Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
1ο Διεθνές Συνέδριο Παραθεριστικής Κατοικίας

Πετραλιά: Εξαιρετικές οι προοπτικές για την αγορά της τουριστικής κατοικίας στην Ελλάδα

Δώρα Σγάρτσου - 17 Μάιος 2007, 00:00

Τον προσανατολισμό της κυβέρνησης αναφορικά με την ανάπτυξη του θεσμού της τουριστικής κατοικίας στην Ελλάδα, ανέπτυξαν εκπρόσωποι της πολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας της χώρας στο πλαίσιο του 1ο Διεθνούς Συνεδρίου με θέμα: «Παραθεριστική κατοικία στην Ελλάδα: Ευκαιρίες τουριστικής ανάπτυξης και επενδύσεων»...

Τον προσανατολισμό της κυβέρνησης αναφορικά με την ανάπτυξη του θεσμού της τουριστικής κατοικίας στην Ελλάδα, ανέπτυξαν εκπρόσωποι της πολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας της χώρας στο πλαίσιο του 1ο Διεθνούς Συνεδρίου με θέμα: «Παραθεριστική κατοικία<...>

στην Ελλάδα: Ευκαιρίες τουριστικής ανάπτυξης και επενδύσεων», που διεξήχθη χτες σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών.

«Ο παραθερισμός και η αγορά δεύτερης κατοικίας σε μία διαφορετική χώρα από τη χώρα διαμονής αποτελούν μία από τις σύγχρονες τάσεις που σημειώνει σημαντική αύξηση τα τελευταία χρόνια στο εξωτερικό, αλλά και τη χώρα μας. Πρόκειται για μία ελεύθερη δραστηριότητα της κτηματομεσιτικής αγοράς, η οποία υπόκειται στους κανονισμούς της σχετικής νομοθεσίας» ανέφερε στην ομιλία της η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κυρία Φάνη Πάλλη - Πετραλιά, τονίζοντας τη διαφορά μεταξύ παραθεριστικής και τουριστικής κατοικίας.

Όπως εξήγησε:

«Παραθεριστική» κατοικία μπορεί σήμερα να κατασκευάσει ο οποιοσδήποτε διαθέτει μία οικοδομήσιμη και πληρούσα τις προδιαγραφές του νόμου έκταση. Αντίθετα, η «Τουριστική» κατοικία

, όπως την μελετούμε και την εξετάζουμε, θα πρέπει να πληροί ορισμένες αυστηρές προϋποθέσεις. Είναι άμεσα συνδεδεμένη με μία τουριστική ανάπτυξη, που αποβλέπει στην αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό του τουριστικού μας προϊόντος, με έμφαση στη διαφύλαξη του φυσικού και ανθρωπογενούς μας περιβάλλοντος. Θα πρέπει να αφορά σε εκτάσεις συγκεκριμένου μεγέθους, να συνδέεται άμεσα με ξενοδοχειακές επενδύσεις και υποδομές και οι κατοικίες να είναι συγκεκριμένων προδιαγραφών, ως προς την κατασκευή τους, τα μεγέθη τους και άλλα χαρακτηριστικά, ακόμα και στο καθεστώς ιδιοκτησίας και διάθεσης.

Παράλληλα, θα πρέπει να καθοδηγείται από τον σεβασμό στο περιβάλλον και στους φυσικούς πόρους κάθε περιοχής, την προστασία και ανάδειξη των τοπικών παραδοσιακών και πολιτισμικών χαρακτηριστικών, την ενίσχυση και υποστήριξη των τοπικών κοινωνιών και τη δημιουργία «ανοικτών πόλων» τουρισμού και αναψυχής, δωδεκάμηνης λειτουργίας.

Στοίχημα του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης είναι η προώθηση της λεγόμενης «τουριστικής» κατοικίας, η αγορά της οποίας έχει εξαιρετικές προοπτικές για την Ελλάδα, κατά την κα Πετραλιά. “Η ζήτηση για αγορά «τουριστικής κατοικίας» μέσα σε οργανωμένα συγκροτήματα τουρισμού, τα οποία περιλαμβάνουν πληθώρα ειδικών μορφών τουρισμού όπως γκολφ, κέντρα θαλασσοθεραπείας, κ.α., που ενισχύουν τη διάρκεια και την αποδοτικότητα του τουριστικού προϊόντος, συνεχώς αυξάνεται”.

“Δεν υπάρχει αμφιβολία”, συμπλήρωσε η υπουργός πως “η ανάπτυξη της τουριστικής κατοικίας θα είναι ισχυρός προωθητικός παράγοντας για την ταχύτατη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, την κάθετη αύξηση τόσο της προσφοράς, όσο και της ζήτησης υψηλής ποιότητας υπηρεσιών τουρισμού ολόκληρο το χρόνο και όχι μόνο το καλοκαίρι”.

Υποστηρίξαμε και υποστηρίζουμε την προώθηση του θεσμού της οργανωμένης παραθεριστικής κατοικίας. Με την προϋπόθεση ότι η  παραθεριστική κατοικία για αγορά ή ενοικίαση σε διεθνείς πελάτες για μόνιμη ή ημι-μόνιμη διαβίωση στη χώρα μας πρέπει να προχωρήσει οργανωμένα και με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον και τις πολιτιστικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες της τοπικής κοινωνίας” υπογράμμισε στην ομιλία του ο κ. Χρήστος Παπουτσής, βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ., Υπεύθυνος πολιτικού σχεδιασμού για την Ανάπτυξη και την Ανταγωνιστικότητα.

“Η οργανωμένη τουριστική κατοικία με την όποια μορφή της”, ανέφερε μεταξύ άλλων “δημιουργεί ένα ιδιαίτερα ελκυστικό προϊόν για ξένους κυρίως από την Βόρεια Ευρώπη. Επεκτείνει την τουριστική περίοδο και αναπτύσσει μονιμότερους δεσμούς της χώρας με τους ξένους επισκέπτες - ιδιοκτήτες δεύτερης κατοικίας. Ενισχύει τη περιφερειακή ανάπτυξη και την οικονομία της υπαίθρου και δημιουργεί νέους προορισμούς εκτός των κορεσμένων και περιβαλλοντικά επιβαρημένων περιοχών. Λειτουργεί ως σημαντικό πολεοδομικό κίνητρο για την βιωσιμότητα της ανάπτυξης νέων τουριστικών υποδομών (πολυτελή τουριστικά συγκροτήματα, golf, spa, θεματικά πάρκα, χιονοδρομικά κέντρα) που διευρύνουν γεωγραφικά και χρονικά την τουριστική περίοδο στην Ελλάδα. Συμβάλλοντας καθοριστικά στην επίτευξη του στόχου ‘’Τουρισμός 12 μήνες το χρόνο. Επιπλέον, η οργανωμένη τουριστική κατοικία εξασφαλίζει προσιτή παραθεριστική στέγη για τους Έλληνες και δίνει μεγαλύτερα περιθώρια στους πολίτες για διακοπές και απόλαυση στον ελεύθερο χρόνο”.

Παράλληλα, στο πλαίσιο του συνεδρίου επικεφαλείς επιχειρηματικών σχημάτων, ελληνικών και ξένων συμφερόντων, που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, ανέπτυξαν τη δική τους τεχνογνωσία και τα επιχειρηματικά τους σχέδια για την Ελλάδα. Κοινός τόπος όλων είναι ότι ο επί θύρας θεσμός της τουριστικής και παραθεριστικής κατοικίας στην χώρα μας βρίσκεται σε ραγδαία ανάπτυξη, ενώ οι προοπτικές που ανοίγονται είναι ευοίωνες. 

Ακόμη, το παρόν έδωσαν προσωπικότητες από όλους τους φορείς της τουριστικής βιομηχανίας, των επιμελητηρίων, των πρεσβειών, αλλά και κορυφαίων κατασκευαστικών εταιριών και ευρωπαϊκών μεσιτικών γραφείων.

Σημειώνεται ότι το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε στο περιθώριο της πρώτης εξειδικευμένης διεθνούς Έκθεσης για την Ακίνητη Περιουσία και τον Ελληνικό Τουρισμό: «Tourism & Property Show 2007», οι πύλες της οποίας θα ανοίξουν αύριο, Παρασκευή 18 Μαΐου στο Ελληνικό (πρώην Ανατολικό Αεροδρόμιο) και ώρα 11:00 το πρωί. Τέλος υπογραμμίζεται ότι η έκθεση θα διαρκέσει έως τη Δευτέρα 21 Μαΐου.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Sine ira et studio (ή -τουριστικά- αμερόληπτα)

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Το Hotel Marketing Masterclass στην Κύπρο

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top