Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΣτο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο οι “έκτακτες περιστάσεις” ακύρωσης πτήσεων και οι αποζημιώσεις των επιβατών
Απόφαση στις αρχές του 2009

Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο οι “έκτακτες περιστάσεις” ακύρωσης πτήσεων και οι αποζημιώσεις των επιβατών

“Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στις αρχές του 2009 θα αποφανθεί για τα δύο προδικαστικά ερωτήματα σχετικά με την οριοθέτηση των περιστάσεων που θεωρούνται έκτακτες κατά την ακύρωση πτήσεων από τις εταιρείες”, ανέφερε μεταξύ άλλων ο αρμόδιος για θέματα…

“Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στις αρχές του 2009 θα αποφανθεί για τα δύο προδικαστικά ερωτήματα σχετικά με την<...> οριοθέτηση των περιστάσεων που θεωρούνται έκτακτες κατά την ακύρωση πτήσεων από τις εταιρείες”, ανέφερε μεταξύ άλλων ο αρμόδιος για θέματα μεταφορών Επίτροπος, κ. Αντόνιο Ταγιάνι, σε απάντηση σχετικής ερώτησης του ευρωβουλευτή της ΝΔ, κ. Μανώλη Μαυρομμάτη. Ο Έλληνας ευρωβουλευτής, με αφορμή την κοινή πρακτική μεγάλων ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών, απηύθυνε ερώτηση σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων για αποζημίωση του Κανονισμού 261/2004 σχετικά με τα “Δικαιώματα των Ευρωπαίων επιβατών”.

“Οι τρεις βασικές αιτίες ακύρωσης μιας πτήσης, δηλαδή η ακύρωση λόγω απεργίας των υπαλλήλων της εταιρείας ή του αεροδρομίου, η ακύρωση λόγω τεχνικής βλάβης του αεροσκάφους και η ακύρωση λόγω καιρικών συνθηκών, δικαιολογούνται από τις εταιρείες ως έκτακτες περιστάσεις και ως εκ τούτου αρνούνται να καταβάλλουν την προβλεπόμενη αποζημίωση βάσει χιλιομετρικής απόστασης του ταξιδιού στους επιβάτες. Επομένως, η εξαίρεση που προβλέπει η Κομισιόν στα δικαιώματα των επιβατών λειτουργεί ως δίοδος για τις εταιρείες, για την αποφυγή αποζημίωσης των επιβατών”, ανέφερε ο κ. Μαυρομμάτης.

Τέλος, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Κανονισμός για τα δικαιώματα των επιβατών των αεροπορικών εταιριών έχει ως πρωταρχικό στόχο να παράσχει στον επιβάτη επαρκή συνδρομή και πληροφόρηση στον τόπο και στον χρόνο του περιστατικού, ούτως ώστε να επιτρέψει την ταχύτερη δυνατή άφιξή του στον προορισμό του υπό τις καλύτερες δυνατές συνθήκες. Η αποζημίωση που προβλέπεται από το άρθρο 5 του Κανονισμού αφορά ένα πολύ μικρό αριθμό επιβατών σε σύγκριση με τον όγκο των επιβατών που αντιμετωπίζουν προβλήματα με την πτήση τους και για το λόγο αυτό, δεν περιλαμβάνεται εξαντλητικός ορισμός της έννοιας της “έκτακτης περίστασης”.

Ωστόσο, τα αυξανόμενα περιστατικά της εκμετάλλευσης της απουσίας ορισμού από τις εταιρείες, οδήγησαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ξεκινήσει συζητήσεις με τις εταιρίες και τις υπηρεσίες ελέγχου σχετικά με το θέμα των “εκτάκτων περιστάσεων”. Οι κατευθυντήριες γραμμές που προτείνει η Κομισιόν ως συμπέρασμα των συζητήσεων αυτών έχουν ήδη εγκριθεί από τα κράτη-μέλη.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024