τα οποία επιδιώκεται η αναβάθμισή τους σε κομβικά αεροδρόμια.

Ο κ. Ν. Καββαδάς γενικός διευθυντής Αερομεταφορών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ανέλυσε τα προβλήματα χωρητικότητας των ευρωπαϊκών αεροδρομίων, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι οι πολιτικές που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση στον τομέα των αεροδρομίων είναι αποσπασματικές, μη συνεκτικές, χωρίς νεωτεριστικές ιδέες και ταυτόχρονα δεν πείθουν για τη δυνατότητα εφαρμογής τους, αποτελώντας ευχολόγια. Προκειμένου η Ευρωπαϊκή Ένωση, είπε, να ανταποκριθεί στην ολοένα αυξανόμενη ζήτηση της αεροπορικής κίνησης, θα πρέπει να αναθεωρήσει τον τρόπο λειτουργίας των αεροδρομίων, ώστε να βελτιστοποιηθεί η χρήση της υπάρχουσας χωρητικότητας, ενώ πρόσθεσε ότι “θα απαιτηθούν μακροπρόθεσμες επενδύσεις για τα επόμενα 20 χρόνια, ώστε να κατασκευαστούν νέοι διάδρομοι και αεροδρόμια”.

Συνεχίζοντας ανέφερε ότι τα αεροδρόμια στην Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να χρηματοδοτηθούν φέτος από το Πρόγραμμα των Διευρωπαϊκών Δικτύων (ΤΕΝ), με το ποσό των 13 εκατ. ευρώ, έναντι 11,1 εκατ. ευρώ το 2000, 13,7 εκατ. ευρώ το 2001 και μηδέν ευρώ πέρσι. Τόνισε, βέβαια, ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να δώσει μεγαλύτερο βάρος στον τομέα της χωρητικότητας των αεροδρομίων, τα οποία όπως διευκρίνισε “αντιμετωπίζονται ως οχλούσες και ρυπαίνουσες εγκαταστάσεις, παρά σαν μοχλός οικονομικής ανάπτυξης”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top