Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΚρουαζιέρεςΓιώργος Κουμπενάς: Απαντήσεις για το ναυάγιο αναμένουμε από το Voice Data Recorder
Γενικός Διευθυντής Επιχειρήσεων Louis - πλοίαρχος Ε.Ν.

Γιώργος Κουμπενάς: Απαντήσεις για το ναυάγιο αναμένουμε από το Voice Data Recorder

Απαντήσεις σε ερωτήματα δημοσιογράφων για το περιστατικό στη Σαντορίνη και τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου “Sea Diamond” – κυρίως διαδικαστικές λεπτομέρειες σχετικά με τη διάσωση των επιβατών και την εγκατάλειψη του πλοίου – έδωσε σε χτεσινή συνέντευξη ο πλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού και Γενικός Διευθυντής Επιχειρήσεων…

Απαντήσεις σε ερωτήματα δημοσιογράφων για το περιστατικό στη Σαντορίνη και τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου “Sea Diamond” – κυρίως διαδικαστικές λεπτομέρειες σχετικά με τη διάσωση των επιβατών και την εγκατάλειψη<...>του πλοίου – έδωσε σε χτεσινή συνέντευξη ο πλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού και Γενικός Διευθυντής Επιχειρήσεων της ιδιοκτήτριας εταιρίας Louis Hellenic Cruises, κ. Γιώργος Κουμπενάς, αρνούμενος να αναφερθεί στο κομμάτι των ευθυνών, καθώς όπως εξήγησε, το ζήτημα αυτό βρίσκεται υπό ανάκριση. Ωστόσο, όπως επεσήμανε, οι απαντήσεις για την αλήθεια κρύβονται στα δεδομένα που έχουν καταγραφεί στο Voice Data Recorder και για αυτό καλύτερο θα είναι να περιμένουμε τις αποδείξεις. “Εμπιστευόμαστε τις ανακριτικές αρχές. Η αλήθεια θα βγει” ανέφερε χαρακτηριστικά. Σίγουρα υπάρχει ανθρώπινο λάθος σχολίασε λίγο αργότερα, μιλώντας για την πρόσκρουση στη ξέρα, καθότι τα πλοία όπως εξήγησε μπορεί να είναι σύγχρονα, αλλά τα περισσότερα ναυτικά ατυχήματα (75%) οφείλονται σε ανθρώπους. Δικαιολογώντας δε την πραγματοποίηση της συνέντευξης πέντε μέρες μετά το συμβάν είπε: “Το ατύχημα ήταν τραγικό για την εταιρία. Χρειάστηκε χρόνος για την αντιμετώπιση του”.

Προτεραιότητα δόθηκε στην ανθρώπινη ζωή και για αυτό το λόγο η εντολή από τη Louis ήταν το πλοίο να πάει σε συγκεκριμένο σημείο πρόσδεσης. Παρόλα αυτά άγνωστο παραμένει ποιός έδωσε εντολή να πάει το πλοίο εκεί που τελικά βυθίστηκε. Το Voice Data Recorder, που κρύβει τις απαντήσεις βρίσκεται στο πάνω κατάστρωμα του πλοίου και εκείνη τη δύσκολη στιγμή δεν δόθηκε εντολή από την εταιρία σε κανένα μέλος του πληρώματος να ανέβει με κίνδυνο της ζωής του να το διασώσει. Ο πλοίαρχος του “Sea Diamond”, τόνισε ο κ. Κουμπενάς, δεν είχε τον έλεγχο του πλοίου, καθότι 20 λεπτά μετά την πρόσκρουση τα μηχανήματα σταμάτησαν να λειτουργούν, με αποτέλεσμα το αεράκι και τα ρυμουλκά να κατευθύνουν το πλοίο, όπως παραδέχτηκε λίγα λεπτά αργότερα σε ερώτηση δημοσιογράφου.

Όσον αφορά στις απαιτούμενες διαδικασίες σε τέτοιες περιπτώσεις, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, και την χρονική προθεσμία 30 λεπτών για την εκκένωση του κρουαζιερόπλοιου, ο κ. Κουμπενάς, υπογράμμισε πως “όλα τηρήθηκαν κατά γράμμα”, σημειώνοντας πως τα 30 λεπτά μετρούν από την εντολή του πλοιάρχου στα μεγάφωνα για εγκατάλειψη του πλοίου. Κάτι τέτοιο όμως δεν συνέβη στην περίπτωση της Σαντορίνης, καθώς ο πλοίαρχος, προκειμένου να μη δημιουργηθεί πανικός, δεν εξέπεμψε ποτέ σχετικό μήνυμα από τα μεγάφωνα.

Σχεδιάγραμμα με τις εξόδους κινδύνου υπήρχε σε κάθε πόρτα καμπίνας στο “Sea Diamond”, ενώ λίγες μόλις μέρες πριν είχαν γίνει οι σχετικές επιθεωρήσεις από τις αρμόδιες αρχές και τα γυμνάσια του πληρώματος, τα οποία είχαν στεφθεί με απόλυτη επιτυχία. Σχολιάζοντας δε την εθνικότητα του πληρώματος και τυχόν προβλήματα επικοινωνίας τόσο μεταξύ ατόμων του πληρώματος, όσο και μεταξύ επιβατών και πληρώματος, ο εκπρόσωπος της Louis ανέφερε πως το πλήρωμα του “Sea Diamond” αποτελείται από 391 άτομα, εκ των οποίων τα 117 είναι από την Ελλάδα και όπως είχε διαφανεί σε ελέγχους το πλήρωμα μπορούσε να επικοινωνήσει και να διαχειριστεί κρίσεις. Καμπίνες, διευκρίνησε, δεν είχαν προστεθεί στο πλοίο, απλά ορισμένες καμπίνες επιβατών μετατράπηκαν σε καμπίνες πληρώματος.

Αναφερόμενος στη συνέχεια στο θέμα ρύπανσης του περιβάλλοντος από το ναυάγιο, ο κ. Κουμπενάς είπε πως άμεσα ειδοποιήθηκε εταιρία για την ρύπανση του περιβάλλοντος, ενώ μέχρι στιγμής έχουν αντληθεί 410 λίτρα νερού με πετρέλαιο. Στη περιοχή της Σαντορίνης βρίσκονται για αυτό το λόγο δύο ειδικοί, ενώ το Λιμεναρχείο Σαντορίνης είχε θέσει στη Louis διωρία 2 ημερών για την κατάθεση σχεδίου απάντλησης των μολυσμένων υδάτων. Φήμες για επιβολή σχετικού προστίμου διαψεύστηκαν από τον εκπρόσωπο της εταιρίας.

Ενημέρωση για τους 2 Γάλλους αγνοούμενους έλαβε η Louis στις 20:00 το απόγευμα. Έπειτα από 20 λεπτά ενημερώθηκε σχετικά ο πλοίαρχος, ο οποίος όμως κατάφερε να φτάσει μέχρι και το Deck 3 (οι δύο αγνοούμενοι ήταν στο Deck 2). Από τις 16:00 που ενημερώθηκε για το συμβάν η εταιρία μέχρι και τις 20:00 σχετικά με τους αγνοούμενους, όπως τόνισε ο κ. Κουμπενάς, “υπήρχαν μόνο ενδείξεις”, αναφέροντας σχετικά πως και ο γιος της Γαλλίδας τουρίστριας, ο άντρας και η κόρη της οποίας αγνοούνται, βγήκε στο λιμάνι με την τελευταία βάρκα διάσωσης.

Η συγκέντρωση επιβατών έγινε κανονικά στο κατάστρωμα των βαρκών, ενώ η καταμέτρηση τους, λόγω των συνθηκών και της μεγάλης κλίσης που είχε ήδη πάρει το κρουαζιερόπλοιο, δεν έγινε εντός του πλοίου, αλλά κατόπιν στο λιμάνι. Σωσίβια υπήρχαν στο “Sea Diamond” για 2.011 άτομα, ενώ υπήρχαν και 6 βάρκες, χωρητικότητας 536 ατόμων.

Όσον αφορά τέλος στην αποζημίωση της εταιρίας από τις ασφαλιστική ο κ. Κουμπενάς ανέφερε πως οι όποιες αποφάσεις διαχείρισης του συμβάντος λαμβάνονταν από κοινού με εκπροσώπους της ασφαλιστικής εταιρίας. Ωστόσο, αξίζει να αναφερθεί πως το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο είναι ασφαλισμένο σε τρεις εταιρίες με τρία διαφορετικά ποσά.

Από τη Δευτέρα το δρομολόγιο του “Sea Diamond” εκτελείται με το “Thomson Spirit”, ενώ στον τόπο του ναυαγίου βρίσκονται ήδη δύο ειδικοί για εξακρίβωση της ακριβούς θέσης του πλοίου και της δυνατότητας ανέλκυσης του.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024