Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Ερώτηση βουλευτή του ΚΚΕ σχετικά με τις αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Βίκυ Καραντζαβέλου - 18 Ιούλιος 2003, 00:00

Ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Σκοπελίτης στη βουλή σχετικά με τις αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών<...>

, στην οποία απάντησε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργος Πασχαλίδης.

Η απάντηση του υπουργού διευκρινίζει ότι με τον νόμο 2932/2001 άρχισε η απελευθέρωση στις θαλάσσιες ενδομεταφορές με εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας με το κοινοτικό δίκαιο (κανονισμός 3597/92), όμως και η απελευθέρωση έχει τους κανόνες της με βάση την εξυπηρέτηση των πολιτών, της νησιωτικής Ελλάδας και του δημόσιου συμφέροντος.

Το θέμα του ναυλολογίου στο οποίο αναφέρεται η ερώτηση του συναδέλφου βουλευτή μελετήθηκε από ειδική επιτροπή που με βάση τα συμπεράσματα της διαμορφώθηκαν οι τιμές των ναύλων μέχρι 30-6-2003. Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας παρεμβαίνει όταν η ανώτατη τιμολόγηση των ναύλων της οικονομικής θέσης κρίνεται υπερβολική.

Τα ποσοστά αύξησης που δόθηκαν τελευταία με κοινή απόφαση των Υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου δηλαδή μέση σταθμική αύξηση 2,44% στο σύνολο των κυρίων γραμμών και 2,24% στο σύνολο των τοπικών γραμμών καλύπτουν μία επιπρόσθετη επιβάρυνση στο κόστος λειτουργίας των πλοίων με βάση τα στοιχεία που συγκέντρωσε το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Σταθερή επιδίωξη της Κυβέρνησης είναι η εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, η εξυπηρέτηση των πολιτών στο πλαίσιο βιώσιμων ναυτιλιακών γραμμών. Θέλουμε την ελληνική ναυτιλία βιώσιμη, ασφαλή, ποιοτική, ανταγωνιστική. Ταυτόχρονα, σημειώνω, πως η ανταγωνιστικότητα έχει ουσιαστικό περιεχόμενο όταν συνδυάζεται με την απασχόληση, την εκπαίδευση, την ποιότητα, την ασφάλεια, την προστασία του περιβάλλοντος με δύο λέξεις με την κοινωνική ευθύνη.

Ο νησιωτικός χαρακτήρας της Ελλάδας έχει αναγνωριστεί συνταγματικά από την Ελληνική πολιτεία και γι` αυτό η πολιτική των θαλάσσιων συγκοινωνιών έχει σαν βασικό στόχο τη διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής με τη βασική πρόνοια της πολιτείας. Γι` αυτό όπου οι ναυτιλιακές γραμμές δεν χαρακτηρίζονται από υψηλό οικονομικό ενδιαφέρον, τα δρομολόγια καλύπτονται με μειοδοτικούς διαγωνισμούς για μισθώσεις των γραμμών χαμηλού οικονομικού ενδιαφέροντος. Η Κυβέρνηση με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο παρεμβαίνει γα λόγους δημοσίου συμφέροντος στις περιπτώσεις που οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν εξασφαλίζουν επαρκή εξυπηρέτηση.

Το συμβούλιο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στο οποίο συμμετέχουν και φορείς της τοπικής κοινωνίας και των επιμελητηρίων γνωμοδοτεί και υποστηρίζει την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των νησιών. Σημειώνω πως σύμφωνα με το άρθρο 2 του νόμου 2932/2001 είναι δυνατή η επιβολή από τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κατόπιν γνωμοδότησης του Σ.Α.Σ. υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας για λόγους δημοσίου ενδιαφέροντος.

Σταθερή φροντίδα μας η εξασφάλιση της πλήρους ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών μεταξύ τους και των νησιών με τα ηπειρωτικά λιμάνια της χώρας. Η φετινή ακτοπλοϊκή σύνδεση με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία είναι βελτιωμένη με σχέση την περσινή. Η πολιτική της κυβέρνησης για μια ακτοπλοΐα ασφαλή, ποιοτική, φιλική, κοινωνικά υπεύθυνη αφορά τόσο τις γραμμές υψηλού οικονομικού ενδιαφέροντος όσο και τις άγονες γραμμές.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Sine ira et studio (ή -τουριστικά- αμερόληπτα)

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Το Hotel Marketing Masterclass στην Κύπρο

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top