Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
European Tour Operators Association

ETOA: Οι Ολυμπιακοί αγώνες δεν ενισχύουν τον τουρισμό της διοργανώτριας χώρας

Δώρα Σγάρτσου - 10 Ιούλιος 2006, 00:00

Στο συμπέρασμα ότι οι χώρες που διοργανώνουν Ολυμπιακούς Αγώνες δεν παρουσιάζουν αύξηση της τουριστικής τους κίνησης τα χρόνια πριν και μετά τους Αγώνες, αλλά αντίθετα μείωση, κατέληξε έρευνα της Ένωσης Ευρωπαίων Tour Operators...

Στο συμπέρασμα ότι οι χώρες που διοργανώνουν Ολυμπιακούς Αγώνες δεν παρουσιάζουν αύξηση της τουριστικής τους κίνησης τα χρόνια<...>πριν και μετά τους Αγώνες,<...>

αλλά αντίθετα μείωση, κατέληξε έρευνα της Ένωσης Ευρωπαίων Tour Operators (European Tour Operators Association - ETOA), διαψεύδοντας τις ευρέως διαδεδομένες απόψεις περί μακροπρόθεσμης άνθησης του τουρισμού.

Στην περίπτωση της Αυστραλίας, η τάση για αύξηση μεγαλύτερη του 10% στις αφίξεις τουριστών κατέληξε σε μείωση 2 χρόνια πριν τους Ολυμπιακούς του Σίδνεϋ, ενώ με τους ίδιους ρυθμούς συνεχίστηκε η κίνηση και τα δύο χρόνια μετά τους Αγώνες. Αντίθετα, η Νέα Ζηλανδία εμφάνισε σταθερή βελτίωση στην τουριστική της ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία. Πέντε χρόνια πριν τους Ολυμπιακούς, ο τουρισμός της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας αναπτυσσόταν με τους ίδιους ρυθμούς, αλλά η ανάπτυξη της Αυστραλίας μειώθηκε μετά τους Ολυμπιακούς, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της ίδιας χώρας. 

Τα στοιχεία `Επίπτωσης των Ολυμπιακών Αγώνων` είναι ίδια και για τις τέσσερις από τις πέντε τελευταίες διοργανώσεις Ολυμπιακών Αγώνων - Σίδνεϋ 2000, Ατλάντα 1996, Βαρκελώνη 1992 και Σεούλ 1998. Αναφορικά με τους Ολυμπιακούς της Αθήνας, όπως όλοι γνωρίζουμε και όπως επισημαίνει και η ETOA, στατιστικά στοιχεία κίνησης δεν υπάρχουν ακόμη. Όμως οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για παρόμοια περίπτωση. Το 2002, δύο χρόνια πριν τους Ολυμπιακούς οι αφίξεις στην Ελλάδα ήταν αυξημένες κατά 8,2%, σε σχέση με την περασμένη χρονιά, αλλά το 2003 η κίνηση έπεσε κατά 1,5%. Η μείωση συνεχίστηκε όμως και τους πρώτους μήνες του 2004. Ένα μήνα πριν την έναρξη των Αγώνων, οι αφίξεις τουριστών ήταν μειωμένες, κατά 12%, σύμφωνα με την Deloitte.

Αναφερόμενη στο γεγονός ότι τα στοιχεία μελέτης της ETOA είναι διαφορετικά από αυτά άλλων μελετών, που κάνουν λόγο για σημαντικά τουριστικά οφέλη πόλεων λόγω διοργάνωσης Ολυμπιακών Αγώνων, η ETOA επισημαίνει ότι πολλές από τις μελέτες, που κάνουν λόγο για `Ολυμπιακή` τουριστική άνθηση βασίζονται σε μελλοντικές εκτιμήσεις και όχι σε αντικειμενικά γεγονότα, λαμβάνοντας υπόψιν τα παραδείγματα του παρελθόντος άλλων πόλεων.

Υπερβολικές όμως είναι, σύμφωνα πάντα με ανακοίνωση της ETOA και οι ισχυρισμοί της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής για την τηλεθέαση των Αγώνων. Ο πρόεδρος της ΔΟΕ, κ. Jacques Rogge, ανέφερε στο CBS τον Οκτώβριο του 2004 ότι τους αγώνες της Αθήνας παρακολούθησαν περίπου 40 δισ. τηλεθεατές (με τους τηλεθεατές να μετρούνται κάθε φορά που παρακολουθούσαν αγώνες). Αλλά ο αριθμός αυτός δεν είναι πραγματικός, καθώς υπάρχουν περίπου 6,5 δισ. άνθρωποι στον πλανήτη. Από αυτούς, το 1,6 δισ. δεν έχει καν ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ 400 εκατ. άνθρωποι έχουν ηλεκτρικό λιγότερο από πέντε χρόνια. Για να επιτευχθεί το αθροιστικό τηλεοπτικό κοινό των 40 δισ. ατόμων πρέπει περίπου 3 δισ. άτομα (ή το 60% του κόσμου) να βλέπει κάθε μέρα τους αγώνες.

Αναλυτικά στοιχεία της ίδιας της ΔΟΕ για το Σίδνεϋ αναφέρουν ότι ο συνολικός αριθμός τηλεθεατών σε ώρες αιχμής ήταν 280 εκατομμύρια. Ακόμη και αν ο αριθμός αυτός πολλαπλασιαστεί με τον αριθμό των ημερών, που οι αγώνες διήρκεσαν, το αθροιστικό μέγεθος του κοινού αγγίζει μόνο το ένα δέκατο του αριθμού, που ισχυρίζονται οι ενθουσιασμένοι.

Η μελέτη της ETOA αποδοκιμάζει επίσης τους ισχυρισμούς ότι τα πλεονεκτήματα των Ολυμπιακών Αγώνων θα πρέπει να προσμετρώνται με βάση μια μακροχρόνια περίοδο χρόνου. Λαμβάνοντας υπόψιν το παράδειγμα της Βαρκελώνης, η τουριστική της μακροχρόνια ανάπτυξη μετά την ολοκλήρωση των Αγώνων ξεπεράστηκε από άλλες συγκρινόμενες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως η Πράγα και το Δουβλίνο, σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Τουρισμού Βαρκελώνης.

Όπως σχολίασε ο Executive Director της ETOA, κ. Tom Jenkins: “Τα στοιχεία αυτά ίσως προκαλούν έκπληξη, επειδή κατά τη διάρκεια των Αγώνων τα ξενοδοχεία της πόλης είναι γεμάτα. Αλλά αυτή η κατάσταση είναι προσωρινή. Οι `επισκέπτες Ολυμπιακών Αγώνων` δεν αρέσκονται σε ξεναγήσεις στην πόλη, ούτε σε επισκέψεις μουσείων, ιστορικών μνημείων και τουριστικών αξιοθέατων. Αντίθετα μάλιστα το γεγονός των Ολυμπιακών Αγώνων αποθαρρύνει τους συνηθισμένους τουρίστες από μια επίσκεψη στη διοργανώτρια πόλη, καθώς πιστεύουν ότι η πόλη θα είναι γεμάτη κόσμο και ακριβή”.

Χαρακτηριστικά μάλιστα ανέφερε ότι: Οι ολυμπιακοί Αγώνες δεν μετατρέπουν τους τουρίστες σε φιλάθλους, αλλά ούτε και τους φιλάθλους σε τουρίστες.

Σχετικά μάλιστα με τις επόμενες διοργανώσεις Ολυμπιακών Αγώνων (και ειδικότερα για το Λονδίνο το 2012), η ETOA επισημαίνει τέλος ότι θα πρέπει να ληφθούν ορισμένα μέτρα, που απαιτούν την συνεργασία και την υποστήριξη της Κυβέρνησης, προκειμένου να μειωθούν οι επιπτώσεις μιας χώρας στον τουρισμό από τη διεξαγωγή Ολυμπιακών Αγώνων.

Ορισμένα από τα μέτρα αυτά είναι τα ακόλουθα:

  • Να μην επιβαρυνθεί με πρόσθετη φορολογία η τουριστική βιομηχανία.
  • Μια εθνική καμπάνια μάρκετινγκ με κατάλληλο προϋπολογισμό, ώστε να αποφευχθεί η μείωση τουριστών πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
  • Επικοινωνιακή πολιτική που θα επιτρέψει στο Λονδίνο να δεχτεί τουρίστες κατά τη διάρκεια των αγώνων, ως συνήθως.
  • Πρωτοβουλίες και επικοινωνιακές καμπάνιες που θα κάνουν ξεκάθαρο το μήνυμα ότι η πόλη δεν θα είναι γεμάτη με κόσμο και ακριβή.
  • Δράσεις που θα δώσουν στον `επισκέπτη των Ολυμπιακών Αγώνων` μια τουριστική εμπειρία, κατά την παραμονή του στην Βρετανία για τους Αγώνες.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top