Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΗ τουριστική θέση της Αθήνας σε σύγκριση με 50 ανταγωνίστριες προς αυτήν πόλεις

Η τουριστική θέση της Αθήνας σε σύγκριση με 50 ανταγωνίστριες προς αυτήν πόλεις

Στην 14η θέση διεθνώς και στην 6η θέση στην Ευρώπη έφερε την Αθήνα η συνολική αξιολόγηση των στοιχείων, που προέκυψαν από τις 2 έρευνες, που πραγματοποίησε για λογαριασμό της Περιφέρειας Αττικής (μέσω του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος) η εταιρία Leo Burnett Athens

Στην 14η θέση διεθνώς και στην 6η θέση στην Ευρώπη έφερε την Αθήνα η συνολική αξιολόγηση των στοιχείων,<...>που προέκυψαν από τις 2 έρευνες, που πραγματοποίησε για λογαριασμό της Περιφέρειας Αττικής (μέσω του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος) η εταιρία Leo Burnett Athens, με αντικείμενο την τουριστική προβολή της Αθήνας – Αττικής. Τα κριτήρια ιεράρχησης ήταν: ποιότητα ζωής, ζωντάνια τοπικής κουλτούρας και πολιτισμού, καταλληλότητα κλίματος, ελκυστικότητα τουριστικού προορισμού ή τόπος σύντομων διακοπών και το θετικό word of mouth, την εικόνα δηλαδή που έχει μια πόλη για να τη συστήσει κάποιος για διακοπές.

Ειδικότερα, η κ. Κατερίνα Σάββα, Γενική Διευθύντρια της Leo Burnett, στα πλαίσια της χτεσινής κοινής συνέντευξης που παραχώρησε με την Δήμαρχο Αθηναίων, κ. Ντόρα Μπακογιάννη και τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρεια Αττικής, κ. Χαράλαμπο Μανιάτη, ανέφερε μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα ενδιαφέροντα στοιχεία για την πόλη της Αθήνας.

  • Το κλίμα της Αθήνας αξιολογείται ιδιαίτερα θετικά και την κατατάσσει στην 8η θέση διεθνώς και την 5η θέση στην Ευρώπη.
  • Η Αθήνα είναι η 8η πόλη διεθνώς που συστήνεται για επίσκεψη, ενώ σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι 4η κατά σειρά, μετά το Παρίσι, τη Βαρκελώνη και τη Ρώμη.
  • Όσον αφορά στην τοπική κουλτούρα και τον πολιτισμό οι κάτοικοι της Μεγάλης Βρετανίας κατατάσσουν την Αθήνα στην 19η θέση.
  • Με κριτήριο την ποιότητα ζωής στην Αθήνα οι Βρετανοί κατατάσσουν την πόλη της Αθήνας στην 22η θέση διεθνώς και στη 10η θέση στην Ευρώπη.

Σχετικά με το προφίλ των επισκεπτών, όπως προέκυψε από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 2.000 ανθρώπους στο αεροδρόμιο της Αθήνας, με δομημένο ερωτηματολόγιο, το οποίο διαρκούσε περίπου 3 τέταρτα, όταν οι άνθρωποι περιμένανε για να πάρουν το αεροπλάνο να γυρίσουν στις πόλεις τους, περίπου το 17% των επισκεπτών της Αθήνας ήταν Γερμανοί και το 11% ήταν Βρετανοί. Από τις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν περίπου το 9,5%, από τη Γαλλία το 8,3% κ.ο.κ.. Η Ευρώπη πάντως αποτελούσε το 74% των επισκεπτών. Οι άνθρωποι αυτοί είχαν ανώτερη μόρφωση και ανήκουν στον οικονομικά ενεργό πληθυσμό σε ποσοστό κοντά στο 80%. Ήταν ανώτερης και μεσοανώτερης κοινωνικής τάξης. Να σημειωθεί ότι η έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε από την εταιρία Metron Analysis τον Οκτώβρη του 2005 (13-27 Οκτωβρίου).

Επίσης, κατά μέσο όρο οι επισκέπτες της Αθήνας πραγματοποίησαν 4 διανυκτερεύσεις στην Αττική, με 1 στους 10 να έχει επισκεφθεί και κάποια περιοχή εκτός λεκανοπεδίου, δηλαδή να έχει πάει σε κάποιο από τα νησιά της περιφέρειας. Στην πλειοψηφία τους ταξίδεψαν μεμονωμένα ή ανεξάρτητα από κάποιο γκρουπ, κυρίως με το σύντροφο τους, με την οικογένεια τους ή κάποιο φίλο.

Ο βαθμός ικανοποίησης των επισκεπτών της Αθήνας ανέρχεται στο 90,6%. Επίσης το 51% των ερωτώμενων που έχουν επισκεφτεί την Αττική στο παρελθόν δηλώνει αρκετά πιο ικανοποιημένο, σε σχέση με την παρελθούσα εμπειρία.

Στο ερώτημα “πόσο ικανοποιημένος μείνατε από διαφορετικούς παράγοντες”, κυριότεροι λόγοι ικανοποίησης ήταν η φιλικότητα και η φιλοξενία των κατοίκων με ποσοστό 84% και το αίσθημα ασφάλειας με ποσοστό 82%.

Απ` αυτούς οι οποίο επισκέφθηκαν τα αξιοθέατα, ως σημαντικότερο κρίνουν την Ακρόπολη, μετά την Πλάκα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο σε πολύ χαμηλό ποσοστό και από εκεί και πέρα τα αξιοθέατα της Αθήνας παίρνουν πάρα πολύ μικρά ποσοστά. Παρόλα αυτά 8 στους 10 που επισκέφθηκαν κάποιο αξιοθέατο μένουν συνολικά πολύ ικανοποιημένοι, κρίνοντας λίγο αρνητικά το ωράριο λειτουργίας και βέβαια τις τιμές εισιτηρίων της εισόδου.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024