Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Εκδήλωση ΗΑΤΤΑ

Ποιοτικά χαρακτηριστικά των ελληνικών τουριστικών γραφείων από τον Πάρη Τσάρτα

Έφη Κορωνιού - 22 Μάρτιος 2007, 00:00

Στην εκδήλωση «Αναπτυξιακή Σύμπραξη “Always Tourism”», που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 19 Μαρτίου από τον HATTA ο Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Αιγαίου και Διευθυντής ΕΤΕΜ, κ. Πάρις Τσάρτας, παρουσίασε<...>

το θέμα: Τα τουριστικά γραφεία στην Ελλάδα: ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Αρχικά παρουσίασε τη γεωγραφική κατανομή των τουριστικών γραφείων στην Ελλάδα δείχνοντας το μεγάλο αριθμό γραφείων στα αστικά κέντρα, αλλά και σε τουριστικά αναπτυγμένα μέρη. Επίσης έδειξε την κατανομή ταξιδιωτικών γραφείων κατά νομική μορφή (2001 και 2002) και σημείωσε το μεγάλο αριθμό των προσωπικών και οικογενειακών επιχειρήσεων.

Συνέχισε ομαδοποιώντας τα τουριστικά γραφεία βάσει των κυρίων δραστηριοτήτων τους. Η πρώτη ομάδα έχει δραστηριότητες incoming με την ιδιότητα του tour operator, με κύριο αντικείμενο τη σύνθεση, οργάνωση και πώληση τουριστικών πακέτων – προγραμμάτων. Η δεύτερη ομάδα δραστηριότητες incoming με την ιδιότητα του travel agent, με κύριο αντικείμενο την υποδοχή οργανωμένων ομάδων τουριστών και την εκτέλεση των προγραμμάτων των tour operator.

Η τρίτη δραστηριότητες outgoing με την ιδιότητα του tour operator, με κύριο αντικείμενο τη σύνθεση και πώληση τουριστικών πακέτων σε χώρες του εξωτερικού. Η τέταρτη δραστηριότητες outgoing με την ιδιότητα του travel agent, με κύριο αντικείμενο την πώληση, σε καταναλωτές, τουριστικών πακέτων των Ελλήνων tour operator και τελικώς η πέμπτη ομάδα δραστηριότητες χερσαίων μεταφορών, με ιδιόκτητο στόλο τουριστικών λεωφορείων, με κύριο αντικείμενο την ενοικίαση τουριστικών λεωφορείων σε tour operator και travel agent ή/και τη διοργάνωση εκδρομών, transfer κ.λπ..

Ακολούθως παρουσίασε την S.W.O.T. Analysis των ελληνικών τουριστικών γραφείων. Στα πλεονεκτήματα συμπεριέλαβε την ευελιξία των γραφείων λόγω μεγέθους, την λειτουργία σε «οικογενειακή» βάση (δηλαδή το οικογενειακό, το πιο φιλικό κλίμα), τη δυνατότητα παροχής προσωποποιημένων υπηρεσιών και τη λειτουργία σε μια γνωστή και καθιερωμένη χώρα υποδοχής τουριστών.

Στα μειονεκτήματα συμπεριέλαβε το πολύ μικρό μέγεθος, την περιορισμένη οργάνωση και μικρή εξειδίκευση, την εξάρτηση από τους tour operator, την ανεπαρκής στελέχωση, εκπαίδευση και κατάρτιση των εργαζομένων και την περιορισμένη αξιοποίηση – χρήση των νέων τεχνολογιών.

Μέσα σε αυτά τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα πρόβαλε τις ευκαιρίες που μπορεί να εκμεταλλευτεί το τουριστικό γραφείο όπως τη διαρκή αύξηση της ζήτησης για τουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες, τη διαφοροποίηση της ζήτησης προς περισσότερο εξειδικευμένα – προσωποποιημένα προϊόντα και υπηρεσίες και τη μετεξέλιξη των τουριστικών γραφείων σε περισσότερο εξειδικευμένες και ευέλικτες τουριστικές επιχειρήσεις.

Βέβαια υπάρχουν και απειλές που μπορούν να δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στο ταξιδιωτικό γραφείο. Αυτές είναι η διαρκής αύξηση της δύναμης των tour operator, η δραστηριοποίηση των tour operator στην λιανική πώληση των προϊόντων που παράγουν (με αποτέλεσμα την απομεσολάβηση των μικρών γραφείων), η αύξηση των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους αλλά και η αύξηση της χρήσης του Internet για την πληροφόρηση και οργάνωση των διακοπών (επίσης με αποτέλεσμα την απομεσολάβηση των τουριστικών γραφείων γενικά).

Όπως είχε πει και ο κ. Van Steen (Πρόεδρος ECTAA) στην ομιλία του, τα τουριστικά γραφεία πρέπει να εξελιχθούν σε τουριστικούς συμβούλους. Για να γίνει αυτό ο κ. Τσάρτας παραθέτει τα χαρακτηριστικά που πρέπει να αποκτήσουν τα ελληνικά τουριστικά γραφεία προκειμένου να εξελιχθούν σε «ταξιδιωτικούς συμβούλους». Αυτά είναι οι κατάλληλες υποδομές με έμφαση στις νέες τεχνολογίες και τη σωστή χρήση τους, η στελέχωση με κατάλληλα εκπαιδευμένο – εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, η παροχή εξατομικευμένων προϊόντων και υπηρεσιών (“tailor made”), η καλή γνώση της αγοράς και των απαιτήσεων – αναγκών των ταξιδιωτών – τουριστών και των προϊόντων που παράγουν και πωλούν, η συνεργασία με τουριστικές επιχειρήσεις σε άλλες χώρες και παραγωγή τουριστικών προϊόντων εξερχόμενου τουρισμού, η καλή γνώση των προορισμών που καλούνται να «πωλήσουν», των διαδικασιών διαπραγμάτευσης με προμηθευτές και tour operator και των τεχνικών μάρκετινγκ και προώθησης αλλά και η πιστοποίηση διαδικασιών και υπηρεσιών.

Συμπερασματικά ο κ. Τσάρτας παρουσίασε την υπάρχουσα κατάσταση στα τουριστικά γραφεία και πως αυτά θα μπορέσουν να εξελιχθούν, έτσι ώστε να επιβιώσουν αλλά και να αναπτυχθούν βάση των νέων δεδομένων.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top