Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣπηλιωτόπουλος: Ο τουρισμός είναι εθνική προτεραιότητα
Συζήτηση στρογγυλής τραπέζης του Economist

Σπηλιωτόπουλος: Ο τουρισμός είναι εθνική προτεραιότητα

“Διανύουμε μια περίοδο κομβική για την χώρα μας, μια περίοδο μετάβασης μέσα από την οποία η Ελλάδα αφήνει πίσω της την μίζερη εικόνα των μακρόχρονων συμβιβασμών και περνάει στη νέα εποχή με όλα τα χαρακτηριστικά μιας δύναμης βιώσιμης, σύγχρονης και ανταγωνιστικής. Η κυβέρνηση Καραμανλή, δρομολογώντας και υλοποιώντας σειρά μεταρρυθμίσεων κρίσιμων για το παρόν και το μέλλον…

“Διανύουμε μια περίοδο κομβική για την χώρα μας, μια περίοδο μετάβασης μέσα από την οποία η Ελλάδα αφήνει πίσω της την μίζερη εικόνα των μακρόχρονων συμβιβασμών και περνάει στη νέα εποχή με όλα τα χαρακτηριστικά μιας δύναμης<...>βιώσιμης, σύγχρονης και ανταγωνιστικής. Η κυβέρνηση Καραμανλή, δρομολογώντας και υλοποιώντας σειρά μεταρρυθμίσεων κρίσιμων για το παρόν και το μέλλον, δεν υπηρετεί παρά την λειτουργικότητα αυτής της μετάβασης: με άλλα λόγια, χτίζει γέφυρες. Γέφυρες που φέρνουν την Ελλάδα στην πραγματικότητα του εικοστού πρώτου αιώνα. Γέφυρες των οποίων το βασικό θεμέλιο είναι ένα και μοναδικό: Η Ανάπτυξη. Η Ανάπτυξη του τόπου μας… Η Αξιοποίηση του Τουριστικού Περιβάλλοντος αποτελεί μία από εκείνες τις γέφυρες, την ανθεκτικότερη ίσως, που φέρνει την Ελλάδα στην πραγματικότητα του εικοστού πρώτου αιώνα. Ανέφερε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, μιλώντας σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης του Economist με θέμα “Αξιολογώντας το τουριστικό περιβάλλον της Ελλάδας”.

Αποκλειστικό ζητούμενο, εξήγησε, είναι να επιβληθεί η Ελλάδα μεταξύ των μεταξύ των κορυφαίων προορισμών στον παγκόσμιο χάρτη. Ως εκ τούτου, ο Τουρισμός, σήμερα στη χώρα, υπηρετεί πιστά αυτόν τον στόχο ακολουθώντας τις αρχές της βιωσιμότητας και της αειφορίας που διασφαλίζουν την υγιή ανάπτυξή του σε προοπτική εικοσαετίας. Έτσι πετυχαίνουμε, πρόσθεσε, μια νέα επενδυτική πραγματικότητα που απορρέει από την Αξιολόγηση του Τουριστικού Περιβάλλοντος.

Μιλώντας για τούτη τη νέα επενδυτική πραγματικότητα, υπενθύμισε ότι με το τέλος του 2007, η συνολική απορρόφηση των πόρων για τον Τουρισμό από το Γ’ ΚΠΣ έφθασε σε ποσοστό 86,6%, ενώ το Μάρτιο του 2004, το αντίστοιχο ποσοστό απορρόφησης ήταν μονοψήφιο. Πρόκειται για ένα από τα υψηλότερα ποσοστά απορρόφησης μεταξύ όλων των τομεακών και επιχειρησιακών προγραμμάτων του Πλαισίου. Επίσης, μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου του 2007, στον τομέα «Τουρισμός» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα», το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης διαχειρίστηκε έργα συνολικού προϋπολογισμού 690,4 εκατ. ευρώ. Η Δημόσια Δαπάνη, λοιπόν, ανήλθε σε 247,2 εκατ. ευρώ.

“Από το ύψος των κονδυλίων και μόνο”, τόνισε ο Υπουργός, “αντιλαμβάνεται κανείς την επιχειρηματική σημασία που δίνει η κυβέρνηση στο Τουριστικό Περιβάλλον. Και αυτή η σημασία έρχεται να τονιστεί ακόμα περισσότερο από τα έργα που υλοποιεί το Υπουργείο στο πλαίσιο του Γ’ ΚΠΣ, και τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2008. Τα σύγχρονα συστήματα κατάταξης «Αστεριών και Κλειδιών», για παράδειγμα. Ή το «Πρόγραμμα Συμπληρωματικής Εκπαίδευσης για εργαζομένους, εποχιακά ανέργους και επιχειρηματίες στον τουρισμό». Επομένως, στο γιατί ο Ελληνικός Τουρισμός αποτελεί εθνικό στόχο, η απάντηση είναι απλή: επειδή η επίτευξη αυτού του στόχου δεν οριοθετεί μονάχα τη διεθνή μας εικόνα ως μια χώρα που είναι ασφαλής, μοντέρνα και βιώσιμη σε δωδεκάμηνη βάση. Αλλά και επειδή η στρατηγική μας προς την επίτευξη αυτού του στόχου ενδυναμώνει τον επενδυτικό χάρτη, τονώνει την επιχειρηματικότητα, στηρίζει την ελληνική οικονομία και δημιουργεί χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Αρκεί να φανταστεί κανείς ότι μέσα από τον Αναπτυξιακό Νόμο εγκρίθηκαν 1.057 επενδύσεις, με συνολικό ύψος 3,65 δισ. ευρώ. Οι επενδύσεις αυτές δημιουργούν -άμεσα ή έμμεσα-7.500 νέες θέσεις εργασίας”.

“Ο Τουρισμός” επεσήμανε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, “αποτελεί μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη οικονομική δραστηριότητα, που πρέπει να βρίσκεται σε εγρήγορση δώδεκα μήνες το χρόνο. Η ανάπτυξη του, ωστόσο, δεν απαιτεί μόνο χρήματα και επενδύσεις. Χρειάζεται και όραμα, φαντασία, επαγγελματισμό και προπάντων επικοινωνία και συνεννόηση. Προκειμένου, λοιπόν, να ανταπεξέλθουμε στο διεθνή ανταγωνισμό, χρειάστηκε να δημιουργήσουμε, ένα νέο αποδοτικό τουριστικό μοντέλο. Ένα μοντέλο που θα επανατοποθετεί την Ελλάδα ως παγκόσμιο τουριστικό προορισμό διεθνούς ακτινοβολίας και ζήτησης. Ένα μοντέλο που συνοψίζεται στο τρίπτυχο Ποιότητα-Πολυμορφία-Βιωσιμότητα σε 12μηνη βάση”.

Στο πλαίσιο αυτο, πρόσθεσε: “Ήδη για το 2008, ξεπεράσαμε τη μονοδιάστατη ταμπέλα «Ήλιος-Θάλασσα» και επικοινωνούμε σε όλο τον κόσμο μια πολυμορφία που συνδέει τον τουρισμό με το περιβάλλον που συνδέει τον τουρισμό με την κλασική και σύγχρονη πολιτιστική μας κληρονομιά που εμπλουτίζει τη διεθνή μας ταυτότητά με άλλα 8 διαφορετικά επιμέρους τουριστικά προϊόντα όπως: ο Θαλάσσιος Τουρισμός, ο Πολιτιστικός τουρισμός, ο τουρισμός πολυτέλειας, ο τουρισμός υγείας και ευεξίας, ο περιηγητικός τουρισμός, ο τουρισμός υπαίθρου, ο τουρισμός πόλεων – το λεγόμενο city break- για την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, και ο Συνεδριακός τουρισμός. Με άλλα λόγια, όλες οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού, κάτω από την ομπρέλα της οικολογικής συνείδησης, αποτελούν πλέον «αγορές-θύλακες» ενός μοντέλου που θα συμβάλει ουσιαστικά στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη, δημιουργώντας ευκαιρίες επιχειρηματικής και επενδυτικής προοπτικής με μακρύ ορίζοντα”.

Το συνάλλαγμα από τον τουρισμό, ξεπερνά τα 11,5 δισ. ευρώ, γεγονός που σημαίνει πως ο τομέας αυτός συνεισφέρει κατά 18,2% στο ΑΕΠ. Παράλληλα, ο τουρισμός συμβάλλει και στον κοινωνικό ιστό με τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης. Υπολογίζεται ότι τα τελευταία χρόνια, η ενίσχυση του τουρισμού, προσέφερε στη νέα γενιά, χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Σήμερα από τον τουρισμό ζουν -άμεσα ή έμμεσα- περισσότεροι από 850.000 συμπολίτες μας.

Με άλλα λόγια, κατέληξε ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, ο τουρισμός είναι εθνική προτεραιότητα γιατί συνεισφέρει με απτό και μετρίσιμο αποτέλεσμα στην ελληνική οικονομία. Όλα τα παραπάνω, λοιπόν, εξηγούν γιατί η στρατηγική μας στον τουρισμό βασίζεται στην ποιότητα, στην επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις, και στην προβολή. Αυτό που επιδιώκουμε δεν είναι μια πρόσκαιρη τουριστική ανάπτυξη, με ημερομηνία λήξης. Δεν είναι ένα φευγαλέο πυροτέχνημα το οποίο θα σβήσει όπως σβήνουν τα τελευταία ίχνη των τουριστών κάθε φθινόπωρο. Εκείνο που θέλουμε είναι ένας Τουρισμός ανάλογος της ελληνικής ομορφιάς. Ένα μοντέλο σύγχρονο, ζωντανό, πλημμυρισμένο από εκπλήξεις και μοναδικές εμπειρίες. Μοναδικές εμπειρίες και για Έλληνες και για ξένους ταξιδιώτες. Θέλουμε την Ελλάδα του εικοστού πρώτου αιώνα. Την Ελλάδα της ευημερίας και της οικονομίας, των ανοιχτών οριζόντων. Την Ελλάδα της προόδου, της σύμπνοιας και της πολιτικής σταθερότητας. Την Ελλάδα των οραμάτων που οδηγούν τον κάθε Έλληνα πολίτη να ασκήσει βέτο στις νοοτροπίες του παρελθόντος. Και ξέρουμε πώς θα την αποκτήσουμε”.

Απαντώντας μετά το τέλος της συνεδρίασης σε ερώτηση δημοσιογράφου για το βαθμό ετοιμότητας της Ελλάδας να δεχτεί το 2008 έως και 5 εκατ. Κινέζους τουρίστες ο κ. Σπηλιωτόπουλος ανέφερε πως η χώρα ήταν, είναι και πάντα θα είναι έτοιμη να υποδεχτεί όλους τους καλούς φίλους που θέλουν να την επισκεφτούν. Και φυσικά αυτό έχει να κάνει με το γεγονός, ότι η χώρα μας δεν ανακάλυψε τον Τουρισμό τώρα. Έχει μια πλούσια τουριστική παράδοση η οποία της δίνει, εκ των πραγμάτων και κυρίως στον ιδιωτικό τομέα την δυνατότητα να είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στις διεθνείς, υψηλές απαιτήσεις των τουριστών”. Την προηγούμενη χρονιά, υπενθύμισε, οι επισκέπτες από την Κίνα ήταν 50.000. Επομένως τα 5 εκατ. δίνουν από μόνα τους πολύ οξυγόνο στην ελληνική οικονομία. “`Αλλωστε”, όπως είπε ο Υπουργός “γι’ αυτό και ο στόχος μας από την αρχή ήταν να διεισδύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο στις λεγόμενες καινούργιες αγορές ώστε να αυξήσουμε κατ’ αυτόν τον τρόπο την υποψήφια «πελατεία» για το τουριστικό μας προϊόν”.

“Για να αποτελέσει ο τουρισμός εθνική στρατηγική θα πρέπει να ξεπεράσει το μεγαλύτερο βραχνά που υπάρχει στην χώρα μας και λέγεται βραχνάς των συναρμοδιοτήτων και της πολυπλοκότητας των αρμοδιοτήτων, οι οποίες έχουν διαχυθεί σε πάρα πολλούς δημόσιους κρατικούς φορείς με αποτέλεσμα πολλές φορές να χάνονται ευκαιρίες” επεσήμανε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για το εάν υπάρχει συνείδηση στην υπόλοιπη Κυβέρνηση ότι χρειάζεται πλήρης αναδιάρθρωση για να στηριχτεί ο τουρισμός.

“Αν βάλουμε τον τουρισμό σε επίπεδο εθνικού οράματος και εθνικής στρατηγικής θα πρέπει”, πρόσθεσε “όχι μόνο τα Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης αλλά και το σύνολο της Κυβερνήσεως και πρωτίστως το κυβερνητικό μας πρόγραμμα, να δουλεύει συγκεκριμένα και συγκροτημένα στην κατεύθυνση αυτή. Το παρήγορο είναι ότι υπάρχει ένας Πρωθυπουργός ο οποίος αντιλαμβάνεται πλήρως ότι ο τουρισμός πρέπει να έχει εθνική προτεραιότητα, για αυτό και αποφάσισε την ίδρυση και τη λειτουργία αυτόνομου Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης κατανοώντας ότι ο τουρισμός μπορεί να είναι το μέλλον και το οξυγόνο της ελληνικής Οικονομίας. Και αυτό μας βοηθά έτσι ώστε, παρά τη διάχυση αρμοδιοτήτων, να ξέρουμε τι έχουμε μπροστά μας και προς τα που πρέπει να πορευτούμε τα επόμενα χρόνια”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024