Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΠρος εξεύρεση ενός λειτουργικού marketing plan για τον Ελληνικό τουρισμό
1η Συνάντηση Εργασίας

Προς εξεύρεση ενός λειτουργικού marketing plan για τον Ελληνικό τουρισμό

Ανάγκη για ένα λειτουργικό και πρακτικό σχέδιο marketing, το οποίο θα φέρει τον Ελληνικό τουρισμό στις πρώτες θέσεις των προορισμών παγκοσμίως ήταν το συμπέρασμα από την 1η συνάντηση εργασίας για […]

Ανάγκη για ένα λειτουργικό και πρακτικό σχέδιο marketing, το οποίο θα φέρει τον Ελληνικό τουρισμό στις πρώτες θέσεις των προορισμών παγκοσμίως ήταν το συμπέρασμα από την 1η συνάντηση εργασίας για τις προτεραιότητες μιας νέας<...>στρατηγικής για τον τουρισμό που διοργάνωσε το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης στο Divani Caravel με την παρουσία όλων των φορέων του τουρισμού.

Στο πλαίσιο της συνάντησης αυτής δόθηκε η ευκαιρία να αναλυθούν συγκεκριμένα θέματα που ταλανίζουν τον τουρισμό της χώρας και να γίνει μια περισσότερο πρακτική προσέγγιση του τρόπου με τον οποίο θα καταστεί δυνατό η δημιουργία ενός λειτουργικού σχεδίου marketing για την Ελλάδα.

Όπως τόνισε η κυρία Φάνη Πάλλη – Πετραλιά στον εναρκτήριο λόγο της «Η συνεργασία μας με τον στρατηγικό σύμβουλο δεν αποτελεί μια ακόμα μελέτη την οποία θα περιμένουμε να παραλάβουμε και να δούμε τι διαπιστώνει και τι μας προτείνει. Η συνάντηση με το στρατηγικό σύμβουλο είναι η αρχή μιας διαδικασίας αντιστάθμισης του χαμένου χρόνου μαζί με όλους τους φορείς του τουρισμού οι οποίοι αποτελούν την κινητήρια δύναμη της τουριστικής μας αγοράς».

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Eulogio Bordas, πρόεδρος της THR (International Tourism Consultants) «Έφτασε η εποχή για καινοτομία. Πρέπει να εισαγάγουμε επιτυχείς πρακτικές μάρκετινγκ από άλλους κλάδους στον τουρισμό. Η Ελλάδα χρειάζεται ένα λειτουργικό σχέδιο marketing».

Στην 1η αυτή συνάντηση εργασίας υπήρξε η ευκαιρία για ανάλυση των παγκόσμιων τάσεων και τον χαρακτήρα του στρατηγικού marketing και των ανταγωνιστών της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.

Όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά η Ελλάδα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη της τις διεθνείς τάσεις που αλλάζουν και τις νέες αγορές που αναδύονται. Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στις αυξητικές τάσεις χρήσης του διαδικτύου και του ολοένα και πιο ηγετικού του ρόλου στις παγκόσμιες πωλήσεις ταξιδιών, καθώς και στις συμπεριφορές των ίδιων των ταξιδιωτών σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και ειδικότερα αυτών που επισκέπτονται την Ελλάδα είτε για διακοπές είτε για επαγγελματικούς λόγους.

«Η αύξηση κερδών και η τοποθέτηση της Ελλάδας στους πρώτους πέντε Ευρωπαϊκούς προορισμούς πρέπει να είναι οι στόχοι για την Ελλάδα μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια βάσει ενός αποτελεσματικού σχεδίου δράσης, που θα αποτελείται από 9 επιμέρους σχέδια marketing και θα καταλήξουν σε ένα ενοποιημένο και τελικό σχέδιο» επεσήμανε ο στρατηγικός σύμβουλος.

Καθοριστικός παράγοντας σε αυτό το γεγονός είναι ένα branding system, το οποίο δεν θα αφόρα μόνο στο λογότυπο του ελληνικού τουρισμού, αλλά μια σειρά πραγμάτων, όπως ο προσδιορισμός της ταυτότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, το target group και οι αγορές στις οποίες απευθύνεται η Ελλάδα καθώς και η κατανόηση των ιδιαιτέρων χαρακτηριστικών των τουριστών που έρχονται στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον τουριστικό σύμβουλο, η ανταγωνιστικότητα και η ελκυστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος πρέπει να τεθεί σε συνάρτηση με τους άλλους προορισμούς στην περιοχή της Μεσογείου και την Νοτιανατολικής Ευρώπης, οι οποίοι είναι οι άμεσοι ανταγωνιστές της Ελλάδας σε διάφορους τομείς της τουριστικής βιομηχανίας. Ένα κομμάτι της έρευνας που διεξήχθη και είναι ακόμη σε εξέλιξη πάνω σε αυτό το τομέα έδειξε ότι το μέλλον της Ελλάδας είναι θετικό έναντι των ανταγωνιστών της εάν στοχεύσει σε συγκεκριμένους τομείς του τουρισμού.

Οι τομείς που αναδεικνύονται ως πρωταρχικού στόχοι για την Ελλάδα και κατ’ επέκταση για τη δημιουργία ενός λειτουργικού σχεδίου marketing σύμφωνα με τα στοιχεία από την στατιστική έρευνα που παρατέθηκαν στην συνάντηση είναι το «Sun & Beach», το «Touring» και το «Wellness».

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024