Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΞεκίνησε η συζήτηση του νέου σχεδίου νόμου για τα επαγγελματικά σκάφη

Ξεκίνησε η συζήτηση του νέου σχεδίου νόμου για τα επαγγελματικά σκάφη

Η αρμόδια επιτροπή της Βουλής ξεκίνησε την συζήτηση σχεδίου νόμου σχετικά με τα επαγγελματικά σκάφη και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, με στόχο να βρεθούν λύσεις σχετικά με την μεγαλύτερη ευελιξία […]

Η αρμόδια επιτροπή της Βουλής ξεκίνησε την συζήτηση σχεδίου νόμου σχετικά με τα επαγγελματικά σκάφη και τα προβλήματα<...> που αντιμετωπίζουν, με στόχο να βρεθούν λύσεις σχετικά με την μεγαλύτερη ευελιξία στις σχέσεις των ιδιοκτητών επαγγελματικών σκαφών αναψυχής με το Δημόσιο, καθώς και φορολογικά κίνητρα για την προτίμηση του ελλιμενισμού τους στην Ελλάδα.

Το σχέδιο νόμου, προβλέπει την δυνατότητα ίδρυσης Ναυτιλιακών Εταιρειών Πλοίων Αναψυχής, των οποίων η ανάληψη κεφαλαίου και οι σχετικές εξοφλητικές αποδείξεις, οι εγγραφές στα τηρούμενα βιβλία, οι καταθέσεις και τα δάνεια των μετόχων προς την εταιρία, η κεφαλαιοποίηση των κερδών και η μη ανάληψη τους από τους μετόχους, καθώς και η διανομή κερδών και το καθαρό ποσό της εκκαθάρισής της (με εξαίρεση τις αμοιβές των μελών του ΔΣ) θα απαλλάσσονται από κάθε φόρο και κάθε επιβάρυνση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων – εκτός των τελών χαρτοσήμου.

Επίσης, μεταξύ άλλων προβλέπεται η τακτική θεώρηση των αδειών των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής να γίνεται ανά πενταετία αντί τριετίας και αυξάνεται το ολικό μήκος των πλοίων που μπορούν να εκναυλώνονται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα, στα 20 μέτρα. Τέλος, το σχέδιο νόμου, περιέχει ειδικές διατάξεις για τον ορισμό των `παραδοσιακών πλοίων`, για τα οποία θεσπίζεται ειδική μεταχείριση.

Η εισηγήτρια της Νέας Δημοκρατίας, Παρθένα Φουντουκίδου, υποστήριξε ότι χρειάζονται ευρύτερα μέτρα βελτίωσης των υποδομών και σχολίασε λέγοντας ότι η Ελλάδα παραμένει η ακριβότερη χώρα στα ναύλα τουριστικών σκαφών και προς αυτή την κατεύθυνση θα χρειαστεί να δοθούν κίνητρα όπως – ενδεχομένως – η κατάργηση του ΦΠΑ, προκειμένου τα τουριστικά σκάφη να κρατήσουν την ελληνική σημαία. Επίσης, η κ. Φουντουκίδου, επεσήμανε ότι χρειάζεται πρόσθετη λήψη μέτρων υπέρ των παραδοσιακών σκαφών, προκειμένου να είναι συμφέρουσα η εκμετάλλευσή τους.

“Σκανδαλώδη υπερπρονόμια” για το ναυτιλιακό κεφάλαιο στον τομέα των σκαφών αναψυχής, διέκρινε στο σχέδιο νόμου ο εισηγητής του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής. “Το νομοσχέδιο διευκολύνει τους εφοπλιστές, την πλουτοκρατία, να εναλλάσσουν τον χαρακτήρα των ιδιωτικών πλοίων σε επαγγελματικά πλοία αναψυχής” υποστήριξε ο κ. Γκατζής. Από πλευράς της, η Μαρία Δαμανάκη υποστήριξε ότι οι όποιες φοροαπαλλαγές θα πρέπει να συνδέονται με πρόσθετα μέτρα ασφαλείας, προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και εργασίας των ελληνικών πληρωμάτων.

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιώργος Πασχαλίδης, διευκρίνισε ότι του σχεδίου νόμου προηγήθηκε εκτενής διάλογος και ότι τα μέτρα λαμβάνονται προκειμένου να στηρίξουν τον τουρισμό και την ελληνική σημαία στην ελληνική ναυτιλία και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα της τελευταίας. Παρά ταύτα, ο κ. Πασχαλίδης, εμφανίστηκε διατεθειμένος να εξετάσει τις προτάσεις της κ. Δαμάνακη για μέτρα βελτίωσης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε
αντιστάθμιση των φοροαπαλλαγών.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024