Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΠέτρος Δούκας: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα

Πέτρος Δούκας: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα

«Τα ιδιαίτερα κίνητρα φορολογίας που δίνουμε και ο νέος νόμος για επενδύσεις έχει δημιουργήσει μεγάλο ενδιαφέρον για επενδύσεις στην χώρα μας από εταιρίες από όλο τον κόσμο που ζητούν πληροφορίες […]

«Τα ιδιαίτερα κίνητρα φορολογίας που δίνουμε και ο νέος νόμος για επενδύσεις έχει δημιουργήσει μεγάλο ενδιαφέρον για επενδύσεις στην χώρα<...> μας από εταιρίες από όλο τον κόσμο που ζητούν πληροφορίες για τη διαδικασία των επενδύσεων», ανακοίνωσε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Πέτρος Δούκας στο δεύτερο πάνελ του 1st World Tourism Forum.

Στο πάνελ που είχε ως θέμα ‘Επενδύσεις και Υποδομές’ ξεχώρισε η ομιλία του Στέλιου Χατζηιωάνου της easyJet που έδωσε δύο μηνύματα στην κυβέρνηση. Αναφερόμενος στα αεροδρόμια είπε ότι πρέπει η κυβέρνηση να αφήσει να αναπτυχθεί ανταγωνισμός μεταξύ των αεροδρομίων ώστε να μπορέσουν να έρθουν αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους μιας και όλη η Ελλάδα παραπονιέται για τους tour operators. Μιλώντας ακόμα και για ανταγωνιστές του ο Στέλιος ανέφερε ότι ο βασικός λόγος που δεν πετά στην Ελλάδα η Raynair είναι το κόστος των αεροδρομίων, αν μάλιστα λάβουμε υπόψη μας ότι πολλά αεροδρόμια της Ευρώπης αντί να λαμβάνουν λεφτά από την Raynair της δίνουν χρήματα γιατί οι πτήσεις της συμβάλουν στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου. Τόνισε ότι πρέπει να σταματήσει το μονοπώλιο της Hoechtief που έχει καταστήσει το αεροδρόμιο ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’ ένα από τα ακριβότερα με αποτέλεσμα οι εταιρίες να το αποφεύγουν, και να υπάρξουν και άλλα αεροδρόμια που θα εξυπηρετούν την Αθήνα, όπως της Ελευσίνας και της Τανάγρας. «Αυτό αποτελεί και ένα κύριο λόγο γιατί δεν έρχονται τουρίστες στην Αθήνα για τουρισμό πόλεως», είπε. Απαντώντας ο κ. Αριστείδης Καλογερόπουλος, πρόεδρος του ΕΟΤ τόνισε ότι το παραπάνω θέμα είναι θέμα της ΥΠΑ και όχι του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης.

Όσο για το δεύτερο μήνυμα που αφορά τις κρουαζιέρες, ο κ. Χατζηιωάνου είπε ότι πρέπει να σταματήσει το cabotage και να αναπτυχθεί η κρουαζιέρα στην Ελλάδα. «Οι τουριστικοί πράκτορες της Αμερικής έχουν ένα μεγάλο εισόδημα από την κρουαζιέρα, ενώ στην Ελλάδα ένας τόπος κατάλληλος για κρουαζιέρα δεν υπάρχει καθόλου ανάπτυξη και οι τουριστικοί πράκτορες δεν αντιλαμβάνονται τα οφέλη από την πώλησή της», είπε.

Ο πρόεδρος της HATTA κ. Γιάννης Ευαγγέλου έκανε την πρόταση να κάνουμε το Λαύριο ελεύθερη ζώνη όπως είναι η Βαλέντσια με στόχο την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.

O κ.Κωστάκης Λοΐζου, εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρίας Louis συνηγόρησε υπέρ της ουσιαστικής κατάργησης του cabotage το οποίο έχει καταστρέψει τον τουρισμό της Αττικής και των νησιών. Αν και στην Ελλάδα είναι αυτή τη στιγμή ο μόνος παίκτης με την Louis Hellenic Cruises τόνισε ότι προτιμά να έχει ένα μικρό μέρος μίας ‘πίτας’ που όλο και μεγαλώνει και αναπτύσσεται μέσω του ελεύθερου ανταγωνισμού παρά κάτοχος ολόκληρης της πίτας η οποία όμως έχει αβέβαιο μέλλον όπως συμβαίνει σήμερα. «Να ανοίξουμε λοιπόν τις θάλασσές μας τόσο στα μεγαθήρια όσο και σε ειδικά προϊόντα όπως αυτό της easyCruises» κατέληξε.

Ο ειδικός σύμβουλος του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης καθηγητής Χάρης Κοκκώσης τόνισε ότι στις μέρες μας υπάρχει μία πρόκληση όπου όλα πρέπει να συνδυασθούν από τη διατύπωση των γενικών κανόνων να πάμε με ένα μεθοδευμένο τρόπο στην διατύπωση προτεραιοτήτων, να συνεργασθούν δημόσιο και ιδιωτικός τομές, να συντονισθούν και να αναλάβουν από κοινού δράσεις. «Εδώ έρχεται η χωροταξία να δώσει πλαίσια για ανάπτυξη μορφών τουρισμού σε όλη τη χώρα στην κατάλληλη τοποθεσία,» είπε χαρακτηριστικά. Όσο για το χωροταξικό ο κ. Καλογερόπουλος τόνισε ότι το θα τελειώσει τον Απρίλιο και θα πάει στο ΥΠΕΧΩΔΕ.

Στην συνέχεια ο κ. Σταύρος Ανδρεάδης πρόεδρος του ΣΕΤΕ αφού έκανε μια αναδρομή στην άναρχη ανάπτυξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και γενικά του τουρισμού πριν 45 χρόνια που βρήκε τους πάντες ανέτοιμους, τόνισε ότι τώρα είναι η στιγμή που πρέπει να καλύψουμε τα κενά με μεγάλη προσπάθεια για να γίνουμε καλύτεροι από τους ανταγωνιστές μας. Σε μια τέτοια προσπάθεια υπάρχει ανάγκη για χωροταξικό σχεδιασμό, αλλά και αλλαγή της νοοτροπίας πολλών ανθρώπων που ενώ βρίσκονται σε θέσεις κλειδιά για τον τουρισμό, έχουν αντιτουριστική νοοτροπία. Ο ρόλος του κράτους είναι σημαντικός μιας και στην πραγματικότητα είναι άτυπος συνέταιρος στον τουρισμό λαμβάνοντας έσοδα από την τουριστική δραστηριότητα. Σχετικά με την τουριστική προβολή, ο κ. Ανδρεάδης τόνισε ότι έγιναν πολλά, φτάσαμε από τα 3 εκατ. ευρώ στα 30 εκατ. ευρώ, όμως αν λάβουμε υπόψη μας ότι ο τουρισμός αποφέρει 12 δισ. ευρώ θα δούμε ότι δαπανάμε για διαφήμιση τα έσοδα μισής καλοκαιρινής ημέρας, αφού το 60% των εσόδων έρχεται στις 90 καλοκαιρινές ημέρες.

Τέλος, για τις επενδύσεις ο κ. Bordas ερευνητής της THR, τόνισε ότι ο τουρισμός πρέπει να φέρει ευημερία σε μια περιοχή και να αποτελεί πόλη έλξης επενδύσεων, αλλιώς δεν ωφελεί η ανάπτυξη του. Όμως οι επενδύσεις έρχονται όταν τα επίπεδα της κερδοφορίας είναι ικανοποιητικά. «Οι επενδύσεις έρχονται όταν το τουριστικό σύστημα είναι ανταγωνιστικό. Ταξιδέψτε στο εξωτερικό και δείτε τι κάνουν οι άλλοι και υιοθετείστε πρακτικές», είπε χαρακτηριστικά. Οι δύο προτάσεις του εμπειρογνώμονα ήταν «αναπτύξτε την ανταγωνιστικότητα μέσα από τοπικά και περιφερειακά επίπεδα, και δημιουργήστε δυνατές συμμαχίες του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα με στόχο την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας».

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024