Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣυνεργασία και συνεννόηση ζητά ο Αβραμόπουλος από τους Νομάρχες και την Τοπική Αυτοδιοίκηση

Συνεργασία και συνεννόηση ζητά ο Αβραμόπουλος από τους Νομάρχες και την Τοπική Αυτοδιοίκηση

Συνεδρίασε χθες Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2005, υπό την προεδρία του Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Δημήτρη Αβραμόπουλου και με τη συμμετοχή όλων των Νομαρχών της χώρας, – εκτός ελαχίστων απωλειών – η ειδική θεσμοθετημένη Επιτροπή του Υπουργείου, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι της ΕΝΑΕ και της ΚΕΔΚΕ

Συνεδρίασε χθες Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2005, υπό την προεδρία του Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Δημήτρη Αβραμόπουλου και με τη συμμετοχή<...> όλων των Νομαρχών της χώρας, – εκτός ελαχίστων απωλειών – η ειδική θεσμοθετημένη Επιτροπή του Υπουργείου, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι της ΕΝΑΕ και της ΚΕΔΚΕ, με αντικείμενο τα προγράμματα τουριστικής ανάπτυξης της Περιφέρειας, θέματα διαφημιστικής προβολής και επικοινωνιακής πολιτικής, καθώς και το συντονισμό των δράσεων της Περιφέρειας με το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης.

Στην ομιλία του ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος ανέφερε ότι κύριος στόχος της κυβέρνησης είναι η ανάπτυξη του τουρισμού και “γι` αυτό το λόγο ένα από τα πρώτα βήματα μας ήταν να συγκροτήσουμε την Επιτροπή, που βρίσκεται σήμερα εδώ και την οποία προβλέπει ο νόμος, την κοινή Επιτροπή των Υπουργείων Τουριστικής Ανάπτυξης, της ΚΕΔΚΕ και της ΕΝΑΕ, στην οποία συμμετέχουν και οι Νομάρχες, σύμφωνα με τον Ν. 3270 με τον οποίον καθορίστηκαν και οι αρμοδιότητες του Υπουργείου μας.

Καλούμεθα σήμερα να καθορίσουμε τις πολιτικές κατευθύνσεις πάνω στις οποίες θα κινηθούμε όλοι μαζί μέσα σε πνεύμα συνεννόησης και συνεργασίας, να συντονίσουμε τις προσπάθειες μας και να ενεργοποιήσουμε όλους τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Περιφέρειας, που πλέον έχουν θεσμικό συνομιλητή το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης. Ήδη έχει προηγηθεί – και φαντάζομαι το έχετε πληροφορηθεί – συνάντηση με τους Γενικούς Γραμματείς της Περιφέρειας, κατά την οποία και αποφασίστηκε η σύσταση Περιφερειακού Συμβουλίου στο πλαίσιο του οποίου έχει θεσμοθετηθεί η συνεργασία ανάμεσα στο Υπουργείο μας και την Περιφέρεια.

Στην προσπάθεια ποιοτικής αναβάθμισης του ελληνικού τουρισμού ως επιδιωκόμενος στόχος τίθεται και η ισόρροπη ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας. Ο τουρισμός αποτελεί μοναδική ευκαιρία προόδου και ανάπτυξης της χώρας μας συνολικά, καθώς κατ` αρχήν δημιουργούνται θέσεις εργασίας καταπολεμώντας την ανεργία που είναι εντονότερη στην ελληνική επαρχία.

Επίσης, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις αποκέντρωσης και συγκράτησης των πληθυσμών στην ελληνική επαρχία και ειδικότερα των νέων. Βελτιώνεται το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων μέσω της ανάπτυξης των τουριστικών υποδομών. Διατηρείται και αναδεικνύεται η πολιτιστική μας κληρονομιά. Η Κυβέρνηση μας έχει εξ αρχής εκφράσει τη θέλησή της να προωθήσει την τουριστική της πολιτική στο εσωτερικό της χώρας σε συνεργασία πάντα με τους φορείς της Αυτοδιοίκησης. Εδώ θα ήθελα να σας πω ότι σημαντικό ρόλο έχει παίξει στη διαμόρφωση αυτής της αντίληψης στο Υπουργείο μας και η προγενέστερη δική μου αυτοδιοικητική εμπειρία.

Πάντα πίστευα και πιστεύω ότι η Αυτοδιοίκηση και σε τοπικό και σε νομαρχιακό επίπεδο μπορεί πολλά να κάνει, φτάνει να τύχει της απαραίτητης στήριξης και ενθάρρυνσης από το κεντρικό κράτος. Και η Κυβέρνηση, όπως γνωρίζετε, έχει δώσει προτεραιότητα στην ελληνική περιφέρεια, άρα και στους θεσμούς που την εκπροσωπούν. Θεωρούμε ότι προϋπόθεση για την επιτυχή εφαρμογή της νέας στρατηγικής για τον τουρισμό σε εθνικό επίπεδο είναι η από κοινού προσπάθεια ανάμεσα στην κεντρική εξουσία και στην Αυτοδιοίκηση. Αυτός είναι και ο στόχος της σημερινής μας συνάντησης.

Κυρίες και κύριοι, μέχρι τώρα αυτό δεν γινόταν. Δεν υπήρχε ποτέ στο παρελθόν συγκροτημένη και συντονισμένη πολιτική για τον τουρισμό. Κυριαρχούσε ο αυτοσχεδιασμός, η προχειρότητα. Και αν τύχαινε να βρεθεί κάποιος εμπνευσμένος χειριστής με διάθεση δουλειάς και όραμα, τότε βλέπαμε και αποτελέσματα. Αλλά αυτό συνόδευε και τη γενικότερη εικόνα του ελληνικού τουρισμού. Αυτά όμως πλέον ανήκουν στο παρελθόν. Φαντάζομαι ότι κι εσείς συμμερίζεστε την άποψη ότι πρέπει να συντονίσουμε τις δράσεις μας, να συνεργαστούμε. Κι εδώ στο σημείο αυτό να πω ότι οι Νομάρχες αλλά και οι Δήμαρχοι της χώρας μας έχουν την αμέριστη συμπαράσταση μας. Γνωρίζετε ότι τους τελευταίους μήνες με τους συνεργάτες μου αλωνίζουμε κυριολεκτικά τη χώρα και πρέπει να σας πω ότι τα μηνύματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για το πώς αντιλαμβάνεται η περιφέρεια τη σχέση της μαζί μας. Συγχρόνως όμως ανακαλύπτουμε τον πλούτο σε ιδέες και ανθρώπους που έχει η ελληνική περιφέρεια. Θέλουμε λοιπόν να σας στηρίξουμε στη δουλειά σας και στην αποστολή σας. Αυτή η σημερινή συνεδρίαση θα πρέπει να είναι η απαρχή μιας αποδοτικής συνεργασίας μέσα από την εξέταση επιμέρους τουριστικών θεμάτων σε τοπικό και νομαρχιακό επίπεδο. Και θα ήθελα ειλικρινά να εκφράσω την αισιοδοξία μου για την θετική έκβαση αυτής της συνάντησης για το καλό του ελληνικού τουρισμού αλλά και συνολικά της χώρας μας και της κοινωνίας της Ελλάδας με έμφαση πάντοτε στην ελληνική περιφέρεια. Και βέβαια με την ευκαιρία αυτής της συνάντησης θα ήθελα να σας ζητήσω τη συνδρομή και τη συμμετοχή σε αυτή τη συνολική εθνική προσπάθεια ποιοτικής αναβάθμισης του ελληνικού τουρισμού. Γιατί κακά τα ψέματα, αγαπητές μου φίλες και φίλοι, η εικόνα που παρουσιάζει η χώρα μας, η οποία συνδέεται με τη νέα τουριστική της ταυτότητα, κάθε άλλο παρά μας τιμά. Η Ελλάδα πρέπει να νοικοκυρευτεί. Πριν φτάσουμε σ΄ αυτό που λέμε στην ποιοτική επανάσταση, να έχει περάσει ένα στάδιο νοικοκυρέματος της χώρας. Ζείτε στην ελληνική περιφέρεια, γνωρίζετε καλύτερα από όλους εμάς τις αδυναμίες και τις δυνατότητες της. Ζείτε καθημερινά τις εικόνες εγκατάλειψης και αδιαφορίας. Σημειώνετε την έλλειψη αισθητικής στη γενικότερη έκφραση της ελληνικής περιφέρειας.

Σ` αυτόν τον τόπο που τόσο πλουσιοπάροχα προικίστηκε από την ιστορία, από τον πολιτισμό και από την φύση, έρχονται αυτές οι εικόνες οι οποίες δεν συνάδουν με τη νέα πολιτιστική μας ταυτότητα. Γιατί κακά τα ψέματα, τουριστική πολιτική που δεν συνδυάζεται με πολιτισμένο και νοικοκυρεμένο περιβάλλον δεν μπορεί να αποδώσει. Ένα μεγάλο μέρος της ευθύνης πέφτει στους δικούς σας ώμους. Είπα στην αρχή ότι μέσα, δυνατότητες, δεν έχουν δοθεί στον βαθμό που θα έπρεπε στην Τοπική και στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Τουλάχιστον στο κομμάτι που αναλογεί και αντιστοιχεί στη δική μας συνεργασία, ας βρούμε από κοινού τόπους. Στη σημερινή συνεδρίαση, η οποία θα συνοδευτεί από εισήγηση που θα κάνει ο Υφυπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Λιάσκος, θα αναπτυχθούν και θέματα που αφορούν στην τουριστική προβολή της Ελλάδας, συνολικά αλλά και περιφερειακά. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να τονίσω τη μεγάλη προσπάθεια που καταβάλουμε τον τελευταίο καιρό και η οποία ήδη δίνει αισθητά αποτελέσματα για την προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό.

Θυμίζουμε ότι από 7 εκατ. ευρώ που ήταν η τελευταία επένδυση, γιατί περί επένδυσης πρόκειται όταν μιλάμε για δαπάνες για τη διαφήμιση, το ποσόν ανέβηκε σε 31,9 εκατ. ευρώ συνολικά για την τουριστική προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό. Και η διαφημιστική μας εκστρατεία αυτή τη στιγμή που είμαστε εμείς εδώ βρίσκεται σε εξέλιξη σε ολόκληρο τον κόσμο. Μια διαφημιστική εκστρατεία που αναδεικνύει τη νέα εικόνα της χώρας. Επιμένω όμως σ` αυτό που σας είπα πριν. Αν όλα αυτά τείνουν απλώς στο να επηρεάσουν κόσμο για να επισκεφτεί την Ελλάδα, αυτά δεν αρκούν. Ο επισκέπτης που θα πειστεί στην εικόνα της χώρας μας, κυρίως με την μεταολυμπιακή μεγάλης κλίμακας επιτυχία που έχει η παρουσία μας ανά τον κόσμο, όλα αυτά αν δεν συνδεθούν με νοικοκύρεμα της καθημερινότητας μας, με ένα πολιτισμένο περιβάλλον, δεν θα έχουν αντίκρισμα. Στόχος δεν είναι να έρθει ο κόσμος, είναι αυτοί που θα έρθουν, να φύγουν και να θέλουν να επιστρέψουν στην Ελλάδα. Κι αυτό σημαίνει, όπως είπα πρωτύτερα, ένα γενικό νοικοκύρεμα σε επίπεδο υποδομών, γενικότερης εικόνας της χώρας, υπηρεσιών.

Η ποιότητα είναι το κριτήριο που θα παίξει το σημαντικότερο ρόλο στη νέα τουριστική μας προσπάθεια. Γνωρίζετε, ότι το διεθνές περιβάλλον, η παγκόσμια αγορά είναι σκληρή, αδυσώπητη, ανταγωνιστική. Ήδη ξεπηδάνε νέες ανταγωνίστριες χώρες, οι οποίες αναδεικνύουν νέους προορισμούς και παίρνουν ένα πολύ μεγάλο μέρος της παγκόσμιας τουριστικής πίτας, θα λέγαμε. Η Ελλάδα πάντα είχε μια ξεχωριστή θέση και το γνωρίζουμε αυτό. Παρά τα όσα δεν έγιναν, εξακολουθεί να κρατάει τη 10η θέση σε παγκόσμια κατάταξη και αν θέλετε και μια αναλογία ενδιαφέρουσα, περίπου κάθε χρόνο να διπλασιάζει τον πληθυσμό της. Κάτι που νομίζω καμία μεγάλη τουριστική χώρα αντίστοιχης δύναμης δεν το καταγράφει.

Γι` αυτό και όταν συγκρίνουμε, θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Οι δυνατότητες όμως είναι πολύ μεγαλύτερες. Έτσι όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα η χώρα μας μπορεί να αναδειχθεί ως έναν εκ των πρώτων προορισμών. Και σ` αυτό συνηγορούν και το περιβάλλον και το επίπεδο της δικής μας ζωής και ο πολιτισμός μας. Το λέω αυτό, γιατί έχουμε ένα περιβάλλον ιδιαίτερα φιλικό στον άνθρωπο, χωρίς αυτό να σημαίνει, ότι τα πράγματα δεν είναι έτσι κι αλλού. Αλλά είναι μία πραγματικότητα. Έχουμε μία κοινωνία ανθρώπινης κλίμακας, μία φιλόξενη ατμόσφαιρα από τις μοναδικές στον κόσμο. Τι πρέπει όμως να κάνουμε; Αυτό που έχουμε στο σπίτι μας και που θέλει να κυριαρχούν η φιλοξενία, η καθαριότητα, η ευταξία, γιατί είμαστε πράγματι ένας από τους καθαρότερους λαούς στον κόσμο, να βγει στους δρόμος και στις πλατείες των πόλεων και των χωριών μας. Και από εκεί είναι που ξεκινάνε με αυτή την πολύ απλή προσέγγιση οι ευθύνες που από κοινού καλούμεθα να μοιραστούμε.

Μιλώντας πάλι για τη διαφήμιση θα ήθελα να σας πω, ότι επιπλέον στο ποσό που προανέφερα κονδύλια της τάξεως των 28 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για τη διαφήμιση από τη θεσμοθετημένη χρηματοδότηση των εσόδων που προκύπτουν από την απορρόφηση μέρους των μικτών κερδών των Καζίνο της Πάρνηθας και της Κέρκυρας. Η διαφημιστική μας καμπάνια έχει ήδη ξεκινήσει και αυτό είναι πρωτιά μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα από τα μέσα Δεκεμβρίου του 2004 προσαρμοζόμενοι στις τάσεις της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς με τρεις φάσεις υλοποίησης. Η πρώτη ολοκληρώθηκε στα μέσα Ιανουαρίου του 2005. Η δεύτερη έχει ξεκινήσει από το τέλος Ιανουαρίου και θα κορυφωθεί σε γ΄ φάση μετά το τέλος Φεβρουαρίου μέχρι και το Μάιο ανταποκρινόμενοι ανάλογα στις ιδιαιτερότητες της κάθε αγοράς, αλλά και των εξελίξεων και των τάσεων στη διεθνή τουριστική αγορά.

Θα υπάρξουν επίσης κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών και άλλες πιο εξειδικευμένες τουριστικές διαφημιστικές παρεμβάσεις για στοχευμένο τουριστικό κοινό, καθώς και οι διαφημιστικές εκστρατείες της κάθε περιφέρειας και του κάθε Νομού.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να υπογραμμίσω, ότι φέτος θα κινηθούμε συντονισμένα και πλέον όχι όπως συνέβαινε στο παρελθόν αποσπασματικά και κατακερματισμένα, ώστε το βασικό επικοινωνιακό σήμα της Ελλάδος να είναι κοινό και να αποτελέσει αυτό που στην γλώσσα της επικοινωνίας λέγεται “Brand nee” του ελληνικού τουρισμού, το “Brand nee” της Ελλάδος. Δεν περιοριζόμαστε όμως μόνο στην παγκόσμια αγορά, καθώς ήδη ξεκινήσαμε και το πρόγραμμα του εσωτερικού τουρισμού που έχει ξεχωριστή σημασία για σας, αλλά και για την ελληνική περιφέρεια γενικότερα, κάτω από τον τίτλο “Μένουμε Ελλάδα” για την ευαισθητοποίηση των Ελλήνων πολιτών, όσον αφορά στην προβολή των ελληνικών προορισμών. Και είμαι βέβαιος ότι θα υπάρξουν και άλλες παρεμβάσεις μέσα στη χώρα μας, που θα αφορούν στην ανάπτυξη του εσωτερικού τουρισμού.

Εμείς, ως Υπουργείο, αλλά και συνολικά η Κυβέρνηση, έχουμε αναλάβει τη δέσμευση να γίνει προσιτός οικονομικά ο κάθε προορισμός, ώστε όλοι οι Έλληνες και οι κάτοικοι της χώρας αυτής να έχουν την ευκαιρία να απολαμβάνουν τον τόπο που γεννήθηκαν και που επέλεξαν να ασκούν το δικαίωμά τους στη ζωή. Η στρατηγική πρόκληση του έργου είναι να αξιοποιήσουμε τη διεθνή τουριστική προβολή για να οικοδομήσουμε πάνω στις υπεραξίες που έφεραν οι Ολυμπιακοί Αγώνες στη χώρα μας και να συμβάλουμε στην ανάπτυξη της διεθνούς εικόνας της Ελλάδος, αλλά και μίας κατά γενική ομολογία αποδοχής της χώρας μας στον κόσμο που πλέον βγαίνει στο διεθνές σκηνικό με ενισχυμένο κύρος. Ένα κύρος όμως και μία θετική εικόνα που πρέπει να διατηρήσουμε πάση θυσία.

Με το στρατηγικό σχεδιασμό και την όλη διαχείριση εξασφαλίζουμε την μακροπρόθεσμη απόδοση του έργου, γι` αυτό θα πρέπει να δούμε όλη αυτή την προσπάθεια που καταβάλουμε ως επένδυση προς όφελος όλων μας. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να θυμίσω, ότι το Υπουργείο εξ αρχής υιοθέτησε στρατηγική σε βάθος χρόνου τουλάχιστον δεκαετίας, γιατί όπως συνηθίζω να λέω, αυτές οι αλλαγές και κυρίως οι ποιοτικές αλλαγές δεν γίνονται με ένα μαγικό ραβδί από τη μια στιγμή στην άλλη, χρειάζονται χρόνο, πρέπει να ωριμάσουν σε σχέση με την ελληνική κοινωνία, με την ελληνική οικονομία και βεβαίως να περάσουν και μέσα από την καλλιέργεια της τουριστικής συνείδησης των επιχειρηματιών, αλλά και των πολιτών της Ελλάδος.

Επιλέγουμε η χώρα μας να είναι προορισμός τουριστικός με τη σύγχρονη έννοια του όρου. Και πρέπει να δημιουργήσουμε τις αντίστοιχες υποδομές και βεβαίως τη διαμόρφωση ενός άλλου περιβάλλοντος. Και μιας και μιλάμε για υποδομές, είναι τεράστιες οι ευθύνες του ελληνικού κράτους που δυστυχώς κυρίως την περιφέρεια την έχει αφήσει τόσο πολύ πίσω. Πρέπει να καταλάβουμε, κυρίες και κύριοι, ότι χωρίς σύγχρονες υποδομές τουριστική πολιτική δεν μπορεί να ασκηθεί. Με αεροδρόμια σαν κι αυτά που έχει η ελληνική περιφέρεια, δεν δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για να καταστεί ένας προορισμός ελκυστικός. Όλοι αυτοί που διακινούν ένα μεγάλο μέρος του παγκόσμιου τουριστικού ρεύματος θέτουν όρους, έχουν απαιτήσεις και βάζουν προϋποθέσεις.

Η Ελλάδα από την ώρα που κάνει αυτή τη στρατηγική επιλογή πρέπει να ανταποκριθεί. Και στο σημείο αυτό θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας, γιατί έχω συνομιλήσει καθ` όλη τη διάρκεια των τελευταίων μηνών με πολλούς και πολλές από εσάς, την αγωνία για να αναδείξετε τις περιοχές σας σε πρώτης προτεραιότητας τουριστικούς προορισμούς, διότι κάθε γωνιά της Ελλάδος, κάθε Νομός έχει τα ξεχωριστά του χαρακτηριστικά. Και εδώ θα ήθελα να αναφερθώ για μια ακόμη φορά στη σημασία που έχει η ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε γωνιάς της Ελλάδος. Σ` αυτό θα βοηθήσουμε κι εμείς συμβάλλοντας με το επικοινωνιακό μας στρατηγείο, γιατί όλα αυτά που σήμερα εγκαινιάζουμε δεν γίνονται για το θεαθήναι, έχουν σαν απώτερο στόχο να αισθανθείτε εσείς ότι έχετε κοντά σας την Κυβέρνηση, κοντά σας τους μηχανισμούς και τα επιτελεία μας, αλλά και εμείς να αισθανθούμε ότι μοιραζόσαστε μαζί μας το αίσθημα ευθύνης και της μεγάλης υποχρέωσης που έχουμε συνολικά αναλάβει για το τουριστικό μέλλον της χώρας. Στη δημιουργία αυτή που έχει να κάνει με την καινούργια εικόνα της χώρας συμμετείχαν με τις ιδέες τους όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς στην αποκαλούμενη ελληνική τουριστική βιομηχανία. Με άλλα λόγια ξεκινήσαμε όπως είχα προαναγγείλει εδώ και 10 μήνες έναν ανοιχτό εθνικό διάλογο με όλους τους φορείς που διαμορφώνουν το ελληνικό τουριστικό προϊόν τόσο του ιδιωτικού, όσο και του δημόσιου τομέα. Δημιουργήσαμε μ` αυτό τον τρόπο ένα ευρύ πλαίσιο συνεργασίας, συναίνεσης και ένα επικοινωνιακό στρατηγικό σχεδιασμό με εθνική εμβέλεια.

Το consortium των διαφημιστικών εταιρειών που ανέλαβαν τη διαφημιστική μας εκστρατεία θα σας παρουσιάσει σε λίγο το διαφημιστικό μας πρόγραμμα όπως ξεκίνησε και όπως εξελίσσεται και σας το περιέγραψα πριν. Εκεί θα έχετε πολλά να σημειώσετε και είμαι βέβαιος, ότι θα οδηγηθείτε στο συμπέρασμα, ότι πρέπει να καταστήσουμε ενιαία την τουριστική προβολή της χώρας.

Εικόνες σαν και αυτές που όλοι γνωρίζουμε, όπου κατακερματισμένα και αποσπασματικά διαφημιζόταν η χώρας μας το εξωτερικό πρέπει να τελειώνουν, διότι δεν αποδίδουν, πάρα πολύ απλά. Τα χρήματα που διαθέτετε πρέπει να επενδύονται και κυρίως να φέρνουν αποτελέσματα. Είμαστε η μοναδική χώρα που κινείται σ` αυτό το επίπεδο από πλευράς τουριστικής οργάνωσης που δεν έχουμε καταστήσει ενιαία την προς τα έξω έκφραση επικοινωνιακά της χώρας.

Θα τα καταφέρουμε όμως. Σε επίπεδο περιφέρειας έχουν ήδη γίνει βήματα μπροστά, τώρα απομένει και μέσα από την Επιτροπή αυτή που θα μας φέρνει σε επαφή, αλλά και μέσα από τις κατ` ιδίαν συνεργασίες να το καταστήσουμε πλέον θέμα ρουτίνας για τα όσα πρόκειται να ακολουθήσουν. Η Ελλάδα πρέπει να έχει ενιαία εταιρική ταυτότητα στην σκληρή παγκόσμια τουριστική αγορά.

Κυρίες και κύριοι, δεν αρκούμαστε πλέον στην αύξηση της τουριστικής κίνησης της φετινής τουριστικής χρονιάς. Αυτό είναι το λιγότερο και είναι επιφανειακή προσέγγιση. Στόχος μας είναι, όπως προανέφερα, μέσα από μία μακροπρόθεσμη στρατηγική να επαναπροσδιορίσουμε την αξία και το εύρος του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, ειδικότερα δε αν λάβει κανείς υπόψη, ότι σύμφωνα με μία έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού και έχει σημασία αυτό, το 70% εκείνων που πρόκειται να ταξιδέψουν τα χρόνια που έρχονται εκφράζουν την επιθυμία να επισκεφτούν και την Ελλάδα.

Δεν ξέρουμε τελικά πόσοι θα έρθουν απ` αυτό το 70%, αλλά το ποσοστό είναι πολύ μεγάλο. Και δεν θα αποδειχθούμε έξυπνοι, εάν δεν αξιοποιήσουμε αυτή την δυνατότητα. Σ` εμάς εναπόκειται να ανοίξουμε τις πόρτες της χώρας μας αξιόπιστα και σοβαρά. Πριν δώσω, λοιπόν, το λόγο στον κ. Λιάσκο ο οποίος είναι και ο βασικός εισηγητής της σημερινής μας συνάντησης, θα ήθελα να σας καλέσω να πιστέψουμε όλοι μαζί σε ένα νέο όραμα για τον ελληνικό τουρισμό, ο οποίος πρέπει και μπορεί να ανέλθει στο επίπεδο που του αναλογεί και του αρμόζει από την ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας μας, από ένα απαράμιλλο φυσικό περιβάλλον, αλλά και την παρουσία της πλέον στο διεθνές σκηνικό.

Τα υλικά και οι ιδέες υπάρχουν, αλλά και οι άνθρωποι υπάρχουν. Είναι στο χέρι μας να δημιουργήσουμε τις συνθήκες εκείνες που θα επιτρέψουν στην Ελλάδα, στην πατρίδα μας να έχει τα επόμενα χρόνια έναν τουρισμό διεθνούς κύρους, κάτι που θα δημιουργήσει καλύτερες συνθήκες για όλες τις Ελληνίδες και για όλους τους Έλληνες συμβάλλοντας και στον πολιτισμό και στην ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024