Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΗ διάβρωση καταστρέφει την ακτή πλάι στα έργα επέκτασης του διαδρόμου 10/28 στο Θερμαϊκό
Οικολόγοι Πράσινοι

Η διάβρωση καταστρέφει την ακτή πλάι στα έργα επέκτασης του διαδρόμου 10/28 στο Θερμαϊκό

Οι αρνητικές επιπτώσεις των έργων επέκτασης του διαδρόμου 10/28 του αεροδρομίου «Μακεδονία» με μπάζωμα προς τη θάλασσα ήδη άρχισαν, σύμφωνα με τους Οικολόγους Πράσινους, αφού μια έντονη διάβρωση της ακτογραμμής […]

Οι αρνητικές επιπτώσεις των έργων επέκτασης του διαδρόμου 10/28 του αεροδρομίου «Μακεδονία» με μπάζωμα προς τη θάλασσα ήδη άρχισαν, σύμφωνα με τους Οικολόγους Πράσινους, αφού μια έντονη διάβρωση της ακτογραμμής αλλάζει<...>τη μορφολογία της, από μέρα σε μέρα.

Η διάβρωση, σημειώνουν, μπορεί να οδηγήσει σύντομα σε κατακλυσμό της παράκτιας ζώνης, που βρίσκεται σε χαμηλότερο επίπεδο από εκείνο του Θερμαϊκού και σε απώλεια πολλών εκατοντάδων στρεμμάτων γης των Δήμων Θερμαϊκού / Μίκρας (Τσαΐρια). Παράλληλα, στα όρια της κατασκευής ήδη έχει δημιουργηθεί ένας θαλάσσιος σκουπιδότοπος, λόγω των λιμναζόντων υδάτων, ο οποίος «εμπλουτίζεται» συνεχώς, ενώ οι εναποθέσεις άμμου (προσαμμώσεις) αρχίζουν να γίνονται εμφανείς.

Η αντιμετώπιση της διάβρωσης και του κινδύνου για κατακλυσμό της παραλιακής ζώνης συζητιέται αν γίνει με την ανάπτυξη κάθετων λιθοριπών. Όμως, έτσι, καταστρέφεται οριστικά η αισθητική της ακτογραμμής (που αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα και δυνατότητα για αειφόρο ανάπτυξη της περιοχής), ενώ το πρόβλημα της διάβρωσης απλώς μετατίθεται. Το παράδειγμα της παραλίας Κατερίνης, όπου έχει καταστραφεί οριστικά μια από τις ωραιότερες ακτές της χώρας μας, είναι χαρακτηριστικό.

Οι Οικολόγοι δηλώνουν, για άλλη μια φορά, την αντίθεση τους στο επικίνδυνο, περιβαλλοντικά καταστρεπτικό, οικονομικά μη βιώσιμο, κοινωνικά άδικο και ηθικά απαράδεκτο έργο της επέκτασης του διαδρόμου 10/28 με μπάζωμα στο Θερμαϊκό Κόλπο, αμφισβητώντας την αξιοπιστία της επιβλέπουσας αρχής του έργου (ΕΥΔΕ), η οποία, σε πρόσφατη απάντησή της σε σειρά ερωτημάτων που έθεσαν πολίτες της περιοχής (κάτι που θα έπρεπε να κάνουν οι υπηρεσίες του Δήμου), αρνείται:

  • τη χρησιμότητα και την ανάγκη ύπαρξης κοινωνικής διαβούλευσης σχετικά με την πορεία κατασκευής του έργου (νομικά κατοχυρωμένη σε κάθε μεγάλο έργο που απαιτεί Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων),
  • τις ολοφάνερες διαβρώσεις εξ’ αιτίας του έργου (παρά το φωτογραφικό υλικό που αποδεικνύουν το αντίθετο),
  • την αύξηση της θολερότητας του θαλασσινού νερού της περιοχής γύρω από το έργο, από τη απόξεση του βυθού, προσομοιάζοντάς το λίγο κατώτερης ποιότητας από το πόσιμο.


Έστω και τώρα, τονίζουν οι Οικολόγοι, “πρέπει να ξαναδούμε το έργο εξαρχής, με βάση τις αρχές της περιβαλλοντικής προστασίας, της διαφάνειας και του κοινωνικού οφέλους. Να εξετάσουμε τη σκοπιμότητα, την οικονομική του βιωσιμότητα αλλά και τα μη αντιστρεπτά προβλήματα που δημιουργεί στο περιβάλλον, την τοπική οικονομία και την προοπτική μιας αειφόρας ανάπτυξης”.
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024