Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΕυκαιρίες και προκλήσεις ανοίγονται για τις αερομεταφορές

Ευκαιρίες και προκλήσεις ανοίγονται για τις αερομεταφορές

Η ασφάλεια των πτήσεων δεν έχει να κάνει με το μέγεθος μιας αεροπορικής εταιρίας ή με το αν λειτουργεί με το μοντέλο “low-cost”, αλλά με την ομαλή και υγιή λειτουργία […]

Η ασφάλεια των πτήσεων δεν έχει να κάνει με το μέγεθος μιας αεροπορικής εταιρίας ή με το αν λειτουργεί με το μοντέλο “low-cost”, αλλά με την ομαλή και υγιή λειτουργία της και<...> την κουλτούρα ασφάλειας, προστασίας και εξυπηρέτησης του καταναλωτή-επιβάτη που διέπει την εταιρία σε όλα τα επίπεδα ιεραρχίας της, ήταν το βασικό συμπέρασμα της εσπερίδας που διοργάνωσε την Δευτέρα, 7 Νοεμβρίου 2005 η Ελληνική Αεροπορική Ένωση, στο ξενοδοχείο Τιτάνια, με θέμα η “Απελευθέρωση των Αερομεταφορών και Ασφάλεια Πτήσεων “.

Επιπλέον, στα κύρια σημεία της εσπερίδας περιλαμβάνεται και η επισήμανση ότι αν η συμφωνία για την πλήρη διηπειρωτική απελευθέρωση των πτήσεων μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και ΗΠΑ ευοδώσει την ερχόμενη εβδομάδα, οι προοπτικές που ανοίγονται για άνθηση των αερομεταφορών, οι οποίες ήδη παρά τις ταλαιπωρίες βρίσκονται σε περίοδο εξυγίανσης, είναι τεράστιες. Παράλληλα, οι προσπάθειες των εταιριών Bombardier και Embraer να μπουν στην κατασκευή αεροσκαφών +100 θέσεων θα ‘σπάσουν’ το δυοπώλιο των Airbus και Boeing και θα δημιουργήσουν ευκαιρίες για ακόμα μεγαλύτερη βελτίωση των αεροσκαφών μεσαίων αποστάσεων.

Κύριος συντονιστής της εκδήλωσης ήταν ο Δρ. Ανδρέας Παπαθεοδώρου, Επίκουρος Καθηγητής στη Βιομηχανική Οικονομική με έμφαση στον Τουρισμό του Τμήματος Διοίκησης των Επιχειρήσεων του Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Ο Δρ. Παπαθεοδώρου παρουσίασε συνοπτικά την κατηγοριοποίηση των αεροπορικών εταιρειών σε πέντε κατηγορίες βάσει των παραμέτρων που καλύπτουν την εν γένει λειτουργία τους και τόνισε τον καθοριστικό ρόλο της ασφάλειας των πτήσεων.

Πρώτος ομιλητής ήταν ο πρόεδρος της Ελληνικής Αεροπορικής Ένωσης κ. Ε. Κεραμιανάκης, ο οποίος έκανε μια σύντομη αναδρομή σχετικά με την ανάπτυξη των Αερομεταφορών μετά το 1970. Στην συνέχεια παρουσίασε στατιστικά στοιχεία της ICAO (International Civil Aviation Organization) τα οποία αφορούσαν στην αεροπορική κίνηση σε παγκόσμιο επίπεδο και επισήμανε το γεγονός ότι η απελευθέρωση των αερομεταφορών είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αύξηση της αεροπορικής κινητικότητας και την βελτίωση σε υποδομές. Στην συνέχεια αναφέρθηκε στις εξελίξεις στον τομέα των αερομεταφορών, σε εθνικό επίπεδο, και ειδικότερα στην ραγδαία αύξηση της αεροπορικής κίνησης, στην οργάνωση του Τομέα Ασφαλείας και στην σύσταση επιτροπών σχετικά με την διερεύνηση ατυχημάτων καθώς σώματος επιθεωρητών ασφάλειας και πτήσεων. Τέλος, ο κ. Κεραμιανάκης τόνισε την σημασία της δραστηριοποίησης των κρατικών φορέων και την συνεργασία τους με διεθνείς οργανισμούς για την βελτίωση του επιπέδου ασφαλείας των πτήσεων.

Στην συνέχεια τον λόγο πήρε ο Διευθυντής Ασφάλειας Πτήσεων των Ολυμπιακών Αερογραμμών κ. Γ. Φασουλάς, ο οποίος σχολίασε την πτωτική τάση του δείκτη “ατύχημα / εκατομμύριο αναχωρήσεων” αλλά και την σημασία της συνεχούς προσπάθειας για περαιτέρω μείωση του εν λόγω δείκτη καθώς και τις επιπτώσεις της απελευθέρωσης των αερομεταφορών στην ασφάλεια των πτήσεων και στην αγορά ενέργειας. Επεσήμανε την προσπάθεια των αεροπορικών εταιρειών να ικανοποιήσουν οριακά την νομοθεσία έτσι ώστε να επιτύχουν συμπίεση του κόστους και μεγαλύτερα περιθώρια κερδοφορίας δημιουργώντας επιχειρησιακά προβλήματα τα οποία έχουν άμεση επίπτωση στην γραμμή παραγωγής.

Εν συνεχεία, ο κ. Μ. Τσαγκαράκης, πρόεδρος και χειριστής της SkyExpress μίλησε σχετικά με την δημιουργία αεροπορικής εταιρείας και την ασφάλεια πτήσεων κάτω από το αεροπορικό νομικό πλαίσιο της Ευρώπης. Πιο συγκεκριμένα ανέλυσε ένα προσαρμοσμένο, στη δημιουργία μια αεροπορικής εταιρείας, business plan και στην συνέχεια παρουσίασε το παράδειγμα της αεροπορικής εταιρείας που ο ίδιος διευθύνει, της SkyExpress. Τέλος αναφέρθηκε στις διαδικασίες διασφάλισης ασφάλειας πτήσεων και τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρεί μια αεροπορική εταιρεία για να αποκτήσει το απαραίτητο πιστοποιητικό AOC.

Επόμενος προσκεκλημένος ομιλητής στην εκδήλωση της Ελληνικής Αεροπορικής Ένωσης ήταν ο κ. Εμμανουήλ Γκύζης, δικηγόρος που εξειδικεύεται στο Δίκαιο των Αερομεταφορών και του (μαζικού) τουρισμού διεθνώς. Ο κ. Γκύζης παρουσίασε στοιχεία σχετικά με τις διαπραγματεύσεις για την συμφωνία “Ανοιχτών Ουρανών” μεταξύ των ΗΠΑ και της ΕΕ καθώς και το νομικό καθεστώς της ασφάλειας των πτήσεων που είναι ταυτόσημο με την προστασία του καταναλωτή. Επιγραμματικά αναφέρθηκε σε άρθρα της Διεθνούς Συμβάσεως της Βαρσοβίας (1929), του Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου (Ν.1815/1988), της Διεθνούς Συμβάσεως του Μόντρεαλ (Ν.3006/2002), του Κανονισμού 889/2002 (ΕΚ) και του Κανονισμού ΕΚ 261/2004 που αφορούν στην ασφάλεια των πτήσεων και στις αποζημιώσεις των θυμάτων ατυχημάτων.

Τελευταίος πήρε τον λόγο, μέσα από μαγνητοσκοπημένο μήνυμα, ο οικονομολόγος Δρ. Ν. Σκουριάς, επιζών σε αεροπορικό ατύχημα. Σχετικά με την δεύτερη “ειδικότητα” του ήταν προσκεκλημένος στην εκδήλωση καθώς παρουσίασε με γλαφυρό πλην όμως ρεαλιστικό τρόπο, τη εμπειρία του αεροπορικού ατυχήματος που συνέβη στις αρχές της δεκαετίας του 90 σε μια εσωτερική πτήση από Λυόν προς Στρασβούργο. Αυτός που τόνισε ο κ. Σκουριάς ήταν μια σειρά από παραβλέψεις σε διαδικασίες και παραμέτρους σχετικά με τον μηχανολογικό και πτητικό έλεγχο του αεροσκάφους, πριν και κατά την διάρκεια της συγκεκριμένης πτήσης, καθώς και την αδυναμία των τοπικών αρχών να εντοπίσουν και να προσεγγίσουν τα συντρίμμια του αεροσκάφους που είχε καταπέσει σε ορεινή περιοχή, είκοσι χιλιόμετρα μακριά από το Στρασβούργο. Για την ιστορία, στο συγκεκριμένο ατύχημα, υπήρξαν εννιά επιζώντες από τους ενενήντα έξι συνολικά επιβάτες.

Η εκδήλωση έκλεισε με την τοποθέτηση των προσκεκλημένων ομιλητών σε ερωτήσεις που τους τέθηκαν από το ακροατήριο και με την σύνοψη της εκδήλωσης από το Δρ. Ανδρέα Παπαθεοδώρου.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

19/03/2024
15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024