Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΣύγχρονες και ασφαλείς μεταφορές για τα νησιά ζητά ο Σηφουνάκης
Εκπρόσωπος ΠΑ.ΣΟ.Κ. για θέματα Μεταφορών

Σύγχρονες και ασφαλείς μεταφορές για τα νησιά ζητά ο Σηφουνάκης

Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών και πρώην υπουργός Αιγαίου, κ. Νίκος Σηφουνάκης σχετικά με τα δημοσιεύματα και την ανακοινωθείσα έρευνα της δικαιοσύνης για δωροληψία και τις μεθοδεύσεις της ηγεσίας του τ. Υπ. Αιγαίου σε θέματα επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές

Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών και πρώην υπουργός Αιγαίου, κ. Νίκος Σηφουνάκης σχετικά με τα δημοσιεύματα και την ανακοινωθείσα έρευνα της δικαιοσύνης για δωροληψία<...>και τις μεθοδεύσεις της ηγεσίας του τ. Υπ. Αιγαίου σε θέματα επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

“Δεν υπάρχει νησιώτης που να μην έχει βιώσει τα τελευταία χρόνια τη διάλυση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και την ένταση της απομόνωσης των νησιών. Έχω καταγγείλει κατΆ επανάληψη, από το καλοκαίρι του 2005 – και τα ντοκουμέντα υπάρχουν – την πολιτική διάλυσης της ακτοπλοϊκής επικοινωνίας στο Αιγαίο και της απαράδεκτης συνδιαλλαγής ακτοπλοϊκών εταιρειών που προσδιόριζαν ακόμα και τα δρομολόγια της άγονης γραμμής κατά το δοκούν. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. με πρωταγωνιστή τον τ. υπουργό Αιγαίου, Αριστοτέλη Παυλίδη, απλώς υλοποιούσαν τα υποδεικνυόμενα προγράμματα από τους «ημετέρους».

Προσωπικά εύχομαι να μην ισχύουν τα όσα καταγγέλλει ο κ. Μανούσης για τον κ. Παυλίδη γιατί θα είναι ένα ακόμα βαρύ πλήγμα στην εναπομένουσα αξιοπιστία της κυβέρνησης. Όμως, ο κ. Παυλίδης έχει τεράστιες ευθύνες για την άθλια κατάσταση στην ακτοπλοΐα και τα φαινόμενα διαπλοκής. Ακύρωσε με το έτσι θέλω, δρομολογημένο πρόγραμμα για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών με νέα υπερσύγχρονα πλοία, το οποίο μάλιστα είχε την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της αρμόδιας τότε Επιτροπής Μεταφορών. Σαμποτάρισε και ακύρωσε, με προκλητικό τρόπο, διαγωνισμούς που είχαν δρομολογηθεί για ναυπήγηση υπερσύγχρονων και ταχύτατων πλοίων με το σύστημα P.F.I. (Private Financial Intiative) για δρομολόγηση τους στις άγονες γραμμές.

Τα νησιά και οι Αιγαιοπελαγίτες θα είχαν πραγματικά ανακουφιστεί αν προχωρούσε το πρόγραμμα που εκπονήθηκε από το Ινστιτούτο Μεταφορών για λογαριασμό του Υπουργείου Αιγαίου την περίοδο 2000-2004. Τα κυκλώματα που σήμερα λυμαίνονται τις επιδοτήσεις με τα υπέργηρα σκάφη, θα είχαν αφανιστεί, η διαπλοκή για τις άγονες γραμμές θα είχε χτυπηθεί και κυρίως θα είχαν περιοριστεί αισθητά τα καρτέλ που επιβάλλουν τις απαράδεκτα υψηλές τιμές των ναύλων για τα νησιά.

Προσωπικά παρέδωσα στον κ. Παυλίδη τον Μάρτιο του 2004 το έτοιμο και εγκεκριμένο από την Ε.Ε. πρόγραμμα για την οριστική επίλυση του προβλήματος των ακτοπλοϊκών συνδέσεων και τον Απρίλιο του 2005 στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας.

Όμως ο κ. Παυλίδης αλλά και συνολικά η κυβέρνηση, έπαιξαν το παιχνίδι με σημαδεμένα χαρτιά και με γαλάζιους ακτοπλόους. Τις διαδικασίες αυτές και πάλι τις κατήγγειλα δημόσια και τεκμηριωμένα από το καλοκαίρι του 2005, καθώς και συγκεκριμένες προτιμησιακές συμβάσεις που σύναψε το Υπουργείο Αιγαίου – επί θητείας του κ. Παυλίδη – με τον «γαλάζιο» κ. Μανούση.

Ο υπουργός Αιγαίου, η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός, παρόλο που ο κόσμος στέναζε στα λιμάνια, δεν έβλεπαν και δεν άκουγαν τα όσα άθλια και περίεργα συνέβαιναν με τις συμβάσεις για τις άγονες γραμμές. Θα αναμένουμε τη δικαστική έρευνα, όμως ο πρωθυπουργός που παρά τις καταγγελίες διατηρούσε στην θέση του για τρία ολόκληρα χρόνια τον τ. υπουργό Αιγαίου, οφείλει να αναλάβει όλες τις πολιτικές ευθύνες για την αθλιότητα που δημιουργήθηκε.

Επιλήψιμα ονόματα, ημερομηνίες, συμβάσεις έχουν δοθεί από μένα τον ίδιο στη δημοσιότητα. Είναι ώρα να ξεκαθαρίσει η κόπρος του Αυγείου και τα νησιά να αποκτήσουν επιτέλους σύγχρονες και ασφαλείς μεταφορές, το δικαιούνται”.

Απουσία σχεδιασμού, ελέγχων και κανόνων λειτουργίας καταγγέλλει η Τσουρή

Στο ίδιο πνεύμα ήταν και οι δηλώσεις της πολιτικής εκπροσώπου του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για θέματα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κας Ελπίδας Τσουρή. “Το ΠΑΣΟΚ”, υποστήριξε “από την πρώτη στιγμή, είχε καταγγείλει την προνομιακή μεταχείριση «γαλάζιων» στελεχών, που από το 2004, μετεξελίχθηκαν σε ισχυρούς ακτοπλοϊκούς παράγοντες και αποδέκτες γενναίων κρατικών επιδοτήσεων, για τις γραμμές που, είναι «άγονες» στο Αιγαίο, αλλά «γόνιμες» για τους ίδιους”.

“Η κυβερνητική πολιτική στον τομέα της ακτοπλοΐας” συμπλήρωσε “έχει οδηγήσει τη χώρα και, ιδιαίτερα, τους νησιώτες, σε ομηρία επιχειρηματικών συμφερόντων των λίγων, εκλεκτών και «ημετέρων». Με κάθε ευκαιρία – τώρα και με το υπό διερεύνηση μείζον θέμα καταγγελλόμενης συνδιαλλαγής – καταδεικνύεται η απουσία σχεδιασμού, ελέγχων και κανόνων λειτουργίας των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών. Ο εξορθολογισμός, ο σωστός σχεδιασμός, η τεκμηρίωση και η στήριξη των «άγονων» γραμμών προϋποθέτουν πολιτική βούληση και διαφανή διαχείριση, έννοιες άγνωστες στην κυβερνητική πρακτική.

Οι πολίτες, όμως, δικαιούνται να γνωρίζουν πού, πώς, ποιοί και με ποιά κριτήρια διαχειρίζονται εκατομμύρια ευρώ των φορολογούμενων, για κάκιστες ή ανύπαρκτες υπηρεσίες. Δικαιούνται να πληροφορηθούν άμεσα, πόσες και ποιες είναι οι οφειλές του συγκεκριμένου εφοπλιστή προς το ΝΑΤ και σε ποιους λόγους οφείλεται η προνομιακή μεταχείρισή του, σε σχέση με αυτές.

ΓιΆ αυτό, είναι αυτονόητο ότι η εισαγγελική έρευνα θα πρέπει να ολοκληρωθεί τάχιστα, χωρίς σκιές και ανεξάρτητα από παιχνίδια ή συμφωνίες παρασκηνίου. Αυτονόητη είναι, επίσης, η προσοχή με την οποία το ΠΑ.ΣΟ.Κ. παρακολουθεί το θέμα”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024