Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Διεθνής Τύπος

Διεθνές ενδιαφέρον για τα ξενοδοχεία της Αθήνας

Βίκυ Καραντζαβέλου - 27 Ιούλιος 2004, 00:00

Αυξημένο ενδιαφέρον δείχνει τον τελευταίο καιρό ο διεθνής τουριστικός τύπος για την Αθήνα. Σε σειρά άρθρων διερευνάται η κατάσταση που αντιμετωπίζουν<...>

τα αθηναϊκά ξενοδοχεία λίγο πριν ξεκινήσουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες και αξιολογούνται οι ευκαιρίες για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης.

Το μεγάλης κυκλοφορίας γερμανικό ξενοδοχειακό περιοδικό Hotelier φιλοξενεί άρθρο του Δημήτρη Κούτουλα, στο οποίο αναλύεται η πορεία του ξενοδοχειακού κλάδου της Αθήνας από τη δεκαετία του 1980 μέχρι σήμερα. Στο άρθρο καταγράφεται, μεταξύ άλλων, η σταθερή πορεία παρακμής που ακολούθησε ο αθηναϊκός τουρισμός από το 1985, η οποία προκλήθηκε από σειρά τρομοκρατικών ενεργειών, από εκτεταμένη αρνητική δημοσιότητα σε σχέση με την ατμοσφαιρική ρύπανση και το κυκλοφοριακό καθώς και από τη δρομολόγηση απευθείας πτήσεων τσάρτερ στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι το 1980 πραγματοποιήθηκαν στα ξενοδοχεία της Αθήνας 8,3 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις, ενώ το 2001 μόλις 5,1 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις. Κατά το ίδιο διάστημα, οι διανυκτερεύσεις στο σύνολο των ξενοδοχείων της χώρας αυξήθηκαν από τα 36,1 εκατομμύρια το 1980 στα 61,6 εκατομμύρια, με αποτέλεσμα το μερίδιο της Αθήνας από 23% να πέσει στο 8%.

Σύμφωνα με το άρθρο, επαναλειτούργησαν ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων αρκετά από τα ξενοδοχεία που έκλεισαν τη δεκαετία του `80 και `90, ενώ κατασκευάστηκαν και μερικές νέες μονάδες, ωστόσο δεν παρατηρήθηκε η ραγδαία αύξηση ξενοδοχειακών κλινών των προηγούμενων Αγώνων. Π.χ. η συνολική ξενοδοχειακή δυναμικότητα του Σίδνεϊ αυξήθηκε το 2000 κατά 30%, της δε Βαρκελώνης κατά 32%, ενώ στην Αθήνα οι νέες κλίνες δεν θα ξεπεράσουν το 10% της προ των Αγώνων δυναμικότητας.

Στο άρθρο γίνεται επίσης αναφορά στις εκτεταμένες ανακαινίσεις που πραγματοποίησαν οι ξενοδοχειακές μονάδες της πόλης και παρουσιάζονται συγκεκριμένα παραδείγματα ξενοδοχείων - όπως το King George, το Divani Apollon Palace & Spa, το Life Gallery και το Grand Resort Lagonissi - που αναβαθμίστηκαν και εισήγαγαν καινοτόμες για τα αθηναϊκά δεδομένα υπηρεσίες.

Σε ένα άλλο άρθρο του Δημήτρη Κούτουλα που δημοσιεύεται στο περιοδικό Hotel+Tourismus Revue, επίσημη έκδοση της Ελβετικής Ένωσης Ξενοδόχων, αποδίδεται η παρατεταμένη ύφεση του αθηναϊκού τουρισμού στην παντελή έλλειψη επαγγελματικού Μάρκετινγκ. Η Αθήνα δεν έχει καμία ελπίδα να σταθεί με αξιώσεις στην άκρως ανταγωνιστική αγορά των city breaks καθώς και των συνεδρίων και incentives χωρίς συστηματική προβολή.

Λόγω ακριβώς της απουσίας επαγγελματικού Μάρκετινγκ δεν αξιοποιήθηκαν τα σημαντικά τουριστικά θέλγητρα της πόλης - ιστορικά μνημεία, παραλίες, κρουαζιέρες, εκδρομές, συνεδριακοί χώροι μικρού και μεσαίου μεγέθους κ.λπ. - τα οποία υπό άλλες συνθήκες θα καθιστούσαν την Αθήνα έναν από τους κορυφαίους αστικούς προορισμούς της Ευρώπης, όπως άλλωστε συνέβαινε και στο παρελθόν. Επίσης δεν υπάρχει στρατηγική από πλευράς του κράτους, της τοπικής αυτοδιοίκησης και των τουριστικών συλλογικών φορέων να αξιοποιήσουν τόσο τις εντυπωσιακά αναβαθμισμένες υποδομές της πόλης όσο και την πρωτόγνωρη δημοσιότητα των Ολυμπιακών Αγώνων.

Στο άρθρο επισημαίνεται η ενισχυμένη παρουσία της Grecotel, η οποία με πέντε νέα ξενοδοχεία και συνολικά οκτώ μονάδες και 1.213 δωμάτια εξελίχθηκε τα τελευταία χρόνια στη μεγαλύτερη εταιρία διαχείρισης ξενοδοχείων της Αθήνας και της Αττικής. Ακολουθούν οι τρεις μονάδες του Ομίλου Διβάνη με συνολικά 1.010 δωμάτια, ενώ στην τρίτη θέση είναι η βρετανική εταιρία InterContinental Hotels Group με 929 δωμάτια, η οποία εκπροσωπείται στην Αθήνα με τις μάρκες InterContinental και Holiday Inn (δύο μονάδες). Στο άρθρο περιέχονται, εξάλλου, στοιχεία για την ανακαίνιση του Χίλτον και της Μεγάλης Βρετανίας.

Aρθρο για τον ξενοδοχειακό κλάδο της Αθήνας δημοσιεύει επίσης το αμερικανικό περιοδικό Hotels.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top