Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Δημοσιοποιήθηκε το προσχέδιο νόμου για την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας

Θοδωρής Κουμέλης - 05 Μάρτιος 2001, 00:00

Το προσχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών αποστάλθηκε από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Χρήστο Παπουτσή στα<...>

πολιτικά κόμματα και σε όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς με στόχο να εκφράσουν τις γραπτές παρατηρήσεις τους έως τη Δευτέρα 12 Μαρτίου.

Ο κ. Παπουτσής δήλωσε ότι "το νέο θεσμικό πλαίσιο που θα διέπει την

ακτοπλοΐα<.>

έχει ιδιαίτερη εθνική σημασία, γι' αυτό και επιθυμία μας είναι να υπάρξει ένας ουσιαστικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και η ευρύτερη δυνατή συναίνεση στην εθνική αντιπροσωπεία. Δεν είμαστε δογματικοί στην προσέγγισή μας, αναμένουμε εποικοδομητικές προτάσεις και παρατηρήσεις. Σταθερή δέσμευση της κυβέρνησης είναι η επιτάχυνση της απελευθέρωσης και οι βασικές αρχές του θεσμικού πλαισίου. Η κατοχύρωση δηλαδή του ελευθέρου και υγιούς ανταγωνισμού, η προστασία του δημόσιου συμφέροντος και η διασφάλιση της τακτικής και απρόσκοπτης σύνδεσης όλων των νησιών μας με την καθιέρωση ενός δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Στο νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι:

Από την 1η Νοεμβρίου 2002 είναι ελεύθερες οι θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες που: α) παρέχονται έναντι αμοιβής από πλοιοκτήτη κράτους - μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και β) εκτελούνται μεταξύ λιμένων της ηπειρωτικής χώρας και νησιών ή μεταξύ λιμένων νησιών από επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία, επιβατηγά ή φορτηγά, δρομολογημένα σε τακτική γραμμή επιβατικών μεταφορών και πορθμείων, καθώς και από πλοία που έχουν ολική χωρητικότητα μέχρι 650 μονάδες.
Τα επιβατηγά και τα οχηματαγωγά, επιβατηγά ή φορτηγά πλοία δρομολογούνται σε γραμμή ή γραμμές ενταγμένες στο γενικό δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που καλύπτει τους λιμένες όλων των νησιών. Με απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), διακρίνονται οι δρομολογιακές γραμμές σε κατηγορίες ανάλογα με τη σημασία τους στις εσωτερικές και διεθνείς μεταφορές της χώρας, τη διοικητική διάρθρωσή της, τη διάταξη των λιμένων, τις ειδικές συνθήκες σε αυτούς και την ανάγκη τακτικής εξυπηρέτησής τους.
Πλοίο δρομολογημένο σε γραμμή ορισμένης κατηγορίας μπορεί να εξυπηρετεί και λιμένα ή λιμένες που περιλαμβάνονται σε γραμμή άλλης κατηγορίας.
Με απόφαση του υπουργού, ύστερα από γνώμη του ΣΑΣ, μπορεί να επιβάλλονται στους πλοιοκτήτες που ενδιαφέρονται για τη δρομολόγηση πλοίου σε ορισμένη ή ορισμένες γραμμές υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας. Αυτές περιλαμβάνουν, χωρίς να δημιουργούν διακρίσεις, όρους που αφορούν στους λιμένες, οι οποίοι επιβάλλεται να εξυπηρετούνται, την τακτική εξυπηρέτηση, τη συνέχεια, τη συχνότητα και ικανότητα παροχής μεταφορικών υπηρεσιών, το ναύλο και τη στελέχωση των πλοίων.
Όλα τα θέματα που αφορούν στο προσωπικό των πλοίων ρυθμίζονται από τις διατάξεις της ελληνικής νομοθεσίας. Όσοι από το προσωπικό δεν είναι Έλληνες πρέπει να κατέχουν πιστοποιητικό ελληνομάθειας, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Η δρομολόγηση επιβατηγού και οχηματαγωγού, επιβατηγού ή φορτηγού πλοίου γίνεται για περίοδο ενός έτους, που αρχίζει την 1η Νοεμβρίου (τακτική δρομολόγηση).

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top