Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού

Αποτελέσματα έρευνας του ΕΟΤ σε 1.200 νοικοκυριά της Αττικής

Δώρα Σγάρτσου - 08 Φεβρουάριος 2007, 00:00

Έρευνα με στόχο την αξιολόγηση των προσφερόμενων υπηρεσιών στην Ελλάδα, την επισήμανση των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων του ελληνικού τουρισμού, τις προτεραιότητες και προσδοκίες για την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού τομέα διεξήγαγε γαι λογαριασμό του ΕΟΤ η εταιρία marc Α.Ε., τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν...

Έρευνα με στόχο την αξιολόγηση των προσφερόμενων υπηρεσιών στην Ελλάδα, την επισήμανση των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων του ελληνικού τουρισμού, τις προτεραιότητες και προσδοκίες για την ποιοτική αναβάθμιση<...>

του τουριστικού τομέα διεξήγαγε γαι λογαριασμό του ΕΟΤ η εταιρία marc Α.Ε., τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν τη Δευτέρα, στο πλαίσιο του 1ου Forum “Τουριστική Χάρτα 2007”. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις 22-31 Ιανουαρίου 2007 ανάμεσα σε 1.200 νοικοκυριά (άνδρες, γυναίκες, 18 ετών και άνω) του Λεκανοπεδίου Αττικής.

Βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής:

Εφάμιλλο με των άλλων ευρωπαϊκών χωρών κρίνεται το επίπεδο των τουριστικών υπηρεσιών στην Ελλάδα

Το 52% των ερωτώμενων θεωρεί την ποιότητα των τουριστικών υπηρεσιών στην Ελλάδα καλή, το 37,4% μέτρια και το 8,8% μη ικανοποιητική. Συγκρίνοντας το επίπεδο των τουριστικών υπηρεσιών της χώρας μας με το επίπεδο άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το 42% πιστεύει ότι είναι εφάμιλλο, το 10,1% θεωρεί ότι είναι ακόμη καλύτερο και το 30,5% χειρότερο.

Ικανοποίηση από το φυσικό περιβάλλον - δυσαρέσκεια από την σχέση ποιότητας-τιμής

Το φυσικό περιβάλλον, τα ιστορικά αξιοθέατα, οι δυνατότητες ψυχαγωγίας / νυχτερινής διασκέδασης, το αίσθημα ασφάλειας που νοιώθει ο τουρίστας και το αεροδρόμιο είναι οι παράγοντες που συγκεντρώνουν τα υψηλότερα ποσοστά ικανοποίησης των Ελλήνων τουριστών. Από το σύνολο των παραγόντων που έχουν σχέση με την ποιότητα του τουρισμού, το χαμηλότερο ποσοστό ικανοποίησης εμφανίζουν στην έρευνα το επίπεδο εξυπηρέτησης, οι τιμές και φυσικά η σχέση ποιότητας-τιμής των τουριστικών υπηρεσιών.

Τα πλεονεκτήματα της Ελλάδας

Στην ανοιχτή ερώτηση “που πιστεύετε ότι πλεονεκτεί η Ελλάδα σε σχέση με άλλους προορισμούς;” οι απαντήσεις που αναφέρθηκαν συχνότερα είναι οι εξής: Η φυσική ομορφιά, ο ήλιος, η θάλασσα, τα νησιά, η φιλοξενία, το φιλότιμο, τα αξιοθέατα / ιστορικά μνημεία, ο πολιτισμός, το κλίμα, η νυχτερινή ζωή, η ελληνική κουζίνα, οι υποδομές και το αίσθημα ασφάλειας που νοιώθει ο επισκέπτης στην χώρα μας.

Τα μειονεκτήματα της Ελλάδας

Στην αντίστοιχη ανοιχτή ερώτηση “που πιστεύετε ότι μειονεκτεί η Ελλάδα σε σχέση με άλλους προορισμούς του εξωτερικού;” οι συχνότερες αναφορές είναι οι εξής: Τιμές / ακρίβεια / αισχροκέρδεια, ποιότητα εξυπηρέτησης, νοοτροπία / έλλειψη τουριστικής συνείδησης, σχέση ποιότητας - τιμής, οργάνωση, καθαριότητα, έλλειψη υποδομών, μετακινήσεις, διαφήμιση, μη αξιοποίηση τουριστικών αξιοθέατων και φυσικού πλούτου.

Αισιοδοξία για την πορεία του ελληνικού τουρισμού

Το 38,3% πιστεύει ότι μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες τα πράγματα στον τουριστικό τομέα της χώρας μας συνεχώς βελτιώνονται. Το 46,3% δεν διαπιστώνει σημαντικές αλλαγές, ενώ ένα 11,7% θεωρεί πως χειροτερεύουν. Από την σχέση των ανωτέρω ποσοστών προκύπτει ένα θετικό ισοζύγιο για την αντιλαμβανόμενη πορεία του ελληνικού τουρισμού. (Το ποσοστό όσων θεωρούν ότι τα πράγματα βελτιώνονται είναι υπερτριπλάσιο του αντίστοιχου ποσοστού όσων θεωρούν ότι χειροτερεύουν).

Αξίζει να τονισθεί πως όσοι δήλωσαν ότι γνωρίζουν το έργο και τις δραστηριότητες του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, (Σχεδιασμός νέας στρατηγικής, προώθηση νέων μορφών τουρισμού, ενέργειες διαφήμισης, κτλ) πιστεύουν ότι τα πράγματα βελτιώνονται σε ποσοστό κατά πολύ μεγαλύτερο του μέσου όρου (53,3%).

Οι προτεραιότητες στον τομέα του τουρισμού

Σύμφωνα με τις απαντήσεις των ερωτώμενων, οι τρεις μεγάλες προτεραιότητες του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης θα πρέπει να είναι:

  1. Η διαφήμιση του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό
  2. Η αύξηση της ποιότητας των υπηρεσιών
  3. Η ανάπτυξη της τουριστικής συνείδησης του Έλληνα
Ακολουθούν τα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού, η ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού, οι επαφές με φορείς στο εξωτερικό και τα προγράμματα τουρισμού για νέους. Συχνότητα και λόγοι ταξιδίων Στα πλαίσια της έρευνας, εξετάστηκε επίσης η συχνότητα καθώς και οι λόγοι ταξιδίων των Ελλήνων, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Υψηλή συχνότητα ταξιδίων στην Ελλάδα: Οι οκτώ στους δέκα `Ελληνες (79,3%) πραγματοποίησαν κάποιο ταξίδι εντός Ελλάδος μέσα στο 2006. Το 28,3% δήλωσε ότι πραγματοποίησε ένα ταξίδι, το 22,9% δύο ταξίδια, το 19,1% τρία και το 29,7% περισσότερα. Ο συνηθέστερος λόγος των ταξιδίων στην Ελλάδα είναι η αναψυχή και οι διακοπές. Το 18,6% αναφέρει ως λόγο των πραγματοποιηθέντων ταξιδίων μέσα στο 2006 τις επισκέψεις σε φίλους και συγγενείς και το 11,4% αναφέρει επαγγελματικούς λόγους. Η σχετικά υψηλότερη συχνότητα ταξιδίων εμφανίζεται στους άντρες, στην ηλικιακή κατηγορία 25-45, στους μισθωτούς, ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και ελεύθερους επαγγελματίες και η μικρότερη στους συνταξιούχους και τις νοικοκυρές άνω των 65. Ένας στους πέντε ταξίδεψε στο εξωτερικό: Κατά τη διάρκεια του 2006, το 18,6% δήλωσε ότι πραγματοποίησε κάποιο ταξίδι εκτός Ελλάδος έστω και χωρίς διανυκτέρευση. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τέσσερις στους δέκα όσων βγήκαν εκτός συνόρων τους προηγούμενους 12 μήνες δήλωσαν ότι πραγματοποίησαν περισσότερα του ενός ταξίδια στο εξωτερικό και μάλιστα αρκετοί ήταν αυτοί που δήλωσαν ότι ταξίδεψαν πάνω από πέντε φορές. Ο συνηθέστερος λόγος ταξιδίων στο εξωτερικό είναι η αναψυχή. Ωστόσο, σημαντικά είναι και τα ποσοστά όσων αναφέρουν επαγγελματικούς λόγους (31%) και επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top