Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΤο ΙΝΚΑ εκπέμπει SOS για φαινόμενα κερδοσκοπίας ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων

Το ΙΝΚΑ εκπέμπει SOS για φαινόμενα κερδοσκοπίας ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων

Τον κίνδυνο εκτεταμένης κερδοσκοπίας ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων επισημαίνει το ΙΝΚΑ υπογραμμίζοντας ότι μπορεί η χώρα μας να πληγεί ανεπανόρθωτα και να επιβαρυνθεί το κόστος ζωής των Ελλήνων πολιτών αν δεν ληφθούν έγκαιρα τα αναγκαία μέτρα. Το ΙΝΚΑ τονίζει πως οι τιμές…

Τον κίνδυνο εκτεταμένης κερδοσκοπίας ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων επισημαίνει το ΙΝΚΑ<...> υπογραμμίζοντας ότι μπορεί η χώρα μας να πληγεί ανεπανόρθωτα και να επιβαρυνθεί το κόστος ζωής των Ελλήνων πολιτών αν δεν ληφθούν έγκαιρα τα αναγκαία μέτρα. Το ΙΝΚΑ τονίζει πως οι τιμές προϊόντων και υπηρεσιών που συνδέονται με τον τουρισμό έχουν αυξηθεί από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων του Σίδνεϊ μέχρι τις αρχές του 2004 σε ποσοστό που φτάνει μέχρι και το 343%. Σύμφωνα με το ΙΝΚΑ υπάρχει εκτός από τα φαινόμενα κερδοσκοπία και ο
κίνδυνος διαφορετικής μεταχείρισης των ξένων, των διπλομισθώσεων, της κακής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών, και της αθέτηση υποσχέσεων.

Μηχανισμοί Ελέγχων

Η Υπηρεσία Προστασίας Τουριστών του ΙΝΚΑ εξελίσσεται σε έναν ευρύτερο φορέα, ο οποίος επιδιώκει να καλύψει τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004
στο πρότυπο των φορέων που δραστηριοποιήθηκαν στους Ολυμπιακούς της Ατλάντα και του Σίδνεϊ. Συγκεκριμένα, το ΙΝΚΑ σε συνεργασία με τους φορείς των κοινωνικών εταίρων της αγοράς δημιούργησε Οργανισμό Προστασίας Καταναλωτών-Τουριστών Ολυμπιακών Αγώνων που θα υποστηρίζεται από ειδικευμένο προσωπικό, κινητά Κέντρα Πληροφοριών Καταγγελιών, Γραφείο Νομικής Υποστήριξης, Ανοιχτή Τηλεφωνική Γραμμή (11721) και τις
υφιστάμενες Κινητές Μονάδες Πληροφόρησης του ΙΝΚΑ. Η λειτουργία της υπηρεσίας αυτής εντάσσεται στο πλαίσιο της λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Αθήνας του ΙΝΚΑ.

Στο περιθώριο ο καταναλωτής

Στη χώρα μας, η Πολιτική Καταναλωτή υπήρξε πολιτική χαμηλής προτεραιότητας για περισσότερα από 30 χρόνια, εξαντλούνταν στην ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας στο εθνικό δίκαιο και υλοποιούνταν σχεδόν αποκλειστικά δια του… λόγου, αυτό επισήμανε η διοίκηση του ΙΝΚΑ στην συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή. Γι αυτό το λόγο το Ινστιτούτο Καταναλωτών με την κοινωνική εξουσιοδότηση των 100.000 και πλέον μελών του απ` όλη την Ελλάδα, των 47 Ενώσεων μελών του και των 35 χρόνων δράσης του, ζητά από τη νέα κυβέρνηση να προχωρήσει στην ανάπτυξη ενός μεσοπρόθεσμού Σχεδίου Δράσης 2004-2008 για την Πολιτική Καταναλωτή, σχεδίου που θα περιλαμβάνει:

  • Τις ειδικές προτεραιότητες πολιτικής καταναλωτή
  • Τις συγκεκριμένες δράσεις
  • Χρονοδιαγράμματα υλοποίησης
  • Πρόβλεψη των πιστώσεων για την υλοποίησή τους

Το Σχέδιο Δράσης 2004-2008 για την Πολιτική Καταναλωτή θα πρέπει:

  • να συνταχθεί στο πλαίσιο ενός δημόσιου, ανοιχτού, ειλικρινούς και αποτελεσματικού διαλόγου με τους εμπλεκόμενους κοινωνικούς φορείς και
  • να ολοκληρωθεί σε σαφές και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα και πάντως όχι
    πέραν των έξη μηνών.

Βασικά στοιχεία αυτού του Σχεδίου Δράσης θα πρέπει να είναι:

  • H ενεργοποίηση, αναβάθμιση και αναδιοργάνωση των αρμοδίων υπηρεσιών και
    φορέων
  • Η ενίσχυση των Ενώσεων Καταναλωτών, τόσο θεσμικά ως προς τον ανεξάρτητο ρόλο τους στην ανάπτυξη και υλοποίηση Πολιτικής Καταναλωτή, όσο και οικονομικά στην κατεύθυνση της επιδότησης παροχής υψηλής ποιότητας υπηρεσιών ανεξάρτητης ενημέρωσης και υποστήριξης προς τους Έλληνες Καταναλωτές (θεσμοθετημένοι και επαρκείς πόροι)
  • Η δημιουργία ανεξάρτητου οργανισμού για την πραγματοποίηση και δημοσίευση δοκιμών προϊόντων και υπηρεσιών με στόχο την παροχή ενημέρωσης προς τον καταναλωτή, στο πρότυπο του γερμανικού μοντέλου (Stiftung Warentest)
  • Η ψήφιση νέου Νόμου για τον Καταναλωτή

Διεθνής Ενημέρωση

Αξίζει να τονίσουμε ότι μέσω των Διεθνών Οργανώσεων Καταναλωτών αλλά και μέσω των διεθνών τουριστικών γραφείων, ενημερώνονται και θα ενημερωθούν πρόσθετα οι επισκέπτες της χώρας, για τις διευθύνσεις, τηλέφωνα, fax, e-mail, κ.λπ. και την ιστοσελίδα (www.inka.gr), από τα οποία και με τα οποία, μπορούν να αντλήσουν πληροφόρηση, ενημέρωση, μεσολάβηση ή βοήθεια, ανεπηρέαστη από σκοπιμότητες. Επίσης, το Ινστιτούτο θα κυκλοφορήσει και θα διανέμει χρηστικούς καταλόγους με πληροφορίες για το τουριστικό προϊόν της χώρας μας σε αρκετές γλώσσες όπως αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ρωσικά, ισπανικά, κινέζικα, αραβικά ενώ σε ορισμένες θεματικές κατηγορίες και στα αλβανικά και τούρκικα.

Τέλος, ολοκληρώνεται η ενημέρωση διεθνών τουριστικών γραφείων, ενώσεων καταναλωτών κ.λπ. για τη λειτουργία της ειδικής Υπηρεσίας Προστασίας Τουριστών ΙΝΚΑ/Οργανισμός Προστασίας Τουριστών-Καταναλωτών Ολυμπιακών
Αγώνων,
η οποία περιλαμβάνει νομική υποστήριξη, ανοιχτή τηλεφωνική γραμμή
11721, σταθερές και κινητές μονάδες πληροφοριών κ.λπ., με κεντρικό σύνθημα “ο Σύμμαχός σας στην Αθήνα” -`Your Ally in Athens`.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024