Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΠροβολή της πόλης των Αθηνών σε Ευρώπη και Αμερική
Η καμπάνια θα "τρέξει" το Μάιο και τον Ιούνιο 2009

Προβολή της πόλης των Αθηνών σε Ευρώπη και Αμερική

Ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Κώστας Μαρκόπουλος, παρέστη χθες σε συνέντευξη Τύπου με θέμα “Η προβολή της πόλης των Αθηνών στην Ευρώπη και στην Αμερική”. Ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης στην ομιλία του ανέφερε: “Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια, οι…

Ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Κώστας Μαρκόπουλος, παρέστη χθες σε συνέντευξη Τύπου με θέμα “Η προβολή της πόλης των Αθηνών στην Ευρώπη και στην Αμερική”. Ο<...> υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης στην ομιλία του ανέφερε: “Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια, οι εξωγενείς παράγοντες που και στο παρελθόν επιδρούσαν αρνητικά στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος έχουν επιδεινωθεί σημαντικά.

Ανεξάρτητα από τις διαφορετικές εκτιμήσεις ως προς την ένταση, τη διάρκεια και τις επιπτώσεις της –βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες-, είναι βέβαιο ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια τεράστια πλανητική οικονομική κρίση που, σε απόλυτα μεγέθη, είναι η μεγαλύτερη που έχει αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα η παγκόσμια οικονομική ιστορία.

Τα σημάδια μιας βαριάς ύφεσης στην παγκόσμια οικονομία διαμορφώνουν ένα κλίμα ανησυχίας και ανασφάλειας. Διάφορες αναλύσεις και μελέτες που έχουν έρθει στη δημοσιότητα τον τελευταίο καιρό, συμφωνούν εν πολλοίς στην εκτίμηση ότι ο παγκόσμιος -και συνεπώς και ο ελληνικός- τουρισμός δεν θα μείνει αλώβητος από τη διεθνή οικονομική κρίση, ενώ επισημαίνουν ότι τον τελευταίο χρόνο είναι εμφανείς οι πρώτες επιπτώσεις του. Σε αυτά τα νέα δεδομένα, το ελληνικό τουριστικό προϊόν πρέπει να ευθυγραμμιστεί.

Κατά τη διάρκεια των προηγούμενων δεκαετιών ο τουρισμός στην Ελλάδα, από μία περιορισμένης εμβέλειας δραστηριότητα που προσέλκυε λίγους και με ειδικά ενδιαφέροντα περιηγητές, μετεξελίχθηκε και αναδείχθηκε σε μια μεγάλη εθνική βιομηχανία, που συνεισφέρει σημαντικά στην οικονομία, την απασχόληση και την ευημερία, αλλά επίσης και στην προβολή της χώρας μας προς τα έξω και την διαμόρφωση της διεθνούς κοινής γνώμης για αυτήν.

Εντούτοις, η νέα εποχή που ζούμε, έχει πολύ περισσότερες απαιτήσεις και πολύ περισσότερες προκλήσεις. Οι ποιοτικές απαιτήσεις τόσο του μαζικού τουρισμού όσο και των μεμονωμένων, ειδικών ενδιαφερόντων επισκεπτών έχουν αυξηθεί, ενώ ταυτόχρονα έχει αυξηθεί πολύ ο ανταγωνισμός ακόμα και από τουριστικούς προορισμούς που βρίσκονται σε πολύ μακρινές τοποθεσίες, ακόμη και σε άλλες ηπείρους.

Είναι αδιαμφισβήτητη η παραδοχή ότι η τουριστική βιομηχανία αντλεί πλέον τη δύναμή της από πηγές όπως το περιβάλλον, την ιστορία και τον πολιτισμό και απαιτεί σήμερα περισσότερο από ποτέ έξυπνες ιδέες που θα διαμορφώνουν νέα, φρέσκα προγράμματα προβολής. Για το λόγο αυτό, η προβολή της Αθήνας και της Ελλάδας, ως τουριστικούς προορισμούς, οφείλει να παρουσιάζει συνεχώς καινούργια στοιχεία και να αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες που παρουσιάζονται κυρίως μέσα από την πρωτοτυπία και τη διαφορετικότητα του προϊόντος. Η εικόνα μιας φωτεινής, ξένοιαστης και φιλόξενης Ελλάδας έχει απήχηση ακόμη σε εκατομμύρια ταξιδιώτες μαζικού τουρισμού, η μερίδα, όμως απαιτητικών επισκεπτών που μπορεί να αποτελέσει τον καταλύτη για την εκτόξευση του ελληνικού τουρισμού, επιζητά το μη προφανές.

Ένα δεύτερο στοιχείο που οφείλουμε να ενσωματώσουμε στη στρατηγική μας για τον τουρισμό, ιδιαίτερα με τις υπάρχουσες δυσμενείς συνθήκες για τον παγκόσμιο τουρισμό, είναι το γεγονός ότι απαιτείται σήμερα μια συγκροτημένη και ολοκληρωμένη προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, με σαφή αύξηση τόσο των μέσων όσο και της έντασης της ίδιας της προβολής.

Η ταυτότητα, η αυθεντικότητα και τα σαφή οροθετημένα χαρακτηριστικά είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά του εθνικού τουριστικού μας προϊόντος και εκεί πρέπει να επενδύσουμε.

Χρειάζεται άμεσα μια επανατοποθέτησή μας στη διεθνή και στην εγχώρια τουριστική αγορά με μια πιο σύνθετη και ποιοτικά αναβαθμισμένη τουριστική προσφορά που θα απευθύνεται σε πιο ενήμερους, πιο εκλεκτικούς, πιο απαιτητικούς και πιο εύπορους τουρίστες και μάλιστα για δώδεκα μήνες τον χρόνο.

Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να εγκαταλείψουμε το τουριστικό μοντέλο που εφαρμόσαμε με επιτυχία για πολλά χρόνια, αξιοποιώντας τα μοναδικά μας πλεονεκτήματα (ήλιος, θάλασσα, αρχαιολογικά τουρ, κλπ) και θα είναι το κύριο τουριστικό μας προϊόν στο ορατό μέλλον. Οφείλουμε όμως να το αναβαθμίσουμε και να το εμπλουτίσουμε, ως βασικό μέσο ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, σε ένα ιδιαίτερα δύσκολο διεθνές περιβάλλον.

Για να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού μας προϊόντος πρέπει να το προβάλλουμε. Και να το προβάλλουμε με το σωστό τρόπο και στο σωστό χρόνο. Με έξυπνες και καινοτόμες ιδέες, έχοντας κατά νου τις αγορές στις οποίες στοχεύουμε.

Τα διαφημιστικά κονδύλια για τη φετινή καμπάνια προβολής της χώρας στο εξωτερικό που έχουμε σχεδιάσει είναι στο σύνολό τους κατά 50% αυξημένα. Δεν είναι μια τυχαία επιλογή, ειδικά σε μια περίοδο που επιτακτική είναι η μείωση των δημοσίων δαπανών. Η σωστή, διευρυμένη και στοχευμένη προβολή αποτελεί προαπαιτούμενο αν θέλουμε να αυξήσουμε τη φετινή τουριστική κίνηση. Και όταν λέω στοχευμένη, αναφέρομαι τόσο στις αγορές από τις οποίες αναμένουμε να έχουμε αυξημένη κίνηση όσο και στο προϊόν στο οποίο προβάλλουμε.

Αυτά τα στοιχεία βρίσκουν πλήρη εφαρμογή στην Αθήνα. Η σωστή και ολοκληρωμένη προβολή της Αθήνας ως προορισμού city break αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική συνιστώσα στην προσπάθεια αύξησης της τουριστικής κίνησης. Η προβολή της Αθήνας, τόσο της ιστορίας και του πολιτισμού της όσο και της νέας εικόνας της, που τη συγκαταλέγει πλέον στις σύγχρονες ευρωπαϊκές μητροπόλεις, δύναται να την αναδείξει ως ιδανικό προορισμό και μάλιστα προορισμό και για τους δώδεκα μήνες του χρόνου.

Σε αυτή ακριβώς τη λογική εντάσσεται και η υιοθέτηση της σίγουρα πρωτότυπης ιδέας των “Αθηνών του Κόσμου”. Πρόκειται για μια σύλληψη με καινοτόμα χαρακτηριστικά, που συνδυάζει μια ισχυρή ταυτότητα και μια ελκυστική ιδέα, με μεγάλη δυνατότητα διείσδυσης στις αγορές του εξωτερικού, πλήρως αξιοποιήσιμη, όπως αντιλαμβάνεστε όλοι, για την τουριστική προβολή της πόλης.

Η Αθήνα, συγκεντρώνει όλα εκείνα τα στοιχεία που απαρτίζουν ένα ολοκληρωμένο «city break προορισμό» και μπορεί να πετύχει την ανάπτυξή της στη συγκεκριμένη αγορά με εξειδικευμένες ενέργειες προώθησης προκειμένου να επιτευχθούν οι μακροπρόθεσμοι στόχοι, όπως η ενίσχυση της τουριστικής ροής και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Ο “Κόσμος της Αθήνας” αναπτύσσεται ως μια αυτόνομη και αυτοτελής καμπάνια προβολής της Αθήνας στις μεγάλες τουριστικές αγορές του κόσμου: στις ΗΠΑ, στην Αγγλία, στη Γερμανία και στη Γαλλία. Στόχος της καμπάνιας είναι η σημαντική αύξηση της τουριστικής ροής για φέτος. Η καμπάνια τοποθετείται χρονικά το Μάιο και τον Ιούνιο 2009. Είναι μια χρονική περίοδος που βρίσκεται στην αρχή της τουριστικής περιόδου, κάτι όμως που δεν αποτελεί κριτήριο για τουριστικούς προορισμούς όπως η Αθήνα, στους οποίους η τουριστική ροή παρουσιάζεται όλους τους μήνες του έτους.

Εντούτοις, δεδομένης της έντονης τάσης που παρατηρείται, ιδιαίτερα στις χώρες που πλήττονται περισσότερο από την οικονομική κρίση, να καθυστερείται αρκετά ο προγραμματισμός των καλοκαιρινών διακοπών, σε σημαντικό ποσοστό μάλιστα να οργανώνεται την τελευταία στιγμή, είναι ένα στοιχείο το οποίο αποτελεί ένα δυνητικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Η καμπάνια προβολής, ο “Κόσμος της Αθήνας” περιλαμβάνει τη διεξαγωγή μιας σειράς δράσεων και εκδηλώσεων με στόχο την προβολή της Αθήνας και της Ελλάδας στην αμερικανική και στην ευρωπαϊκή τουριστική αγορά.

Η φιλοσοφία της καμπάνιας στηρίζεται στο συμβολισμό του “Κόσμου της Αθήνας”. Στην συνεισφορά της Αθήνας στην εξέλιξη του κόσμου αλλά και στη σύγχρονη εικόνα της πόλης. Στην Αθήνα, ως παγκόσμια κληρονομιά και στην Αθήνα με τις σημερινές ομορφιές και τις υποδομές της, ιδανικό τουριστικό προορισμό.

Με τον “Κόσμο της Αθήνας” ουσιαστικά επιδιώκουμε να προβάλουμε:

  • Τη σύνδεση των πόλεων όλου του κόσμου που έχουν το ίδιο όνομα
  • Το γεγονός ότι η Αθήνα αποτελεί αφετηρία, αλλά ταυτόχρονα και προορισμό
  • Στην οικουμενικότητα του ονόματος Αθήνα
  • Στο γεγονός ότι το όνομα Αθήνα είναι ένα ισχυρό σύμβολο

Είναι στοιχεία, τα οποία συνθέτουν ένα ιδιαίτερα σημαντική εικόνα που είμαστε σίγουροι ότι θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των κατοίκων των πόλεων που θα επισκεφτούμε.

Βασική δράση της καμπάνιας είναι η διεξαγωγή 5 road shows, σε δύο πόλεις των ΗΠΑ, τη Νέα Υόρκη και το Σικάγο, καθώς και σε 3 πόλεις της Ευρώπης, το Λονδίνο, το Παρίσι και το Βερολίνο. Τα road shows θα λάβουν χώρα από τα τέλη Μάιου έως τα τέλη Ιουνίου. Οι ημερομηνίες όπως έχουν διαμορφωθεί μέχρι σήμερα σε συνεργασία με τις αρχές των πόλεων που θα διεξαχθεί η καμπάνια είναι: 15-18/5 Παρίσι, 22-25/Λονδϊνο, 29/5 -1/6 Βερολίνο, 12-15/6 Νέα Υόρκη και 19-22/6 Σικάγο.

Η προβολή της Αθήνας μέσω των road shows αποσκοπεί στην ανάδειξη της Αθήνας ως ένα σύγχρονο προορισμό που συνδυάζει την ιστορία και τον πολιτισμό με τις σύγχρονες υποδομές και την έντονη ζωή. Στόχος είναι η Αθήνα να προβληθεί ως stop over προορισμός στις πόλεις της Αμερικής και ως city break προορισμός στις πόλεις της Ευρώπης. Τα Road shows θα διαρκούν 4 ημέρες, από τις 12 το μεσημέρι έως τις 10 το βράδυ κάθε ημέρας, σε κάθε πόλη και τα βασικά στοιχεία που θα προβάλλονται είναι:
– Η ιστορία και ο πολιτισμός
– Οι υποδομές
– Οι παραλίες
– Η νυχτερινή ζωή
– Η κουζίνα
– Η αγορά

Σε κεντρική πλατεία κάθε πόλης τοποθετείται η σφαίρα του «World of Athens». Η σφαίρα εκτός από μια εντυπωσιακή κατασκευή, συμβολίζει τον “Κόσμο των Αθηνών”, στον οποίο καλούμε τον κόσμο να επισκεφτεί. Η σφαίρα είναι ένας κινούμενος θόλος προβολών συνολικού ύψους 35 μέτρων και διαμέτρου πάνω από 15 μέτρα, η οποία περιβάλλεται από ένα ειδικό πανί με δυνατότητα προβολής 360 μοιρών εσωτερικά και εξωτερικά.

Συνολικά, στο εσωτερικό της σφαίρας μπορούν να φιλοξενηθούν πάνω από 60 άτομα ενώ μπορούν να εγκατασταθούν τελευταίας τεχνολογίας υπολογιστές και οθόνες οι οποίοι παρέχουν οποιαδήποτε πληροφορία.

Για τις εξωτερικές βραδινές προβολές της σφαίρας θα δημιουργηθεί ψηφιακό υλικό, με τις εξής θεματικές ενότητες :
– Πολιτισμός και τέχνες
– Διασκέδαση και νυχτερινή ζωή
– Υποδομές και υπηρεσίες

Συγκεκριμένα οι προβολές θα περιέχουν:
– Εικόνες από τη σύγχρονη Αθήνα (υποδομές, πολυτελή ξενοδοχεία, σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι, ολυμπιακές εγκαταστάσεις, gallery, σύγχρονα μέσα μαζικής μεταφοράς, αγορές)
– Εικόνες από μνημεία, παραλίες και τοποθεσίες της Αθήνας
– Εικόνες από την καθημερινή και τη νυχτερινή ζωή της Αθήνας και των Αθηναίων
– Μηνύματα για την Αθήνα (στη γλώσσα κάθε πόλης).

Το ψηφιακό υλικό που θα χρησιμοποιηθεί θα είναι κοινό για όλες τις πόλεις ενώ θα υπάρχουν επιπλέον αναφορές σε συγκεκριμένες θεματικές ενότητες που θα κρίνεται ότι ενδιαφέρουν περισσότερο τους κατοίκους κάθε πόλης, Ενδεικτικά αναφέρεται ότι για παράδειγμα στους κατοίκους του Παρισιού θα προβάλλονται περισσότερες εικόνες με τέχνες ή gourmet κουζίνα κ.ο.κ.

Ο εσωτερικός χώρος της σφαίρας θα είναι διαμορφωμένος σε ένα σύγχρονο εκθεσιακό περίπτερο όπου θα διανέμεται στο κοινό έντυπο προωθητικό υλικό, θα παρέχονται πληροφορίες για την Αθήνα ως τουριστικό, συνεδριακό και επιχειρηματικό προορισμό από ειδικά ψηφιακά video που θα προβάλλονται μέσα στη σφαίρα.

Για την προβολή της Αθήνας ως τουριστικό επιχειρηματικό και επαγγελματικό προορισμό θα δημιουργηθούν τέσσερα (4) έντυπα, τα οποία αφορούν:
– Πολιτισμός και τέχνες, όπου θα προβάλλεται η ιστορία της Αθήνας και ο πολιτισμός της.
– Διασκέδαση και νυχτερινή ζωή, με περιγραφές και προτάσεις για διασκέδαση, αγορές.
– Υποδομές και υπηρεσίες όπου θα παρουσιάζεται το σύγχρονο πρόσωπο της πόλης με σύγχρονα κτήρια, ολυμπιακές εγκαταστάσεις και μέσα μαζικής μεταφοράς
– Γενικό έντυπο με το συνολικό πρόγραμμα της διοργάνωσης αλλά και με πληροφορίες και προτάσεις για διακοπές και διασκέδαση στην Αθήνα.

Στην κεντρική πλατεία και γύρω από τη σφαίρα στήνεται ένα σκηνικό που θυμίζει Αθήνα. Περιλαμβάνει κατ`αρχήν μια έκθεση φωτογραφίας με φωτογραφίες της Αθήνας οι οποίες θα είναι τοποθετημένες σε ειδικά stands και θα απεικονίζουν τη ζωή της πόλης, μνημεία, τοποθεσίες, αξιοθέατα, καθώς και φωτογραφίες γνωστών Ελλήνων φωτογράφων. Στην πλατεία όπου θα γίνεται η κάθε εκδήλωση θα στήνεται σκηνικό που θα θυμίζει ελληνικό καλοκαίρι με πολύχρωμα τραπέζια και καρέκλες, με παραδοσιακές νοστιμιές της ελληνικής κουζίνας και ελληνικά ποτά. Την εβδομάδα που θα εξελίσσεται η καμπάνια σε κάθε πόλη θα διεξάγονται παράλληλες εκδηλώσεις, τόσο στο χώρο που θα αποτελεί το κέντρο των εκδηλώσεων, τη σφαίρα του «World of Athens» όσο και σε άλλα σημεία των πόλεων. Στην κεντρική πλατεία που θα τοποθετηθεί η σφαίρα θα υπάρχουν εκδηλώσεις καθΆ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας όπως για παράδειγμα συναυλίες ελληνικής μουσικής, σύγχρονης και παραδοσιακής, και διαγωνισμοί με αναμνηστικά έπαθλα.

Για την προβολή της Αθήνας, αλλά και για την ανάπτυξη επιχειρηματικών επαφών θα διοργανωθεί partenariat επιχειρήσεων με στόχο την προώθηση του τουρισμού αλλά και την κινητοποίηση των επιχειρηματιών του τουριστικού κλάδου για να ενημερωθούν για τις σύγχρονες υποδομές και υπηρεσίες που διαθέτει η Αθήνα. Στο partenariat θα προσκληθούν tour operators, τουριστικά γραφεία, γραφεία οργάνωσης συνεδρίων και δημοσιογράφοι από κάθε πόλη. Κατά τη διάρκεια του Partenariat θα πραγματοποιηθούν επιχειρηματικές συναντήσεις με στόχο τη γνωριμία με το τουριστικό προϊόν της Αθήνας, την ανάπτυξη επαφών και συνεργασιών μεταξύ των επιχειρηματιών. Στην εκδήλωση θα προσκληθούν επιπλέον, σημαντικές προσωπικότητες ελληνικής καταγωγής που ζουν στην πόλη, δημοσιογράφοι, εκπρόσωποι και επιχειρηματίες κάθε πόλης που θα φιλοξενεί το διάστημα εκείνο τη διοργάνωση.

Παράλληλα με το partenariat, θα διοργανώσουμε ένα ειδικό πρόγραμμα επιμόρφωσης τουριστικών πρακτόρων, με στόχο να τους δώσουμε πληροφορίες για το πως θα πρέπει να παρουσιάζουν τον τουριστικό προορισμό Αθήνα στους πελάτες τους.

Επιπλέον, σε συνεργασία με τα εστιατόρια της πόλης θα πραγματοποιηθεί ένα τριήμερο γνωριμίας με την Αθηναϊκή κουζίνα, όπου θα σερβίρονται πιάτα βασισμένα σε αθηναϊκές συνταγές. Για την ενημέρωση και την προβολή της διοργάνωσης θα συνεργαστούμε με τοπικούς οδηγούς της πόλης, οι οποίοι θα προτείνουν στο κοινό για εκείνες τις ημέρες να επισκεφθούν τα συγκεκριμένα εστιατόρια για να δοκιμάσουν την αθηναϊκή κουζίνα.

Aλλες ενέργειες που έχουμε σχεδιάσει είναι αφιερώματα στην ελληνική μουσική, σε συνεργασία με μπαρ ή club της πόλης καθώς και δωρεάν μαθήματα ελληνικών χωρών για μια εβδομάδα (χασάπικο, συρτάκι, κ.ά.), σε συνεργασία με σχολές χορού όπως το Λύκειο Ελληνίδων ή και σε συνεργασία με τοπικούς συλλόγους της ομογένειας.

Όπως αντιλαμβάνεστε είναι ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα προβολής, το οποίο παντρεύει την παράδοση με το νέο πρόσωπο της Αθήνας, ενώ παρουσιάζει στοιχεία του πολιτισμού, της κουζίνας, της μουσικής, συνδυάζοντας τις επαφές με τους τουριστικούς παράγοντες της κάθε πόλης. Παράλληλα με τις εκδηλώσεις που σας περιέγραψα θα υλοποιηθεί και ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δημοσιότητας, στη βάση της προβολής της Αθήνας αλλά και των ίδιων των εκδηλώσεων.

Περιληπτικά, να σας αναφέρω ότι θα περιλαμβάνει:
– έντυπα και επικοινωνιακό υλικό
– καταχωρήσεις σε εφημερίδες και περιοδικά
– outdoor καμπάνια στους δρόμους, στα μέσα μαζικής μεταφοράς, σε κεντρικά καταστήματα των πόλεων
– ραδιοφωνικά σποτ
– αποστολές ηλεκτρονικών newsletter σε φορείς και οργανισμούς της ομογένειας καθώς επίσης και σε δημοσιογράφους του εξωτερικού.

Η τόνωση του τουρισμού απαιτεί καινοτόμες ιδέες, πρωτότυπα προγράμματα, ολοκληρωμένες καμπάνιες προβολής. Το «World of Athens» αποτελεί τη πιο σύγχρονη μορφή τουριστικής καμπάνιας, που στοχεύει άμεσα στις μεγάλες τουριστικές αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Έχει σχεδιαστεί με κάθε λεπτομέρεια και είμαι σίγουρος ότι θα συντελέσει ουσιαστικά στην τόνωση της τουριστικής κίνησης για φέτος και ότι θα αποτελέσει τη βάση για νέες δράσεις στο άμεσο μέλλον”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024