Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης

Οι βασικοί στόχοι της κυβέρνησης για τον τουρισμό όπως παρουσιάστηκαν στην 69η ΔΕΘ

Θοδωρής Κουμέλης - 13 Σεπτέμβριος 2004, 00:00

"Κρίσιμη παράμετρος στην Περιφερειακή Ανάπτυξη, και βασική πτυχή της Νέας Πολιτικής είναι η αναβάθμιση και η επέκταση της τουριστικής βιομηχανίας μας" ανέφερε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής...

“Κρίσιμη παράμετρος στην Περιφερειακή Ανάπτυξη, και βασική πτυχή της Νέας Πολιτικής είναι η αναβάθμιση και η επέκταση της<...>

τουριστικής βιομηχανίας μας” ανέφερε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής μιλώντας το βράδυ της Παρασκευής στα εγκαίνια της 69ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. “Aμεση επιδίωξή μας είναι να αξιοποιήσουμε τη μετα-ολυμπιακή εποχή και τη θετική εικόνα της Χώρας μας” τόνισε ο πρωθυπουργός.

“Aξονές μας είναι ο πολιτισμός και το περιβάλλον” ανέφερε ο κ. Καραμανλής και επικεντρώνοντας στους βασικούς στόχους της κυβέρνησης για την τουριστική πολιτική ανέφερε ότι είναι:

  • Η αξιοποίηση των εκατοντάδων θυλάκων ανάπτυξης σ` ολόκληρη τη Χώρα.
  • Η ανάδειξη της Ελλάδας σε ελκυστικό προορισμό όλες τις εποχές του χρόνου.
  • Η προβολή του θεματικού και των εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
  • Η αναβάθμιση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας.
  • Το άνοιγμα στις αναδυόμενες αγορές.

Τα δε βασικά μέτρα είναι:

  • Η τυποποίηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
  • Η σύσταση μηχανισμών ελέγχου και παρακολούθησης.
  • Η επανίδρυση των υπηρεσιών εξωτερικού.
  • Η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
  • Η εφαρμογή αποτελεσματικής επικοινωνιακής πολιτικής και η έγκαιρη προβολή του ελληνικού προορισμού.

Το αεροδρόμιο “Μακεδονία”

Ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στη βελτίωση των υποδομών της Θεσσαλονίκης στάθηκε στο Αεροδρόμιο Μακεδονία στο οποίο ολοκληρώνεται η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του υπάρχοντος αεροσταθμού, που θα καλύψει τις ανάγκες των επιβατών τα επόμενα εφτά (7) χρόνια. Ο διαγωνισμός του 2001 για την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης αεροσκαφών, είχε καταλήξει σε ``φαύλο κύκλο`` σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή και ακυρώνεται. Για την προώθηση του έργου η κυβέρνηση προετοιμάζει νέο ανοικτό διαγωνισμό, με το νέο σύστημα απόλυτης μειοδοσίας (που θα καταστεί νόμος του Κράτους μέσα στο Σεπτέμβριο), ενώ τον ερχόμενο Φεβρουάριο - Μάρτιο σύμφωνα με τον πρωθυπουργό θα έχουμε ανακηρυγμένο ανάδοχο.

Η Ελλάδα κέντρο παραγωγής τουρισμού

Αναφορές στον τουρισμό όμως ο πρωθυπουργός έκανε και στην ομιλία του, το βράδυ του Σαββάτου στο συνεδριακό κέντρο “Ι. Βελλίδης” της ΔΕΘ.

Αναφερόμενος στην αξιοποίηση της κινητής και ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι “Διαμορφώνουμε νέο πλαίσιο δράσης για τις εταιρίες του Δημοσίου (την Κτηματική και τα Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα) που διαχειρίζονται μεγάλα τμήματα της περιουσίας του”.

Στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής Περιφερειακής Ανάπτυξης, ο κ. Καραμανλής έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι “Κεντρική επιλογή μας για την πρώτη τετραετία της Νέας Διακυβέρνησης είναι η Περιφέρεια. Το κύριο βάρος των προσπαθειών μας είναι στην Περιφέρεια. Δίνουμε άμεση προτεραιότητα στις πολιτικές που αφορούν ιδιαίτερα την ύπαιθρο, την ορεινή και τη νησιωτική Ελλάδα”. Μεταξύ των βασικών αξόνων σε αυτή την κατεύθυνση όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής είναι και η “αναβάθμιση της ποιότητας και η επέκταση της τουριστικής βιομηχανίας μας, σ` ολόκληρη τη Χώρα”.  Στόχος της πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση είναι η Ελλάδα να ξεχωρίσει σ` ολόκληρη την ευρύτερη περιοχή και να αποτελέσει μεταξύ άλλων κέντρο παραγωγής τουρισμού.

Καινοτόμος τουριστικός νόμος

Την Κυριακή, στην καθιερωμένη, στο πλαίσιο των εγκαινίων της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, Συνέντευξη Τύπου, στο συνεδριακό κέντρο “Ιωάννης Βελλίδης”, από τις 48 ερωτήσεις-ρεκόρ που τέθηκαν από τους δημοσιογράφους και απαντήθηκαν από τον πρωθυπουργό μόνο μία αφορούσε τον τουρισμό.

Η ερώτηση τέθηκε από δημοσιογράφο της τηλεόρασης της Ημαθίας και του Ράδιο Νάουσα ως εξής: “Θέλω να σταθώ στο θέμα του τουρισμού, κύριε Πρόεδρε. Εδώ είναι, πράγματι, το μεγάλο γεγονός για την Χώρα μας κάθε καλοκαίρι. Εμείς δεν πουλούμε ούτε μηχανήματα, ούτε ελικόπτερα, αλλά ούτε και κάτι άλλο. Πουλούμε ήλιο και θάλασσα. Αυτό το κομμάτι είχε εγκαταλειφθεί, κύριε Πρόεδρε, όλα αυτά τα χρόνια. Και θέλω να ρωτήσω, πως σκοπεύετε να οργανωθεί καλύτερα, πρώτον από την ενημέρωση των εμπλεκόμενων φορέων γιατί είναι μια αλυσίδα η οποία εμπλέκεται στον τουρισμό, αλλά και γενικότερα οι επενδυτικές κινήσεις που θα γίνουν σε όλη την επικράτεια;”

Ο πρωθυπουργός απαντώντας ανέφερε τα εξής: “Είπατε “πουλάμε ήλιο και θάλασσα”. Υπάρχει λοιπόν πρώτον ένα ζήτημα αν αυτό το “πουλάμε” γίνεται με τα σημερινά δεδομένα, αποτελεσματικά.

Όμως θα σας έλεγα ότι κατά την άποψή μου υπάρχει ένα ευρύτερο ζήτημα. Το πρόβλημα είναι ότι πουλάμε μόνο ήλιο και θάλασσα, ενώ θα έπρεπε να πουλάμε - πουλάμε είναι κακή λέξη αλλά την βάλατε εσείς εμμέσως στο στόμα - να προσφέρουμε πολιτισμό, συνεδριακό τουρισμό, εναλλακτικές μορφές τουρισμού, αγροτουρισμό, τρόπους με τους οποίους να αξιοποιήσουμε τους ορεινούς όγκους.

Είστε από την Νάουσα έτσι δεν είναι; Βεβαίως είχαν γίνει κάποιες προσπάθειες στο Σέλι πριν από πολλές δεκαετίες, αλλά είναι αναξιοποίητος ο ορεινός όγκος του Βερμίου. Και όχι μόνο, το λέω επειδή σας αφορά λόγω γειτνίασης περισσότερο.

Λοιπόν, αποδίδω τεράστια σημασία στον τουρισμό. Γι΄ αυτό το λόγο αποφασίσαμε και ιδρύουμε το Υπουργείο Τουρισμού. Ο νόμος είναι ήδη έτοιμος, έχει κατατεθεί, ψηφίζεται στις επόμενες βδομάδες. Από εκεί και πέρα θα πάμε σε έναν καινοτόμο τουριστικό νόμο που θα αναδεικνύει όλες αυτές τις προτεραιότητες.

Όμως πέρα από τις στοχεύσεις αυτές που σας είπα πολύ γρήγορα, υπάρχει και ένα άλλο ζήτημα. Πρέπει να επενδύσουμε στην ποιότητα, στην επαγγελματική συμπεριφορά, στην έγκαιρη και καλή διαφήμιση του τουριστικού μας προϊόντος. Είναι απόφασή μας να τα κάνουμε αυτά”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς