Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΝέα και διευρυμένη η εικόνα της Ελλάδας στη φετινή World Travel Market
Συνέντευξη Τύπου του κ. Α. Σπηλιωτόπουλου στα διεθνή ΜΜΕ

Νέα και διευρυμένη η εικόνα της Ελλάδας στη φετινή World Travel Market

“Η Ελλάδα, χτίζει τον τελευταίο χρόνο μια νέα εικόνα, με νέα αισθητική και νέα στρατηγική που κινείται σε δύο άξονες”, δήλωσε ο υπουργός Τουριστικής…

“Η Ελλάδα, χτίζει τον τελευταίο χρόνο μια νέα εικόνα, με νέα αισθητική και νέα στρατηγική που κινείται σε δύο άξονες”, δήλωσε ο<...> υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, που παραχώρησε στα διεθνή ΜΜΕ, στα πλαίσια της διεθνούς τουριστικής έκθεσης World Travel Market.

“Πρώτον, υιοθετήσαμε και κάναμε γνωστή τη χώρα μας σε όλο τον κόσμο με ένα καινούριο brand identity, με στόχο να προχωρήσουμε πέρα από το δίπολο ήλιος και θάλασσα, ενσωματώνοντας εννέα τομείς του τουριστικού προϊόντος για όλο το χρόνο. Θυμίζω τους 9 άξονες του τουριστικού μας προϊόντος:
– Παραθεριστικός τουρισμός
– Θαλάσσιος τουρισμός
– Πολιτιστικός τουρισμός
– Περιηγητικός τουρισμός
– Συνεδριακός τουρισμός
– Τουρισμός Υπαίθρου,
– Τουρισμός Υγείας και Ευεξίας,
– Τουρισμός Πολυτέλειας και
– Τουρισμός Πόλεων – City Break.

Δεύτερον, προσαρμόζουμε τη διαφημιστική μας καμπάνια για το 2009 στα νέα δεδομένα. Επενδύουμε στην ψηφιακή τεχνολογία γιατί είναι εύχρηστη, ευέλικτη και οικολογική. Μέσα στο 2009, θα είναι έτοιμο το νέο portal του ελληνικού τουρισμού με παγκόσμια διεύθυνση το www.visitgreece.gr. Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που θέτουμε στην προσπάθειά μας είναι η δυναμική παρουσία της Ελλάδας στα νέα μέσα, αφού ένας στους δύο ταξιδιώτες χρησιμοποιεί το internet για να αντλήσει πληροφορίες και να προγραμματίσει το ταξίδι του. Έτσι η Ελλάδα, εδραιώνει την θέση της και στο internet ως παγκόσμια δύναμη. Κλείνοντας αυτό το κεφάλαιο θα ήθελα να αναφέρω ότι η κατευθυντήρια αρχή μας βασίζεται σε τρεις άξονες. Τη βιωσιμότητα, την ποικιλομορφία και την ποιότητα σε όλες της τις συνιστώσες:

Ποιότητα
1. Στις υπηρεσίες,
2. Στις υποδομές,
3. Σε νέες σύγχρονες μορφές τουρισμού.

Α. Ποιότητα στις υπηρεσίες
Από την πρώτη μου μέρα στο Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, έθεσα την ποιότητα ως κυρίαρχο διαφοροποιητικό στόχο για την Ελλάδα. Γι’ αυτό και ξεκινήσαμε άμεσα και ολοκληρώνουμε την αποτύπωση των λειτουργικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών όλων των τουριστικών καταλυμάτων της χώρας, με στόχο την καταγραφή της ποιότητας των λειτουργικών χαρακτηριστικών τους. Αυτή είναι η καινοτομία που εισάγουμε και αφορά αποκλειστικά στην ποιότητα. Η εισαγωγή της έννοιας «παρεχόμενη υπηρεσία» είναι ο νεωτερισμός που θα να συμπεριληφθεί στο καινούριο σύστημα ταξινόμησης των τουριστικών καταλυμάτων το οποίο επεξεργαζόμαστε. Παράλληλα, ενθαρρύνουμε κάθε προσπάθεια ένταξης καταλυμάτων σε προγράμματα πιστοποίησης ποιότητας υπηρεσιών.

Β. Ποιότητα στις υποδομές
Η αποτύπωση της κατάστασης των καταλυμάτων, μας οδηγεί σε διαπιστώσεις όσον αφορά τις υποδομές. Όπου υπάρχουν αδυναμίες, τις θεραπεύουμε. Όμως, γενικότερα, η Ελλάδα, και πρέπει να το τονίσω, έχει να επιδείξει εξαιρετικής ποιότητας υποδομές.
Ενδεικτικά, αναφέρω ότι στο διάστημα από τον Ιανουάριο του 2006 μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2008 έχουν υπαχθεί στον Ελληνικό Επενδυτικό Νόμο 888 επενδύσεις δημιουργίας νέων ξενοδοχείων ή εκσυγχρονισμού υφιστάμενων, πέντε, τεσσάρων και τριών αστέρων, συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ. Από αυτές τις επενδύσεις, 357 αφορούν σε νέα ξενοδοχεία συνολικής δυναμικότητας περίπου 38.000 κλινών, εκ των οποίων περίπου το 80% είναι κλίνες πέντε και τεσσάρων αστέρων. Ο προϋπολογισμός αυτών των επενδύσεων έφθασε περίπου τα 2 δις. Ευρώ. Οι υπόλοιπες 531 επενδύσεις αφορούν σε εκσυγχρονισμό ξενοδοχείων συνολικής δυναμικότητας 100.000 κλινών. Ο προϋπολογισμός αυτών των επενδύσεων έφθασε πάλι περίπου τα 1,8 δις. ευρώ. Σημειώνω ότι αυτή την περίοδο, υπάρχουν άλλες 280 επενδύσεις δημιουργίας νέων ξενοδοχείων συνολικής δυναμικότητας 26.000 κλινών που αναμένουν την υπαγωγή τους στον Επενδυτικό Νόμο.

Γ. Ποιότητα σε σύγχρονες μορφές τουρισμού
Η Ελλάδα είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται στους παγκόσμιους ταξιδιώτες. Γι’αυτό και έγκαιρα δημιουργήσαμε τις προδιαγραφές για την δημιουργία boutique ξενοδοχείων. Πρόκειται για μια ακόμα μορφή διακοπών η οποία εστιάζει στην ποιότητα. Επίσης, ξεκινήσαμε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα μέσα από το ΕΠΑΝ ΙΙ, και προκηρύσσουμε δράση χρηματοδότησης μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων για την απόκτηση οικολογικών σημάτων (ECO LABEL). Γιατί ο σεβασμός στο περιβάλλον είναι για την Ελλάδα αδιαπραγμάτευτος.

Υποδομές

Περνάμε τώρα στο θέμα των μεγάλων υποδομών. Η Ελλάδα, μετά τους εξαιρετικά επιτυχημένους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, έχει σημαντική πορεία σε αυτό το κομμάτι. Τα δημόσια έργα στη χώρα μας προχωρούν με ταχείς ρυθμούς και αναφέρομαι σε έργα που αφορούν σε μέσα σταθερής τροχιάς, σε λιμάνια, αεροδρόμια, κάθετους άξονες που συνδέουν την Ελλάδα με την Νοτιοανατολική Ευρώπη. Τα δυο μεγαλύτερα λιμάνια της Ελλάδας, στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη περνούν στην ιδιωτική πρωτοβουλία ενώ τα πιο σημαντικά περιφερειακά αεροδρόμια σε μεγάλους τουριστικούς προορισμούς εκσυγχρονίζονται μέσω Συνεργασιών Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα (ΣΔΙΤ).

Βασική προτεραιότητά μας είναι η τουριστική ανάπτυξη σ’ολόκληρη τη χώρα. Για να το καταφέρουμε αυτό είναι απαραίτητο να αναπτύξουμε τις αεροπορικές υποδομές. Οι Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) μπορούν να συμβάλλουν καθοριστικά σε αυτή την κατεύθυνση.

Έτσι, αναβαθμίζουμε τις μεταφορικές υποδομές. Δημιουργούμε νέα αεροδρόμια. Αναβαθμίζουμε τις υποδομές που υπάρχουν. Ανοίγουμε το δρόμο για την ανάπτυξη και άλλων δραστηριοτήτων στα αεροδρόμια της χώρας. Προσελκύουμε νέες επενδύσεις, ενισχύουμε την τουριστική βιομηχανία, θεμελιώνουμε ισχυρή ανάπτυξη σ’ολόκληρη την ελληνική περιφέρεια. Με αυτόν τον τρόπο βελτιώνουμε την εικόνα, την ανταγωνιστικότητα, την ελκυστικότητα και την εξωστρέφεια της Ελλάδας. Και το δικό μας Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, πέρα από τα έργα της Κεντρικής Κυβέρνησης, επενδύει σε μαρίνες, τουριστικούς λιμένες και αγκυροβόλια. Μόνο την χρονιά που πέρασε πραγματοποιήθηκαν συγκεκριμένα έργα υποδομής, όπως:

  • 4 προκηρύξεις Διεθνών Διαγωνισμών για την επιλογή φορέων Διαχείρισης τουριστικών λιμένων στη Μυτιλήνη, το Αργοστόλι, τη Ζάκυνθο και τα Μάλλια. Έτσι το καλοκαίρι που μας έρχεται αυτά τα λιμάνια θα είναι πλέον σε λειτουργία.
  • 14 χωροθετήσεις Τουριστικών λιμένων στο Ηράκλειο, Λασίθι, Σκόπελο, Πόρτο Χέλι, Χαλκιδική, Κέρκυρα, Ηλεία, Παξούς, στον Αστακό, στη Λέρο και 2 στα Χανιά.
  • 7 παραχωρήσεις χρήσης και εκμετάλλευσης χωροθετημένων καταφυγίων τουριστικών σκαφών σε Δήμους.
  • Δημιουργήσαμε 1.100 νέες θέσεις ελλιμενισμού.

Χρηματοδοτούμε ακόμα: 34 νέα τουριστικά αγκυροβόλια σε όλη την Επικράτεια, συνολικού προϋπολογισμού 82 εκ. €. Επίσης, μέσω της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης, αξιοποιούμε τη δημόσια τουριστική περιουσία με σύγχρονους όρους ανάπτυξης είτε μέσω δημόσιων διεθνών διαγωνισμών, είτε μέσω ίδιας διαχείρισης.

Επίσης, μέχρι το τέλος του 2008, θα έχει ψηφιστεί από την Ελληνική Βουλή το Ειδικό Χωροταξικό πλαίσιο για τον τουρισμό, το οποίο εξασφαλίζει την αναπτυξιακή πορεία με όρους αειφορίας, ποιότητας και σεβασμού στο περιβάλλον. Το μοντέλο ανάπτυξης που υιοθετούμε, δεν συμπιέζει τον φυσικό πλούτο. Αντίθετα. Τον ενισχύει και μάλιστα του προσδίδει ανταγωνιστικό οικονομικό πλεονέκτημα. Παράλληλα, η τουριστική κατοικία θεσμοθετείται μέσα σε οργανωμένα συγκροτήματα τουρισμού δημιουργώντας μια νέα τουριστική πρόταση πολυτελούς διαμονής.

Περιβάλλον

Για μας, ο σεβασμός στο περιβάλλον, είναι το νέο τουριστικό μοντέλο που θα καταστήσει την Ελλάδα ανταγωνιστική τα επόμενα χρόνια, καθώς μια νέα αγορά ανοίγει και η χώρα μας θα είναι παρούσα. Ο πράσινος τουρισμός για εμάς, κωδικοποιείται στο μήνυμα THINK GREEN, THINK GREECE. Έτσι, δημιουργούμε ένα ακόμα ξεχωριστό brand name που κατατάσσει την Ελλάδα στους προορισμούς εκείνους που καλλιεργούν οικολογική τουριστική συνείδηση. Παράλληλα, διαμορφώνουμε μια νέα επενδυτική φιλοσοφία γύρω από τον πράσινο τουρισμό. Συγκεκριμένα, η ΕΤΑ έχει ήδη προχωρήσει σε 5 πιλοτικές πράσινες επενδύσεις. Επενδύσεις που αφορούν στην ευεξία, τον οικοτουρισμό, τον ναυταθλητισμό, τον χειμερινό τουρισμό, τον τουρισμό περιπέτειας, τα οικο κάμπινγκ και οικο μαρίνες.

Υπηρεσίες
Οι υπηρεσίες είναι ένας ακόμα τομέας στον οποίο επενδύουμε εντατικά. Και αυτό γιατί δεν αποσκοπούμε σε εφήμερες επιτυχίες, αλλά σε μακροπρόθεσμα ουσιαστικά κέρδη. Και σε αυτή την φιλοσοφία η επένδυση στην ποιότητα των υπηρεσιών, αποτελεί σήμερα την αιχμή του δόρατος. Ο ελληνικός τουρισμός κατακτά με σίγουρα βήματα την δίκαιη σχέση τιμής και αξίας (value for money).

Αυτό θα είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό με χώρες που δεν ανήκουν στην ευρωζώνη. Για να προστατεύσουμε την στρατηγική μας αυτή, διενεργούμε εντατικά σταθερούς, μόνιμους αλλά και αιφνιδιαστικούς ελέγχους. Παντού. Σε όλη την Ελλάδα. Επίσης, επενδύσαμε στην τουριστική συνείδηση μέσα από την δημιουργία ενός τετραψήφιου τηλεφωνικού αριθμού το 1572 που λειτουργεί 24 ώρες το εικοσιτετράωρο 7 μέρες την εβδομάδα (24/7). Η απόκτηση καταναλωτικής τουριστικής συνείδησης κερδίζει ολοένα έδαφος. Πιστεύουμε στη δύναμη του ενεργού πολίτη, με τουριστική συνείδηση.

Κυρίαρχο θέμα συζήτησης είναι η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση. Πρόκειται για μία κατάσταση δυσχερή, και απρόβλεπτες παραμέτρους. Ειδικότερα στον τομέα του τουρισμού η κρίση εκδηλώνεται σε δύο επίπεδα: Το ένα είναι το άμεσο. Αφορά σε τουριστικές επιχειρήσεις όπως οι αεροπορικές εταιρίες και οι tour operators. Οι κίνδυνοι σε αυτό το επίπεδο είναι οι πιθανές πτωχεύσεις, οι ενδεχόμενες περικοπές σε δίκτυα διανομής, ο περιορισμός των διαθέσιμων ταξιδιωτικών πακέτων.

Το άλλο επίπεδο -το πιο καθοριστικό- είναι αυτό της ζήτησης. Είναι ευνόητο, ότι οι καταναλωτικές τάσεις για προϊόντα και υπηρεσίες, μεταξύ των οποίων τα ταξίδια και οι διακοπές μεταβάλλονται. Αυτή τη στιγμή, σε παγκόσμια κλίμακα, μόνον γενικές εκτιμήσεις μπορούμε να κάνουμε.

Ας κρατήσουμε δύο δεδομένα: Πρώτον, η κρίση διαφέρει σημαντικά από τις προηγούμενες που βίωσε, ο διεθνής τουρισμός. Δεν αφορά στην ασφάλεια και δεν αφορά στην υγεία του πολίτη. Δεύτερον, οι διακοπές πλέον αποτελούν δικαίωμα και όχι πολυτέλεια. Αυτό σημαίνει ότι η μεν διάθεση για διακοπές θα παραμείνει υψηλή η δε πρόθεση μπορεί να υποχωρήσει, αλλά αργά ή γρήγορα, θα επανέλθει ίσως και δριμύτερη. Εμείς, σε όλο αυτό το αντίξοο περιβάλλον, βαδίζουμε με αισιοδοξία και βαθιά πίστη στις δυνάμεις του ελληνικού τουρισμού. Κινούμαστε με στρατηγικό σχέδιο. Θωρακίζουμε τον ελληνικό τουρισμό και βελτιώνουμε την ανταγωνιστικότητα του.

Ο ελληνικός τουρισμός είναι ο τομέας της Ελλάδας που μπορεί να ενισχύει την ελληνική οικονομία και να λειτουργήσει ως αντίδοτο στην “τοξικότητα” της ύφεσης. Σε αυτό το πλαίσιο, η αγορά της Μεγάλης Βρετανίας είναι πολύ σημαντική για την Ελλάδα. Γιατί οι Βρετανοί επισκέπτες, αποτελούν ένα μεγάλο μέρος του παραθεριστικού τουρισμού.

Όμως, όπως σας είπα και πριν, η Ελλάδα δεν είναι μόνο Ήλιος – Θάλασσα. Διαθέτει ακόμα 8 τουριστικά προϊόντα. Έτσι, υπάρχουν για εμάς μεγάλα περιθώρια ενδυνάμωσης της διείσδυσης που έχουμε στην βρετανική αγορά μέσω κυρίως του συνεδριακού τουρισμού, των meetings, των εταιρικών συναντήσεων, του τουρισμού κινήτρων (incentives). Η Βρετανία διατηρεί την τρίτη θέση ως δυναμικότερης τουριστικής αγοράς σε αφίξεις και έξοδα παραθερισμού.

Η διακίνηση τουριστικού συναλλάγματος που παράγει η Αγγλία αναμένεται να αυξηθεί μέχρι το 2009 στα 44δις δολάρια αναλογώντας το 8% της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς. Οι Βρετανοί πραγματοποιούν σχεδόν 70 εκατομμύρια ταξίδια ετησίως εκ των οποίων περίπου τα 45 εκατ. είναι προς την Ευρώπη.

Ένα άλλο μεγάλο θέμα που απασχολεί τους Βρετανούς είναι η προστασία του περιβάλλοντος. Οι Βρετανοί είναι πολύ ευαισθητοποιημένοι σε αυτό το θέμα. Είμαστε, όμως και εμείς.

Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, προσελκύει ένα ολοένα και αυξανόμενο ποιοτικό μερίδιο της βρετανικής αγοράς, με επισκέπτες πολύ υψηλών ποιοτικών χαρακτηριστικών. Αυξανόμενος είναι και ο αριθμός των ηλικιωμένων, κυρίως, Βρετανών πολιτών που αποκτούν δεύτερη κατοικία στην Ελλάδα και επισκέπτονται τη χώρα μας αρκετές φορές και επί μακρόν ακόμα και εντός του ίδιους έτους. Σε επίπεδο στατιστικών στοιχείων, η τουριστική κίνηση από τη Βρετανία προς την Ελλάδα κυμαίνεται την τελευταία εξαετία περίπου στις 2,6 εκατ. αφίξεις.

Η Ελλάδα, θωρακίζει τον τουρισμό της και κυρίως στις μεγάλες αγορές όπως η Βρετανία που βιώνει έντονα τη διεθνή κρίση. Για τον λόγο αυτό, ετοιμάσαμε μια έρευνα για την Βρετανική αγορά. Η έρευνα έγινε από την εταιρεία SA&R, με δείγμα μεγαλύτερο των 3.200 ατόμων, το 50% των οποίων κατοικεί στο Λονδίνο.

Τα σημαντικότερα ευρήματα σας τα παραθέτω: Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτή την έρευνα το 41,4% των ερωτηθέντων Βρετανών επιθυμεί να επισκεφθεί την Ελλάδα για διακοπές πολύ σύντομα ή σύντομα, ενώ ποσοστό 40,70% δηλώνει ότι θα ήθελε να την επισκεφθεί στο μέλλον. Βάσει της ίδιας έρευνας, η Ελλάδα είναι σήμερα 4ος δημοφιλέστερος προορισμός διακοπών για τους Βρετανούς, μετά την Ισπανία, την Ιταλία και τη Γαλλία. Η χώρα μας επιλέγεται από τους Βρετανούς για τέσσερις κύριους λόγους:
1. “Ήλιος και Θάλασσα”,
2. “Κουλτούρα, τρόπος ζωής, γαστρονομία”,
3. “Εμπειρία και δραστηριότητες” και
4. “Value for money”.

Το 31% απάντησε ότι έχει επισκεφθεί την Ελλάδα μία με δύο φορές, ενώ ποσοστό 16% δήλωσε ότι έχει επισκεφθεί την Ελλάδα περισσότερες από τρεις φορές. Εντυπωσιακή είναι η εικόνα που έχουν για την Ελλάδα όσοι την έχουν επισκεφθεί πρόσφατα. Ποσοστό 66,7% βαθμολογεί τη χώρα μας με βαθμό από 7 έως 10 (σε κλίμακα 1-10, όπου 1 αντιπροσωπεύει το “κακή εικόνα” και 10 το “τέλεια εικόνα”) ενώ το αντίστοιχο ποσοστό που βαθμολογεί με 1-4 είναι μόλις 7,5%. Επιπρόσθετα, ποσοστό 84% δηλώνει ότι θα συστήσει σε συγγενείς και φίλους να επιλέξουν την Ελλάδα για τις διακοπές τους.

Είπα και νωρίτερα ότι η Ελλάδα, είναι παγκόσμια δύναμη στον τομέα του τουρισμού. Είπα επίσης ότι η Βρετανική αγορά, αποτελεί σταθερή πηγή επισκεπτών για εμάς. Για τους λόγους αυτούς, για την σεζόν που ξεκινάει θα επενδύσουμε σε προβολή πάνω από 3,5 εκατ. ευρώ. Η προβολή αυτή περιλαμβάνει above the line επικοινωνία, προβολή στο internet, εξωτερική διαφήμιση, συμμετοχή σε εκθέσεις, αλλά και νέους τρόπους επικοινωνίας που αφορούν στο μετρό, σε προβολή στα μεγάλα βρετανικά γήπεδα, υπαίθριες εκθέσεις κ.ά.”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024