Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Δήμαρχος της Κω κ. Μιλτιάδης Φάκκος στο TravelDailyNews ανέλυσε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει όχι μόνο ο Δήμος της Κω αλλά και ολόκληρο το νησί από […]
Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Δήμαρχος της
Παρότι ο Δήμος είναι 'στραμμένος προς τον τουρισμό', όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Φάκκος τα προβλήματα που αντιμετωπίζει είναι πολύ σοβαρά. "Η
Η σπουδαιότητα του τουρισμού είναι δεδομένη για την Κω. Ο κ. Φάκκος μας διαβεβαίωσε ότι όλες οι 'δράσεις' του Δήμου τείνουν στην προσπάθεια να καταστήσουν 'επώνυμο' τον τουρισμό.
Όμως το νησί, όπως και τα περισσότερα ελληνικά νησιά άλλωστε, υποφέρει από τον τουρισμό χαμηλής ποιότητας. Όπως και άλλοι τουριστικοί παράγοντες του νησιού μας επιβεβαίωσαν, οι τουρίστες και συγκεκριμένα οι νεαροί τουρίστες (ηλικίας 14-20 χρονών) από την Αγγλία και την Σκανδιναβία που ταξιδεύουν στην χώρα μας ασυνόδευτοι, βλέπουν τις διακοπές τελείως διαφορετικά από ότι οι υπόλοιποι τουρίστες. Η συμβίωση τους στην ίδια τουριστική περιοχή είναι αδύνατη.
Οι νεαροί βλέπουν την Ελλάδα ως παράδεισο, όχι μόνο για τον ήλιο και την θάλασσα της, αλλά για την ελευθερία των οινοπνευματωδών ποτών. Στις χώρες τους η αγορά του αλκοόλ σε αυτή την ηλικία απαγορεύεται. Στην Ελλάδα όμως όχι μόνο επιτρέπεται, αλλά και πολλές φορές 'επιβάλλεται', από τους tour operators αφού το 'ελεύθερο αλκοόλ' ξεκινάει μέσα από το ίδιο το αεροπλάνο που τους μεταφέρει τελικά στην χώρα μας ήδη μεθυσμένους. Πότε ξεμεθούν; Μόλις πάλι προσγειωθούν στις χώρες τους. Τι κάνουν στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα; Απερίγραπτο.
Η καθημερινή τους διασκέδαση έχει ως εξής: Σε ομάδες των 50-100 ατόμων, οδηγούνται από 2-3 'αρχηγούς-συνοδούς' με σφυρίχτρες (που ξεκουφαίνουν τους υπόλοιπους τουρίστες) από μπαρ σε μπαρ όπου πίνουν από μερικά ποτά στο κάθε ένα. Το αντίτιμο των ποτών έχει 'προσυνεννοηθεί' μεταξύ του ιδιοκτήτη του μπαρ και των tour operators που φέρνουν τους πελάτες. Οι νεαροί πελάτες στο τέλος της νύχτας δεν ξέρουν τι κάνουν. Θεωρούν ότι επειδή στην χώρα μας επιτρέπεται η αγορά του αλκοόλ και από ανήλικους, ότι επικρατεί ασυδοσία.
Στη Κω, όπως και στα περισσότερα νησιά, η αστυνομία δεν μπορεί να δαμάσει αυτό το γεγονός. Δεν θα ήταν υπερβολή να αναφέρουμε ότι κατά την αναχώρηση αυτών των πελατών, στην καλύτερη περίπτωση τα δωμάτια των καταλυμάτων χρειάζονται τουλάχιστον βάψιμο.
Είναι πολύ εύκολο να αντιληφθεί κάποιος ότι αν το παραπάνω γεγονός δεν αντιμετωπιστεί ριζικά και νομοθετικά, οποιαδήποτε προσπάθεια για 'επώνυμο τουριστικό προϊόν' και αναβάθμιση του τουρισμού δεν θα επιφέρει τα ποθητά αποτελέσματα. Ο δρόμος είναι μακρύς και χρειάζεται πολλές θυσίες.
Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.