Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Όχι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Αισιόδοξος ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας για την ελληνική κρουαζιέρα

Βίκυ Καραντζαβέλου - 24 Μάρτιος 2005, 00:00

Πολύ αισιόδοξος φαίνεται να είναι ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μ. Κεφαλογιάννης σχετικά με το θέμα της ελληνικής κρουαζιέρας, αφού χθες ανακοίνωσε την ελπίδα του ότι φέτος θα σηκωθεί η ελληνική σημαία σε επτά πλοία...

Πολύ αισιόδοξος φαίνεται να είναι ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μ. Κεφαλογιάννης σχετικά με το θέμα της ελληνικής κρουαζιέρας, αφού<...>

χθες ανακοίνωσε την ελπίδα του ότι φέτος θα σηκωθεί η ελληνική σημαία σε επτά πλοία.

Όπως χαρακτηριστικά είπε «Φιλοδοξούμε τα τρία πλοία που βγαίνουν στον πλειστηριασμό της ROC και αυτά να σηκώσουν την ελληνική σημαία. Έχουμε ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες των επαφών με όλους τους ενδιαφερόμενους για τα τρία αυτά πλοία, και δόξα σοι ο Θεός υπάρχουν πάρα πολλοί ενδιαφερόμενοι, και βεβαίως μέσα από τη συνεργασία η οποία υπάρχει και με το φόρο των ανθρώπων, των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα και των εκπροσώπων της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, θα προσεγγίσουμε και διεθνείς εταιρείες που δεν είναι ελληνικών συμφερόντων, για να σηκώσουμε και αυτές την ελληνική σημαία. Με χαρά είδα ότι στην Αθήνα επέλεξε και ένας άλλος Έλληνας στην καταγωγή να ανακοινώσει τη δραστηριότητά του στο χώρο της κρουαζιέρας, δεν θα αφήσουμε τίποτε να πέσει κάτω», πρόσθεσε ο υπουργός.

Σχετικά με το ποια είναι αυτά τα πλοία ο υπουργός δήλωσε ότι «θα είναι το «EMERAL» το οποίο έχει σηκώσει ήδη τη σημαία, το «SEA WIN», το «ΚΑΛΥΨΩΣ», το «ΟΣΟΝΙΑ», το «ΚΑΡΟΥΖΕΛ», το «ΣΑΦΙΡ», το «ΣΕΡΕΝΑΝΤ» δεν ξέρω πως λέγονται τώρα, αλλά δεν μας ενδιαφέρει τι είναι αυτό. Μας ενδιαφέρει και τα τρία πλοία της ΡΟC να μπουν στην ελληνική σημαία. Μας ενδιαφέρει να προσεγγίσουμε και τον κ. Χατζηϊωάννου, με τον οποίον πολλά στελέχη εδώ του Υπουργείου έχουν σχέση, εμένα ήταν και συμμαθητής μου στο Λονδίνο, και νομίζω ότι είναι καλός Έλληνας και αυτός, μέσα στα πλαίσια της επιλογής να τα φέρει με την ελληνική σημαία. Δεν θα τα βάλει στην ελληνική κρουαζιέρα αλλά ας είναι στη Μασσαλία, ας είναι στην Ισπανία». Συνεχίζοντας ο υπουργός είπε πολύ χαρακτηριστικά «γιατί να είναι σημαία οποιαδήποτε, Κεργκουλέν ας πούμε, που δεν υπάρχει τέτοια σημαία στην κρουαζιέρα, που είναι μόνο οι πιγκουίνοι και να μην είναι σε ελληνική σημαία».

Στην συνέχεια κάλεσε όλους τους πλοιοκτήτες λέγοντας ότι θέλει συνεργασία μαζί τους όπως τον κ. Λούη, τον κ. Πολάκη, τον κ. Παναγόπουλο αν θέλει να ασχοληθεί με την κρουαζιέρα, τον κ. Χατζηιωάννου. «Να πω και κάτι για την Κρήτη, τον κ. Σαρρή, μιας και ο κ. Κληρονόμος τώρα είναι στις Μινωικές γραμμές, αν δραστηριοποιηθούν οι μινωικές γραμμές στην κρουαζιέρα θέλουμε ελληνική κρουαζιέρα. Θέλουμε επίσης και από ξένες εταιρείες, όπως είναι οι δύο μεγάλες, η «KOSTA» και η «KARABΙAN» δεν ξέρω πως λέγονται. Θέλουμε ελληνικές σημαίες και θα πάμε και σε όλα τα φόρα και σε αυτό που ρωτήθηκα προηγουμένως, όπως είναι η μεγάλη έκθεση που έγινε και θα γίνουν και άλλες στη Φλόριντα, να τους πούμε τα ελληνικά νησιά και το σύμπλεγμα των ελληνικών νησιών, είναι ο καλύτερος προορισμός για την κρουαζιέρα σας. Κάνουμε αυτά στα λιμάνια. Σας δίνουμε αυτά τα κίνητρα ενώ πληρώνετε στη Γαλλία, για παράδειγμα 15 ευρώ, στον Πειραιά πληρώνετε 2 και μέσα σε ένα χρονικό διάστημα θέλουμε να έχουμε 22 πλοία στην κρουαζιέρα. Είναι στόχος, είναι θεμιτός στόχος, μας λύνει το πρόβλημα της ανεργίας. Δεν με ενδιαφέρει ποιος είναι, να είναι μόνο καθαρός επιχειρηματίας, να μην γίνεται ξέπλυμα χρήματος και αυτά βέβαια μπορεί να τα βρει και η Τράπεζα της Ελλάδος και τα συναρμόδια Υπουργεία και να μας φέρνουν βαπόρια στην κρουαζιέρα».

Τελειώνοντας το θέμα της κρουαζιέρας ο υπουργός τόνισε ότι «Θέλω δημόσια επίσης να ευχαριστήσω τους εκπροσώπους της ΠΝΟ όλων των σωματείων, παρότι είναι σφήκες και δεν μου λένε τα μυστικά τους αλλά για την ωριμότητα με την οποία όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς προσεγγίζουν το θέμα, γιατί χωρίς τη δική τους αποφασιστική συμβολή, δεν θα είμαστε σε δρόμο να βρεθεί συμφωνία για να αναγεννήσουμε την κρουαζιέρα. Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής σήμερα που σας κάνω αυτές τις ανακοινώσεις. Ελπίζω σε σύντομο χρονικό διάστημα, στις ερχόμενες εβδομάδες να έχουμε τα πρώτα συγκεκριμένα αποτελέσματα».

Σε ερώτηση σχετικά με <>bτις αυξήσεις που ζητούν πάλι οι ακτοπλόοι της τάξεως του 15% επικαλούμενοι αύξηση της τιμής του πετρελαίου, ο υπουργός δήλωσε ότι «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπάρχει μια καλή συνεργασία με τον κόσμο της ακτοπλοΐας, όπως και ότι διαχρονικά οι πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ζητούν το περίσσιο από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες. Ζητούν το περίσσιο γιατί οι ανάγκες είναι πιεστικές και πολύ μεγάλες, ιδιαίτερα στη νησιωτική Ελλάδα. Οι προϋπολογισμοί όσο και να αυξάνονται, γνωρίζω ότι έχετε κάνει μελέτες, όσον αφορά στην επιχορήγηση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, από το 2000 μέχρι σήμερα η συνεισφορά της πολιτείας έχει αυξηθεί κατά 700% ίσως και παραπάνω, αλλά οι ανάγκες και πάλι δεν μπορούν να καλυφθούν. Βεβαίως έρχεται να προστεθεί και το κόστος του πετρελαίου, που έχει φθάσει στα 57 δολάρια το βαρέλι. Η κοινωνική πολιτική όσον αφορά στην ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των νησιών μας θα συνεχιστεί με τη βοήθεια του κράτους και με οτιδήποτε κόστος. Φέτος μιλάμε:

  • Πρώτον, για μηδενικές αυξήσεις στα θέματα των εισιτηρίων. Το μόνο θέμα το οποίο συζητούμε είναι με βάση την έκθεση του κ. Μασγανά να δούμε το θέμα του κόστους με βάση την αύξηση του πετρελαίου. Αυτό θα είναι κλάσμα και υποδιαίρεση αυτής της αύξησης του πετρελαίου και βέβαια ισχύει αυτό θα ισχύει διαχρονικά αλλά όχι μόνο προς τα πάνω, αλλά και προς τα κάτω.
  • Δεύτερον, επειδή υπάρχει μια ευαισθησία για το θέμα του βασικού μετόχου μολονότι την οποία δείχνουν τα Μέσα Ενημέρωσης και βεβαίως η κοινή γνώμη κατ’ επέκταση, γιατί τα Μέσα Ενημέρωσης μόνο από την κοινή γνώμη αντλούν τα θέματα για να τα προβάλλουν και όχι δίνουν τα ίδια την προτεραιότητα, δεν θέλουμε να βρεθούμε ποτέ μπερδεμένοι με την Ευρωπαϊκή Ένωση και σε προσφυγές και παραπομπές στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και τρομοκρατηθήκαμε να σας πω κι εγώ λίγο στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας μην μας ζητήσουν κι εμάς τα ρέστα, λόγω του προβλήματος που υπάρχει με τη δυσαρμονία του κανονισμού με το νόμο το 2001, διότι θα πέσει όλο το ανάθεμα πάνω μας εάν προσφύγει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και μας παραπέμψει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο γιατί εμείς είμαστε ένα στάδιο πιο μπροστά όσον αφορά το να μας παραπέμψουν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο από ότι είναι ο βασικός μέτοχος και αυτό είναι πρόβλημα που δημιούργησε το ΠΑΣΟΚ και το ένα δηλαδή και το άλλο και του βασικού μετόχου και το θέματος της ακτοπλοΐας, αποφασίσαμε να απελευθερώσουμε τις υπηρεσίες από τα λιμάνια του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Ελευσίνας και της Κύμης.
    Μπορεί να μην έχει άμεσο αποτέλεσμα τον πρώτο χρόνο, όμως θέλουμε να είναι γνωστό στις εταιρείες για να προγραμματίσουν τις μελλοντικές τους κινήσεις και βεβαίως θα ανακοινώσουμε στο άμεσο μέλλον τα έργα υποδομής τα οποία χρειάζονται να γίνουν συμπληρωματικά. Χτες είχαμε σύσκεψη με τον κ. Βλάχο, τους μελετητές του λιμανιού και του master plan για να δούμε τι συμπληρωματικά έργα πρέπει να γίνουν στο λιμάνι του Λαυρίου, πέρα από την πρόσβαση με μέσα σταθερής τροχιάς και το ενιαίο εισιτήριο. Οι ναυτιλιακές εταιρείες, μέσα στα πλαίσια του ανταγωνισμού που θα αποφασίσουν να προσφέρουν υπηρεσίες αναβαθμισμένες με μικρότερο κόστος γιατί τα λιμάνια αυτά είναι πιο κοντά με το βόρειο και ανατολικό Αιγαίο σε σχέση με τον Πειραιά. Επίσης η Κύμη  πιστεύουμε ότι είναι ένα λιμάνι το οποίο μπορεί ν’ αναπτυχθεί, καλό είναι να κοιτάξουμε λίγο και την περιφέρεια, λόγω της εύκολης πρόσβασης μέχρι τη Χαλκίδα, προτείνουμε στο Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ να κατασκευαστεί δρόμος με άνετη πρόσβαση στο λιμάνι της Κύμης το οποίο έχει τις προϋποθέσεις, έτσι αντί να χρειάζεται κανείς 12 ώρες από τον Πειραιά στη Χίο, μπορεί να πάει σε μιάμιση ώρα από την Κύμη στα Μεστά. Το ίδιο θέλουμε να κάνουμε με την Ελευσίνα, είναι τέσσερα λιμάνια δορυφόροι του Πειραιά που μπορούν να μας βοηθήσουν με τα πλοία τα οποία υπάρχουν σήμερα, να λύσουμε την απρόσκοπτη πρόσβαση των κατοίκων της νησιωτικής Ελλάδας, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και με πολύ μικρότερο κόστος για την πολιτεία.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top