Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΗΑΤΤΑ: Οι υπέρογκες χρεώσεις του νέου αεροδρομίου θα δράσουν ανασταλτικά στην αύξηση της τουριστικής κίνησης

ΗΑΤΤΑ: Οι υπέρογκες χρεώσεις του νέου αεροδρομίου θα δράσουν ανασταλτικά στην αύξηση της τουριστικής κίνησης

Σε επιστολή που απέστειλε ο ΗΑΤΤΑ, Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων, προς τους υπουργούς Μεταφορών και Επικοινωνιών Χ. Βερελή και Ανάπτυξης Ν. Χριστοδουλάκη καθώς και στον γενικό […]

Σε επιστολή που απέστειλε ο ΗΑΤΤΑ<.>, Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων, προς τους υπουργούς Μεταφορών και Επικοινωνιών Χ. Βερελή και Ανάπτυξης Ν. Χριστοδουλάκη<...> καθώς και στον γενικό γραμματέα του ΕΟΤ κ. Ε. Γιαννακόπουλο καταγράφει τα προβλήματα που προκύπτουν από τις υπερβολικές χρεώσεις στο νέο αερολιμένα 'Ελευθέριος Βενιζέλος', από την ανεπάρκεια οδικής πρόσβασης καθώς και από την ασάφεια σχετικά με την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του. Συγκεκριμένα, στην επιστολή αναφέρονται τα κάτωθι:

Ο ΗΑΤΤΑ όπως και το σύνολο του τουριστικού κόσμου στη χώρα μας, περίμενε ότι η δημιουργία και η λειτουργία του νέου αεροδρομίου των Σπάτων 'Ελευθέριος Βενιζέλος' θα αποτελούσε ιδανική λύση για μια σειρά από προβλήματα που βασίζονται στην ανεπάρκεια των υφισταμένων υποδομών των αεροδρομίων σε θέματα που αφορούν τόσο στη ποιοτική εξυπηρέτηση των επιβατών (με αρνητικές επιπτώσεις, μεταξύ άλλων, στην ποιότητα του τουριστικού μας προϊόντος και τη τουριστική εικόνα της χώρας μας), όσο και σε θέματα καθαρά ποσοτικά όπως η αδυναμία εξυπηρέτησης μεγάλου αριθμού τουριστών κατά τη διάρκεια των περιόδων τουριστικής αιχμής αλλά και την αδυναμία ανταπόκρισης στη ζήτηση, κυρίως μικρών εταιριών και εταιριών chartes για slots (αδειών προσγείωσης)σε ώρες που έχουν εμπορευσιμότητα. Το μέγεθος και οι εγκαταστάσεις του νέου αεροδρομίου ήταν και παραμένουν εγγύηση ότι τα προαναφερόμενα προβλήματα που αφορούν στην ανάγκη ποιοτικής και ποσοτικής αναβάθμισης των προσφερομένων υπηρεσιών, μέσω της αεροδρομικής υποδομής μας, θα βρουν λύση.

Οι αναμενόμενες συνέπειες από την προαναφερόμενη αναβάθμιση περιλάμβαναν, μεταξύ άλλων, και την αύξηση της τουριστικής κίνησης. Δυστυχώς, όμως, πολύ φοβόμαστε ότι με βάση τα δεδομένα της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας αγοράς οι σημαντικές αυξήσεις στις τιμές χρεώσεων του νέου αερολιμένα καθιστούν μη ανταγωνιστικούς, τόσο τον αερολιμένα όσο και τις εταιρίες που θα τον χρησιμοποιήσουν, ιδιαίτερα αυτές που θα έχουν την βάση τους εκεί. Το γεγονός αυτό θα λειτουργήσει αρνητικά ή στη καλύτερη περίπτωση θα εξανεμίσει την αναμενόμενη αύξηση της τουριστικής κίνησης. Συγκεκριμένα, σε ότι αφορά στις πτήσεις charter, όπου ο ανταγωνισμός των εταιριών είναι οξύτατος και τα περιθώρια κέρδους πολύ μικρά, το πολύ αυξημένο κόστος των υπηρεσιών του νέου αεροδρομίου θα οδηγήσει πολλές από τις εταιρίες να επανεξετάσουν και στη συνέχεια να αναθεωρήσουν την απόφαση τους να 'πετάξουν' προς την Αθήνα, παρά το γεγονός ότι θα μπορούν πλέον να βρουν ευκολότερα slots.

Σε ότι αφορά στις προγραμματισμένες πτήσεις ΙΑΤΑ και πιο συγκεκριμένα αυτές των μακρινών προορισμών από τις οποίες περιμέναμε να χρησιμοποιήσουν το αεροδρόμιο στην Αθήνα ως ενδιάμεσο σταθμό, βελτιώνοντας σημαντικά την αεροπορική σύνδεση της χώρας μας με μακρινούς προορισμούς (που συχνά ταυτίζονται με νέες ή όχι και τόσο αναπτυγμένες για την χώρα μας τουριστικές αγορές), το υψηλό κόστος προσγείωσης που μειώνει σημαντικά τα περιθώρια κέρδους, είναι βέβαιο ότι θα λειτουργήσει ανασταλτικά στην σχετική απόφαση τους. Εξίσου ανασταλτικά αναμένουμε να δράσει το υψηλό κόστος του νέου αεροδρομίου στην απόφαση για το εάν θα πετάξουν προς την χώρα μας αεροπορικές εταιρίες που δεν έχουν σοβαρό οικονομικό συμφέρον να έλθουν στην Ελλάδα αλλά θα εξέταζαν την περίπτωση αυτή, εάν υπήρχε το κατάλληλο κίνητρο.

Η ανεπαρκής υποδομή οδικής σύνδεσης του νέου αεροδρομίου αναμένεται ότι θα μεταφέρει τις ώρες εκνευριστικής παραμονής από το αεροδρόμιο που ήταν μέχρι σήμερα σε περιόδους αιχμής, στη διαδρομή από και προς αυτό. Ο χρόνος που αναμένεται για την μεταφορά των τουριστών από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο τους, υπολογίζουμε ότι θα αυξηθεί, κατά μέσο όρο, από 30 λεπτά της ώρας σε μια ώρα ως και δύο ώρες. Ευνόητο είναι ότι αυτό συνεπάγεται αντίστοιχη αύξηση του σχετικού κόστους.

Σε όλα τα προαναφερόμενα προβλήματα, που βέβαια δεν αφορούν μόνο στο κλάδο μας, αλλά στο σύνολο του τουριστικού κόσμου της χώρας, έρχονται να προστεθούν αυτά της ασάφειας των ημερομηνιών έναρξης λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, μόλις λίγες ημέρες πριν την πιθανολογούμενη λειτουργία του. Για μια ακόμη φορά το κράτος μας αφήνει ακάλυπτους μη παρέχοντας μας τις απαραίτητες πληροφορίες έγκαιρα, με συνέπεια να μη μπορούμε να ενημερώσουμε τους πελάτες μας για το που θα προσγειωθούν και πόσο χρόνο θα κάνουν να φθάσουν στο ξενοδοχείο τους, αλλά και να μην μπορούμε να κοστολογήσουμε της υπηρεσίες που καλούμεθα να προσφέρουμε.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024