Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Απόφαση στις αρχές του 2009

Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο οι "έκτακτες περιστάσεις" ακύρωσης πτήσεων και οι αποζημιώσεις των επιβατών

Θοδωρής Κουμέλης - 18 Νοέμβριος 2008, 00:00

"Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στις αρχές του 2009 θα αποφανθεί για τα δύο προδικαστικά ερωτήματα σχετικά με την οριοθέτηση των περιστάσεων που θεωρούνται έκτακτες κατά την ακύρωση πτήσεων από τις εταιρείες", ανέφερε μεταξύ άλλων ο αρμόδιος για θέματα...

“Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στις αρχές του 2009 θα αποφανθεί για τα δύο προδικαστικά ερωτήματα σχετικά με την<...>

οριοθέτηση των περιστάσεων που θεωρούνται έκτακτες κατά την ακύρωση πτήσεων από τις εταιρείες”, ανέφερε μεταξύ άλλων ο αρμόδιος για θέματα μεταφορών Επίτροπος, κ. Αντόνιο Ταγιάνι, σε απάντηση σχετικής ερώτησης του ευρωβουλευτή της ΝΔ, κ. Μανώλη Μαυρομμάτη. Ο Έλληνας ευρωβουλευτής, με αφορμή την κοινή πρακτική μεγάλων ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών, απηύθυνε ερώτηση σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων για αποζημίωση του Κανονισμού 261/2004 σχετικά με τα “Δικαιώματα των Ευρωπαίων επιβατών”.

“Οι τρεις βασικές αιτίες ακύρωσης μιας πτήσης, δηλαδή η ακύρωση λόγω απεργίας των υπαλλήλων της εταιρείας ή του αεροδρομίου, η ακύρωση λόγω τεχνικής βλάβης του αεροσκάφους και η ακύρωση λόγω καιρικών συνθηκών, δικαιολογούνται από τις εταιρείες ως έκτακτες περιστάσεις και ως εκ τούτου αρνούνται να καταβάλλουν την προβλεπόμενη αποζημίωση βάσει χιλιομετρικής απόστασης του ταξιδιού στους επιβάτες. Επομένως, η εξαίρεση που προβλέπει η Κομισιόν στα δικαιώματα των επιβατών λειτουργεί ως δίοδος για τις εταιρείες, για την αποφυγή αποζημίωσης των επιβατών”, ανέφερε ο κ. Μαυρομμάτης.

Τέλος, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Κανονισμός για τα δικαιώματα των επιβατών των αεροπορικών εταιριών έχει ως πρωταρχικό στόχο να παράσχει στον επιβάτη επαρκή συνδρομή και πληροφόρηση στον τόπο και στον χρόνο του περιστατικού, ούτως ώστε να επιτρέψει την ταχύτερη δυνατή άφιξή του στον προορισμό του υπό τις καλύτερες δυνατές συνθήκες. Η αποζημίωση που προβλέπεται από το άρθρο 5 του Κανονισμού αφορά ένα πολύ μικρό αριθμό επιβατών σε σύγκριση με τον όγκο των επιβατών που αντιμετωπίζουν προβλήματα με την πτήση τους και για το λόγο αυτό, δεν περιλαμβάνεται εξαντλητικός ορισμός της έννοιας της “έκτακτης περίστασης”.

Ωστόσο, τα αυξανόμενα περιστατικά της εκμετάλλευσης της απουσίας ορισμού από τις εταιρείες, οδήγησαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ξεκινήσει συζητήσεις με τις εταιρίες και τις υπηρεσίες ελέγχου σχετικά με το θέμα των  “εκτάκτων περιστάσεων”. Οι κατευθυντήριες γραμμές που προτείνει η Κομισιόν ως συμπέρασμα των συζητήσεων  αυτών έχουν ήδη εγκριθεί από τα κράτη-μέλη.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top